Permalänk
Skrivet av Janne1:

tips på anti-glare screen? Funkar de verkligen? Hitta nått här http://www.ebay.com.au/itm/13-3-Anti-Glare-Screen-Protector-A...

Det undrar jag också, skulle verkligen vara intressant. Vore även bra att veta om det är någon skillnad tillverkare emellan.

Permalänk

Bytte det trådlösa nätverkskortet tidigare idag och passade på att filma ingreppet! Satt i ett Intel 6230 och dubblade hastigheten på G enligt windows och ansluter med 300Mbit/s över N 5Ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Bytte det trådlösa nätverkskortet tidigare idag och passade på att filma ingreppet! Satt i ett Intel 6230 och dubblade hastigheten på G enligt windows och ansluter med 300Mbit/s över N 5Ghz.

http://www.youtube.com/watch?v=JrsRS3MJHoc

Klockrent, verkar ju inte vara så mycket extra att byta kortet om man ändå skruvar upp den för att byta HDD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

YOUTUBE

Bra jobbat!
Hur pass bra är den inbyggda antennen? Funderar kanske på ett ev. byte av den.
Du borde ha bytt hårddisk när du ändå öppnade upp den.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

Bra jobbat!

Han gjorde det förra veckan. Kortet du köpte innehåller även blåtanden va?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

Klockrent, verkar ju inte vara så mycket extra att byta kortet om man ändå skruvar upp den för att byta HDD.

Nä, ska man ändå byta hårddisk så är ett byte av Wlan-kortet att rekommendera! Köpte mitt 6230 på Ebay och betalade 33$ inkl. frakt!

Skrivet av rawall:

Bra jobbat!

Har inte haft isär skärmen så vet inte hur antennen ser ut! Hårddisken är redan bytt till en SSD!

Skrivet av Janne1:

Han gjorde väl det förra veckan? Kortet du köpte innehåller även blåtanden va?

Ja, kortet innehåller blåtand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Kom igen nu! Övertala mig till å inte gå på en MSI med 15.6" 1920 x 1080 istället för denna med 13.3" 1366 x 768. Behöver ert stöd nu!!!

Kan snabbt köra några ronder.
Portablast -> Asus
Skärm/upplösning ->MSI
Batteri -> Asus
Grafik -> MSI
CPU/minne -> Oavgjort
Webbkamera -> MSI

Du vet själv vad du prioriterar. Jag skulle välja asus på grund av batteriet och storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bölänge:

Nä, ska man ändå byta hårddisk så är ett byte av Wlan-kortet att rekommendera! Köpte mitt 6230 på Ebay och betalade 33$ inkl. frakt!

Väldigt sugen på det faktiskt, skulle vilja prova WiDi. Om du inte provat, skulle du kunna kolla om drivaren/mjukvaran kickar igång som den ska? http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldI...

Permalänk

Jo, det verkar fungera. Ska ta och kika på det där jag också!

Permalänk
Medlem

Kan nån kolla att det verkligen e blåtand 3.0 på den? Står på specen på asus att d ska bara 2.1

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bölänge:

http://www.youtube.com/watch?v=JrsRS3MJHoc

Hade det där varit jag, hade jag börjat få panik efter några minuter, och kanske näsblod rinnandes ifall det skulle se svårt ut:p

Permalänk
Medlem

Det enda jag inte riktigt förstår är hur man gör med den stora och lilla flatkabeln. Lite hjälp Bölänge?

Permalänk
Medlem

Ni som uppgraderat BIOS på eran RV002 till "U36SDAS.205", hur gjorde ni då?

När jag ska installera Winflash - Asus så får jag ett felmeddelande som säger "Sorry, this program only supports ASUS notebook!". Har kollat genom BIOS också men hittar ingenstans där inne man kan uppgradera det.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Kan nån kolla att det verkligen e blåtand 3.0 på den? Står på specen på asus att d ska bara 2.1

Ja det har den. Asus har ju uppenbarligt knarkat på ordentligt när de skrivit specifikationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dextan:

Ni som uppgraderat BIOS på eran RV002 till "U36SDAS.205", hur gjorde ni då?

När jag ska installera Winflash - Asus så får jag ett felmeddelande som säger "Sorry, this program only supports ASUS notebook!". Har kollat genom BIOS också men hittar ingenstans där inne man kan uppgradera det.

Lägg .205-filen i en mapp på C:, funkar ej om den ligger i roten. Gå sedan till EasyFlash i BIOS, bläddra till mappen och filen, klart!

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Lägg .205-filen i en mapp på C:, funkar ej om den ligger i roten. Gå sedan till EasyFlash i BIOS, bläddra till mappen och filen, klart!

Satt i 5min och letade efter något med BIOS flash.. la till master password och adminpassword för jag tänkte att det behövdes.

tack så mycket

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av hanszeus:

Det enda jag inte riktigt förstår är hur man gör med den stora och lilla flatkabeln. Lite hjälp Bölänge?

På den stora flatkabeln petar du de 2 svarta pluttarna rakt bakåt, ut från kontakten.

På den lilla så lyfter du hela den svarta plutten ovanför kabeln rakt upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Ja det har den. Asus har ju uppenbarligt knarkat på ordentligt när de skrivit specifikationerna.

Haha! Tack!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av TheNisse:

Funkar utmärkt. Har du stängt av latopdislayen och kör bara med HDMI, eller kör du extended desktop? Clone grå ju inte köra med olika upplösningar om det är det du försöker med.

Juste ja det tänkte jag inte på, men riktigt 5.1 ljud då?, förstår ju inte riktigt vad meningen med optisk port i en dator är till för om datorn inte stödjer att mata ut 5 kanaligt ljud ur det?

Permalänk
Medlem

Så där... Beställde nyss 060an från alina!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

Så där... Beställde nyss 060an från alina!

Nice! Jag har ju gjort samma sak Och dessutom med 4 gb extra ram, som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med men det är alltid bra att ha ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

Nice! Jag har ju gjort samma sak Och dessutom med 4 gb extra ram, som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med men det är alltid bra att ha ;D

Haha jag köpte åxå 4gb extra! Kom på att 15.6an e för tung å ha e knät... Haha

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Någon som kan lägga upp en film när ni spelar musik eller liknande på datorn så man får en liten hum om hur kassa högtalarna är?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Mina högtalare lär knappt användas då jag har blåtand på stereon

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Nu får jag bara vänta till fredag, för det är då flyttlasset går upp till Uppsala och då jag kan hämta min fina dator. Haha snacka om att längta! Just att jag inte kunde se leveransdatumet på Alinas hemsida gör ju att jag inte visste att jag kunde få den hemskickad, men det ska de fixa har de sagt

Det här kommer bli nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

Någon som kan lägga upp en film när ni spelar musik eller liknande på datorn så man får en liten hum om hur kassa högtalarna är?

Om ljudet är en viktig faktor för att du skall köpa datorn så kan jag inte rekommendera den då det är väldigt 'burkigt' och inte speciellt mycket bra bas eller diskant.

Jag kör dock på extern bluetooth högtalare om jag skall lyssna på musik så det är inget störande moment för mig. Helt klockren dator annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av windmark:

Nu får jag bara vänta till fredag, för det är då flyttlasset går upp till Uppsala och då jag kan hämta min fina dator. Haha snacka om att längta! Just att jag inte kunde se leveransdatumet på Alinas hemsida gör ju att jag inte visste att jag kunde få den hemskickad, men det ska de fixa har de sagt

Det här kommer bli nice!

Härligt! Välkommen till Uppsala då

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

hej, intresserad av datorn men undrar hur tyst den är samt om den lätt blir varm? tänkte köpa 002an eller 060 till studier i höst

vilken av modellerna skulle ni rekommendera mig, nedan de jag vill ha:
snabb
tyst
gärna sval

pungar gärna inte mer än 8 lakan

Permalänk
Medlem
Skrivet av grentz:

hej, intresserad av datorn men undrar hur tyst den är samt om den lätt blir varm? tänkte köpa 002an eller 060 till studier i höst

vilken av modellerna skulle ni rekommendera mig, nedan de jag vill ha:
snabb
tyst
gärna sval

pungar gärna inte mer än 8 lakan

Om man inte använder nvidia-GPU'n så håller den sig väldigt sval och tyst. Om man spelar något som använder nvidia*gpu's så blir den varm och börjar låta mer, men inget överdrivet tycker jag i alla fall.
Snabbast, tystast och svalast blir den såklar med SSD, men det är ju inte aktuellt med din budget. 002 med 5400rpm-disk är ju något tystare och långsammare än 060 med 7200rpm, så det beror ju helt på hur du tänkt använda den och vilken typ av ljud du stör dig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNisse:

Om man inte använder nvidia-GPU'n så håller den sig väldigt sval och tyst. Om man spelar något som använder nvidia*gpu's så blir den varm och börjar låta mer, men inget överdrivet tycker jag i alla fall.
Snabbast, tystast och svalast blir den såklar med SSD, men det är ju inte aktuellt med din budget. 002 med 5400rpm-disk är ju något tystare och långsammare än 060 med 7200rpm, så det beror ju helt på hur du tänkt använda den och vilken typ av ljud du stör dig på.

sorry för mina bristande kunskaper, men alltså finns det två gpu'n att välja på, man kan då välja att använda intels inbyggda eller nvidian om man vill?

tänkte mer när jag har den på föreläsningar, vill jue inte att den skall låta så mkt då, men 060 känns helt klart intressant då!