Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Permalänk

Officiella Counter-Strike: Global Offensive-tråden

Vad tror ni om detta spel? Kan det förena dom två lägren css och 1.6?Och kmr det att vara som två olika mods i och med competetivemode gamet ifrån början för att få in casual lirarna?Hur som helst är detta ett givet köp för mig!

Permalänk
Medlem

jag tror det kommer bli rätt stort i början sen kommer det mattna av tror det flesta kommer gå tillbaka till Mw3 och BF3, helt klart att jag ska köpa det o testa ifall det är kul hoppas det släpps en trailer snart

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

jag tror det kommer bli rätt stort i början sen kommer det mattna av tror det flesta kommer gå tillbaka till Mw3 och BF3, helt klart att jag ska köpa det o testa ifall det är kul hoppas det släpps en trailer snart

Jag tror spelet kmr ha kvar en hängiven beundrar skara och att det bara kmr splittra den så kallade "scenen" ännu mer.

Permalänk

Nästan inga av 1.6 spelarna kommer troligtvis att lämna 1.6, fast bland source spelarna kommer troligtvis fler gå över till GO.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Ja hoppas inte spelet byggs på motorn Source. Då kan de lika väl lägga ner direkt.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Ja hoppas inte spelet byggs på motorn Source. Då kan de lika väl lägga ner direkt.

Tyvärr, men det byggs på Sourcemotorn.
Förövrigt utvecklas det också till konsoll. Som 1.6 spelare säger jag att det floppar, i alla fall inom esport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Tyvärr, men det byggs på Sourcemotorn.
Förövrigt utvecklas det också till konsoll. Som 1.6 spelare säger jag att det floppar, i alla fall inom esport.

Vafan, efter alla dessa år kommer de upp med detta? Suck.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Vafan, efter alla dessa år kommer de upp med detta? Suck.

Bara jag som känner att valve som bara invitear css spelare inte jobbar speciellt hårt för att förena communityna känns bara oseriöst när den mest dedikerade scenen är den till 1.6 och den fortfarande ligger före css i mest spelad på steam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Tyvärr, men det byggs på Sourcemotorn.
Förövrigt utvecklas det också till konsoll. Som 1.6 spelare säger jag att det floppar, i alla fall inom esport.

Det behöver inte vara någon nackdel, MW3 bygger på IW, BF3 bygger FB; båda dessa grafikmotorer har hängt med ett tag.
Och ärligt; spelar man CS:S eller CS 1.6 för grafikens skull?

Låt oss hoppas att de kommer fram med revolutionerade nyheter inom datorbaserade lagspels-spel istället.
Det är ju det som har gjort CS till vad det är.

Permalänk

jag tror communityt förhindrar förändringarna se bara css där man fortfarande spelar dust2 phoenix istället för inferno,nuke,train dom vill inte spela andra maps vilket gör att dom inte vill dra spelet framåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag tror communityt förhindrar förändringarna se bara css där man fortfarande spelar dust2 phoenix istället för inferno,nuke,train dom vill inte spela andra maps vilket gör att dom inte vill dra spelet framåt

Att se på CSS för riktlinjer angående den seriösare halvan av communityt är som att titta på en åsna för att se hur snabbt en häst springer.

Permalänk

Som gammal CS:are så följer jag utvecklingen med stor förväntan. Man tröttnar lätt på gameplay med levels och loadouts från COD och BFBC2, hoppas det gamla sättet med att köpa vapen för pengar tjänade tidigare rond är det som gäller i CS:GO.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att CS: GO ska väcka lite av det man kände förut när man lirade CS, men kan även hända man vuxit bort från CS då det spelats en del förut. Allt läsande om detta har dock fått mig att installera CS på steam igen så får se ikväll om man stängerav det efter en kvart eller inte.
PMa gärna om det är så att det finns några flera som är småsugna på att kanske ge CS ett nytt försök, har själv inte lirat CS på 3-4 år eller vafan det är så.

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Så länge som 1.6 anses "coolt" och "Oldschool" kommer inte folk gå över.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Så länge som 1.6 anses "coolt" och "Oldschool" kommer inte folk gå över.

Jag tror ju att vartenda inbitet fan kmr att köpa och prova det sen så tror jag man ofta följer med majoriteten för det är fan inte kul att se hur 1.6 har gått ner sig i matcher,cuper och framförallt public...

Permalänk

De flesta sourcespelare kommer gå över till GO, men 80% av 1.6-spelarna kommer stanna kvar.

(jag tillhör de 80%-en)

Visa signatur

i3 540, hd5570, 4gb, 60gb ssd, ga-p55-usb3
Sony Fw900
razer salmosa
6gv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Jag tror ju att vartenda inbitet fan kmr att köpa och prova det sen så tror jag man ofta följer med majoriteten för det är fan inte kul att se hur 1.6 har gått ner sig i matcher,cuper och framförallt public...

Sorgligt nog så stämmer det ju. Jag fick för mig att lira lite CS så de två senaste dagarna så har jag hoppat runt på några av de svenska servrarna från min tid som fortfarande håller igång. Herre gud vilket sorgligt beteende de flesta visar upp.

Permalänk

det jag tycker kommer att bli häftigt är att valve har laggt till nya vapen och granater i spelet = http://www.hltv.org/news/7285-valve-working-on-new-cs-report . till exempel sån granat som sprängs så låter det som om nån skjuter .

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem

CS på riktigt blev tråkigt när 1.3 försvann, 1.5 var dock schysst medan 1.6 var "okej".

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av mackan242:

det jag tycker kommer att bli häftigt är att valve har laggt till nya vapen och granater i spelet = http://www.hltv.org/news/7285-valve-working-on-new-cs-report . till exempel sån granat som sprängs så låter det som om nån skjuter .

Jag tror sånt bara leder till för mkt skit och hoppas att dom sakerna inte är med i competetive mod.

Permalänk
Medlem

Bara matchmaking-funktionen gör det ju direkt 200% mer intressant än Source och 1.6 kombinerat.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Det som lockar till att spela 1.6 IMO är ju enkelheten, inget extra lull lull ger mig intrycket av högre skillcap. Att polera upp 1.6 skulle ju vara de bästa, göra de grafiskt väldigt snyggt fast med samma gameplay. Ungefär som dom gjort med Quake live fast med lite bättre kvalite ändå. Det tror jag skulle väcka liv i cs för Esporten.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

iom att jag lirar 1.6 så säger jag: skit i att ändra på något som redan är bra. Tror det kommer floppa bland alla som lirar 1.6 som någon skrev högre upp.

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=RUrFoOzsrQU

första videon på nya CS,

vad tycker ni?

Ser ut som om dom fortsätter med samma aim (inte ADS), kräver en hel del skill om man ska bli bra enligt mig!

Permalänk
Skrivet av dauit:

http://www.youtube.com/watch?v=RUrFoOzsrQU

första videon på nya CS,

vad tycker ni?

Ser ut som om dom fortsätter med samma aim (inte ADS), kräver en hel del skill om man ska bli bra enligt mig!

Jag hatar siktet vi fått se i andra klipp, speciellt med en prick i mitten, denna företeelse hatar jag i alla spel som har det. Också hatar jag utseendet på flera av vapnen t.e.x. M4A1 eller CAR-15 eller vad det var.

Jag skulle vilja ha det vanliga CS siktet och gärna där dom gör vapnen till kopior av dom i 1.5 och 1.6 (1.5 AK-47 var underbar, lika deagle).

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Bara jag som känner att valve som bara invitear css spelare inte jobbar speciellt hårt för att förena communityna känns bara oseriöst när den mest dedikerade scenen är den till 1.6 och den fortfarande ligger före css i mest spelad på steam...

Dom hade invitat 1.6 spelare men alla hade tackat nej, antagligen för att dom praccade inför en turnering...

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk

Vad jag hoppas att see i GO

Det ska finnas standard/original mode som inte skiljer sig från 1.6 och Source.
MODS! Counter Strike är inte bara ett skjutspel!
Bättre anti fusk verktyg, VAC2 gör inte jobbet bra nog.
Bättre AI hos gisslor, så dem inte fastnar eller bara står stilla utan att ha fått kommando.
cs_compound ska finnas vid launch, blev min nya favorit med source.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag hatar siktet vi fått se i andra klipp, speciellt med en prick i mitten, denna företeelse hatar jag i alla spel som har det. Också hatar jag utseendet på flera av vapnen t.e.x. M4A1 eller CAR-15 eller vad det var.

Jag skulle vilja ha det vanliga CS siktet och gärna där dom gör vapnen till kopior av dom i 1.5 och 1.6 (1.5 AK-47 var underbar, lika deagle).

Japp, tyvärr är det inte många av oss veteraner kvar som spelar för kul känns det som (Jag själv lirar inte alls längre).
Tyckte videon förövrigt såg ut som Source med lite ansiktslyft och småförändringar.

Tacka vet jag minnena från CS beta till 1.5.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av mikatataku:

Nästan inga av 1.6 spelarna kommer troligtvis att lämna 1.6, fast bland source spelarna kommer troligtvis fler gå över till GO.

Det tror jag med

Skrivet av davidaxelsson:

http://www.youtube.com/watch?v=RUrFoOzsrQU

första videon på nya CS,

vad tycker ni?

Ser ut som om dom fortsätter med samma aim (inte ADS), kräver en hel del skill om man ska bli bra enligt mig!

Fy fan vad besviken man är, var dock inte oväntat. Hur kan dom vara så förbannat dumma och köra på samma grafik som Source ?

Vad jag såg så var det ingen rekyl vilket betyder att man inte behöver skills

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Gillar att det är cross platform men vad jag hört så som det är nu kommer xbox lirarna inte kunna lira tillsammans med ps3 och pc spelarna pga av microsoft vägrar använda sig av steamworks servrar.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb