Itbutikken.dk dålig service.

Permalänk

Nämna företag lär ju inte bli glada när de ser referensen till oss så det är nog att föredra att lämna oss och vårt namn utanför sådana krav mot företag. Vi har lämnat information om vad lagen säger, vilket regelverk som gäller och vilka rättigheter man har som konsument, det är allt vi gjort. Vi är varken ute efter att smutskasta något specifikt företag eller att bli indragna i något som har med en annan butik att göra så v.g lämna helst vårt namn helt utanför.

Vi anser det viktigt att konsumenter känner till sina rättigheter och att Internethandel i stort får ett större förtroende och ser då helst att _alla_ företag spelar på samma "arena" så att säga. De företag som försöker kringå lagen genom att t ex ej betala fraktkostnader vid retur av defekt (OBS! Man har rätt att få frakten för BÅDE tur och retur betald!) vara bör inte kunna komma undan. Men då måste konsumenten veta vad han/hon kan kräva.

Vill man referera till något så referera till _lagen_ - inte till oss Vi har inte skrivit lagen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ranting
Tja, om man vill skulle man kunna se db's inblandning i denna tråd som att dom vill smutskasta en konkurrent.. på nått plan tar dom kanske skada av det.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
Nämna företag lär ju inte bli glada när de ser referensen till oss så det är nog att föredra att lämna oss och vårt namn utanför sådana krav mot företag. Vi har lämnat information om vad lagen säger, vilket regelverk som gäller och vilka rättigheter man har som konsument, det är allt vi gjort. Vi är varken ute efter att smutskasta något specifikt företag eller att bli indragna i något som har med en annan butik att göra så v.g lämna helst vårt namn helt utanför.

Vi anser det viktigt att konsumenter känner till sina rättigheter och att Internethandel i stort får ett större förtroende och ser då helst att _alla_ företag spelar på samma "arena" så att säga. De företag som försöker kringå lagen genom att t ex ej betala fraktkostnader vid retur av defekt (OBS! Man har rätt att få frakten för BÅDE tur och retur betald!) vara bör inte kunna komma undan. Men då måste konsumenten veta vad han/hon kan kräva.

Vill man referera till något så referera till _lagen_ - inte till oss Vi har inte skrivit lagen...

ah, sorry

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

har åxå problem med itbutikken.dk
beställde ett dual slot1 moderkort därifrån för inte så länge sedan, har inte fått det och enligt kollinumret man får från posten så ligger det i Värnamo (som ligger säkert 30mil härifrån)
det går inte att ringa dom heller, ingen svarar, ska skicka ett mail nu!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
har åxå problem med itbutikken.dk
beställde ett dual slot1 moderkort därifrån för inte så länge sedan, har inte fått det och enligt kollinumret man får från posten så ligger det i Värnamo (som ligger säkert 30mil härifrån)
det går inte att ringa dom heller, ingen svarar, ska skicka ett mail nu!

Varför inte ringa Posten och fråga? Paketet är ju ändå i deras händer. Såvida det är korrekt adress på paketet så har ju inte Itbutikken nånting att göra med hur Posten hanterar ditt paket.

Visa signatur

"And even tho the computer was off and unplugged, an image stayed on the screen! It was.. THE WINDOWS LOGO!"
- Bender