Permalänk
Medlem

Vill ha recensionen NU!!

Sport på TV är tråkigt men det här - det är spännande!

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Någon som har någon vettig sida eller stream under bevakning?

Edit: Hittade denna http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2197909

Permalänk
Medlem

När senast var en produkt(linjes)recension så här pass hypad och laddad?

Skrivet av Lord Belthazor:

Hittade denna Review innan, den kom ut den 2011.10.11. vet inte om någon annan har lagt upp denna.

http://lenzfire.com/2011/10/amd-bulldozer-fx-8150-vs-phenom-i...

Men sånt bullshit att de flesta av de där diagrammen inte börjar på 0, t.ex. så motsvarar en skillnad på drygt 1 fps 10-20% om man ser till stapelns storlek, när prestandaskillnaden är drygt 1%. Och det är det ännu värre med AMD vs AMD-staplarna.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Två timmar kvar på jobbet, blir perfekt att läsa recention på paddan i sängen när man kommer hem sen!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Hjälpsam

Gäsp vaknade och kunde inte somna om.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk

vill... ha... svar... på... alla... funderingar... om... bulldozern...nu....måste... också... sova.....zzzzzz

Visa signatur

Fractal Design Node 804 | ASUS ROG MAXIMUS VII IMPACT | ASUS GTX 970 STRIX 4GB | Intel Core i7-4790K
Corsair Hydro H75 | Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Samsung 840 EVO SSD 250GB

Permalänk
Medlem

VILL HA ARTIKEL NU! >: (

Permalänk
Hjälpsam

06.01 enligt min klocka.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

+1

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kardizz:
Skrivet av Nikkop:

http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx...

Fniss.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Har programmen ingen support för skiten eller?

Permalänk
Medlem

Ypperligt besviken, och inte på multitrådningsprestandan utan singletrådsprestandan samt strömförbrukningen vid överklockning kan man värma ett hus med...

Hade hoppats på en bättre CPU

Permalänk
Medlem

Vilken besvikelse.. Väntat helt i onödan:/

Permalänk
Medlem

Vilken kalkon, jag har alltid köpt AMD för att stödja lite konkurrens, men detta suger hästpung. Jag kommer tyvärr gå åt Intel nästa gång

Permalänk
Medlem

Jag tror AMD har lyssnat lite för mycket på "One step forward, two steps back".

Permalänk
Medlem

Besviken..Ja Förvånad..Nej.Genomgående dålig prestanda + hög strömförbrukning + högt pris får mej att undra vilka Amd ska försöka lura det här misslyckandet på?.Luktar P4 lång väg.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

LOL från XS: "Meanwhile in Dresden..."

EDIT: Kunde inte låta bli

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tror tyvärr det blir att lämna tillbaks mitt mobo och köpa en i5:a ist... *joining the dark side*...

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

ohja! tror det blir en i7 för att vänta på bättre tider! amd, måste väll komma tillbaka ngn gång :>

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Kan lika gärna köpa en Phenom2 X6 ist, prestandan verkar vara i samma klass, typ.....
Så får det bli... orka köpa nytt moderkort

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem

Det va tråkiga nyheter att läsa, vist, det kommer säkert nya revisioner rätt snart som förbättrar lite. Men AMD hade behövt mer av en ny prolle..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Fail, AMD. Fail.
Att försämra IPC när det är just IPC som behöver förbättras för att tävla mot intel, är inte ett vettigt affärsmässigt beslut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Fan vad synd. Köpte ju en 6000+ för att supporta er. Nu är den för slö och jag behöver nytt. Kan inte vänta på nästa bulldozer (om det kommer någon). Behöver en ny cpu till BF 3:/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

verkligen en besvikelse från Amd, nu får man köpa x6 istället.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

De gjorde en "Pentium 4", dvs sämre IPC än tidigare generation vid samma klockfrekvens, men med möjlighet att skala upp mycket bättre. Synd att de inte fick ut den i drygt 4GHz som det verkade vara tänkt.

Undrar varför de gjorde samma grej som Intel när de själva gick vinnande ur den striden genom att inte göra så vid den tiden.

Jag har ju flyttat mobo+CPU till PC2 redan, så jag måste fixa moderkort och CPU till speldatorn inom nån vecka eller två, frågan är bara vad jag ska köpa för att få en uppgradering jämfört med en Athlon X4, Verkar ju itne som en 955 på samma klockfrekvens är stort nog hopp, så antingen en 1090T eller 8120 (eftersom den kunde klocka t.om högre än 8150 i testerna, så får man samma prestanda för det lägre priset).

Var sugen på att för en gångs skull köpa en värsting, eftersom jag lät bli när Thuban kom ut och "nöjde mig" med en Athlon x4 640 i väntan på BD, vilken visserligen har klarat allt jag kastat på den galant, men då kör jag WoW som det mest krävande spelet också.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Fan vad synd. Köpte ju en 6000+ för att supporta er. Nu är den för slö och jag behöver nytt. Kan inte vänta på nästa bulldozer (om det kommer någon). Behöver en ny cpu till BF 3:/

Iofs så behöver du inte ha något monster i processorväg för att lira BF3, då spelet mestadels är grafiktungt. I stort sett vilken fyrkärnig som helst av senare snitt klarar BF3 (Beta). En Phenom II x4 eller Phenom II x6 funkar bra (liksom även förra generationens i5/i7, Llano och även de bättre modellerna ur gamla Q9XXX-serien. T.o.m. Athlon II x4 funkar rätt bra). Nya FX-serien funkar även den bra för BF3. I allmänhet är FPS-spel GPU begränsade snarare än CPU begränsade, däremot i RTS, MMORPG och simulatorer kan det vara lite kinkigare med vilka processorer som presterar bra, då de spelen ofta premierar hög IPC över många kärnor.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Iofs så behöver du inte ha något monster i processorväg för att lira BF3, då spelet mestadels är grafiktungt. I stort sett vilken fyrkärnig som helst av senare snitt klarar BF3 (Beta). En Phenom II x4 eller Phenom II x6 funkar bra (liksom även förra generationens i5/i7, Llano och även de bättre modellerna ur gamla Q9XXX-serien. T.o.m. Athlon II x4 funkar rätt bra). Nya FX-serien funkar även den bra för BF3. I allmänhet är FPS-spel GPU begränsade snarare än CPU begränsade, däremot i RTS, MMORPG och simulatorer kan det vara lite kinkigare med vilka processorer som presterar bra, då de spelen ofta premierar hög IPC över många kärnor.

Jo, kört en del strategi spel på 600+ även Civilization V (det har funkat, dock laggit). Men fps spel kommer var mest fokus på.

Får se vad den 4 och 6 kärniga går för, är det samma problem. Går jag till the dark side.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Ja IPC är ju sämre i Bulldozer än i Phenom II! Jisses alltså vilken flopp. Man blir ju riktigt besviken. De kunde släppt en Phenom III i 32nm istället enligt mig. Inte lönt att släppa en arkitektur som uppenbarligen inte fungerar som den ska.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Swedish Berserk:

Ja IPC är ju sämre i Bulldozer än i Phenom II! Jisses alltså vilken flopp. Man blir ju riktigt besviken. De kunde släppt en Phenom III i 32nm istället enligt mig. Inte lönt att släppa en arkitektur som uppenbarligen inte fungerar som den ska.

Håller med 100%!

En Phenom II i 32 nm med sänkt strömförbrukning, sex kärnor för typ 6-700 kronor. Ingen GPU som tar plats eller annat trams, bara en väldigt avskalad CPU. DET tror jag skulle kunna sälja riktigt bra i budgetsegmentet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S