Vad spelar du just nu?

Permalänk
Medlem

Battlefield 2

Skrivet av Lalingoo:

Fortfarande ett par månader kvar till de stora releaserna och jag är uttråkad.

Tänkte man kunde finna lite inspiration av er. Alla spel är välkomna. Säg vad ni tycker om dem också.
Tex.

1. BF2, helt okej, bra spelkänsla.
2. TF2, helt okej, bra spelkänsla.
3. AC2, helt okej, bra spelkänsla.

osv. osv. Tack!

Allt från browserspel till avancerade simulatorspel.

Battlefield 2, är det som gäller sedan hösten 2005!

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Borderlands, Metro 2033, Batman alterneras just nu.

Har Mass effect 1 &2 på hyllan med.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

BC2
CoD4
TF2

Permalänk
Medlem

Atlantica Online - Turn Based MMORPG som är ett F2P spel.
Småbörjat på Path of Exile betan i väntan på Diablo 3 & BF3.

Permalänk
Medlem

World of tanks, i väntan på Dark souls och Battlefield 3.

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Trackmania 2 - Så grymt roligt!! Synd att det inte finns någon CFX profil för det än
Need for Speed : Hot Pursuit - Helt ok men frågan är hur länge det håller
World of Warcraft - Teh drug :s
Gatling Guns - Kul spel med fin grafik om man bara vill köra någon halvtimme eller så

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

L.A. Noire på PS3

Fable 3, Mirrors Edge och Medal of Honor på datorn.

Spelade mer eller mindre precis klart Portal 2...

Visa signatur

En potatis

Permalänk

All Points Bulletin: Reloaded! Utan tvekan!

Permalänk
Medlem

Starfraft 2 - skitbra spel, nuf said
Deus ex human revolution - gillar det, i och med att det är ganska öppet om man jämför med tex splinter cell.
Heroes III - Upplivar gammal minnen Ganska lätt men helt okej.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Starcraft 2 all the way!

Visa signatur

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Permalänk

BC2 just nu, men som alla andra väntar jag också otåligt på BF3

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Skrivet av Dewah:

Bara jag som fortfarande spelar Cs 1.6?:)

+1

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Sitter på macen så minecraft är det ända spelet som man får spela
Pc'n är hos far och jag är hos mor=/

Permalänk
Medlem

CoD Black Ops (99kr på Webhallen när dom öppnade i Fruängen) i väntan på BF3/MW3. Ingen höjdare direkt....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

StarCraft II, för det är kul.
MW2, mest matcher just nu i väntan på MW3.
Lite FIFA och FM spelar jag för att man inte kan sluta helt med de.

Visa signatur

ASUS Maximus VI Gene | Intel i7 4770k |Corsair H80i |Asus GTX 780ti DCUII OC |Silverstone Strider 650w gold | 256 GB Samsung 840| 16 GB G.skill Ares | Bitfenix Phenom | Windows 7 Professional 64bit // Kringutrustning: Zowie Celeritas | Zowie EC1 Blue|Steelseries 9 HD|Logitech G35/Audio-Techninca ATH M50 | BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | Nexus 5

Permalänk

heroes 3 gammalt och skojj
well of souls. goa minnen
grand prix legends. bästa bilspelet 1998 enligt mig och grafiken rörliga armar+ratt, runda däck och motorljudet ojojoj, h-växel funkar också med g25 efter patch.
COD black ops mot dator bots. kanske låta tråkigt men enda sättet att vinna och inte dö hela tiden.
fallout vegas, DLC delarna kan vara knepiga men det går bra.
TDU 2, hmm vet inte.
need for speed: underground 1 och 2

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Batman Arkham Asylum, BLOPS, försöker spela lite BC2, blir dock mest "off PC" spelande just nu.

Skrivet av Dr.Mabuse:

CoD Black Ops (99kr på Webhallen när dom öppnade i Fruängen) i väntan på BF3/MW3. Ingen höjdare direkt....

Skulle vara betydligt roligare utan alla lagg som förmodligen beror på en av världens sämsta portningar. Det är helt ok på Xbox å ja jag köpte det nu efter två gratishelger på PC å visst är det bra men laggen å fuskarna sabbar rätt hårt. Inte lika hemskt med fuskare som var i MW2 men det behövs bara en fuskare(finns betydligt fler än en) som sabbar allt, i allafall är det så för mig blir så förbannad varje gång man ser en.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

1. Dragon Age: Origins. Spelade det senast vid release på PS3 och då var det en enorm besvikelse. Har nu moddat spelet med högupplösta texturer och designmässiga förbättringar vilket förbättrar helhetsintrycket avsevärt. Än så länge är det faktiskt riktigt roligt och bra mycket mer strategiskt än konsolversionen.

2. Men of War: Vietnam. Löjligt utmanande men tillika belönande när man väl lyckas trots omöjliga odds.

3. S.T.A.L.K.E.R - Call of Pripyat. - "Complete"-modden ger en oslagbar atmosfär. Spelet lider tyvärr av en ordentlig "memory leak" som gör att spelet ofrånkomligen segar ned efter någon timme.

4. Age of Wonders II - Shadow Magic. Klassiker som till och med slår Heroes of Might and Magic III på fingrarna i många avseenden. Strategiskt, omfattande och för det mesta häpnadsväckande snyggt:

http://www.geardiary.com/wp-content/uploads/2010/11/Age-of-Wo...

5. ArmA II - Combined Operations. Spelar torsdagar och söndagar med SSG. Samarbete och realism när det är som bäst.

Age of wonders såg intressant ut, tyvärr går det inte att få tag på i fysisk kopia... bara digital på gamersgate. Hatar detta nya skit... Fordral i Hyllan är fint

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Dead Island och Freespace 2 SCP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Dead Island och Freespace 2 SCP

Berätta gärna om freespace.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Permalänk

CS i väntan på annat. Har ju fan inte släppts ett bra och intressant spel på bra länge nu. Men snart så ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Just Cause 2, helt klart ett av de bästa spelen jag lirat någonsin. Frihetskänslan går inte att beskriva, och tokskönt lir i eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Age of wonders såg intressant ut, tyvärr går det inte att få tag på i fysisk kopia... bara digital på gamersgate. Hatar detta nya skit... Fordral i Hyllan är fint

Finns att få tag på från en del säljare på Ebay:

http://www.ebay.com/itm/Age-Wonders-Shadow-Magic-PC-CD-Rom-CO...

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Black Ops och Wc3... Köpte Bad Company 2 tyvärr, shit vilket tråkigt spel! Hardcore mode är ju inte ens hardcore!!!!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 i väntan på Rage.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2, team games när jag har en stund över på kvällen
Wordfeud, nyinstallerat på nallen, när jag har en stund över på kontoret
Dead Island, när jag har långtråkigt
Turf, när jag har energi i kroppen.
Livet, svårt att undvika.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Star Wars: Jedi Knight II Jedi Outcast v1.02 (jk2 in short)

Helt klart det bästa online spelet jag någonsin spelat.
Jämför aldrig detta spel med Jedi Academy... JA är ett skämt jämfört med detta.
Lightsaber kontrollen är otrolig, fartfyllt, och väldigt skill-dependent.

Inne på mitt 8:e år eller nått nu

Om ni ska prova det, se till att ni har version 1.02. Det är det riktiga JK2:et.

EDIT: Online förresten, Singleplayer är skit =D

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Finns att få tag på från en del säljare på Ebay:

http://www.ebay.com/itm/Age-Wonders-Shadow-Magic-PC-CD-Rom-CO...

Tackar för detta. Blir 2 exemplar, ett till mig och ett till far

Skrivet av Sebathon:

Star Wars: Jedi Knight II Jedi Outcast v1.02 (jk2 in short)

Helt klart det bästa online spelet jag någonsin spelat.
Jämför aldrig detta spel med Jedi Academy... JA är ett skämt jämfört med detta.
Lightsaber kontrollen är otrolig, fartfyllt, och väldigt skill-dependent.

Inne på mitt 8:e år eller nått nu

Om ni ska prova det, se till att ni har version 1.02. Det är det riktiga JK2:et.

EDIT: Online förresten, Singleplayer är skit =D

Gör mig visare om varför man kör ett så pass gammalt spel? Är det uppdateringar från hardcore fans eller?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Gör mig visare om varför man kör ett så pass gammalt spel? Är det uppdateringar från hardcore fans eller?

Helt enkelt för att gameplay i spelet är det bästa jag någonsin spelat. Man känner att man har väldigt bra kontroll av sin gubbe. Man har lasersvärdet som standard vapen, det finns attacker i 8 håll i varje stil, beroende på hur man går runt. Det finns 3 stilar (Blå snabbaste men vek, Gul balanserad och Röd stark men sölig.) Sedan finns det 4 typer av krafter, Neutral, Light, Dark och Vapen.

Man får specifera själv vilka poäng man vill satsa på. Tillexempel:Push, Pull, Seeing (ser folk och minor genom väggar, men tar halva din force + genererar inget nytt när du har det igång) Force Jump och Speed.

Sen dark forces är:

Grip (som Vader fast man har full kontrol av motståndaren om man har den maxat, i ungefär 5 sekunder *går att bryta om man gör push/pull på den som grippar*) Drain ("suger" motståndarens force och ger en HP för varje forcepoint man stjäl) Dark Rage (gå berserk, ta mindre skada, slå snabbare men tar bort din HP hela tiden) Lightning *self explanatory*

Light forces:

Heal, Absorb (absorberar force från moståndarna, man får force tillbaka när man absorberar, drar din force konstant) Protect (skyddar dig, ger ungefär 50 eller 75% reduktion av all skada, drar force när du blir träffad + konstant)Mind Trick (gör dig osynlig om du är nära fiender, Seeing gör att du blir synlig igen)

Vapen force:

Lightsaber Attack (du får tillgång till mer stilar.)
Lightsaber Defense (du kan sikta på ett speciellt sätt för att parera skott+lightsaber attacker.)
Lightsaber Throw (du kan kasta din lightsaber som en boomerang, samt styra den.)

Sedan finns det kombos, och tricks som folk har kommit på. (ett exempel är när man gör Grip på din motståndare, sedan hoppar upp i luften och gör en så kallad BS/DBS (backslash) i en rörelse. Det är svårt att utföra och man behöver nog träna på det åtminstone någon månad för att få flyt på det. Man gör en BS genom att "backa" in i sin motståndare, så att man har ryggen till han/hon. Sedan trycker man Bakåt + Attack samtidigt. DBS är samma sak fast med crouch *C eller Ctrl* det finns troligtvis en hel drös med videos där det är demonstrerat. Särskilt om du letar på JK2 1.02 CTF på Youtube.)

Speltyperna som spelast mest är Free for All, Capture the Flag och Duel. CTF är otroligt kul också, eftersom man kan få en sådan fart om man "bunnyhoppar" bra. Samma physics som i Quake 3 CTF. + att man ska ha koll på sin saber och fiender runt om en, och släppa fram sina lagkamrater om de kommer i snabbare fart. CTF spelas nästan alltid utan force.

I FFA är det ungefär som en mötesplats. Man chattar, kör FF, PP och NF (Full force, Push pull och No Force) I tur och ordning. Det bildas som en liten kö där man väntar på sin tur att spela. Sedan finns det alltid "lamers" som springer runt och försöker ta en när man är utanför FF, PP, NF området.

Laming är en stor del av FFA, det går ut på att försöka få död på sin motståndare, genom att använda vilka medel som helst. (tillexempel göra Drain så att motståndaren har ingen force, sedan göra Grip på dem och slänga dem över kanten på banan så att dem faller till sin död)

Duel är ett mer civiliserat gametype. Det är alltid 1v1, så 2 stycken teleporteras in på banan. Och de slåss medans de andra är i Spectate. Den som vinner stannar kvar, medans den som förlorar teleporteras ut till Spectate och hamnar sist i kön. Duel är också nästan alltid utan force.

Det finns också otroligt massa mods, tillexempel: maps, skins, models, vapen, gametypes etc.
Ni kan kika på www.jk2files.com. Är själv en "mapper" samt "skinner".

Nu har den här texten blivit jädrans lång. Troligtvis blir detta spel inte uppmärksammat, för att det är "gammalt" och har inte grafiken som tex. Metro 2033 har. Tycker ändå detta spel är ett av de bästa MP spelen som finns ute. Det är nästan som att försöka förklara sin udda, men helt perfekt (enligt sig själv) musikstil/genre till någon annan, haha. Spelet är också väldigt klan-centrerat, nästan alla är i en klan. Det är väl ungefär som klan systemet i CS funkar.

Finns en hel del kvar att säga, men har iallafall fått ut något av det väsentliga.

Visa signatur

Intel i9 9900k | ROG STRIX Z390-F GAMING | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC | Fractal Design Define R6 | Corsair AX1200 | Corsair Hydro H115i RGB Platinum