Permalänk

Har en laptop som bluescreenar vid safemode-boot och blackscreenar vid systemrestore. Ni råkar inte ha service som räddar data?
Kollat era support erbjudanden, men jag söker mer, rädda all data på disken, datorn kan få dö.
Mycket save-filer och bilder som jag inte vill ska försvinna

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Har en laptop som bluescreenar vid safemode-boot och blackscreenar vid systemrestore. Ni råkar inte ha service som räddar data?
Kollat era support erbjudanden, men jag söker mer, rädda all data på disken, datorn kan få dö.
Mycket save-filer och bilder som jag inte vill ska försvinna

Montera ut disk, knalla över till kompis å gör backup. Inte svårare än så ifall du inte har egen stationär dator ståendes.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Montera ut disk, knalla över till kompis å gör backup. Inte svårare än så ifall du inte har egen stationär dator ståendes.

Grejen är att jag är så himla nervös för att skruva ut 2.5" hdds, är inte de ganska bra mkt känsliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Undrar när ni får in ;

Asus Sabertooth X58

Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB SOC

Thermaltake Level 10 GT Svart

Och Cooler Master GX 750W

Undrar solklart även om ni tänkt fixa kundvagnen

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Grejen är att jag är så himla nervös för att skruva ut 2.5" hdds, är inte de ganska bra mkt känsliga?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan inte tänka mig att en 2,5" HD är känsligare än en 3,5".

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyrenberg:

Grejen är att jag är så himla nervös för att skruva ut 2.5" hdds, är inte de ganska bra mkt känsliga?

Skickades från m.sweclockers.com

En av egenskaperna med 2,5" är just att de måste kunna vara i mobila miljöer och tåla betydligt mer stryk än en 3,5". Avstängd brukar de klara 1000G mot 350G för en 3,5" om jag minns rätt. Stötar under drift klarar de med ännu större faktor.

Rätt logiskt om du funderar lite över det, eller hur?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av heande:

Kan inte tänka mig att en 2,5" HD är känsligare än en 3,5".

Skrivet av MultiMan:

En av egenskaperna med 2,5" är just att de måste kunna vara i mobila miljöer och tåla betydligt mer stryk än en 3,5". Avstängd brukar de klara 1000G mot 350G för en 3,5" om jag minns rätt. Stötar under drift klarar de med ännu större faktor.

Rätt logiskt om du funderar lite över det, eller hur?

Det har ni/du fan rätt i. Nåja, får vara försiktig och göra mitt bästa. Wish me luck.
Och tack för tips!

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Det har ni/du fan rätt i. Nåja, får vara försiktig och göra mitt bästa. Wish me luck.
Och tack för tips!

Stötar klarar dom bättre, dock är skal mycket svagare. Sunt förnuft å de går kanon.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Kalla mig dum men vad exakt är ordermärkning? Kostar det pengar?

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in Artic Cooling Accelero Twin Turbo Pro i lager igen? Följer det med monteringskit för ATI 5870? Sett att man måste köpa det för sig på artics hemsida.

http://www.inet.se/artikel/5321475/arctic-cooling-accelero-tw...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem

Ni verkar ha problem med att det inte går att skapa och spara kundvagnar som man kan länka till andra. Men å andra sidan så har jag inget problem med att sidan skulle vara seg.
Edit: Kanske var halvotydlig.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Ni verkar ha problem med att det inte går att skapa kundvagnar. Men å andra sidan så har jag inget problem med att sidan skulle vara seg.

Tvärt om för mig. Det har blivit lite bättre, men sidan är fortfarande seg. Det gick dock problemfritt när jag beställde en hårddisk.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hejsan! har uppstått ett problem med eran sajt! det går inte att t.ex. kolla andras länkar... Det står att det inte är tillgängligt... varför ?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Hejsan! har uppstått ett problem med eran sajt! det går inte att t.ex. kolla andras länkar... Det står att det inte är tillgängligt... varför ?

Problemet är löst nu.

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

köpte ett MSI 870A-G54 för några månader sedan (Februari tror jag) då kostade det ca 800kr nu

nu har jag börjat få lite problem med ena minnesbanken (SLOT 2) och funderar på om jag måste byta ut moderkortet. dock noterar jag att det numera kostar ca 1600kr (!). om jag skickar in det, kommer ni försöka reparera (tar tid som jag inte har lust att vänta på) eller byter ni ut det mot ett nytt likadant eller kommer jag få ett i samma prisklass som när jag köpte det?

Permalänk
Medlem

Hej Inet
såg nyss at de flesta av bilderna på S23A750D är från T23A750D modellen, https://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-l... .
Detta är väldigt fel då S23 inte ens har i närheten av samma anslutningar.

Permalänk
Inet
Skrivet av biorrith:

Någon som vet hur länge kampanjen varar med att köpa ett nVidia kort och få Batman på köpet?

Kollar med inköpsavdelningen om detta och återkommer!

Skrivet av Hanslar:

Har ni något datum på när Corsairs 400R och 500R kommer dyka upp?

Har tyvärr inget datum ännu, men vi uppdaterar hemsidan så fort vi har fått ny information!

Skrivet av valiant:

INET, har ni nåt fel i ert ordersystem gällande försändelser/kollinr?
En kompis till mig beställde en dator ifrån er. När hon glatt berättade för mig att datorn nu var på gång förvånades jag över att hon inte fått nåt kollinr och istället stod att försändelsen sänts med Posten Brev. (?)
Att skicka en stationär dator med brevpost låter ganska otroligt i mina öron.

Låter mycket märkligt! Be henne kontakta oss om det verkar som att det det inte blir skickat.

Skrivet av Psychadaelic:

Nån aning är era corsair vengeance LP kommer in?

Kommer om ca 1-2veckor förhoppningsvis!

Skrivet av Akiba90:

Ursäkta inet, men ärligt hur länge ska eran sida vara slö?, tar 5 min att ladda upp er sida och inne i eran, har testat min dator, hemma hos päronen, och verkar inte bara vara jag, hade tänkt att beställa en dator från er, men vågar inte för att sidan är så slö, så att man inte dubbelbeställer eller råka ta bort nånting, så se till att fixa det, så vore det snällt

Vi har jobbat hårt för att snabba upp hemsidan och det mesta ska vara löst. Om du upplever problem maila gärna dr@inet.se så kollar vi på det!

Skrivet av Ellehbg:

Hur länge gäller erbjudandet om att få en 200mm fläkt med NZXT Phantom?

Det är ett begränsat antal så först till kvarn gäller!

Skrivet av Mimematis:

Har ni slutat med godistaven? =O
Beställde 4st paket nyligen(blev att folk skulle ha mer och mer) och fick inte något godis i något av paketen!

Blev faktiskt en gnutta besviken...

Skrivet av mille666:

Finns flertalet människor som inte fått det! What's up with that anyway Inet?

Pingvinstången är tänkt som en överraskning och något litet extra som vi skickar med - ibland kommer det med och ibland inte!

Skrivet av xigmatek asgard:

ni kanske skulle ändra i beskrivningen eller i specifikationerna på denna skärmen http://www.inet.se/artikel/2203072/benq-tft-24-g2420hdbe beskrivningen säger 2ms responstid och specs säger 5ms

Uppdaterat sidan nu! Det är 5ms som gäller.

Skrivet av Sannen:

Hejsan!

Undrar när ni får in ;

Asus Sabertooth X58

Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB SOC

Thermaltake Level 10 GT Svart

Och Cooler Master GX 750W

Undrar solklart även om ni tänkt fixa kundvagnen

Asus - Runt månadsskiftet.

Gigabyte - Beställt, men tyvärr obekräftat.

Thermaltake/Cooler master - Landar preliminärt mot slutet på veckan.

Kundvagnen ska vara fixad nu!

Skrivet av Legitjunkie:

Kalla mig dum men vad exakt är ordermärkning? Kostar det pengar?

Om du vill märka din faktura/orderbekräftelse med någon extra information. T ex vanligt för företag som märker upp en faktura med vilken avdelning det är som gjort köpet. Kostar självklart ingenting extra!

Skrivet av Fyren:

Kommer ni få in Artic Cooling Accelero Twin Turbo Pro i lager igen? Följer det med monteringskit för ATI 5870? Sett att man måste köpa det för sig på artics hemsida.

http://www.inet.se/artikel/5321475/arctic-cooling-accelero-tw...

Dom är beställda men tyvärr har vi inget leveransdatum i dagsläget.

För 5870 ska du inte behöva ha extra monteringskit.

Skrivet av MulleEng:

Ni verkar ha problem med att det inte går att skapa och spara kundvagnar som man kan länka till andra. Men å andra sidan så har jag inget problem med att sidan skulle vara seg.
Edit: Kanske var halvotydlig.

Skrivet av Buzz996:

Hejsan! har uppstått ett problem med eran sajt! det går inte att t.ex. kolla andras länkar... Det står att det inte är tillgängligt... varför ?

Skrivet av Sannen:

Problemet är löst nu.

Som Sannen skriver, det är fixat nu!

Skrivet av Cirap:

köpte ett MSI 870A-G54 för några månader sedan (Februari tror jag) då kostade det ca 800kr nu

nu har jag börjat få lite problem med ena minnesbanken (SLOT 2) och funderar på om jag måste byta ut moderkortet. dock noterar jag att det numera kostar ca 1600kr (!). om jag skickar in det, kommer ni försöka reparera (tar tid som jag inte har lust att vänta på) eller byter ni ut det mot ett nytt likadant eller kommer jag få ett i samma prisklass som när jag köpte det?

Vi byter givetvis ut det mot ett likadant om det finns möjlighet att få tag på! Dessvärre så har moderkortet utgått och vi kommer inte kunna få tag på det längre. Så då kommer vi byta ut det mot ett likvärdigt kort - så länge felet kan verifieras givetvis.

Skrivet av Xermalk:

Hej Inet
såg nyss at de flesta av bilderna på S23A750D är från T23A750D modellen, https://www.inet.se/artikel/2203171/samsung-tft-23-s23a750d-l... .
Detta är väldigt fel då S23 inte ens har i närheten av samma anslutningar.

Tack för informationen! Tog bort dom felaktiga bilderna från S23.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Tack för informationen! Tog bort dom felaktiga bilderna från S23.

Bild #4 är fortfarande fel

http://www.samsung.com/au/system/consumer/product/2011/08/05/...

S23 är tunnare och har inga kontakter alls i själva skärmramen.

Permalänk
Medlem

Är Silencio 550 den nya uppdaterade versionen, eller är det den gamla? I så fall kanske man skulle kunna skylta lite så att säga, INFO! Ny uppdaterad version med bla. dedikerat hål för USB 3.0, bättre kabeldragningsmöjligheter osv. För fullständig info hänvisar vi till:http://www.sweclockers.com/nyhet/14059-cooler-master-uppdater... INFO!
Eller nåt i den stilen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ville bara säga att ni är helt underbara! Visst, det tog lång tid innan jag fick dator 10 dagar+ för att alla delar inte var i lager men när ni väl skickade dator kom den fram nästa dag! det är sjukt bra! fortsätt så!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Ville bara säga att ni är helt underbara! Visst, det tog lång tid innan jag fick dator 10 dagar+ för att alla delar inte var i lager men när ni väl skickade dator kom den fram nästa dag! det är sjukt bra! fortsätt så!!

Hoppas det går snabbare för mig, dom har alla delar i lager. men hur vet dom om man t.ex vill ha hydro h100 till processorn?

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Måste tyvärr medge att jag är lite besviken på Inet...
Jag la en beställning i måndags (12/9) kväll, fullt medveten att klockan var för sent för att den skulle skickas redan då. Då fanns alla produkter på min inköpslista i lager. På dagen efter, tisdagen 13/9, så fanns det fortfarande produkter hemma av dem jag hade beställt. När jag senare samma dag tittade igen så var två artiklar slut, och jag hade inte fått några reserverade till min order. Jag är medveten om att det kan ha varit fler som beställt exakt samma saker som jag, men med det antalet som fanns i lager känns det otroligt att det inte skulle finnas några kvar morgonen efter att jag la min order.
Nu sitter jag här, tisdagen den 20/9, och har inte hört ett ljud om någon order eller att det blivit något galet utan jag ser bara att den ena av de två saknade artiklarna kommer in den 28/9 och den andra är beställningsvara. Och jag vet lika väl som någon att en beställningsvara kommer ta sin lilla tid på sig. Inet har aldrig varit några problem för mig förr, så jag antar att det finns en första gång för allt.

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Skrivet av grekpeter:

Hej.
Jag har köpt ett moderkort och det var det fel på så jag felanmälde det och fick ett nytt igår. Lite glad så åker jag och hämtar det, kommer hem och öppnar paketet och genast så försvinner min glädje när jag ser att det verkar vara något konstigt med förpackningen. Manualen är skadad och I/O brickan till lådan är böjd. När jag sedan tittar på moderkortet så ser jag även att detta är skadat. En bricka märkt X-FI2 SupremeFX sitter löst och snett och sticker ut utanför moderkortetskant. Ett stift till kontakten märkt OPT_TEMP2 är också böjt. Det verkar som om moderkortet inte ligger stilla i sin förpackningen och man ser hur stiften på moderkortets undersida nästan har skaft igenom kartongen. Ringer på nytt till Inet och blir inte alls glad när bara får beskedet att man ska göra en ny felanmälan. Så nu har jag gjort det och kan bara hoppas på att de löser detta snabbt. Det är första gången som jag köpt från Inet och kanske blir det även sista gången oxå. Vad har ni för erfarenheter av Inet och deras hantering av felanmälningar.

Mvh
Peter

Jag tycker faktiskt att de kunde skickat ett med en gång mot säg foton på moderkortet. Hur länge var du utan kortet i första reklamationen?
Tyvärr så tycker jag mig minnas att det inte är första gången som man hör att det kan vara en del friktion efter köpet.

Permalänk
Inet
Skrivet av Xermalk:

Bild #4 är fortfarande fel

http://www.samsung.com/au/system/consumer/product/2011/08/05/...

S23 är tunnare och har inga kontakter alls i själva skärmramen.

Fixat igen

Skrivet av Sergeant44:

Är Silencio 550 den nya uppdaterade versionen, eller är det den gamla? I så fall kanske man skulle kunna skylta lite så att säga, INFO! Ny uppdaterad version med bla. dedikerat hål för USB 3.0, bättre kabeldragningsmöjligheter osv. För fullständig info hänvisar vi till:http://www.sweclockers.com/nyhet/14059-cooler-master-uppdater... INFO!
Eller nåt i den stilen

Vi håller på att kolla på detta och återkommer när vi vet exakt!

Skrivet av Akiba90:

Hoppas det går snabbare för mig, dom har alla delar i lager. men hur vet dom om man t.ex vill ha hydro h100 till processorn?

Eftersom det är en kylare till just processorn så monterar vi den där om inget annat sägs!

Skrivet av frelleX:

Måste tyvärr medge att jag är lite besviken på Inet...
Jag la en beställning i måndags (12/9) kväll, fullt medveten att klockan var för sent för att den skulle skickas redan då. Då fanns alla produkter på min inköpslista i lager. På dagen efter, tisdagen 13/9, så fanns det fortfarande produkter hemma av dem jag hade beställt. När jag senare samma dag tittade igen så var två artiklar slut, och jag hade inte fått några reserverade till min order. Jag är medveten om att det kan ha varit fler som beställt exakt samma saker som jag, men med det antalet som fanns i lager känns det otroligt att det inte skulle finnas några kvar morgonen efter att jag la min order.
Nu sitter jag här, tisdagen den 20/9, och har inte hört ett ljud om någon order eller att det blivit något galet utan jag ser bara att den ena av de två saknade artiklarna kommer in den 28/9 och den andra är beställningsvara. Och jag vet lika väl som någon att en beställningsvara kommer ta sin lilla tid på sig. Inet har aldrig varit några problem för mig förr, så jag antar att det finns en första gång för allt.

Kontakta oss med ditt ordernummer så kan vi kolla på det! Vid såna här tillfällen är det alltid bäst att du så fort som möjligt kontaktar oss så vi kan se vad som är fel.

Det är svårt för oss att ha koll på alla inneliggande ordrar, även om vi alltid försöker vara aktiva med att meddela inte kompletta ordrar.

Nyheten är från i början på augusti och priserna har gått ner sen dess. Nu den senaste tiden har prissänkningen blivit lite mindre då dollarn har gått upp och vi har fått justera mycket priser.

Skrivet av biorrith:

Någon som vet hur länge kampanjen varar med att köpa ett nVidia kort och få Batman på köpet?

Skrivet av Dannema:

Till lagret räcker

Så långt lagret räcker stämmer bra!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jo lite strul med lagersaldo etc verkar det vara för tillfället, men å andra sidan är kontakten med kundtjänst kanon!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk

Är det bara jag som tycker att på senaste tiden så leverar inte inet i tid? Dvs beställer du innan 15:00 just nu så skickar vi de samma dag vilket inte stämmer. Någon annan? Beställde igår kl 12:30 och de skickade sakerna idag imorse så de kommer kanske imorrn...*suck*

Tycker att klarar ni inte av att hålla något sådant så skriv lev 1-3 dagar så slipper folk tro att ni kan hålla nått ni inte kan!
*Sur/irriterad*

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Hej!

Skulle ha lite information om produkten som är länkad nedan. Om jag skulle beställa denna produkt kommer den då beställas så ni får in den på lager för att sedan leverera produkten?

Produkt: https://www.inet.se/artikel/5321391/noctua-nm-i3-mounting-kit

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

När får ni in Intel Core i5 2500 igen?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Hej Inet!

När får ni in Intel Core i5 2500 igen?

Webblager > 50 st Finns väl ?

Kan även tillägga ;

Ringön 14 st Stockholm 4 st
Sisjön 13 st Hos leverantör 0 st
Torp 5 st Centrallager > 50 st

**EDIT** Ursäktar! , Trodde solklart du menade 2500K! , det är lite ovanligt(?) att man väljer 2500 istället för 2500k då det bara är någon hundring, och andrahands värdet på en 2500k är antagligen mycket högre! Men iaf ;

Ringön 3 st Stockholm 2 st
Sisjön 3 st Hos leverantör 0 st
Torp 2 st Centrallager Försenad

Tror att du kan ringa dem och fråga om dem kan skicka ifrån någon butik ?

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk

Hej Inet!

Vet ni om/när ni kan tänkas få in moderkort baserade på AMD E-450?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I