Battlefield 3 "Caspian Border" öppnas för alla

Permalänk
Skrivet av Spaderkung:

Bara jag som är väldigt besviken på grafiken?

Fast jag ställer upp allt på ultra, 1920x1200 osv så ser det inte alls bra ut, mkt sämre än bc2. Kantigt och oskarpt!
Sedan så händer det i princip ingenting med fpsen vare sig jag har det på low eller på ultra. Något måste vara fel?

Du måste starta om spelet för att ändringarna ska gälla.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Du måste starta om spelet för att ändringarna ska gälla.

That makes sense!

Såg bättre ut nu Behövs ett till 6970 i cf märker jag
Älskar animationerna när man kryper!

Hoppas de fixar så att squad-systemet blir som det var i bc2.
Helikoptrarna var också mycket skönare att flyga i bc2

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Det är bara att lära sig att sikta.. På Metro så finns det en Ö som man kan ligga på både som attacker och defender.. Den är jäkligt bra som defender då man nästan kan hålla halva kartan ensam (B --> Vatten). På Caspian finns det ett bra ställe så man kan ge väldigt effektivt stöd till B, E och D. Det gäller att leta ställen och träna..

När jag skrev inlägget var de för jag hittat ett läge där man hade väldigt bra överblick och såg fiender hela tiden men det gick inte att träffa någon för de var typ 500 meter bort. Borde ju va lite mer fart på kulorna så de blev lättare att träffa

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Möttes precis av en fuskare på en av Caspain Border, han teleporterade sig till Ryssarnas bas och började spawn döda folk och då menar jag att de och jag för den delen dog på direkten. Fuskaren för den delen stod och viftade med en kniv vid kanten av basen.

Det var riktigt tråkigt och efter 4 minuter slutade det med att fuskaren fick ihop +200 000 poäng vid slutet. Hoppas med varje fiber i min kropp att dessa typen av folk och programvara inte smittar ner andra servrar som om det vore smittkoppor.

Permalänk

Testat Caspian Border, går laggfritt med god FPS Problemet jag stöter på är att spelet liksom tabbar ner efter en lite stund. Försöker man tabba upp händer ingenting alls förutom att musen försvinner och det inte går att skriva något, kort sagt att spelet tar fokus, men att det inte visas eller nå.
Någon annan med liknande problem som löst det? Känns som om det skulle vara något rätt enkelt, spelet har nämligen inte krashat enligt Task Manager.

Permalänk

För mig så börjar ljudet lagga som fan ibland

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Om ni skriver ett meddelande och rundan avslutas, så kommer ni att spawna nästa runda utan möjlighet att röra er, eller kalla upp menyn genom ESC. Enbart ALT+F4 fungerar. Rolig bugg...

Permalänk
Skrivet av Ori:

Vad sa jag angående camping?

Skickades från m.sweclockers.com

Läste lite för snabbt, nu fattar jag

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

Tror ni en i5 750 skulle kunna klara att köra BF3 på hög grafik med ett GTX 570 kort?
Just nu har jag ett GTX 260 och det laggar sjukt mycket!

Jag sitter på en i5 750 som ligger på 3,7ghz, 8gb ram o ett zotac 560 ti AMP!

Kör allt på högsta möjliga i 1650x1080, det händer att det blir nån slowdown, men o andra sidan har jag haft en del memoryleaks i bf3-klienten så jag vet inte om de sammanfaller. Nya caspian upplevde jag som lite segare, svårt att säga med detta mega-serverlagget som pågår atm.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Skrivet av XHI:

Holy hell. Ska man ta och skaffa sig ett till 6970 mon tro...

560 ti duger perfekt

Permalänk

jag kör maxat på mitt GTX 460.... inga problem

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

jag kör maxat på mitt GTX 460.... inga problem

Jag kör på GTX 470 och det laggar för mig, ganska låga FPS (runt 30 och neråt). Får man fråga vad du kör för upplösning att det inte är några problem för dig? För jag kör på 1920 x 1200...

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Källa? Tycker nästan att Caspian är på gränsen till för stor nu...

Jag läste det på Twitter. Jag tror det var från Dices VD, men jag är inte säker exakt vartifrån, tyvärr.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Relik 📜

Caspian är oändligt mycket mer BF än Metro!
Synd på det brutala laggandet bara, men nu vet man iaf att det finns saker att se fram emot med hela spelet sedan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av OveR-:

Jag kör på GTX 470 och det laggar för mig, ganska låga FPS (runt 30 och neråt). Får man fråga vad du kör för upplösning att det inte är några problem för dig? För jag kör på 1920 x 1200...

1680 x 1050

Visa signatur

Permalänk

Är det någon som har haft problemet att bara bli timed out och disconnectad så fort dom försöker joina och sedan löst detta problem?! Håller på att slå sönder datorn snart, problemet fanns inte kvällen innan caspian släpptes, kom in på EN server och fick spela i 10 min! Men annars kommer jag inte alls, skitkul, verkligen, inget svar från dice heller..

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Skrivet av Legendary:

Är det någon som har haft problemet att bara bli timed out och disconnectad så fort dom försöker joina och sedan löst detta problem?! Håller på att slå sönder datorn snart, problemet fanns inte kvällen innan caspian släpptes, kom in på EN server och fick spela i 10 min! Men annars kommer jag inte alls, skitkul, verkligen, inget svar från dice heller..

händer mig ibland bara och jag blir galen, verkar som du har det lite värre dock

Visa signatur

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Matuschek:

560 ti duger perfekt

hahaha, det där var ju inte så korrekt Jag vill skaffa ett till 6970, inte ett 560 ti

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Caspian är oändligt mycket mer BF än Metro!
Synd på det brutala laggandet bara, men nu vet man iaf att det finns saker att se fram emot med hela spelet sedan.

Hittade 48 slots servrar och där laggade det inget för mig.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av AyEss:

Hittade 48 slots servrar och där laggade det inget för mig.

Det är nog mest tur. Lagget kommer och går i vågor, tvärs över alla servrar och oavsett antal spelare. Jag hade rejäla frysningar och lustiga effekter med bara ett 20-tal spelare inne förut idag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är nog mest tur. Lagget kommer och går i vågor, tvärs över alla servrar och oavsett antal spelare. Jag hade rejäla frysningar och lustiga effekter med bara ett 20-tal spelare inne förut idag.

Tråkigt :(.. Äsch, det är fortfarande beta. Grymt bra vad de har lyckats med hitills iallafall :).

Permalänk

Det är ju kul att man kan skjuta igenom stenar mm

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag uppskatta BF3, bra val att öppna upp caspian

Permalänk
Medlem

Bara för mig som tanksen gör "kullerbyttor" för att sedan hoppa upp några hundra meter i luften och krascha i marken? Vet att det är BETA men rätt så irriterande...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Bara för mig som tanksen gör "kullerbyttor" för att sedan hoppa upp några hundra meter i luften och krascha i marken? Vet att det är BETA men rätt så irriterande...

Samma här. Även de små jeeparna. Oftast på det stora fältet när man spawnar som US.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Det är ju kul att man kan skjuta igenom stenar mm

Har aldrig blivit anklagad så mycket för att fuska pga av att man kan skjuta genom skydd (träd, stenar, etc). Måste säga att det är ett grymt roligt och bra spel, men tycker nästan att BC2 är bättre pga att allt "funkar" som det ska. Visserligen är det bara en beta men om inte alla dessa buggar fixas så kommer jag nog att fortsätta lira BC2 istället :/

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Det är bara att lära sig att sikta.. På Metro så finns det en Ö som man kan ligga på både som attacker och defender.. Den är jäkligt bra som defender då man nästan kan hålla halva kartan ensam (B --> Vatten). På Caspian finns det ett bra ställe så man kan ge väldigt effektivt stöd till B, E och D. Det gäller att leta ställen och träna..

Folk som du som förstör spelet. Slår upp ett tält och stannar där hela tiden. Det är dock också folk som du som får smaka kniv efter man dött då du oftast ligger kvar!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Riktigt najs bana Och kolla vad jag lyckades med! (Lezziter = Emil från Redaktionen)

Hahaha, I bland har man sina måltavlor
Det står "frozrr killed Lezziter"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Känns betydligt mindre buggigt nu, måste jag säga. Framför allt är framerate, ping och connection errors borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CompassioN:

Känns betydligt mindre buggigt nu, måste jag säga. Framför allt är framerate, ping och connection errors borta.

Håller med! DÄREMOT så får jag extrema rate-drops när jag "zoomar" med sniper över ett stort område långt borta, plus "flimmer" i mitten. gäller alla inställningar :/ gick hem med en 21/3 nyss, däremot tack vare att sidearms (glocken i detta fall) är "OP" här med IMO, typ som i BC:2. Grymt skönt lir, hoppas bara det fixar sig med ratesen senare... Sen en sak till. ZOOMA in på bergen (caspian border) längst bort i bakgrunden med sniper, det ser seriöst ut som något gjort i paint tidigt 90-tal.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U