GTX 580 Phantom SLI-problem?

Permalänk

GTX 580 Phantom SLI-problem?

Fick hem mina två GTX 580 Phantom idag och har monterat dom på nya moderkortet, Rampage III Extreme. Men nu till problemet, jag fick inte med några SLI-brickor till grafikkorten och den 3-way-brickan som följde med moderkortet passar inte då mittersta kontakten av de tre tar i undersidan på övre grafikkortet. =/ Hur fan löser man det? Har alltså två GPU:er, inte tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Fick hem mina två GTX 580 Phantom idag och har monterat dom på nya moderkortet, Rampage III Extreme. Men nu till problemet, jag fick inte med några SLI-brickor till grafikkorten och den 3-way-brickan som följde med moderkortet passar inte då mittersta kontakten av de tre tar i undersidan på övre grafikkortet. =/ Hur fan löser man det? Har alltså två GPU:er, inte tre.

http://www.inet.se/artikel/5409111/sli-brygga

Så löser man det

Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Ska det inte vara två kontakter på den då den som följde med moderkortet har två invid varandra? Glömde också tillägga att jag testade med en enkel SLI-brygga från en kompis men den var för kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Ska det inte vara två kontakter på den då den som följde med moderkortet har två invid varandra? Glömde också tillägga att jag testade med en enkel SLI-brygga från en kompis men den var för kort.

Har för mig att man har 2 kontakter på den om det är tri eller quad SLI.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Det ska funka med den SLI-bryggan, 2 kontakter är som sagt för tri/quad SLI

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Det ska funka med den SLI-bryggan, 2 kontakter är som sagt för tri/quad SLI

Kan meddela att jag gjorde enligt kustjägarmanualen; går det inte - använd våld. Går det ändå inte - använd mer våld! Jag bröt loss mittersta SLI-kontakterna och tröck dit 3-way-bryggan. Funkar tydligen..

Permalänk
Inaktiv

Också tänkt köpa gtx580 sli. Återkom vad du tyckte om dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Kan meddela att jag gjorde enligt kustjägarmanualen; går det inte - använd våld. Går det ändå inte - använd mer våld! Jag bröt loss mittersta SLI-kontakterna och tröck dit 3-way-bryggan. Funkar tydligen..

Hahah klockrent xD Glöm nu inte ändra din signatur så du får den där e-penisförlängningen!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av AnnoyingIB:

Har för mig att man har 2 kontakter på den om det är tri eller quad SLI.

Tack för svaren, jag löste det iallafall. Bröt loss de mittersta SLI-kontakterna och använder 3-way-bryggan..

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Hahah klockrent xD Glöm nu inte ändra din signatur så du får den där e-penisförlängningen!

Hehe, ghettomoddning Justja, absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Tack för svaren, jag löste det iallafall. Bröt loss de mittersta SLI-kontakterna och använder 3-way-bryggan..

Haha så bra! ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk
Skrivet av anon140864:

Också tänkt köpa gtx580 sli. Återkom vad du tyckte om dem

Än så länge så är jag mycket nöjd med korten, kör som sagt Phantom med Gainwards egna kylsystem och det verkar sjukt bra! Har spelat Metro 2033 på max och 120hz ett bra tag och i GPUz så ligger tempen på 53c på översta kortet och 47c på det undre, då går fläktarna på ~35% och är inte högljudda alls. Mina 6870 var varmare och lät mer.

Helt över förväntan. Har ju dock ett rätt stort moderkort så det blir gott om plats mellan korten..

Permalänk
Medlem

Tjena! Har beställt ett sådant kort jag med. Kör ASUS Maximus IV Gene-Z, en mATZ med SLI. Har funderat på att köpa till ett kort senare. Funkar det att ha Phantom korten brevid varandra på två PCI-E som sitter brevid varandra direkt. Får det plats? Har bara två platser då kortet är micro-ATX.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit