Ace of Sweden släpper nätaggregat från FSP

Permalänk
Medlem

Om de hade gjort rätt för sig hade det varit okej, men de har fuskat med bygget vilket satte folk och deras ägodelar i risk.
Sedan har de vägrat att åtgärda problemen. Skit firma vilket borde hängas ut och i mina ögon bannlysas direkt på SWEC, skit i alla tester bara nobba denna skit firma direkt. Vi vet mycket väl vad de står för och att de vägrade åtgärda sina felaktiga enheter.

TOTAL NOBB! Varna folk för denna bluffirma!

Permalänk
Medlem

Fail of Sweden gör det igen....

Jag säger, tack men nej tack!

Permalänk

tycker att vi ska vänta med att kritisera tills då de blivit testade

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag inte tycker detta känns så bra för FSP tyvärr.
Två linor i ett 460w, och inte ens 80%? Visst, billigt men... Köper hellre ett direkt från FSP då.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

fsp gör ju stabila grejer, till många andra märken också. men varför köpa ett agg idag som inte är 80+ certifierat?

Skrivet av Rydisen:

Två linor i ett 460w, och inte ens 80%?

80+certifierat innebär att de testar nätagget på 115V och då nätagget enbart kan köras på 230V så kan det inte få ett 80+ certifikat.
Men det är mycket möjligt att det klarar 80%+ ändå. De kan inte bara få ett fint litet klistermärke för det.

http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Fråga om de vill skicka ett testexemplar! Jag förstår om de nekar, med tanke på vad som hände efter förra testet.

men om dom nekar är det inte som att dom erkänner att deras produkt inte håller för vad dom lovar på specsen? :3

Permalänk
Medlem

FSP är okej men att Ace sätter sin logga på sabbar en hel del av intrycket.

Tester tack! Gärna bilder på isärplockade exemplar så man får se var dom sparat in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wijkk:

Tråkigt med alla hat kommentarer. ALLA gör misstag. Ace of Sweden gjorde ett stort sådant. Men jag råkar veta att de redan innan Sweclockers "avslöjade" dem så kände de till problemet. Som jag förstod det hade de även återkallat. Ge dem en chans!

Håller med, varför kapa en produkt innand et ens finns tester på den.Dom har ju tydligen tänkt över det och ger det ett nytt försök, förhoppningsvis med det tidigare misstaget i bagaget och i åtanke.

Jag tror det blir bra och prisvärt, inte helt omöjligt att jag ger det en chans i något bygge. Man får väl se när testena kommer, brinner det upp också, jag då kommer jag också såga.

Visa signatur

Mac Pro - 2x Xeon 5365 Quad, 12GB ram, Corsair F120 SSD mfl.
Macbook Pro 15", Corsair F120 SSD

Fotograf och teknik-nörd - http://www.niklasbergstrand.com/

Permalänk
Medlem

Jävla ace of sweden, fuckar dem upp igen.
Så blir det inte nådigt!

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

80+certifierat innebär att de testar nätagget på 115V och då nätagget enbart kan köras på 230V så kan det inte få ett 80+ certifikat.
Men det är mycket möjligt att det klarar 80%+ ändå. De kan inte bara få ett fint litet klistermärke för det.

http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSupplies.aspx

de har ju en flik på sin sida för 230v och en för 115v, innebär inte det testade agg för de olika spänningarna? hursomhelst anser jag det vara dumsnålt att inte köpa ett agg som har 80+ certifiering, då vet du att det inte är glädjesiffor på specen, och ett sådant kan du ju få för inte många kronor extra

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

de har ju en flik på sin sida för 230v och en för 115v, innebär inte det testade agg för de olika spänningarna? hursomhelst anser jag det vara dumsnålt att inte köpa ett agg som har 80+ certifiering, då vet du att det inte är glädjesiffor på specen, och ett sådant kan du ju få för inte många kronor extra

"230V Internal - lists power supplies certified for redundant, data center applications."
Alltså inte nätagg till vanliga hemma datorer, utan endast server nätagg..
115V är det ända som gäller för desktops om det ska bli ett 80+ certifikat.

Permalänk
Medlem

Idag finns det ingen som helst mening att köpa sämre än 80+ Bronze. Det är minimikrav imho.

Köper man med FSPs egen märkning kan man få 500W med 80+ Bronze för 366kr. Det är 67 väl spenderade kronor.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=535478

Klarar man sig på 400W så sparar man tre kronor och får ändå ett agg med 80+ Bronze.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=523825

Så marknaden för det här agget måste vara helt obefintlig.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

ace är inte ensamma om det Denna håller inte vad den lovar heller men anledningen att den inte fått någon uppmärksamhet är för att den inte går sönder av överbelastning: http://www.webhallen.com/hardvara/68574-axp_powersupply_630w_...

http://extreme.idg.se/2.1030/1.282097/stort-test-av-nataggreg...

En liten skillnad: Nätagget stängde av sig! Det gick inte sönder! Och framför allt så tog det inte med sig huvud säkringen. Efter ha plockat bort ett grafikkort så startade systemet igen. Överspänningsskydet i agget fungerade!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Haha det är knappast upp till 80% och effektivt som de säger om det inte klarar testet. Mer lurendrejeri från ace of sweden.

kan ju tilägga att upp till 80 innebär att effektiviteten>=80% vilket är sant för "nätaggen" man pusslar ihop på fysiken också...

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

de e ju bara dumsnålt o inte lägga till 100kr o få ett corsair cx 430w nätagg

Permalänk
Skrivet av Luxor ABC80:

En liten skillnad: Nätagget stängde av sig! Det gick inte sönder! Och framför allt så tog det inte med sig huvud säkringen. Efter ha plockat bort ett grafikkort så startade systemet igen. Överspänningsskydet i agget fungerade!

Vad har det med den saken att göra verken ace eller axp håller vad de lovar.

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

well...

Skrivet av melvins:

you can't polish a turd.

http://dsc.discovery.com/videos/mythbusters-polishing-a-turd.html

OnT: Litar inte alls på ace of sweden efter deras hantering av sin förra fail. Handlar inte om produkten utan om företaget i sig och dess agerande. Skulle inte ta emot ett nätagg från dem om jag fick det gratis för risken att det skulle sabba andra komponenter i datorn :/

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fille3002:

Here we go again.

Ja...börjar bli tjatigt!:/:)

Skrivet av Markthegreat:

De förtjänar ingen ny chans, de fuckade upp tillräckligt innan.

Agree totally bro!:D

Skrivet av LeafBox:

Njaa, pass

Håller med, passar och kutar iväg från denna "skapelse" fort som fan!:):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Med FSP under plåten kan det ju knappast gå fel!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Jubileumsmästare

Varför göra en ny serie utan 80+?

Permalänk
Medlem

Det blir nog inte bra när det blir färdigt
ACE har ingen klang längre.
Även om dom nu köper FSPs andra sortering och säljer snorbilligt.
Inte ens om dom använder Seasonic 1000W och kallar det ACE 500W så skulle det vara nått att ha för mig.
Vi som bygger datorer vill ju ha kvalité rakt igenom som typ Corsair TX, HX & AX serierna och liknande.
Prislappen får inte styra kvalité på nätagg, det kan dräpa hela riggen om det vill sig illa,
Läser ibland att ACE ägare inte haft några problem...än
Jag ser fram emot att Sweclockers testar detta mot ett motsvarande FSP.
Och gärna några andra måndagsex.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IceDread:

Haha det är knappast upp till 80% och effektivt som de säger om det inte klarar testet. Mer lurendrejeri från ace of sweden.

Luurendrejeri? Hur? Ingen som påstått att det är 80+certat.
Man får nämna att nätagget kommer upp i 80% verkningsgrad om det nu gör det.

För övrigt tycker jag det är en hel del barnsligt gnäll i tråden. Sweclockers-mobben har dragit igång igen... Allt med ACE måste inte vara skit bara för att en serie nätagg från företaget varit undermålig. Lite kritiskt tänkande istället för gruppzombietänkandet hade varit klädsamt.

Jag förstår däremot skaran som frågar sig varför man idag skulle släppa nätagg som inte är 80+certade. Men vafan, finns det köpare av dessa nätagg så är det väl inte orimligt från företagens sida att förse marknaden med produkter för denna efterfrågan. Skulle dock själv inte skaffa ett nätagg utan 80+ bronze minst och har suttit med ett sådant i över 4 år nu.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Frågan kvarstår, ska man stödja ett företag som soklart:

* Manipulerat varudeklaration
* Obefintlig Goodwill och nonchalans gentemot kunder och Journalister.
* I full vetskap att deras produkter ej uppfyller den kvalitet dom utlovar

Om ni tror på nedanstående citat från Ace of sweden så kanske tomten trots
allt kommer med en Ivy Brige propp om ca 3 mån.

"Vi vill poängtera att detta helt och hållet är en beklaglig miss i korrekturprocessen och absolut inte en del i ett medvetet
försök till att vilseleda våra kunder. Vi beklagar givetvis att förpackningens specifikationer ej blivit korrigerad och att försäljningen
fortskridit medan vi inväntat nya förpackningar från vår underleverantör, försedda med korrekt information"

Permalänk
Skrivet av roberto99:

Frågan kvarstår, ska man stödja ett företag som soklart:

* Manipulerat varudeklaration
* Obefintlig Goodwill och nonchalans gentemot kunder och Journalister.
* I full vetskap att deras produkter ej uppfyller den kvalitet dom utlovar

Om ni tror på nedanstående citat från Ace of sweden så kanske tomten trots
allt kommer med en Ivy Brige propp om ca 3 mån.

"Vi vill poängtera att detta helt och hållet är en beklaglig miss i korrekturprocessen och absolut inte en del i ett medvetet
försök till att vilseleda våra kunder. Vi beklagar givetvis att förpackningens specifikationer ej blivit korrigerad och att försäljningen
fortskridit medan vi inväntat nya förpackningar från vår underleverantör, försedda med korrekt information"

Har inte haft några problem med några andra av deras produkter så, varför inte?

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

alltså tänk endå att det är fsp som bygger dom nu..dom får höra från ACE tex..vi vill ha ett agg som inte brinner upp och ligger precis vid 80% verkningsgrad för att hålla kostnaderna nere...då tar ju fsp o stoppar i bra saker som ska klara av det dom fått i beställning. så om nu agget skulle brinna då är det ju inte ACE fel utan fsp som slarvat med komponeterna.

innan var det väl ace själva som byggde aggen?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Minns mitt Ace of Sweden agg ja hade var ett 620w agg som var fan dyrt med typ 600kr i lokal butik! sedan läste ja Sweclockers rewiev av agget och köpte ett Corsair ist.. haha la ut annonns på sweC och haha folk fråga hur ja kunde va så dum skriva in agget i annonsen hade ute ett moderkort + cpu + minnen typ , slutade med ja gav det till en kompis men det funkade ju för mig 1år och snurrar än hos han, men ingen vill riskera sina prylar på ett sånt agg!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

Vad har det med den saken att göra verken ace eller axp håller vad de lovar.

Skillnade är ungefär som att bryta ett i armen vs att få skallen totalkrossad. Båda är dåligt men jag föredrar att gå med gips i ett par veckor istället för att hamna på kyrkogården.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Skrivet av Luxor ABC80:

Skillnade är ungefär som att bryta ett i armen vs att få skallen totalkrossad. Båda är dåligt men jag föredrar att gå med gips i ett par veckor istället för att hamna på kyrkogården.

Visst är ace rew deal mkt sämre men mitt inlägg handlade inte om ett överbelastnings skydd utan det handlade om att inget av nätaggen levererar vad de de lovar

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

då tar ju fsp o stoppar i bra saker som ska klara av det dom fått i beställning.

Du menar den billigaste skiten som kan leverera 460W vid 25C utan att det är kriminellt dåligt.

Skrivet av Andyah:

innan var det väl ace själva som byggde aggen?

Nej.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Avstängd

Deras nätagg kanske inte är något. Men att skippa hela sortimentet pga det är ju bara idiotiskt.

ACE Edge 3200 musen är faktiskt väldigt bra, och har en recension här på Swec. Keramik-fötter är nåt andra bör använda, slits inte öht.
Sedan har de ett par hyffsade chassin.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB