Itbutikken.dk dålig service.
Jag har väldiga problem med dem nu först tog de 6 veckor på sig att laga min cdbrännare och när jag fick tillbaka den så var det ett nytt fel och nu äntligen efter 3 mail så har de sagt jag skall få fraktpengar tillbaka efter de har lagat den om jag förstod rätt
"Du må sende den retur og så tager jeg en snak med teknikeren om du skal have fragten retur!"
Men de 2 första mailen har de bara kontrat med:
"Fragten til danmark betales af kunde selv, men vi sender fragtfrit tilbage til Sverige!"
Jag tycker det ser ut som de skriker när de sätter ! efter?
Det hela är en så befängd summa på nån hundralapp för deras räkning.
Jag har en Lite-On 24x brännare som gick sönder efter ett par månader. Den kände inte av någon cd. Så jag skickade in den på service.
6 veckor senare får jag tillbaka den och kopplar in den och skall testa bränna en cd men då ploppar inte släden ut utan man måste gå in i den här datorn och högerklicka mata ut cd för att den skall komma ut.
och jag som kund orkar inte att ladda ner firmwire och testa diverse tjuvkopplingar med strömsladden som jag fått tips om för då ryker min garanti om brännaren går sönder pgr utav min åverkan.
Så jag skickar ett mail till itbutikken om detta och frågar om jag har fått fel brännare, men får inget svar. (deras hemsida har en uptime av 3 timmar om dagen ungefär troligen mailserven åxå)
Så när jag skall skicka mail igen e sidan nere så jag kan inte se kontaktadressen dit.
Sen slutligen börjar sidan leva igen efter några dagar då skickar jag mail men får meddelande vänd dig till support avdelningen. Medans support avdelningen mailar mig och säger kontakta returavdelningen men det kan man inte maila bara de måste man antingen göra en skade anmälning och då får man bara meddelandet "Din returanmälan är färdig nu behöver du bara skicka iväg paketet till oss".
och det vill jag ju inte för det kostar ju 200:- i frakt jag vill ju givetvis ha ersättning för frakten iom de inte uppfyllt min begäran att laga brännaren, sedans returen 6veckor tidigare.
Så jag mailar "klagobrev" till dem osv (de har färdiga script för detta där man får ett meddelande kontakta returavdelningen)
Men till slut hittar jag hur man skall ta kontakt med dem
Det man skall göra är att logga in och sedan gå in på returpaket sedan högerklicka på i mitt fall då brännaren jag valt att reklamera och så kan man klicka på emaila retur angåeende RMA nummer etc...
Så då fick jag svaret att:
Du må sende den retur og så tager jeg en snak med teknikeren om
du skal have fragten retur!
Betyder det jag skall få tillbaka pengar eller att de skall tänka över saken?
Denna prosess har hållt på sedans Juli.
När jag köpte min 24x Lite-On brännare i Februari 2002 för 1081:- +frakt så fungerade den till Juli 2002 nångång.
Sedan dess har deras hemsida inte funkat eller så har de ignorerat min post.
Så nu i Oktober när jag skickade senaste mailet till dem.
Så kostar en Lite-On 40x 525:- med andra ord kan ju inte en 24x om de har kvar någon kosta mer än vad frakten dit är för mig.
Men sådan goodvill har de inte utan de vill in och skruva i den och låta mig vänta yttligare 6 veckor reparations tid.
Så jag vet inte om jag är ensam om detta? Eller om de är sämst på support?
EDIT: massa stavfel
Det finns ingen möjlighet att Lite-On har nått ställe i Sverige man kan skicka upp brännaren till mot gratis frakt, för jag hadde tänkt ha med mig brännaren till Dreamhack :(?
E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,