Permalänk
Medlem

Eran ''bygga ihop själv'' dator för 10k ca kostar egentligen 200kr mindre om man väljer komponenterna var försig - Varför ?

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är ett begränsat antal så först till kvarn gäller!

Hur stort är antalet då? Ni fick en påfyllning igår såg jag. Jag ska förmodligen lägga en beställning på en dator innehållande NZXT Phantom på söndag och jag vill också ha en fläkt

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sannen:

Webblager > 50 st Finns väl ?

Kan även tillägga ;

Ringön 14 st Stockholm 4 st
Sisjön 13 st Hos leverantör 0 st
Torp 5 st Centrallager > 50 st

**EDIT** Ursäktar! , Trodde solklart du menade 2500K! , det är lite ovanligt(?) att man väljer 2500 istället för 2500k då det bara är någon hundring, och andrahands värdet på en 2500k är antagligen mycket högre! Men iaf ;

Ringön 3 st Stockholm 2 st
Sisjön 3 st Hos leverantör 0 st
Torp 2 st Centrallager Försenad

Tror att du kan ringa dem och fråga om dem kan skicka ifrån någon butik ?

Var typ ingen skillnad alls när jag kollade nu...så det är väl bara att beställa en 2500K istället, även om det inte ska klockas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

köpte ett MSI 870A-G54 för några månader sedan (Februari tror jag) då kostade det ca 800kr nu

nu har jag börjat få lite problem med ena minnesbanken (SLOT 2) och funderar på om jag måste byta ut moderkortet. dock noterar jag att det numera kostar ca 1600kr (!). om jag skickar in det, kommer ni försöka reparera (tar tid som jag inte har lust att vänta på) eller byter ni ut det mot ett nytt likadant eller kommer jag få ett i samma prisklass som när jag köpte det?

Är du helt säker på att det är moderkort och inte minnet som strular?
Dvs har du skiftat plats på minnena så att du vet att alla minnen funkar ok i slot 1 och inte i slot 2 vilket det kommer vara om det är moderkortet?
Är det däremot minnet så kommer ju just den stickan att krångla i alla slotar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

När får ni in MSI A75ma-g55?

Beställde två veckor sedan då inköpsdatumet var 16/9 nu 28/9 utan vidare information från er.

Permalänk
Medlem

När får ni in ASUS P8Z68-V PRO och ASUS GTX 580 DirectCUII ?
Beställde och betalade med förhoppningarna att ni skulle få in dom på angivet datum.

Permalänk
Inet
Skrivet av ericsundell2:

Är det bara jag som tycker att på senaste tiden så leverar inte inet i tid? Dvs beställer du innan 15:00 just nu så skickar vi de samma dag vilket inte stämmer. Någon annan? Beställde igår kl 12:30 och de skickade sakerna idag imorse så de kommer kanske imorrn...*suck*

Tycker att klarar ni inte av att hålla något sådant så skriv lev 1-3 dagar så slipper folk tro att ni kan hålla nått ni inte kan!
*Sur/irriterad*

Vi har fortfarande en liten del inkörningsproblem på nya centrallagret så tyvärr blir vissa ordrar fortfarande påverkade. Vi jobbar självklart på att få allt att fungera till 100% igen.

Men om vi ser det från en annan sida så har vi under augusti och september aldrig tidigare skickat så mycket ordrar som vi gjort och en stor anledning till det är just tack vare att vi har ett nytt lager!

Skrivet av Macno:

När får ni in ASUS P8Z68-V PRO och ASUS GTX 580 DirectCUII ?
Beställde och betalade med förhoppningarna att ni skulle få in dom på angivet datum.

Grafikkort är beställt och ska landa vilken dag som helst.

Moderkortet är dessvärre försenat och som det ser ut nu så kommer det in i början på oktober istället. Vill du byta till ett annat moderkort för snabbare leverans så löser vi det! Bara kontakta vår kundtjänst.

Skrivet av Oldvikingschool:

När får ni in MSI A75ma-g55?

Beställde två veckor sedan då inköpsdatumet var 16/9 nu 28/9 utan vidare information från er.

28/9 är det senaste datumet vi har fått från leverantör. Vill du byta moderkort för snabbare leverans så kan vi lösa det!

Skrivet av Ellehbg:

Hur stort är antalet då? Ni fick en påfyllning igår såg jag. Jag ska förmodligen lägga en beställning på en dator innehållande NZXT Phantom på söndag och jag vill också ha en fläkt

Svårt att svara på - som det ser ut nu så kan vi inte garantera att det finns kvar på söndag.

Skrivet av Sannen:

Eran ''bygga ihop själv'' dator för 10k ca kostar egentligen 200kr mindre om man väljer komponenterna var försig - Varför ?

Priserna är justerade nu!

Skrivet av gwanto:

Hej Inet!

När får ni in Intel Core i5 2500 igen?

Bör komma in i lager igen i nästa vecka!

Skrivet av Burn_OG:

Hej!

Skulle ha lite information om produkten som är länkad nedan. Om jag skulle beställa denna produkt kommer den då beställas så ni får in den på lager för att sedan leverera produkten?

Produkt: https://www.inet.se/artikel/5321391/noctua-nm-i3-mounting-kit

Ja, precis. Dock så har vår leverantör obekräftad leveranstid på denna så det kan dra ut på tiden innan vi får in den.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Var kan man göra en anteckning när man ska beställa?

Permalänk
Medlem

Måste säga att ni SNÅLAR på eran ; http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx5... !! Att ni lägger in ett moderkort utan SLI / Crossfire funktioner är skam måste jag säga - ni bör iaf pointera det för era köpare och lägga till ett exempel moderkort som man kan välja istället för en slant mera ? Lägg även gärna på ett 750W nätagg , kan inte säga att det är mycket till overkill annars ? Priset är förövrigt bra pressat!

**Sedan undrar jag även , hur mycket köper ni in komponenterna för ? , ta overkill datorn tex - hur mycket kostar den för er att köpa in delarna, exklusive frakt och förutsagt att den inte är ihop bygd ? - Fattar att ni får den billigare än vad ni säljer den , och att det är moms etc etc, men är fundersam - om ni inte vill ta det offentligt, skicka gärna ett PM!**

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ta in denna igen?

http://www.inet.se/artikel/5321747/thermalright-btk-intel-lga...

Hade varit gött att slippa köpa en ny kylare när jag uppgraderar

Permalänk
Medlem

På senaste tiden har det varit nästintill omöjligt att försöka handla något på eran hemsida. De första 3-4 sidorna jag trycker på är felfritt och sedan blir sidan otroligt seg! dvs tar omkring 5 minuter att ladda varje sid tryckning.

Bara jag som har detta problemet?

Jag har testat med 3 olika webbläsare på två olika datorer (Mozilla Aurora, Mozilla Firefox samt IE)

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Inet
Skrivet av bakaou:

Var kan man göra en anteckning när man ska beställa?

Det kan man inte i dagsläget. Enklast är att svara på orderbekräftelsemailet som går ut automatiskt till dig när du lagt en beställning!

Skrivet av Sannen:

Måste säga att ni SNÅLAR på eran ; http://www.inet.se/artikel/1517095/taurus-overkill-gamer-gtx5... !! Att ni lägger in ett moderkort utan SLI / Crossfire funktioner är skam måste jag säga - ni bör iaf pointera det för era köpare och lägga till ett exempel moderkort som man kan välja istället för en slant mera ? Lägg även gärna på ett 750W nätagg , kan inte säga att det är mycket till overkill annars ? Priset är förövrigt bra pressat!

**Sedan undrar jag även , hur mycket köper ni in komponenterna för ? , ta overkill datorn tex - hur mycket kostar den för er att köpa in delarna, exklusive frakt och förutsagt att den inte är ihop bygd ? - Fattar att ni får den billigare än vad ni säljer den , och att det är moms etc etc, men är fundersam - om ni inte vill ta det offentligt, skicka gärna ett PM!**

Synpunkterna på Overkill är vidarebefordrade till ansvarig!

När det gäller information om vad vi köper in våra prylar för så är det företagshemligheter.

Skrivet av Hojte:

Skulle ni kunna ta in denna igen?

http://www.inet.se/artikel/5321747/thermalright-btk-intel-lga...

Hade varit gött att slippa köpa en ny kylare när jag uppgraderar

Nej, tyvärr är det ingen som vi kommer kunna få tag på längre.

Skrivet av FBGKimpan:

På senaste tiden har det varit nästintill omöjligt att försöka handla något på eran hemsida. De första 3-4 sidorna jag trycker på är felfritt och sedan blir sidan otroligt seg! dvs tar omkring 5 minuter att ladda varje sid tryckning.

Bara jag som har detta problemet?

Jag har testat med 3 olika webbläsare på två olika datorer (Mozilla Aurora, Mozilla Firefox samt IE)

Vi har jobbat mycket på att snabba upp hemsidan på senaste och tror vi ska ha löst det mesta. Om du kan maila dr@inet.se med felbeskrivning och tidpunkt när den var seg så ska vi kolla på det!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Det har varit så i veckor för mig. Testat allt jag kan kan tänka :< Sjukt drygt att inte kunna beställa något.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Det har varit så i veckor för mig. Testat allt jag kan kan tänka :< Sjukt drygt att inte kunna beställa något.

har exakt samma problem som du, har ingen aning, har testat allt verkligen, men det funkar felfritt hemma hos päronen, så jag beställde datorn hos päronen för att vara på den säkra sidan

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Även om detta inte innebär att jag kommer att sluta använda INET, dom är ändå i topp vad gäller support, och som man säger, man vet vad man har men inte vad man får, så måste jag påpeka en sak som borde kunnat skötas bättre.

Mitt nätaggregat, Corsair HX520W gick sönder och jag förväntade mig ju då att antingen få ett nytt likadant, eller ett i samma serie, vilket i detta fallet hade varit HX650W. Nu blev det inte så utan jag fick 799:- tillgodo, jag köpte det för 834:- Augusti 2008. Jag kontaktade då Corsair själva för att kolla deras ståndpunkt vad gäller utgångna produkter. Och deras policy säger:

"Whenever possible, an obsolete or discontinued product will be replaced with the same product. If Corsair is unable to replace your obsolete or discontinued product with the same product, Corsair will replace that product with a product of similar function and equal or greater value."

Vilket stämmer med min åsikt, de ersätter dig med en ny produkt av samma eller större värde.

Jag har fått kontakt med Corsair på två ställen, dels genom Sweclockers, och dels genom deras support genom att begära en RMA. Här på sweclockers fick jag detta som svar:

"We would always replace with the next best available product, which would always be a step up if the existing product is EOL and there's no direct equivalent.

Resellers should replace and RMA with us, though if they offer a refund that's up to them really."

Så standard är att man får en ny produkt, i detta fallet ett HX650W, men, de säger samtidigt att det är upp till försäljaren. Men när jag snackade med INET på telefon så lät det på dom som att det var Corsair som tagit beslutet att erbjuda pengar istället för en ny produkt.

Så min slutsats är helt enkelt att INET ville spara in på fraktkostnader och därför beslutade sig för att strunta i att ordna ett nytt nätaggregat till mig och istället erbjuda mig pengar.

Nu fick jag då välja ett annat märke för att kunna få ett modulärt nätaggregat precis som mitt gamla var. Men är det rutin hos INET att man hellre ger pengar än att skicka iväg produkter som gått sönder så att kunden får en ny vara. I en del fall kan ju detta vara till fördel för kunden antar jag beroende på vilken vara det gäller, vem skulle t.ex. vilja ha en ny 200GB HDD om man kan få cash istället.

Som helhet är det kanske ok att ge pengar istället, men varför inte se till kundens bästa och åtminstone ge kunden valmöjligheten när nu tillverkaren var villiga att ersätta produkten med ett nytt nätaggregat?

Var det enbart de eventuella kostnaderna för en frakt av nätaggregatet till Corsair som gjorde att INET hellre gav pengar eller var det helt enkelt den lösning som innebar minst jobb för INET?

Permalänk
Inet
Skrivet av Åsa-Nisse:

Även om detta inte innebär att jag kommer att sluta använda INET, dom är ändå i topp vad gäller support, och som man säger, man vet vad man har men inte vad man får, så måste jag påpeka en sak som borde kunnat skötas bättre.

Mitt nätaggregat, Corsair HX520W gick sönder och jag förväntade mig ju då att antingen få ett nytt likadant, eller ett i samma serie, vilket i detta fallet hade varit HX650W. Nu blev det inte så utan jag fick 799:- tillgodo, jag köpte det för 834:- Augusti 2008. Jag kontaktade då Corsair själva för att kolla deras ståndpunkt vad gäller utgångna produkter. Och deras policy säger:

"Whenever possible, an obsolete or discontinued product will be replaced with the same product. If Corsair is unable to replace your obsolete or discontinued product with the same product, Corsair will replace that product with a product of similar function and equal or greater value."

Vilket stämmer med min åsikt, de ersätter dig med en ny produkt av samma eller större värde.

Jag har fått kontakt med Corsair på två ställen, dels genom Sweclockers, och dels genom deras support genom att begära en RMA. Här på sweclockers fick jag detta som svar:

"We would always replace with the next best available product, which would always be a step up if the existing product is EOL and there's no direct equivalent.

Resellers should replace and RMA with us, though if they offer a refund that's up to them really."

Så standard är att man får en ny produkt, i detta fallet ett HX650W, men, de säger samtidigt att det är upp till försäljaren. Men när jag snackade med INET på telefon så lät det på dom som att det var Corsair som tagit beslutet att erbjuda pengar istället för en ny produkt.

Så min slutsats är helt enkelt att INET ville spara in på fraktkostnader och därför beslutade sig för att strunta i att ordna ett nytt nätaggregat till mig och istället erbjuda mig pengar.

Nu fick jag då välja ett annat märke för att kunna få ett modulärt nätaggregat precis som mitt gamla var. Men är det rutin hos INET att man hellre ger pengar än att skicka iväg produkter som gått sönder så att kunden får en ny vara. I en del fall kan ju detta vara till fördel för kunden antar jag beroende på vilken vara det gäller, vem skulle t.ex. vilja ha en ny 200GB HDD om man kan få cash istället.

Som helhet är det kanske ok att ge pengar istället, men varför inte se till kundens bästa och åtminstone ge kunden valmöjligheten när nu tillverkaren var villiga att ersätta produkten med ett nytt nätaggregat?

Var det enbart de eventuella kostnaderna för en frakt av nätaggregatet till Corsair som gjorde att INET hellre gav pengar eller var det helt enkelt den lösning som innebar minst jobb för INET?

Såna här beslut tas från fall till fall men i första hand när en produkt utgått så byter vi ut den enligt Corsairs princip - likvärdig eller bättre produkt om inte det inte innebär för stor kostnad för vår del. Då har vi rätt att välja att återbetala pengar istället. Fraktkostnader eller liknande vägs aldrig in i såna här beslut.

Corsair TX 850W V2 80+ Bronze - Bör komma in i dagarna!

Asus Radeon 6970 2048MB DirectCU II - Preliminärt i början på oktober.

Cooler Master Hyper TX3 - Bör komma i lager i nästa vecka.

Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1150rpm - Månadsskiftet.

MSI P67A-GD55 REV B3 - Mitten på oktober preliminärt.

Skrivet av Akiba90:

har exakt samma problem som du, har ingen aning, har testat allt verkligen, men det funkar felfritt hemma hos päronen, så jag beställde datorn hos päronen för att vara på den säkra sidan

Skrivet av AldrigJa:

Vad har ni för ISP?

Vi håller på att undersöka saken och som sagt, det är väldigt uppskattat om ni mailar till dr@inet.se vid fel eller synpunkter på hemsidan!

Skrivet av Sergeant44:

Är Silencio 550 den nya uppdaterade versionen, eller är det den gamla? I så fall kanske man skulle kunna skylta lite så att säga, INFO! Ny uppdaterad version med bla. dedikerat hål för USB 3.0, bättre kabeldragningsmöjligheter osv. För fullständig info hänvisar vi till:http://www.sweclockers.com/nyhet/14059-cooler-master-uppdater... INFO!
Eller nåt i den stilen

Gjorde ett stickprov och det var inte nya versionen. Har tyvärr ingen information om när nya versionen kommer in.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jag har bredbandsbolaget , upp till 24 mb, men sitter på 17 till 19 mb, har inte problem med andra sidor, men just eran har jag problem med, har rensat cachen, temp, diskformation, installerat om firefox, testat nya uppdateringar och gamla, testat google chrome, och internet explorer, men inget hjälper tyvärr, stäng av brandvägg och med mera, skulle gärna vilja att det funkar :). och vilken tid sidan inte fungerar är hela tiden, som sagt fungerar bra 2 min, sen tar det jättelång tid att ladda kategorier och annat.

Mvh Akiba

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

två snabba frågor,

1. Hur ser det ut på Crucialfronten, kommer vi få se någon SSD inom en inte alltför avlägsen framtid?

2. Ni har inte sett några antydningar om förseningar angående Silverstone Temjin TJo8B-E?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skickade in mitt grafikkort, gtx 560 ti på felanmälan imorse då det förmodligen är trasigt, hur lång tid tar det ungefär innan ni kollat upp det och skickat ut ett nytt? Eller hur lång tid kan det ta innan jag får mitt nya? om det nu skulle vara trasigt.

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag undrar varför inte Silverstone ft02 finns i svart version på Inet.se!

Permalänk
Inet
Skrivet av Akiba90:

Jag har bredbandsbolaget , upp till 24 mb, men sitter på 17 till 19 mb, har inte problem med andra sidor, men just eran har jag problem med, har rensat cachen, temp, diskformation, installerat om firefox, testat nya uppdateringar och gamla, testat google chrome, och internet explorer, men inget hjälper tyvärr, stäng av brandvägg och med mera, skulle gärna vilja att det funkar :). och vilken tid sidan inte fungerar är hela tiden, som sagt fungerar bra 2 min, sen tar det jättelång tid att ladda kategorier och annat.

Mvh Akiba

Tack för informationen! Har skickat vidare till vår tekniker som felsöker. Mycket uppskattat!

Skrivet av Nandai:

Hej Inet,

två snabba frågor,

1. Hur ser det ut på Crucialfronten, kommer vi få se någon SSD inom en inte alltför avlägsen framtid?

2. Ni har inte sett några antydningar om förseningar angående Silverstone Temjin TJo8B-E?

1. Det är möjligt! Men kan tyvärr inte ge ett bättre svar än så i dagsläget.

2. Nej, inte ännu.

Kommer preliminärt in i slutet på nästa vecka!

Skrivet av mackell:

Skickade in mitt grafikkort, gtx 560 ti på felanmälan imorse då det förmodligen är trasigt, hur lång tid tar det ungefär innan ni kollat upp det och skickat ut ett nytt? Eller hur lång tid kan det ta innan jag får mitt nya? om det nu skulle vara trasigt.

Vänligen ta det här direkt med oss på service@inet.se eller 031 65 27 00 (val 3) då det är emot forumets regler att ta upp enskilda ärenden här.

Behandlingstiden är idag ca 5-7 arbetsdagar på enskilda komponenter.

Skrivet av NZany:

Hejsan, jag undrar varför inte Silverstone ft02 finns i svart version på Inet.se!

Kommer upp på hemsidan inom kort!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

...?
Ditt nätagg gick sönder, och du fick tillbaka 799 av 834 kronor. ÖVER TRE ÅR EFTER DU KÖPTE DET?
Ursäkta, men hur kan du vara besviken på det?? ?? ????

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

[QUOTE="inet.se;11386807"]Tack för informationen! Har skickat vidare till vår tekniker som felsöker. Mycket uppskattat!

Tack själva

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Härligt! med fönster också hoppas jag

Permalänk

Kommer ni att göra det möjligt för oss som har handelsbanken att betala med sk. direktbetalning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Såna här beslut tas från fall till fall men i första hand när en produkt utgått så byter vi ut den enligt Corsairs princip - likvärdig eller bättre produkt om inte det inte innebär för stor kostnad för vår del. Då har vi rätt att välja att återbetala pengar istället. Fraktkostnader eller liknande vägs aldrig in i såna här beslut.

Ok, men vilka kostnader är det som kan bli för stora för er del då om det inte är fraktkostnaden? Corsair ersätter ju själva nätaggregatet?

Permalänk
Medlem

Ser att ni har ändrat status för array r2 från den 28 september till obekräftad... SÅ ni har ingen ide när ni får in den?