Vad kan jag få för min MBP?

Permalänk
Medlem

Vad kan jag få för min MBP?

Hej!

Undrar bara ifall någon vet ungefärligt pris och vad jag kan förvänta mig att få ut för min MBP. Är inte så att jag planerar att sälja just nu men har planer på att sälja den för att köpa '11 -modellen. Har kollat på Mac2Sell men dom skrev att jag kunde få ut 4.700~ vilket kändes.. lite.

Modellen är som följande:

13"
Sen 2009-årsmodell
2.26GHz Intel Core 2 Duo
2GB RAM
320GB HDD 5400rpm
Nvidia Geforce 9400M

Något mera man behöver veta som kan vara avgörande?
Datorn i sig är i riktigt fint skick, inte en enda spricka/buckla eller dylikt även ifall det finns några små repor.

Har kollat på blocket och dom flesta verkar vilja ha runt 8000~ för en 13", min fråga är om detta är rimligt? Får dom datorerna ens sålda? Vad skulle ni sälja den för?

Permalänk
Medlem

Runt 5000:- låter rimligt 8000:- är rena fantasi priset med tanke på vad en ny kostar.

Visa signatur

Mobo::X570 AORUS ELITE CPU: Ryzen 7 5700X3D,Kraken Elite 240
GPU: RX 9070 16GB TUF Gaming OC
RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C PSU: SF750 750W
M.2: Gigabyte SSD M.2 PCIe 3.0 x4 NVMe - 1TB Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Svart

Permalänk
Medlem

skulle också tippa på ca 5000kr.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Svårt att säga, 5000:- som de andra sagt tycker jag också är rimligt, men andrahandsvärdet på macar kan vara lite otroligt.
Lägger andra ut för 8k på blocket så testa detsamma och se vad du får för bud.
Kolla tradera med för att se ungefär vad de går för där.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Jag köpte min MBP 13" late 2010 för 7000:-. med garanti kvar och väldigt fint skick.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Du kan säkert få mer än 5k för den om det är någon som verkligen vill ha precis den MBP du har, men jag tror det blir väldigt svårt att få sålt den om du inte lägger ut den för 5k.

Du kan ju testa att lägga ut den för 6k och sedan sänka om ingen nappar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av b0bzor!:

skulle också tippa på ca 5000kr.

Jag håller med: då detta är en 2009 modell så skulle jag som initierad MacBook Pro ägare säga att runt 4 000 - 5 000 kr.:)

Soyish t.e.x. köpte sin MBP 13" för 7 000 kr. MED garanti. Själv har jag en MBP 2010 med utgången garanti och jag skulle säga mellan 6 000 - 7 000 kr. (pedantiskt välskött m.m.), men 8 000 kr. låter liiite väl tufft kanske för en 2009 MBP (även om jag älskar Applefamiljen och känner mig som hemma här men det är ju en annan sak:D) även om de är fina de också.:)^^

Ja det är väl så här jag tänker! Och jag *har* tänkt igenom din fråga då detta svar tog mig 15 minuter att skriva.:P

Lycka till med en eventuell framtida uppgradering.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror du får runt 6k för den.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen! Får lurka lite på blocket och kolla lite mera då. Antar att det är bättre att sätta aningen över och så får folk pruta ner det i så fall om dom tycker det är för mycket.

Runt 6k som jonasy skrev är väl rent generellt det jag skulle tippat(och hoppats) på att jag skulle få för den men man vet ju aldrig..
Får kolla runt som sagt! Tackar