Permalänk
Medlem

Datorbygge

Min kompis bad mig om en billig men helt okej dator för runt 4500kr så jag beställde lite delar från Inet och plockade ihop det.

setup:
MSI 770-C45 ATX
500 GB Seagate Barracuda
AMD Phenom2 X4 955 3.2Ghz Black Edition
Corsair 4GB DDR3
PowerColor HD6770
NZXT H2 VIT
Corsair CX 500W
4x250 GB okända HDD

Datorbygge

Permalänk
Avstängd

en ide kabel haha trodde inte folk använde sånnt fortfarande

Permalänk
Medlem

nice, samma chassi som mitt har velat se hur den vita ser ut

hur gick det med hårddiskarna? var ett helvete för mig när jag satte dit dom första gången med silikonplupparna, dom ramla av och hade sig hela tiden -.- tog skruvarna till sist men då lät dom så mycket så jag hängde upp dom i resårband och ändå har jag bara 2 hårddiskar, och du satte in 5!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

en ide kabel haha trodde inte folk använde sånnt fortfarande

haha nej men det var bara en temporär lösning hade ingen annan cd läsare för tilfället. så man tar vad man har ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

nice, samma chassi som mitt har velat se hur den vita ser ut

hur gick det med hårddiskarna? var ett helvete för mig när jag satte dit dom första gången med silikonplupparna, dom ramla av och hade sig hela tiden -.- tog skruvarna till sist men då lät dom så mycket så jag hängde upp dom i resårband och ändå har jag bara 2 hårddiskar, och du satte in 5!

gillade chassit välldigt mycket! jo vi använde plupparna! dom 2 första tog jätte lång tid med att få dit plupparna men sen kom man på tekniken och dom 3 sista gick i lätt och snabbt!

Permalänk
Medlem

Hade nog lagt mer pengar på grafik och mindre på chassi men men. han kanske inte behöver bättre

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Hade nog lagt mer pengar på grafik och mindre på chassi men men. han kanske inte behöver bättre

han ville ha just det chassit så va inte mycke att göra åt saken!

Permalänk
Medlem

Användes ett ESD-armband utan en klämma?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Är det inte dual-channel på moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Är det inte dual-channel på moderkortet?

Han kör ju i dual channel.

Till TS: Mycket nice kabeldragning

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Han kör ju i dual channel.

Till TS: Mycket nice kabeldragning

Dual-channel är när man har en sticka i varje färg, t. ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av bitrox:

gillade chassit välldigt mycket! jo vi använde plupparna! dom 2 första tog jätte lång tid med att få dit plupparna men sen kom man på tekniken och dom 3 sista gick i lätt och snabbt!

jaså... hur var den tekniken då? kan du lära mig

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Dual-channel är när man har en sticka i varje färg, t. ex http://www.aidewindows.net/images/mat/msi_dual_channel.jpg

Men snälla. Man har inte en i Varje färg. Man har dem i samma färg. Han kör på AMD system då sitter färgerna brevid varandra och på intelsystem så är det var annan.. Bilden du länkade var på ett AMD moderkort och han kör Singel channel.

http://www.tomshardware.com/reviews/PARALLEL-PROCESSING,1705-...

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Can0n:

Dual-channel är när man har en sticka i varje färg, t. ex http://www.aidewindows.net/images/mat/msi_dual_channel.jpg

bullshit, om du läser i manualerna noga står det man ska ha minnerna i en färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Men snälla. Man har inte en i Varje färg. Man har dem i samma färg. Han kör på AMD system då sitter färgerna brevid varandra och på intelsystem så är det var annan.. Bilden du länkade var på ett AMD moderkort och han kör Singel channel.

http://www.tomshardware.com/reviews/PARALLEL-PROCESSING,1705-...

Jasså, där ser man. Har jämt trott att man ska köra i varannan färg

Skrivet av Alle22:

bullshit, om du läser i manualerna noga står det man ska ha minnerna i en färg.

Tagga ner lite, jag hade fel och du rätt.

Permalänk
Avstängd

född igår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

De han och jag menar är att säg inget och försök sedan överbevisa om du inte vet 100%. Inte för att vara dryg men det är irriterande och kan vara missvisande för andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

De han och jag menar är att säg inget och försök sedan överbevisa om du inte vet 100%. Inte för att vara dryg men det är irriterande och kan vara missvisande för andra.

Men nu är det så att jag trodde jag var 100% eftersom jag trott så hela livet. My bad

Permalänk
Medlem

Så intel, olika färg
AMD, samma färg

Man lär sig nåt varje dag. Har trott det var olika färger det handlade om på alla

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Lite väl onödigt mycket pengar på chassi? It's the inside that counts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Skrivet av anton:

Så intel, olika färg
AMD, samma färg

Man lär sig nåt varje dag. Har trott det var olika färger det handlade om på alla

Det är samma färg. Men på AMD sitter den färg 1, färg 1, färg 2, färg 2 och på Intel Färg1, Färg 2, Färg 1, Färg 2. Ända skillnaden. Men för att få dual channel skall två minnen sitta i SAMMA färg.

Visa signatur

Permalänk

ESD-Armband utan klämma är värdelöst Det är till för att jorda dig själv, koppla klämman till chassit eller möjligtvis ett vanligt vägguttag om du kan. Annars är det bara en tygbit på armen!

Permalänk
Medlem

koppla den till chassit gör ju ingen skillnad, det bästa är om du ha ett element eller liknande i närheten att koppla in den i.

och sen stör jag mig på att ni klagar på att han la för mycket pengar på chassit. chassit kostar inte mycket, och dessutom är det värt varje krona. 800D 2.3 k, där har vi något som kostar onödigt mycket!.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Koppla den till chassit gör visst skillnad. Du får samma potential som chassit, dvs du har ingen elektrisk uppladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Användes ett ESD-armband utan en klämma?

jag använde det men hade kopplat lös det just då...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnetism:

Lite väl onödigt mycket pengar på chassi? It's the inside that counts.

läste du inte kommentaren ovanför?? han ville ha det chassit så vad gör man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustafThomsson:

ESD-Armband utan klämma är värdelöst Det är till för att jorda dig själv, koppla klämman till chassit eller möjligtvis ett vanligt vägguttag om du kan. Annars är det bara en tygbit på armen!

jag vet.. jag gjorde det men hade kopplat lös det just då! är inte helt inkompetent!

Permalänk

För att återuppta minnesdiskussionen. Jag har ett MSI 870a-g54 am3 bord, och mina minnen sitter i slot 1 och 2, och körs i dual channel mode. Slot 1 och 2 är samma färg, för övrigt.