Permalänk

Dator, ca. 10k

Hallå Sweclockers!

Jag skulle behöva lite hjälp med en ny speldator. Jag kan inte så mycket om datorer,
så jag tar hjälp av er! Jag skulle vilja att någon snäll en skulle sätta ihop ett fin fint paket
för cirka 10k, vilket kan överstigas med någon tusenlapp, om det skulle behövas. Det jag söker är
en dator som klarar av bf3 samt mw3 på hög grafik, helst ska den innehålla dubbla grafik kort.

Jag hade tänkt att beställa från inet, och ha med så att dom monterar ihop den och test kör,
jag vill inte ha med os i paketet, det har jag på skriva redan.

edit: Jag har sökt runt men inte hittat riktigt det jag söker.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hinner inte skriva så mycket nu, men denna byggde jag till min lillebror, budget 10k för att spela Battlefield. Inga dubbla grafikkort då jag tycker det är extra krångel och inte har ngn erfarenhet med det. Bättre att spara litet av dom pengarna och sedan byta ut grafikkortet vid behov längre fram?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/944701/bf3-9300

Är inte helt nöjd med moderkortet. Dels behövde jag skära till gummit i fläktfästet för att en skruv på undersidan är ivägen, och dels så går noctua-fläkten inte att styra via CPU-pinen utan måste kopplas in till en av system-pinsen om BIOS eller speedfan ska kunna styra dem. Inte heller helt nöjd med nätagget, det låter för mycket jämfört med min egna dators.

Datorn är väldigt väldigt sval så det går förhoppningsvis att klocka bra när det behövs, gillade fläktlösningen på grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkkipojken:

jag vill inte ha med os i paketet, det kör jag crackat

!

Här orkar jag inte skriva mycket, eftersom tråden blir låst snart.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Här orkar jag inte skriva mycket, eftersom tråden blir låst snart.

+1

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Permalänk