Permalänk
Medlem
Skrivet av grekpeter:

Hej.
Jag har köpt ett moderkort och det var det fel på så jag felanmälde det och fick ett nytt igår. Lite glad så åker jag och hämtar det, kommer hem och öppnar paketet och genast så försvinner min glädje när jag ser att det verkar vara något konstigt med förpackningen. Manualen är skadad och I/O brickan till lådan är böjd. När jag sedan tittar på moderkortet så ser jag även att detta är skadat. En bricka märkt X-FI2 SupremeFX sitter löst och snett och sticker ut utanför moderkortetskant. Ett stift till kontakten märkt OPT_TEMP2 är också böjt. Det verkar som om moderkortet inte ligger stilla i sin förpackningen och man ser hur stiften på moderkortets undersida nästan har skaft igenom kartongen. Ringer på nytt till Inet och blir inte alls glad när bara får beskedet att man ska göra en ny felanmälan. Så nu har jag gjort det och kan bara hoppas på att de löser detta snabbt. Det är första gången som jag köpt från Inet och kanske blir det även sista gången oxå. Vad har ni för erfarenheter av Inet och deras hantering av felanmälningar.

Mvh
Peter

Har inte haft något problem. Måste ha hamnat fel. Ser ut som en du fått en annans retur eller en frakt skada.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Beställde en 27" skärm i går morses när jag kom hem från jobbet, idag klockan 13 kunde jag hämta ut den, grymt snabb leverans med gratis frakt för oss Sweclockers! Skärmen (samsung syncmaster p2770fh) var för övrigt sketagrym, tack för en så bra affär Inet!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Skrivet av Krazko:

Behöver vi som köpte ett R3 chassi bara för någon vecka sedan betala fullpris för USB 3.0 adaptern eller kommer det komma något erbjudande/rabatt till oss?

Tänk efter lite nu, om någon annan hade sagt det, vad hade du då tyckt om du själv inte ville ha delen?

En ny "addon" vara till ett chassi, och ett uppgraderat chassi som lanserades/uppgraderades efter ditt köp är verkligen inget man kan förvänta sig att få gratis/billigare bara för att man köpte den förra versionen, det spelar ingen roll om du köpte varan en dag eller två år före nya versionen kom ut, du fick vad du betalade för.

Inet kan däremot vara snälla och kanske bjuda på en adapter till de som köpte chassit typ en vecka innan eller något, men ett krav? verkligen inte..

Inte bara riktat mot dig men mot alla som gnäller så fort något nytt kommer eller någon prissänkning sker kort efter ett köp, var inte så giriga! då borde det även vara så att ni får betala extra om prishöjning sker någon dag efter ett köp? samma princip..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Tänk efter lite nu, om någon annan hade sagt det, vad hade du då tyckt om du själv inte ville ha delen?

En ny "addon" vara till ett chassi, och ett uppgraderat chassi som lanserades/uppgraderades efter ditt köp är verkligen inget man kan förvänta sig att få gratis/billigare bara för att man köpte den förra versionen, det spelar ingen roll om du köpte varan en dag eller två år före nya versionen kom ut, du fick vad du betalade för.

Inet kan däremot vara snälla och kanske bjuda på en adapter till de som köpte chassit typ en vecka innan eller något, men ett krav? verkligen inte..

Inte bara riktat mot dig men mot alla som gnäller så fort något nytt kommer eller någon prissänkning sker kort efter ett köp, var inte så giriga! då borde det även vara så att ni får betala extra om prishöjning sker någon dag efter ett köp? samma princip..

Jag är mycket väl medveten om att varken Inet eller Fractal Design inte har någon skyldighet att kompencera de som har köpt ett R3-chassi den senaste veckan. Jag hoppades mer på att Inet ville vara lite extra trevliga mot de kunder som nyligen köpte ett R3 eftersom den nya versionen kostar nästan exakt samma som chassit utan 3.0-portar. Hade priskillnaden varit 50kr eller mer så hade jag inte brytt mig. Men eftersom den bara är 9kr så tänkte att det skadar ju inte att fråga. En av anledningarna till att jag köpte mitt chassi från just Inet är att jag har hört och läst att de ska ha mycket bra kundesupport. Om jag däremot hade köpt hos någon annan butik så hade jag inte ens funderat på att fråga.

Jag visste sedan ett tag tillbaka att det skulle komma en tilläggssats för USB 3.0 (efter att ha läs en recension som klagade på att det inte fanns något USB-uttag där framme till skillnad mot Arc:en, Varpå FD skickade ett mail till recenten och bad han lägga till info om att ett USB 3.0-kit var under utveckling). Men jag trodde inte att Fractal Design skulle sätta in det i alla nya chassin som standard. Och speciellt inte för samma pris.

Permalänk
Inet
Skrivet av Krazko:

Behöver vi som köpte ett R3 chassi bara för någon vecka sedan betala fullpris för USB 3.0 adaptern eller kommer det komma något erbjudande/rabatt till oss?

Vi har tyvärr ingen möjlighet att göra något på priset då det är ett självkostnadspris, dvs varken vi eller Fractal tjänar några pengar på detta.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Det verkar vara ett problem med era utskick idag och igår? Något om att en robot hade pajat?

Permalänk
Medlem

Inet borde börja med 1337 deals också, inget ni funderat på? omåtligt poppis när komplett kör sina

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Inet borde börja med 1337 deals också, inget ni funderat på? omåtligt poppis när komplett kör sina

Jo, men den senaste var inget att hurra för:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, men den senaste var inget att hurra för:)

stämmer! nästa gång kanske inet kan köra en 120gigs SSD? "wink wink"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

stämmer! nästa gång kanske inet kan köra en 120gigs SSD? "wink wink"

Jupp:) för att bräcka Komplett med;) så tar dom denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=873561 och rear ut den för halva priset

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

har ni höjt priset på massa saker? tex grafikkort å i5 å det? :/

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRIFF:

har ni höjt priset på massa saker? tex grafikkort å i5 å det? :/

Gissar på dollarn:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Har ni något datum på när Corsairs 400R och 500R kommer dyka upp?

Permalänk
Medlem

INET, har ni nåt fel i ert ordersystem gällande försändelser/kollinr?
En kompis till mig beställde en dator ifrån er. När hon glatt berättade för mig att datorn nu var på gång förvånades jag över att hon inte fått nåt kollinr och istället stod att försändelsen sänts med Posten Brev. (?)
Att skicka en stationär dator med brevpost låter ganska otroligt i mina öron.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

INET, har ni nåt fel i ert ordersystem gällande försändelser/kollinr?
En kompis till mig beställde en dator ifrån er. När hon glatt berättade för mig att datorn nu var på gång förvånades jag över att hon inte fått nåt kollinr och istället stod att försändelsen sänts med Posten Brev. (?)
Att skicka en stationär dator med brevpost låter ganska otroligt i mina öron.

Vem vet, dom kanske har smulat sönder den till molekyler och när din kompis får hem den och öppnar brevet så sätter den ihop sig själv!

Permalänk
Medlem

Replicators?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jo, men den senaste var inget att hurra för:)

Det är väl en definitionsfråga. Jag skulle säga att den var hyfsat populär då de sålde slut 500 enheter på ca 4 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Det är väl en definitionsfråga. Jag skulle säga att den var hyfsat populär då de sålde slut 500 enheter på ca 4 minuter

Jo, men det var ju mer köp och tänka efter sen Man kan lätt sälja det på blocket:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur länge kampanjen varar med att köpa ett nVidia kort och få Batman på köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Någon som vet hur länge kampanjen varar med att köpa ett nVidia kort och få Batman på köpet?

Till lagret räcker

Permalänk

Nån aning är era corsair vengeance LP kommer in?

Permalänk
Medlem

Ursäkta inet, men ärligt hur länge ska eran sida vara slö?, tar 5 min att ladda upp er sida och inne i eran, har testat min dator, hemma hos päronen, och verkar inte bara vara jag, hade tänkt att beställa en dator från er, men vågar inte för att sidan är så slö, så att man inte dubbelbeställer eller råka ta bort nånting, så se till att fixa det, så vore det snällt

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Till lagret räcker

Vet du om det är digital version eller "äkta" på skiva?

Skrivet av Akiba90:

Ursäkta inet, men ärligt hur länge ska eran sida vara slö?, tar 5 min att ladda upp er sida och inne i eran, har testat min dator, hemma hos päronen, och verkar inte bara vara jag, hade tänkt att beställa en dator från er, men vågar inte för att sidan är så slö, så att man inte dubbelbeställer eller råka ta bort nånting, så se till att fixa det, så vore det snällt

Jag har inte haft några problem alls med deras sida. Har testat flertalet datorer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vet du om det är digital version eller "äkta" på skiva?

Det är en digital nedladdningskod man får

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vet du om det är digital version eller "äkta" på skiva?

Jag har inte haft några problem alls med deras sida. Har testat flertalet datorer...

aha, men då får jag väl testa vidare, konstigt, väldigt konstigt, alla andra sidor jag sitter på funkar skitbra. tack, får testa vidare

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Hur länge gäller erbjudandet om att få en 200mm fläkt med NZXT Phantom?

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

Har ni slutat med godistaven? =O
Beställde 4st paket nyligen(blev att folk skulle ha mer och mer) och fick inte något godis i något av paketen!

Blev faktiskt en gnutta besviken...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har ni slutat med godistaven? =O
Beställde 4st paket nyligen(blev att folk skulle ha mer och mer) och fick inte något godis i något av paketen!

Blev faktiskt en gnutta besviken...

Finns flertalet människor som inte fått det! What's up with that anyway Inet?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk

ni kanske skulle ändra i beskrivningen eller i specifikationerna på denna skärmen http://www.inet.se/artikel/2203072/benq-tft-24-g2420hdbe beskrivningen säger 2ms responstid och specs säger 5ms