ska köpa gtx 570 vilket mäsrke ska jag ta?

Permalänk

ska köpa gtx 570 vilket mäsrke ska jag ta?

Har tittar runt lite på olika tillverkares versioner av gtx570 men kan inte bestämma mig för vilken. vad har folk för erfarenheter och rekommendationer? dessutom, om jag ska köpa ett kort till i fortsättningen borde väl ett 850W aggregat räcka?

Permalänk
Medlem

750W räcker också för GTX 570 SLI.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Asus DCII kort är ju nästan lika billiga som referenskorten och har grym kylning. dessutom är de Lite overklockade från början om du inte vill pilla så mycket med overklockning

http://cdon.se/hemelektronik/asus_gtx570_1280mb_pci-e_dc-1418...

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk

tack för svaren. snart en ny dator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 13lackCat:

Har tittar runt lite på olika tillverkares versioner av gtx570 men kan inte bestämma mig för vilken. vad har folk för erfarenheter och rekommendationer? dessutom, om jag ska köpa ett kort till i fortsättningen borde väl ett 850W aggregat räcka?

Skrivet av Fetkoala:

Asus DCII kort är ju nästan lika billiga som referenskorten och har grym kylning. dessutom är de Lite overklockade från början om du inte vill pilla så mycket med overklockning

http://cdon.se/hemelektronik/asus_gtx570_1280mb_pci-e_dc-1418...

Det där kortet tar upp 3 PCI-platser och vad jag har förstått så kan det leda till höga temperaturer om man kör SLI eftersom korten kommer så pass nära inpå varandra. Har inga egna erfarenheter dock.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Om du vill köpa ett till i framtiden så köp inte DCII.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk

ok, har inte beställt än. får väl ta ett annat kort då. tråkigt, för jag tycker det funkar bra med asus innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Det där kortet tar upp 3 PCI-platser och vad jag har förstått så kan det leda till höga temperaturer om man kör SLI eftersom korten kommer så pass nära inpå varandra. Har inga egna erfarenheter dock.

Tar upp 3 platser som i utrymmesmässigt menar du?

Hur står det annars i debatten mellan 570 vs 6970?

EDIT: Kollade upp tjockleken på kortet, damn >.< hade fått plats med 2 st andra på samma space