Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

antitank-minorna i spelt är lite flummiga. ser dom ju inte förrän man står 2 meter ifrån så bilar/tanks har ingen chans. sjukt jobbigt att hitta dom man själv lagt ut om man vill flytta dom surt att det krävs ett par minor för att få död på en tank bara

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

BF 3 + 4850 HD + 11.9 drivers = Fail ?!? help
Tjena jag har lirat betan nu sen den kom ut men försökt få med brorsan o lira men han fick igång spelet 2-3 gånger sen dess har det jävlats och det blir typ nått slags network error eller nått när han försöker joina eller svart skärm o starta inte hans dator klarade starta det 1-3 ggr i början för några dagar sen men aldrig nu hur kan det vara så?

han har Q9550 CPU och 4850 hd Graffe o minst 4gb ram borde väl gå o köra på low på allt då ?

Kan det vara så att spelet inte starta pga han råkat höjt eller sänkt nått i grafik som han inte borde gjort eller kan det vara så att 11.9 och 11.10 drivers fuckar upp hela 4xxx serien eller är det något med hans telia internet han spelar DOTA wow SC 2 CS o massa andra spel o aldrig några problem

Hjälp om nån orkar ta sig tid vore kul om han kunde pröva Caspian border en enda gång iaf innan betan stängs så han vet om han ska köpa lir / dator

/tack på förhand

( gjorde en tråd om denna men kanske lättare o få svar här )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Någon mer än jag som tycker att skuggorna i spelet är överdrivet kolsvarta?

Jag skulle snarare säga att hela spelet är så jävla overbright att det gör ont att titta på skärmen. Stenar och högar med grus blänker så mycket att lunding mining skulle komma in o annektera hela stan på två röda om de såg det.

Som om ngn på deviantart slagit på artificiell HDR och dragit upp gamma till max, riktigt jobbigt att spela ibland tycker jag.

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Jag skulle snarare säga att hela spelet är så jävla overbright att det gör ont att titta på skärmen. Stenar och högar med grus blänker så mycket att lunding mining skulle komma in o annektera hela stan på två röda om de såg det.

Som om ngn på deviantart slagit på artificiell HDR och dragit upp gamma till max, riktigt jobbigt att spela ibland tycker jag.

Håller med men känns som om det bara gäller Caspian Border.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el30:

Helt fel svar, men såg dig i spelet nyss

ok
fortfarande segt att komma in
börjar tro att det inte är SSDn utan nätverket.
banan laddas nog snabbt sen står den och väntar på nåt annat

en fråga: om man kör AVG antivirus (free)
måste man ha windows firewall igång?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

EA har börjat sätta upp reklam skyltar i Hollywood. Bilder: http://bf3blog.com/2011/10/battlefield-3-billboards-invade-ho...

Tycker att 10.27.11 är ett mera intressant datum, fast ändå inte

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZedNet:

Där har vi kanske bakgrunden till kriget i spelet.

Permalänk
Medlem

Lirat BF3 betan nu över helgen, och gillar det helt klart. Rank 18 blev jag. Novis på Battlefield utan tvekan, och undrar bara lite kort om ett par saker jag undrat över. När man kör Recon och sniper på lång distans, är det tänkt att man ska sikta ovanför sitt target för att få en träff, eller ska målet vara "i krysset"? Och vad är den lilla radioapparaten som folk slänger ner på marken (Assault?)? Gör den så att du ser dina fiender på kartan eller något? Det är i alla fall det enda jag kan komma på. Själv kört Engineer nästan uteslutande. Gillar att ha raketgevär tillgängligt för att kunna ta sig fram på klumpiga platser osv. Har Engineers generellt klenare vapen än, säg Assault eller Support?

Bara några frågor jag skulle vilja få svar på! Vänligen använd Citat-knappen vid svar så att jag enkelt hittar tillbaka. Tacktack!

Visa signatur

Samsung 27" Odyssey G60SD OLED QHD 360 Hz - Fractal Design North Svart - MSI GeForce RTX 4080 Super 16GB Ventus 3X OC - AMD Ryzen 7 7800X3D - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X - Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB - MSI MAG B650 Tomahawk WIFI - MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Lirat BF3 betan nu över helgen, och gillar det helt klart. Rank 18 blev jag. Novis på Battlefield utan tvekan, och undrar bara lite kort om ett par saker jag undrat över. När man kör Recon och sniper på lång distans, är det tänkt att man ska sikta ovanför sitt target för att få en träff, eller ska målet vara "i krysset"? Och vad är den lilla radioapparaten som folk slänger ner på marken (Assault?)? Gör den så att du ser dina fiender på kartan eller något? Det är i alla fall det enda jag kan komma på. Själv kört Engineer nästan uteslutande. Gillar att ha raketgevär tillgängligt för att kunna ta sig fram på klumpiga platser osv. Har Engineers generellt klenare vapen än, säg Assault eller Support?

Bara några frågor jag skulle vilja få svar på! Vänligen använd Citat-knappen vid svar så att jag enkelt hittar tillbaka. Tacktack!

Ja du ska sikta över, skjuter du lite längre så ser du att kulan dalar. Radioapparaten har recon och är "mobile spawnpoints" som man kan spawna på nästa gång, motståndarna kan dock skjuta sönder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRg!!!:

Japp det är tänkt att du ska sikta över din fiende då kulans bana dalar. Angående radioapparaten så antar jag att du menar den mobila spawn pointen som går att sätta ut så ens squad kan spawna där, tror iaf den är för squaden å inte hela laget men kan ha fel på den punkten. Jag tycker inte engineers har speciellt mycket svagare vapen än andra klasser utan tycker alla har bra överlag.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna ändra "nick" sen när spelet släpps? är sådär nöd med det jag har nu...

BTW om nån vill köra lite inatt adda orbing187 på skype
Heter orbing187 in-game också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

fan får man poäng för att slå sönder staket?
är det 1 points per planka eller?

postar några bilder från i går på webhallens servrar
som sagt otroligt nöjd med flytet nu när man fåt ordning på inställningarna
en liten optimering så är det knappt att ett tilll GTX 580 behövs i 1600*900 upplösning
(bilder)

Så vad har du för inställningar då?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Kommer man kunna ändra "nick" sen när spelet släpps? är sådär nöd med det jag har nu...

BTW om nån vill köra lite inatt adda orbing187 på skype
Heter orbing187 in-game också.

Vad jag vet, så verkar det inte som man kan ändra nick. Det ända, är att ta det med supporten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ClowneN:

Japp det är tänkt att du ska sikta över din fiende då kulans bana dalar. Angående radioapparaten så antar jag att du menar den mobila spawn pointen som går att sätta ut så ens squad kan spawna där, tror iaf den är för squaden å inte hela laget men kan ha fel på den punkten. Jag tycker inte engineers har speciellt mycket svagare vapen än andra klasser utan tycker alla har bra överlag.

Den är per squad, värt att notera att man också bara kan ha en ute åt gången, så är det redan en utlagd för din squad måste du ta dig till den och plocka upp den för att kunna lägga en ny.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jaha då fick man inte spela länge på favoritservern. Är nåt extremt äckligt kryp som kallas "pollelmad" eller nåt med det värsta cheatet jag nånsin sett inne på en webhallen-server. Han dödade flera hundra på en minut. Var man än spawnade så dog man, inte av ett skott utan man dog bara, dödad av honom. Kan väl knappast vara en bugg? Han betedde sig som ett riktigt troll i chatten

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk

Någon som vet om det kommer komma fler weapon unlocks i retail eller om rankingen kommer vara segare?

Har låst upp alla sniper och medic vapen och är på rank 50 med 27 timmar spelade, känns som det går lite väl fort. Läste någonstans att det skulle ta 150 timmar att låsa upp allting vilket känns fel om retail är likadan som betan. Har tills mitt spel började fryslagga och ge mig gula flashes legat på ungefär 1050 score per minute vilket är högre än the average joe men inte så högt att det förklarar varför det går så fort att unlocka saker.

Permalänk
Skrivet av rhedlnd:

Jaha då fick man inte spela länge på favoritservern. Är nåt extremt äckligt kryp som kallas "pollelmad" eller nåt med det värsta cheatet jag nånsin sett inne på en webhallen-server. Han dödade flera hundra på en minut. Var man än spawnade så dog man, inte av ett skott utan man dog bara, dödad av honom. Kan väl knappast vara en bugg? Han betedde sig som ett riktigt troll i chatten

Vi var nog på samma server

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik_IB:

Någon som vet om det kommer komma fler weapon unlocks i retail eller om rankingen kommer vara segare?

Har låst upp alla sniper och medic vapen och är på rank 50 med 27 timmar spelade, känns som det går lite väl fort. Läste någonstans att det skulle ta 150 timmar att låsa upp allting vilket känns fel om retail är likadan som betan. Har tills mitt spel började fryslagga och ge mig gula flashes legat på ungefär 1050 score per minute vilket är högre än the average joe men inte så högt att det förklarar varför det går så fort att unlocka saker.

Dom har "ändrat" hur man levlar, dock inte sagt åt vilket håll, men vi kan ju lätt ana att dom höjt det en hel del ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhedlnd:

Råkade ut för något liknande på en annan server, hela vårt lag spawnade framför en tank som bara matade och så kunde man inte röra sig. Dock var Punkbuster inte aktivt på den servern så förhoppngsvis är det något som PB känner igen och bannar vid retail.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

Nu är betan färdigspelad för min del :(. Hann inte spela så supermycket men tog mig till rank 26 iaf

Nu börjar den långa väntan på final game

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Råkade ut för något liknande på en annan server, hela vårt lag spawnade framför en tank som bara matade och så kunde man inte röra sig. Dock var Punkbuster inte aktivt på den servern så förhoppngsvis är det något som PB känner igen och bannar vid retail.

Punkbuster har inte varit aktivt på någon server under hela betan.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Jodå, kolla serverlistan så ser du att PB är aktiverat på ett flertal servrar. Så har det däremot inte alltid varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Inte? Varför är då PB markerat på vissa? :-/

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av redruM:

Efter dem svar man fått från supporten så tror jag inte man kommer kunna ändra nickname... Dåligt och amatörmässigt, borde inte vara någon jättregrej att kunna byta nickname, tycker jag.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Efter dem svar man fått från supporten så tror jag inte man kommer kunna ändra nickname... Dåligt och amatörmässigt, borde inte vara någon jättregrej att kunna byta nickname, tycker jag.

Du kan byta Nick, bu måste byta i origin tror jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jesper943:

Du kan byta Nick, bu måste byta i origin tror jag.

Alla jag frågat har sagt att det antingen inte går, eller att man måste gå igenom EA's support, vilka inte har varit villiga att hjälpa till.

Vart i origin skulle man kunna byta namn, och ändras verkligen ens in-game nickname då?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon vet om man kan få sniper kikarsiktet att "stå stilla" (typ hålla andan) så att det inte gungar så Mycket.
Finns den möjlighten i spelet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Undrar om någon vet om man kan få sniper kikarsiktet att "stå stilla" (typ hålla andan) så att det inte gungar så Mycket.

Du kan låsa upp stödben tilll geväret...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Håll in LShift

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk

Går det inte att invertera styrningen i helikoptern? Jag vill att helikoptern går upp när jag drar musen uppåt etc.
Är van med det från BF2 så det är totalt omöjligt för mig att flyga helis i BF3 nu.