Inget ljud ur hörlurarna istället kommer det ur högtalarna?

Permalänk
Medlem

Inget ljud ur hörlurarna istället kommer det ur högtalarna?

Jag sitter på min bärbara dator, HP Probook 6450b. Strulet började när jag installerade konfigurationsprogram för Logitech G35, efter det så fungerade inte högtalarna utan då kom det ur högtalarna. Sen startade jag om datorn och då fungerade bara högtalarna men inte hörlurarna?
Eftersom jag använder den i skolan så är det ju bra att jag har musiken i hörlurarna så jag inte stör andra.

Jag har ingen aning om vad som kan vara problemet?
Så snälla kom med förslag/lösningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShamoN:

Jag sitter på min bärbara dator, HP Probook 6450b. Strulet började när jag installerade konfigurationsprogram för Logitech G35, efter det så fungerade inte högtalarna utan då kom det ur högtalarna. Sen startade jag om datorn och då fungerade bara högtalarna men inte hörlurarna?
Eftersom jag använder den i skolan så är det ju bra att jag har musiken i hörlurarna så jag inte stör andra.

Jag har ingen aning om vad som kan vara problemet?
Så snälla kom med förslag/lösningar.

Gissar att du kör W7?

Längst nere till höger finns det en ikon som ser ut som en högtalare (http://freewindowsvistatutorials.com/i7/img10F_openVolumeMixe...)

vänsterklicka och tryck på Playback devices (Uppspelning på svenska, gissar jag..?)
Där ändrar du från dina högtalare till hörlurarna

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Japp, det är W7.

Okej, men när jag är i skolan så kör jag inte med G35, det är så stort.

Så jag använder mina htc hörlurar.

Men det enda jag hittar på "uppspelning" är Högtalare?

Permalänk
Medlem

Skulle uppskatta om nån kan komma med ett förslag som kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem

fick precis en likadan dator av skolan nyligen och har samma problem, problemet är att jag inte kan byta så att mina hörlurar blir datorns standard enhet för ljud. det år bara inte att byta. finns det någon väg runt detta?

EDIT: efter att ha startat om datorn så fungerade allting magiskt^^

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Nu har något hänt och jag får bara ljud ur hörlurarna men inte högtalarna. Har testat installerat nya drivrutiner men inget händer. När jag sitter på skype så får jag "skypeljudet" i hörlurarna men alla andra ljud kommer ur högtalarna.