Permalänk
Medlem

amd eller intel

hej jag har bestämt mig för att köpa en av dessa datorer från dustin och undrar vilken som är bäst och skriiv helst varför!
här är en länk till en jämförelse av datorerna:
http://www.dustinhome.se/ProductCompare.aspx?CompareProdID=50...,

Permalänk

DUSTIN PC ENTHUSIAST XI30 : bättre processor
DUSTIN PC ENTHUSIAST XA90 : bättre grafikkort

Permalänk
Medlem

snälla svara vilken ska jag ta!?

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta x130, den har som lillvirus också sa bättre prosessor, fast sämre grafikkort. Ska du bara spela, kanske amd:n är bättre.

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Avstängd

XA90 ska du ha 6970 är ganska mycket bättre än GTX 560

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Hade tagit den med AMD om du ska spela.

Permalänk
Medlem

hade med tagit den med AMD om du nu ska spela 6970 presterar bättre än GTX 560 eller ? rätta mig om jag har fel

Visa signatur

Livet är som en tärning, de bästa man kan få är sex

Permalänk
Medlem

emm men jag tror man kunde lägga till ett grafikkort på datorn XI30

Permalänk
Medlem

jag ska mest spela men också se mycket på film och vara inne på internet ex: på sweclockers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av call396:

jag ska mest spela men också se mycket på film och vara inne på internet ex: på sweclockers

Om du ska spela mest så bör du ju ta AMD datorn.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

k tack allihopa jag är väldigt taksam för er hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte12:

hade med tagit den med AMD om du nu ska spela 6970 presterar bättre än GTX 560 eller ? rätta mig om jag har fel

Skrivet av Esseboy:

XA90 ska du ha 6970 är ganska mycket bättre än GTX 560

Inte för vara han som den. Men det är ett GTX 560 ti....

Jag hade tagit Intel-datorn. X6an är inte fy skam den heller, men 2600k håller sig nog längre. Du kan ju alltid köpa ett till graffe och köra SLI om du har kulorna till det.

Permalänk
Medlem

va menar du ett till grafikkort på det jag redan har??

Permalänk
Medlem

cf elr sli. Googla på det Finns även trifire och tri-sli med tre graffikkort elr cfx och quad-sli med fyra grafikkort, men fyra grafikprocessorer är max vad man kan ha på en bräda.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Skrivet av call396:

k tack allihopa jag är väldigt taksam för er hjälp

Vilken dator blev det?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

har inte riktigt bestämt eller jo amdn tar jag nog ändå!!