Permalänk

Överklockning med Turbo Button?

Tja,

köpte en ny dator för någon vecka sedan och har funderat på att klocka den lite. Dock så när jag satte ihop datorn så såg jag att jag hade en "Turbo Button" på moderkortet som kunde tryckas in (och stannade intryckt tills att jag tryckte igen). Om jag har förstått rätt så är det en enkel överklocknings-knapp men jag undrar vad detta överklockar? Om den nu överklockar de andra delarna i datorn, skall jag bara använda denna knapp, ska jag använda denna knapp + "manual överklockning" (dvs jag klockar varje del för sig) eller endast manual överklockning?

Är väldigt noob på detta område så svar uppskattas enormt!

Mvh

EDIT:

Delarna såklart :S

MSI P67A-GD55 REV B3
Intel Core i5 2500K 3,3GHz
Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC

Allt är precis som det var när jag köpte dessa, har inte ändrat några värden alls.

Permalänk
Medlem

Den överklockar processorn, och visst, den funkar förmodligen men det blir inte direkt bra. Läs på några dagar om riktig överklockning istället och gör det sen själv, det roliga med överklockning är ju att själv lyckas, inte bara att det ska gå snabbare.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Okej, finns det någon ungefärlig klockfrekvens som processorn klockas i? Jag antyder inte att jag kommer göra det, jag bara undrar