Permalänk

Hörlursförstärkare DIY

Beställde en hörlursförstärkare byggsats för ebay för en tid sedan. Blev färdig med den idag Tänkte att det kanske finns intresse här med. Är sjukt trött därför e det dåligt text samt dåliga bilder...

Fick hörlursförstärkare för ganska länge sedan, men har inte hunnit gjort något pga skola.

Höll på lite igår, blev färdig med ena kanalen + likriktningen och blabla.

Blev färdig med allt idag.

Brytare, säkring och 230V input, allt i ett Kabelskor e för jävla smidigt, men dock så fult

Sleevade och fixade kabel på RCA kontakterna samt 6,35mm telepluggen.

Trafon som kommer användas, 2x20V 0,5A om jag minns rätt.
Blir att bygga en aluminium låda så småningom också.

Permalänk
Medlem

Bara första bilden som funkar. För mig i alla fall

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Bara första bilden som funkar. För mig i alla fall

Jag ser alla :S

Permalänk
Skrivet av Riyonah:

Bara första bilden som funkar. För mig i alla fall

Kolla din brandvägg, dem brukar dissa fuskbugg

Permalänk
Medlem

Avast vägrar ha med fuskbugg att göra, kommer alltid upp skylt om ondsint URL, vilket blockas

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Kolla din brandvägg, dem brukar dissa fuskbugg

Får kolla upp det när jag kommer hem. På laptopen funkar alla i alla fall

Kul projekt för övrigt! Vad fick du ge för byggsatsen?

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Avast vägrar ha med fuskbugg att göra, kommer alltid upp skylt om ondsint URL, vilket blockas

Ok ok, ladda upp bilderna på Picasa. Kanske fungerar bättre(?)

Skrivet av Riyonah:

Får kolla upp det när jag kommer hem. På laptopen funkar alla i alla fall

Kul projekt för övrigt! Vad fick du ge för byggsatsen?

Do that
Jo det e väldigt kul faktiskt Fick ge typ 450kr för själva byggsatsen via ebay. Sen fick jag ju köpa till kabel, kontakter etc. Samt trafon var gratis Men ska försöka hålla en budget på max 1k allt som allt.

Permalänk

Jag kanske är helt ute och cyklar men är inte den traffon lite extrem till en hörlursförstärkare? Visst är det alltid bra att ha massa extra effekt när det kommer till ljud, men tanken på att ha den där klumpen att driva något som sitter direkt mot öronen känns helt galen.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Skrivet av )ExecutoR(:

Jag kanske är helt ute och cyklar men är inte den traffon lite extrem till en hörlursförstärkare? Visst är det alltid bra att ha massa extra effekt när det kommer till ljud, men tanken på att ha den där klumpen att driva något som sitter direkt mot öronen känns helt galen.

Äh en ringkärnetrafo e inte ett dugg overkill
Men är faktiskt ganska vanligt med såna i lite finare hörlursförstärkare, sen som sagt hade jag den hemma. Känns onödigt att köpa en trafo när jag redan har en som fungerar.

Permalänk

Gjorde justeringar på trimpotarna, och prov körde förstärkaren. Och mot all förmodan fungerar den utmärkt
Cred till PinkFloyd på Rock Grotto Audio Forum som har gjort en skit bra guide! Finns att läsa här.

Permalänk

Gjorde kablar idag som kommer att användas

RCA>RCA

RCA>3,5mm teleplugg. Ångra lite att jag drog krympslang över kontakten, vart inge snyggt