Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

När räknar du med att caféet öppnar?
Du borde ju ha en Sweclockers smygöppnings premiär

Skrivet av dannydevito:

haha, 1st September är mitt sikte på , men kan bli en vecka senare. Vill ju ha en färdig "produkt" som jag kan vara stolt med direkt, eller så gått det går iallafall.

Jag skall ha en premiär, först för nära och kära med mat och dryck och tävlingar veckan innan, men givetvis skulle det vara intressant ett Sweclockers Event med lite tävlingar och liknande vore skit kul, många här som gett mig tips som jag gärna skulle villja ta en kopp kaffe med och kanske skjuta lite HS på !!

Det är den 1 September idag. Öppet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Undrar med hur det har gått. samt är det öppet? jag bor en bra bit ifrån (Motala) Men kommer nog garanterat besöka er nån gång.

Permalänk

Vart ligger ditt it café? Och vad kostar det att spela där? Vilka spel kan man spela?

Jag letade genom tråden och såg att kaféet låg i Helsingborg, du kan skriva det i din första post så att man lättare ser det ^^

Permalänk
Medlem

Hade ju nästan blivit lite som en dröm att plocka ihop allt de där! Grym idé, hoppas att de löser sig bra för dig! Väntar också på bilderna, mååånga bilder!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Vad händer i projektet, länge sen man hörde något?!

Ja, projektet är stort och omfattande, skatteverket kommer jag inte ge något nobelpris för hårt arbete, om man räknar med dem jag pratat med. Vi hade missat moms och F-skatt registrering som jag trodde bolagspolen tog hand om från början. Så 3 veckor försening där, samt namnet tog en hel del tid att byta till, just pga semestertiden. Men jag är i start groparna, lite problem fortfarande med dustin och leasingen men det börjar arta sig nu här, butiken snart klar. Det jag får börja med iallafall, sen är man aldrig helt nöjd men samtidigt, rom byggdes inte på en dag. Får rulla in lite mer kulor nu innan jag kan bli helt nöjd

Skrivet av biorrith:

haha, jag önskade det. Men nej, ser ut att bli premiär öppning för släkt och vänner nästa helg, sen helgen efter det blir det publik öppning ! Är någon på sweclockers sugna på att komma hit på premiären för vänner, så kan vi säkert lösa det så många som hjälpt mig och peppat mig här att ni är värda varsin öl och ett headshot

Skrivet av anon166065:

Undrar med hur det har gått. samt är det öppet? jag bor en bra bit ifrån (Motala) Men kommer nog garanterat besöka er nån gång.

Hej vad kul att höra, vi siktar på att öppna om 2-3 veckor. Jag kommer meddela i tråden när vi är klara, just nu tar det en jäkla massa tid att lära sig systemet och täppa till alla hål..... finns en hel del tyvärr. Samt planering av lagringen och analysera trafiken var det blir optimalt att lägga alla spel etc. Men det kommer !

Skrivet av furuliden:

Vart ligger ditt it café? Och vad kostar det att spela där? Vilka spel kan man spela?

Det ligger på kullagatan 54 i Helsingborg, 30 kr i timmen samt 100 kr för 4 timmar och 120 kronor för anytime Gib som är 10 timmar på vardagar mån-torsdag. Spelen håller vi på att köpa in i veckan....blir tyvärr inte allt för många titlar nu eftersom Battlefield 3 är runt hörnet samt mwn 3 och diablo, där köper jag in dem direkt och håller i budgeten lite, men blir standard uppsättning från början.

Jag letade genom tråden och såg att kaféet låg i Helsingborg, du kan skriva det i din första post så att man lättare ser det ^^

Absolut, jag skall optimera tråden när vi öppnat bra PR tack

Skrivet av onYYx:

Hade ju nästan blivit lite som en dröm att plocka ihop allt de där! Grym idé, hoppas att de löser sig bra för dig! Väntar också på bilderna, mååånga bilder!

Ja det är kul, fin hårdvara men lite stressigt under omständigheterna. Men man gillar ju att mecka med datorer annars hade man inte valt denna vägen !

Permalänk
Skrivet av dannydevito:

Är någon på swebits sugna på att komma hit på premi.....

Saknaden utav Swebits är stort, men du är på Sweclockers nu

Permalänk
Skrivet av Bobokrull:

Saknaden utav Swebits är stort, men du är på Sweclockers nu

haha doh.... sorry. Misstaget är nu åtgärdat

Permalänk
Medlem

Kullagatan 54, blir det i "gamla" spelbutiken?

Permalänk
Skrivet av Stich:

Kullagatan 54, blir det i "gamla" spelbutiken?

Stämmer, jag har tagit ner skyltarna nu. Tyvärr blev det inget samarbete med dustin, så nu blir det i slutet på september allt startar..... käppar i hjulen ! men man får inte ge sig, är ju svårast i början får jag intala mig iaf

Har en ny leverantör och vi kommer bra överens. Det är ingen katastrof eftersom jag fick uppskov på hyran, vilket innebär ingen merkostnad under september.

Permalänk
Medlem

Missat detta. Synd att man bor några mil från Helsingborg... Verkar riktigt bra.

Jag har bara en fråga, vad har du valt för datorstolar?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Missat detta. Synd att man bor några mil från Helsingborg... Verkar riktigt bra.

Jag har bara en fråga, vad har du valt för datorstolar?

Du är välkommen oavsett, vi har ju folk som kommer från motala !! bara kom ner så bjuder jag på kaffe och en antingen härlig dialog eller en grym gaming upplevelse det är ölen som skriver detta meddelandet, trött på att konfigurera smartlaunch och alla säkerhetshål som flashback forum tonåringar hittat för att spela gratis haha..... Men jag har köpt MOSES stolar på Ikea, 300 kronor, riktigt sköna stolar och priset går inte att diskutera eller jämnföras med andra leverantörer, givetvis får man vad man betalar för men det räcker. Sen drar man ju av momsen eftersom det är företags köp så, det blir ett bra köp helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

Du är välkommen oavsett, vi har ju folk som kommer från motala !! bara kom ner så bjuder jag på kaffe och en antingen härlig dialog eller en grym gaming upplevelse det är ölen som skriver detta meddelandet, trött på att konfigurera smartlaunch och alla säkerhetshål som flashback forum tonåringar hittat för att spela gratis haha..... Men jag har köpt MOSES stolar på Ikea, 300 kronor, riktigt sköna stolar och priset går inte att diskutera eller jämnföras med andra leverantörer, givetvis får man vad man betalar för men det räcker. Sen drar man ju av momsen eftersom det är företags köp så, det blir ett bra köp helt enkelt.

Låter förbannat kul!

Lycka till med ditt företag!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Faaan...Varför kan ingen göra något sådant i stockholm?!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Faaan...Varför kan ingen göra något sådant i stockholm?!

Det finns väl i-cafén i stockholm?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Det finns väl i-cafén i stockholm?

Det gör det säkert. Dock inga med speldatorer vad jag vet?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Ögade igenom tråden och med tanke på att jag bor i helsingborg kommer jag garanterat att hälsa på. Men ett tips är att sänka priset lite bara med tanke på att 5 timmar kostar 100 kronor på GEC. Förstår dock att du har tight budget och behöver få ihopa pengar.
Har säkert besvarats tidigare men har ni läskförsäljning och sådant där inne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Det gör det säkert. Dock inga med speldatorer vad jag vet?

Inferno online finns väl fortfarande kvar?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Inferno online finns väl fortfarande kvar?

Ja, Inferno Online finns såklart fortfarande kvar. Det är ju trots allt världens största online gaming-center. Så jag tror inte dom kommer försvinna i första taget.

Jag var faktiskt där senast idag och då stod det en av deras nuvarande datorer i kassan med en prislapp på 4000kr. Så antagligen håller dom också på att köpa in nya datorer. Dock kan man ju inte förvänta sig så bra hårdvara då det är Dell dom har avtal med.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Ja, Inferno Online finns såklart fortfarande kvar. Det är ju trots allt världens största online gaming-center. Så jag tror inte dom kommer försvinna i första taget.

Jag var faktiskt där senast idag och då stod det en av deras nuvarande datorer i kassan med en prislapp på 4000kr. Så antagligen håller dom också på att köpa in nya datorer. Dock kan man ju inte förvänta sig så bra hårdvara då det är Dell dom har avtal med.

Okej, jag har inte varit där på många år, och minns inte att de var så jäkla stora då. ^^ Men kul att lilla Sverige har något så 'stort'

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Väldigt offtopic men..

Roligt med ett nytt cafe i Helsingborg. Håller med om att gec ligger väldigt dåligt, deras gamla lokal hade betydligt bättre placering. Haha känner mig själv för gammal för att sitta på ett it-cafe men lär absolut smyga förbi o checka läget. Hoppas det flyter på bra och ni får en bra start!

Trist med internet, 100/100 hade ju varit toppen, dedikerade servrar är en bra (och relativt billig) marknadsföring. Men på 20Mbit har man ju inte direkt råd med det. Annars tror jag verkligen på det med events, Sc2 turneringar lär locka folk. En annan sak som skulle varit guld var om man körde en BF3 dag/nightgibb när det släpptes och slängde upp några lan servrar så alla kunde köra tillsammans.

Tänk på att installera alla möjliga voicecoms, vet att det var det vi saknade på gec i början. Hade varken ventrilo eller teamspeak, nu finns ju raidcall och mumble också.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Okej, jag har inte varit där på många år, och minns inte att de var så jäkla stora då. ^^ Men kul att lilla Sverige har något så 'stort'

Ja, Inferno har verkligen växt till sig. Och det förstår man ju, det ruskigt mycket pengar det handlar om i den här sortens marknad. Jag förstår verkligen att Dannydevito vill satsar på det här. Och det är jättekul. Och finns det inte så många internet cafés i Helsingborg så tror jag att det här verkligen kan gå hem.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannydevito:

[...]
Ja, 570 och I5 2.5 blir det. Och skinnstolar... ISP skärmar? det blir 120 HZ med möjlighet att låna 3D glasögon

[...]

Han menade nog IPS-skärmar. Jag håller inte med, då prisskillnaden är alldeles för stor mellan en vanlig TN och IPS. Dock kan helhetsintrycket sänkas om det väljs alldeles för dåliga skärmar.

Vi alla hoppas, och tror, att idén ska fungera! Lycka till!

Permalänk
Medlem

Små detaljer:
Datorerna uppdateras "id" behov - vid
4 st "playstaion" - playstation

Lycka till
Kanske skulle finnas prislista på sidan?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Små detaljer:
Datorerna uppdateras "id" behov - vid
4 st "playstaion" - playstation

Lycka till
Kanske skulle finnas prislista på sidan?

Tack ! jag hets skrev det mesta igår, så lite tid till hemsidan nu, jag vill bara ha en mall så att folk kan hitta information. Vet inte om det räcker med spel titlarna i tabeller som jag gjort.... men det är något att bygga på en helt ok grund iallafall

Ja, just nu vet jag inte vilka kampanjer jag ska ha vid öppningsmånaden så jag skall avvakta lite till bara så jag inte behöver ändra sen.... tack för synpunkterna Toivo

Permalänk
Medlem

Härligt idé du har! Och det jag gillar är att du har tagit ett helt eget initiativ med att starta detta för ungdomar! Ett bra sätt att underhålla dom, samt att dom har en fritidssyssla på helgerna istället för att smaka på något 40% där föräldrarna slipper vara oroliga!

Vet ej om du har tänkt på detta, men kollade igenom listan lite snabbt. Red Orchestra 2 kan ju vara ett spel att ha i din smartlauncher? Verkar vara ett vettigt spel som kommer ut, där man har mycket till Co-Op:)

Permalänk
Skrivet av Philippk:

Härligt idé du har! Och det jag gillar är att du har tagit ett helt eget initiativ med att starta detta för ungdomar! Ett bra sätt att underhålla dom, samt att dom har en fritidssyssla på helgerna istället för att smaka på något 40% där föräldrarna slipper vara oroliga!

Vet ej om du har tänkt på detta, men kollade igenom listan lite snabbt. Red Orchestra 2 kan ju vara ett spel att ha i din smartlauncher? Verkar vara ett vettigt spel som kommer ut, där man har mycket till Co-Op:)

Tack jag ska kika detta omedelbart. Om någon har fler tips på must-have titlar som kan vara kul i CO-OP som jag missat... får ni gärna skriva alla CO-OP spel är ju ovärderliga för internet cafer och jag håller med, föräldrarna har koll på sina tonåringar och dem är i säkert förvar hos mig och har roligt

Permalänk
Medlem

Jättekul att det har gått bra hittils, kanon att du hann klart i tid för stundande Battlefield 3 som nog kommer bli grymt populärt, kanske kan du ha något event i samband med releasen?

Bra jobbat, väldigt inspirerande att läsa och lycka till!

Permalänk
Medlem

Co-op: Sven Co-op.

Angående datorerna - Jag är säkert någon månad sen men ändå. Varför inte mATX-system? Moderkort med Z68-chipset då kan integrerade grafikkortet användas till lätt surf i fall att det andra går sönder. Sedan kan processorn, exempel 2500K, överklockas till 4GHz och gratis prestanda där för framtiden. Men det är troligen rätt dumt att överklocka maskinerna på ett ställe som detta.

Permalänk
Medlem

Borderlands kanske är en intressant titel.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Jättekul att det har gått bra hittils, kanon att du hann klart i tid för stundande Battlefield 3 som nog kommer bli grymt populärt, kanske kan du ha något event i samband med releasen?

Bra jobbat, väldigt inspirerande att läsa och lycka till!

Tack, väldigt kul med positiv feedback. Jag har tyvärr stressat ihop det mesta där, tiden är en fiende just nu kan jag säga men den kommer finputsas Hade varit kul med nedavåningen mot ovanvåningen. Håller på att förhandla om en Battlefield 3 server med Gibbzone public som namn, kan bli kul sätta lösenord på den och köra en tävling helt enkelt har även lite andra cafér jag tagit kontakt med för att sätta upp en vpn tunnel mellan och köra cafe mot cafe.... spännande !

Skrivet av Vatten:

Co-op: Sven Co-op.

Angående datorerna - Jag är säkert någon månad sen men ändå. Varför inte mATX-system? Moderkort med Z68-chipset då kan integrerade grafikkortet användas till lätt surf i fall att det andra går sönder. Sedan kan processorn, exempel 2500K, överklockas till 4GHz och gratis prestanda där för framtiden. Men det är troligen rätt dumt att överklocka maskinerna på ett ställe som detta.

Tyvärr lite sen, men tack för synpunkterna. Blir svårt med gaming cafe och erbjuda surf, jag har ett par extra grafik kort i lager. Sen vill jag inte laborera med livslängd på mina produkter dem ska trots allt hålla ett par år men tack för din feedback !