Permalänk
Medlem
Skrivet av grentz:

sorry för mina bristande kunskaper, men alltså finns det två gpu'n att välja på, man kan då välja att använda intels inbyggda eller nvidian om man vill?

tänkte mer när jag har den på föreläsningar, vill jue inte att den skall låta så mkt då, men 060 känns helt klart intressant då!

Datorn känner automatiskt av vilket av grafikkorten den behöver använda, genom Nvidia Optimus-tekniken Det finns säkert sätt att tvinga den att använda det ena eller andra, men det tror jag inte att man ska behöva!

Jag har planerat att ha min på föreläsningar och ska köra med 060an, vilket jag tror kommer bli jättebra

Permalänk

Den väljer automatiskt den gpu som krävs och det är absolut inga problem att ha den med på en föreläsning!

Permalänk
Medlem

Hur beter sig datorn om man kollar på film i "Intel-läge"? Orkar den med det eller är det som på min ul30vt att grafiken inte alls orkar nått?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Den väljer automatiskt den gpu som krävs och det är absolut inga problem att ha den med på en föreläsning!

tack så mycket för svaret bölänge! blir nog till att beställa 060

borde man beställa en extern optisk enhet eller klarar man sig långt utan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Hur beter sig datorn om man kollar på film i "Intel-läge"? Orkar den med det eller är det som på min ul30vt att grafiken inte alls orkar nått?

Om du kör med en senare variant av MPC-HC, VLC eller så och kör med DXVA så funkar det finfint och intel GPU'n sköter avkodningen.

Permalänk
Skrivet av grentz:

tack så mycket för svaret bölänge! blir nog till att beställa 060

borde man beställa en extern optisk enhet eller klarar man sig långt utan?

Sällan jag behöver någon optisk enhet, skulle jag behöva så har jag andra datorer med det!
Men det är nog individuellt, du känner o vet ju dina egna behov bäst!

Permalänk
Medlem

Får inte igång HON på datorn kul.... Får bara crash report

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Sällan jag behöver någon optisk enhet, skulle jag behöva så har jag andra datorer med det!
Men det är nog individuellt, du känner o vet ju dina egna behov bäst!

okej tack

beställer nog en på fredag, flyttlasset går på lördag o känns inte som om att jag kommer hinna få en, vad skulle ni rekommendera: alina eller cdon? de som har den för billigaste pengen atm

Permalänk
Medlem
Skrivet av grentz:

okej tack

beställer nog en på fredag, flyttlasset går på lördag o känns inte som om att jag kommer hinna få en, vad skulle ni rekommendera: alina eller cdon? de som har den för billigaste pengen atm

Alina e snabbast. Kan ligga kvar ett bra jäkla tag på lagret på cdon enligt vissa sidor på nätet... Jag beställde kl 12 idag å den skickades kl 1500 från Alina.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Alina e snabbast. Kan ligga kvar ett bra jäkla tag på lagret på cdon enligt vissa sidor på nätet... Jag beställde kl 12 idag å den skickades kl 1500 från Alina.

underbart, får hoppas att de har kvar i lagret då, fanns endast 7 kvar nu

lite offtopic, kan jag beställa till en adress fastän jag inte är folkbokförd där och då hämta på närmaste postställe till den adressen? för vet inte om det hinner ändra sig

Permalänk
Medlem

det var 8 kvar när jag beställde min

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av grentz:

underbart, får hoppas att de har kvar i lagret då, fanns endast 7 kvar nu

lite offtopic, kan jag beställa till en adress fastän jag inte är folkbokförd där och då hämta på närmaste postställe till den adressen? för vet inte om det hinner ändra sig

Yes det går men du måste ha Sms avisering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanszeus:

Får inte igång HON på datorn kul.... Får bara crash report

http://www.heroesofnewerth.com/ ? Testade att ladda ner och köra, verkar funka fint. Har du laddat ner senaste drivarna från både intel och nvidia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Har inte haft isär skärmen så vet inte hur antennen ser ut! Hårddisken är redan bytt till en SSD!

Ja det var jag som var halvblind eller på fyllan, Jag kollade ju på videon där du jämför uppstarten precis innan.

Det blir nog en beställning på ett nytt kort för mig med skulle jag tro.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

Hejsan, läst lite här i tråden om de olika modellerna i U36SD serien och har märkt att ingen nämner 100 modellen?
Är det just för att hybriddisken inte gör så stor skillnad mot 060's 7200 rpm hårddisk? Känns den inte lite mer prisvärd annars?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=921876

Permalänk

Har du följt länken till Proshop från prisjakt och läst specen där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky11:

Hejsan, läst lite här i tråden om de olika modellerna i U36SD serien och har märkt att ingen nämner 100 modellen?
Är det just för att hybriddisken inte gör så stor skillnad mot 060's 7200 rpm hårddisk? Känns den inte lite mer prisvärd annars?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=921876

Asus har tyvärr gjort oss besvikna med att de inte kan ge rätt specs :/

Permalänk
Medlem

Hmm, såg det nu att dom ändrat den här modellen med
När jag kollade tidigare idag så stod det fortfarande 500 gb hybrid under specen men ändrat till 7200 under beskrivningen av datorn längst upp till höger.
Jag som hoppades på att dom skrivit fel
Jaja, då är det verkligen inte värt den extra tusenlappen!

Permalänk
Medlem

Vanliga konsumenter lär bli lurade. Vi med koll kan de inte lura hehe. Min e ju lika konfigurerad som den på proshop men till en kostnad av 7500 sek

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Janne1:

Vanliga konsumenter lär bli lurade. Vi med koll kan de inte lura hehe. Min e ju lika konfigurerad som den på proshop men till en kostnad av 7500 sek

Men är det inte lite overkill för en sån liten dator? Jag får iaf den känslan av att det inte är någon ide av att stoppa sådana starka saker i just denna modell när den ändå inte klarar av trycket, och då menar jag att just den här modellen blir varmare snabbare och börjar låta när man kör ett krävande program.

Jag ser att du redan har bestämt dig och köpte denna modell, jag kan fortfarande inte bestämma mig för vilken laptop jag vill ha:p

Har ändrat mig igen, nu så står det mellan 060 modellen och macbook pro 13.

Permalänk
Medlem

Asus U36SD-RX002

+ Snabb processor
+ Snygg
+ Lätt
+ Bra byggkvalitet
+ Usb 3
+ Sval
+ Tyst

/ Tycker att grafik kortet är bra för lätt spelande, testade HON och det flöt på riktigt bra.
Kommer snart testa Call of duty modern warfare 2.

- Högblank skärm
- Dåliga högtalare
- 5200 Rpm HHD

Betyg: 7/10

Dock går det mesta av de saker jag stör mig på att fixa, kommer byta ut HDD till en SSD, köpa något för att fixa skärmen och sätta i 4gb exra i ram. Allt detta för 2500 kr extra, vilket gör att vi hamnar på 9500 kr som slutsumma.

Detta kommer öka betyget till 9/10

Permalänk
Medlem

Fått min nu. Vad ska uppdateras? Vad uppdaterade ni?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Fått min nu. Vad ska uppdateras? Vad uppdaterade ni?

Grafikkort direkt från Intel/nVidia, touchpad direkt från Synaptics, ljud direkt från realtek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Grafikkort direkt från Intel/nVidia, touchpad direkt från Synaptics, ljud direkt från realtek.

Hittade nån Version: 280.26 firmware till nvidias 520M men när jag drog igång update sa den att den inte var till för denna.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Hittade nån Version: 280.26 firmware till nvidias 520M men när jag drog igång update sa den att den inte var till för denna.

Tror det var http://www.nvidia.com/object/notebook-win7-winvista-64bit-280... jag tryckte in, och det funkade fint.

Permalänk
Medlem

Vilken realtek uppdatering är det? (länk)

Permalänk
Medlem

Mina synpunkter på U36SD-002

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter från min första vecka med min 002:a.

Den allra största fördelen med denna dator är storleken/vikten och batteritiden. Även fast jag inte har lämnat lägenheten med den än så uppskattar jag verkligen smidigheten. Du kan sitta med den var som helst, i vilken ställning som helst utan att behöva oroa sig för att batteriet ska ta slut. Även fast jag inte kommer att använda den till några jätte avancerade saker är det ända skönt att veta att det finns lite kräm under huven
Tangentbordet tycker jag också fungerar väldigt bra att skriva på och byggkvaliteten känns bra.

Några mindre bra saker finns dock.

Det mest irriterande är touch pade (konstigt att inte fler har gnällt på den, eller så är det bara jag som inte vet hur man ställer in den). Har för övrig de senaste drivrutinerna. Det finns ingen känsla alls i tvåfingersscrollningen, chiral scrollen funkar dock skapligt. Det finns även en funktion där man kan dedikera hörnen på touch paden till olika funktioner (väldigt smart för övrigt) men man måste trycka typ tre gånger för att få någon respons.
Jag hittar heler inget ställe där man kan ställa in tvåfingers tap (scrollhjulet på en mus) och trefingers tap (höger klick), dessa funktioner finns och fungerar bra på U35.

Någon som har en lösning på dessa problem?

Jag tycker inte ljudnivån är speciellt hög men den fluktuerar lite (fläkten antar jag) när datorn går på "tomgång".

I stort är jag dock nöjd med köpet (är lite sugen på en SSD dock )

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanszeus:

Vilken realtek uppdatering är det? (länk)

Finns en länk direkt på deras förstasida "HD Audio Codec Driver".

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

vill sig inte. Står nått om att man den inte hittar grafikmaskinvara. Ska man aktivera nått innan? isf var?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

vill sig inte. Står nått om att man den inte hittar grafikmaskinvara. Ska man aktivera nått innan? isf var?

Jag bara körde på. Har du kommit till biten där man kan välja att avinstallera allt gammalt först? Den bockade jag ur, annars var det bara next genom allt.