HP sparkar vd Leo Apotheker

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocap:

Ny bakgrundsbild!

första jag reagera på innan ja läste din kommentar ! +1

hehe hans min slår ju endå alla med hästlängder! ser helt galen ut

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hedersmedlem

Troll face, hah!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Bra beslut a styrelsen... Apotheker var en j*vla katastrof.

Permalänk
Medlem

är man så dum så man går ut och säger till presen att "vi vill sälja våran PC del" som går i vinst klart som fan att han ska få sparken

Permalänk
Medlem

Det ska vara en kvinna till att leda detta företag. Har hon minst 10% av Maud Olofssons krut i sig så tror jag att det kommer gå vägen. Jag behöver troligtvis en ny bärbar om 2-3 år och då vill jag ha en från HP. Har sedan tidigare Compaq 615 nedan i sign, en HP 35S, ett antal formidabla HP S6000K-B samt en HP Deskjet F370.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Detta var ju inte speciellt oväntat..

Permalänk
Skrivet av ajp_anton:

Det han menar är att eftersom denna branch består av 99% män, så måste en kvinna jobba mycket hårdare för att nå samma position, och att det därför är stor chans att hon är mycket bra på det hon gör.

Eller så kvoteras hon för att det är 99% män i branschen

Visa signatur

______________________________
| Define R2 | Intel Core I7 920 Noctua NH-U12P| Corsair Dominator DDR3 6Gb | FD Newton 800W | Gigabyte 470 OC - Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus | Intel X-25M G2 160Gb + 2st 2Tb + 2st 500Gb |

Permalänk
Skrivet av PaE:

Haha, hans ansiktsutryck är verkligen likt "Problem, Officer?"

EDIT: För er som inte känner till den: http://ragetoons.com/wp-content/uploads/2009/11/1228337362185...

http://trollscience.com/

Permalänk
Medlem

Ska man passa på att investera i lite aktier nu kanske?

Permalänk
Medlem

Fanns det inte ett stackars får som hette Fluffy? Och en gubbe i rullstol...Ungefär det, såg jag framför mig när jag såg bilden...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaE:

Haha, hans ansiktsutryck är verkligen likt "Problem, Officer?"

EDIT: För er som inte känner till den: http://ragetoons.com/wp-content/uploads/2009/11/1228337362185...

Hehe helt klart

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Väldigt bra beslut. Väldans tur att han inte han sälja av PSG divisionen. Hoppas de kan ge webOS en ärlig chans nu också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Det var nog på sin plats. Inte så många kvinnor i datorbranschen annars va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm, har någon missat att hela börsen rasat katastrofalt och sänkt börsvärdet på det mesta enormt ?
Att då beskylla VD:n för att även HP rasar känns väldigt billigt, tycker jag.

Sedan kanske han har fattat en massa dåliga beslut som gjort det än värre, men att ta börsutvecklingen som en indikator på om man gjort bra ifrån sig eller inte känns väldigt fel i dessa dagar när yttre faktorer står för en så stor del av börsens utveckling.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Visste att det var illa men inte SÅ jävla illa. Hoppas HP tar upp tillverkningen igen nu..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av harith:

är man så dum så man går ut och säger till presen att "vi vill sälja våran PC del" som går i vinst klart som fan att han ska få sparken

Tyvärr är det ack så vanligt att man säljer av delar av företag (eller dotterbolag) som går med vinst, med lite skumma motiveringar, som "Det är ett policybeslut", "företaget passar inte in i vår vision", "vi vill satsa på kärnverksamheten och ni faller utanför ramen", eller har ledningen någon slags annan vision/ideologi som motiverar ett galet beslut (lite som när den borgerliga regeringen säljer ut vinstdrivande statliga bolag, med motiveringen att "det sköts bättre i privat regi, staten skall inte äga företag". Varför då? Ett statligt företag som drar in stora pengar till staten gör ju att man behöver betala mindre skatt, vilket borde vara positivt. Det är ett ideologiskt beslut och har inget med förnuft att göra)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Bra beslut a styrelsen... Apotheker var en j*vla katastrof.

Nu ska vi inte höja styrelsen till skyarna. De reagerar bara på den stämning som kom in från aktieägarna. Humorn är att vid förra VD-bytet var det också en stämning

Hursom så vore det inte alls helt dumt att kanske göra sig av med PC-tillverkningen, men att då dela ut det företaget till befintliga aktieägare.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Hmm, har någon missat att hela börsen rasat katastrofalt och sänkt börsvärdet på det mesta enormt ?
Att då beskylla VD:n för att även HP rasar känns väldigt billigt, tycker jag.

Sedan kanske han har fattat en massa dåliga beslut som gjort det än värre, men att ta börsutvecklingen som en indikator på om man gjort bra ifrån sig eller inte känns väldigt fel i dessa dagar när yttre faktorer står för en så stor del av börsens utveckling.

Visst men hans visioner om ett framtida HP här sänkt aktien rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Spelar väl ingen roll, kvinna eller man, vem som sitter vid rodret bara det är rätt person?

Men det måste ju vara jämställt i samhället!!!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem

Man tvingas nog att fortsätta sälja datorer då ingen köpare finns och nu när marknadsvärdet rasat så lär ingen vilja köpa deras datordivision.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Trollface.jpg!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

"Surfplattor?! pff vafan är det? lägg ner!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fluf:

Tycker det är riktigt gott att se en kvinna vid rodret på ett så stort och anrikt företag. Framför allt inom IT och teknik är det nästan uteslutande pojkklubb. Om en kvinna kommer dit som hon har gjort inom denna branschen så har hon banne mig gjort bra mycket mer rätt än de flesta avdankade skalliga gubbar som skriker sig svettiga på scen.

Tummen upp för Whitman.

Har en kvinna automatiskt jobbat hårdare än en man om hon lyckas?

Sen är hon säkert bra på det hon gör, men ja vågar påstå att hon inte gjort "mer rätt" än Steve Ballmer. Det finns det väldigt få som har gjort.

Permalänk
Medlem

haha fy fan vad bra !!

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av sykes90:

Har en kvinna automatiskt jobbat hårdare än en man om hon lyckas?

Sen är hon säkert bra på det hon gör, men ja vågar påstå att hon inte gjort "mer rätt" än Steve Ballmer. Det finns det väldigt få som har gjort.

IT branchen är otroligt mansdominerad i toppskiktet.

Lysande exempel från Microsoft England;
http://it24.idg.se/2.2275/1.404943/microsoft-betalade-chef-fo...

Det är mycket herrklubb där gubbarna håller varandra bakom ryggen. OM man som kvinna lyckas slå sig in i det gänget som underdog så är det en otrolig bedrift i mina ögon. Detta är ungefär lika stort som om en kvinna hade blivit VD för Volvo på 50-talet, ungefär där är chauvinismen inom IT i dag.

Så ja, bara att ha lyckats som kvinna att ta sig till HP toppen visar ett otroligt engagemang, kunskap, förmågor och jävlar-anamma att lyckas, och dessutom uppenbarligen har tagit rätt beslut så gott som hela vägen.

Sedan är jag långt ifrån säker på att Ballmer har tagit alla rätta beslut, förutom sin personliga image som kan kan älska eller hata, Vista, upp-och-ner gångar med tafatta mobilförsök, hårda Windows mobile satsningar (innan Win8 som kan funka). Han har gjort en del bra men en del seriösa snedsteg och missbedömningar med.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Men det måste ju vara jämställt i samhället!!!

Då borde ju fler killar bli sjuksköterskor, annars är det inte jämställt

Permalänk
Medlem

Han får nog en fet fallskärm med.Så han gråter nog inte när han går till banken..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Då borde ju fler killar bli sjuksköterskor, annars är det inte jämställt

http://img607.imageshack.us/img607/3200/leoapotheker.png

Hoppades på ett lite argare inlägg men får väl duga

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Tyvärr är det ack så vanligt att man säljer av delar av företag (eller dotterbolag) som går med vinst, med lite skumma motiveringar, som "Det är ett policybeslut", "företaget passar inte in i vår vision", "vi vill satsa på kärnverksamheten och ni faller utanför ramen", eller har ledningen någon slags annan vision/ideologi som motiverar ett galet beslut (lite som när den borgerliga regeringen säljer ut vinstdrivande statliga bolag, med motiveringen att "det sköts bättre i privat regi, staten skall inte äga företag". Varför då? Ett statligt företag som drar in stora pengar till staten gör ju att man behöver betala mindre skatt, vilket borde vara positivt. Det är ett ideologiskt beslut och har inget med förnuft att göra)

Du har inte läst företagsekonomi va?

Sen angående statens utsäljning så är det egentligen bara ideoligiskt ja, och politik tänker jag inte diskutera

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII