AMD FX-8150 och FX-8120 "Bulldozer"

Permalänk
Medlem

Det är nu som ni AMD fanboys ska öppna era plånböcker och stödköpa som bara fan så vi slipper att intel ska ha rum för prishöjningar alltså

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

besviken och ledsen, ville verkligen att bulldozer skulle ge sandy en tuff match. Men detta måste vara ett stort steg tillbaka för amd. Nu pustar nog Intel ut rejält, och konkurrans är inte att tala om. tråkigt för oss konsumenter som får mindre att välja på

Visa signatur

Amd Phenom II 965 BE (3,8Ghz)| 3*2048Corsair XMS3 | GTX 560TI | Asus M4N75td
HTPC/Server - Amd 6000+, l asus M2N-E sli l l 3*1024CorsairDDR2 l 8400gs 512 mb
|q6600@ 3.2 Ghz 3*Corsair DDR2 800mhz HD3870 |
MacbookPro 2010 i7+HT

Permalänk
Medlem

What a piece of shaite!!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Inte roligt för Amd, med de kan inte konkurera med Intel längre tyvärr. Strömförbrukningen var det sjukaste jag sett.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

oj oj...

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem

Precis vad jag förväntade mig, sade för flera månader sen att Bulldozer inte kommer att kunna matcha nuvarande och föregående generation från Intel.

Tycker nog att AMD borde satsa mer på grafikkort och lägga ner processortillverkningen.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1285/pg1/amd-fx-8150-bl...

Kollar ni igenom testerna på denna sida så står sig 8150 jävligt bra mot 2600k.

Men frågan är varför resultaten skiljer sig så mycket mellan denna artikel och andra resenscenter?

Är Hardwareheaven.com betalda av AMD för att göra en positiv artikel, eller är det tvärtom att alla andra inkl SWEC är betalda av Intel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1285/pg1/amd-fx-8150-bl...

Kollar ni igenom testerna på denna sida så står sig 8150 jävligt bra mot 2600k.

Men frågan är varför resultaten skiljer sig så mycket mellan denna artikel och andra resenscenter?

Är Hardwareheaven.com betalda av AMD för att göra en positiv artikel, eller är det tvärtom att alla andra inkl SWEC är betalda av Intel?

Deras speltester är i 1920x1080 de gör att CPUn inte begränsas av grafikkortet som du kanske vet.
Därför presterar dom likadant 1-2 fps hit och dit hör till felmarginalen.

Kollar man på allt annat vinner iprincip 2600k.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Det här var hittills den mest negativa reviewen på Bulldozer i andra reviewes så presterar Bulldozer riktigt bra i spel TEX dom få tester jag har sett med 8150 vs I7 2600 i Battlefield 3 så presterar Bulldozer 8150 bättre än i7 2600. även i Deus EX så verkar 8150 gå bättre än i7.

Battlefield 3 http://www.kitguru.net/components/cpu/zardon/amd-fx-8150-black-edition-8-core-review-with-gigabyte-990fxa-ud7/19/

Deus EX http://http://www.hardwareheaven.com/reviews/1285/pg10/amd-fx-8150-black-edition-8-core-processor-vs-core-i7-2600k-review-deus-ex-human-revolution.html

Men jag har en fråga. finns det en chans att Bulldozer kanske presterar bättre om Grafikkortet inte flaskhalsar? eller är jag ute och cyklar.

Men hur som helst så kommer jag köpa 8150 för jag har fanboy syndrom

Mvh fallan

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

den var dålig på ALLT och även när man såg att den närmade sig tex 2600k @ stock så låg den på 4.77ghz. amd borde inte släppt denna är som att pissa på sig själva eftersom den i vissa fall även var sämre än phenom 2 som börjar bli riktigt gammal nu. dom skulle nog tjänat mer på att släppa en phenom 2 med 8 kärnor och 32nm för lite högre frekvenser.
väldigt tråkigt för oss konsumenter. jag sitter visserligen på en 2500k@4.6ghz men konkurrens gynnar oss alla och sporrar motståndar "laget" att producera bättre produkter.
jag är inte fanboy av något slag och köper ofta det som är bäst för stunden och mest prisvärt. bulldozer har man hört om i flera år och det skulle verkligen vara en värsting, det blev en värsting på att vara dålig. skulle varit roligt att kunna ha bulldozer i tankarna vid nästa uppgradering men det kommer inte hända om dom inte skrotar bulldozer omgående och har ett ess i rockärmen. man tror ju nästan testet är ett skämt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Skrivet av goblin:

Många hoppades på att Bulldozer (http://www.ritchiewiki.com/wiki/files/2003_CATERPILLAR_D9R_CR...) skulle vara en bulldozer med lite stake, men det blev mer som rosthög (http://www.forestryforum.com/gallery/albums/userpics/13480/19...) till bulldozer.

Ha ha ha! Den var klockren!

Men det ser nog ut att denna BD cpuna med 8 kärnor skulle funka fint fint på server burken hemma.
Visst blir man besviken att den inte har bättre/samma prestanda som Intels ett år gammla CPU'er men va ska man göra?

Permalänk
Medlem

Tror inte man behöver oroa sig för att Intel chockhöjer SB efter detta. Vore lite som att skjuta sig själv i foten och hänvisa alla potentiella kunder till AMD.

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Precis vad jag förväntade mig, sade för flera månader sen att Bulldozer inte kommer att kunna matcha nuvarande och föregående generation från Intel.

Tycker nog att AMD borde satsa mer på grafikkort och lägga ner processortillverkningen.

Så du vill ha dyrare processorer så fort som möjligt?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SVP:

870 och 860 samma chip?

Typ som skillnaden på i7 930-950-960 mmh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Så du vill ha dyrare processorer så fort som möjligt?

Intel har ju inte haft konkurrans på processorsidan för desktops sedan flera år tillbaka så nej, Intel kommer inte att höja priserna.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

:(, deras ingenjörer verkar ha äventyrat en del...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Intel har ju inte haft konkurrans på processorsidan för desktops sedan flera år tillbaka så nej, Intel kommer inte att höja priserna.

De har ju haft det när det gäller pris/prestanda som AMD var vassa på. Men det verkar vara över nu haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Lite musik för er som läser testerna.
http://www.youtube.com/watch?v=kyFyAqLtHq8

Hahaha!
King.

Visa signatur

Coore 3000, i5 2500k, GTX 570, Corsair 700 W, 8gb vengance 1600mhz, Crucial 128gb SSD, Samsung spinpoint F1 1T, Dell UltraSharp 23'' U2312HM IPS LED.

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

haha!! har sagt detta hela tiden,, och ännu en gång hade man rätt xD

Varför är du GLAD över detta? Inte bra för konsumenter på något sätt. Otroligt barnslig reaktion cat_fish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

Känns som ett ganska dumt svar?
Desto mer konkurrens desto billigare intel processesorer?

Känns inte som så mycket konkurrens när Amd ändå släpper dynga som ingen ändå vill köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Spelprestandan är usel. Bulldozer passar bara dem som gillar att packa upp grejer i Winrar...

Så en fråga kvarstår: Kommer alla AMD fanboys erkänna att de hade fel?

spelprestandan må vara usel i låg grafik settings men vem fan kör spel på en så lågupplöst skärm numera? och vilka äkta gamers kör med klena grafikkort och låter cpåun göra det bara en gpu kan göra rätt?

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hmm funderar på att skaffa FX-8120 och stänga av 4 kärnor och klocka satan ur dom fyra resterande

då kan du ju lika gärna ta denna: http://www.inet.se/artikel/5308692/amd-fx-4100-x4-3-6ghz

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på en sak.

Ni på SWEC (och många andra resescenter) använde sig av Asus Formula V Crosshair.

Det har varit ganska mycket problem med denna bräda på alla håll och kanter, titta bara på Neweggs betyg på den liksom.

Hade varit trevligt om ni testat med minst 1-2 moderkort till, t.ex. Asrock Fatalaty och Gigabytes. Tror inte det hade gjort för mycket skillnad, men Crosshair V har haft problem

Permalänk
Medlem

Tänk på att här jämför dom i testet en klockad FX med oklockade Intel, så inte konstigt den drar mycket mer ström.

sen en helt från grunden ny arkitektur blir väl inte alltid så jättebra heller.

hur stod sig K7 när den kom någon som vet?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Jag vet ju inte varför du tolkar det som att jag tycker det är bra att AMD total-failade Och hade AMD vart i intels position hade de gjort EXAKT det som intel gör.

P.S bara för att folk misstolkar vad man skriver (tar det personligt) så: Det är väldigt tråkigt och synd att AMD inte kunde prestera bättre, priser för att inte tala om utveckling hindras av monopol som ingen vinner på utöver företaget som har det.

Det är för att du skriver så kortfattat att det enda man fick ut var att du inte höll med om nåt jag sa. Jag håller helt med om att AMD antagligen hade vart lika grisiga om rollerna vart ombytta. Min poäng var dock (kanske gick det fram, du får gärna svara på sånt du även håller med om) att det är dåligt att någon är så stor som Intel.

Om det var riktat till mig - jag tar inget här personligt. Jag vill att AMD ska prestera bättre men jag är ingen fanboy (har nästan alltid haft Intel).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cybermas:

spelprestandan må vara usel i låg grafik settings men vem fan kör spel på en så lågupplöst skärm numera? och vilka äkta gamers kör med klena grafikkort och låter cpåun göra det bara en gpu kan göra rätt?

varför vill man köpa denna när man för samma pris kan få en mycket bättre cpu oavsett om grafik kortet flaskar eller ej. lite som att försöka motivera ett sämre bilköp för att den sämre bilen har oxå 4 hjul...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

AMD bör inte forsetta utveckla bulldozer, vist går det att trixa till några få extra %, men det räcker inte. AMD bör skrota skiten och komma med något som fungerar.

Permalänk
Medlem

Herre min get vilka dåliga resultat, det hade jag inte trott. Blir Intel i nästa uppgradering då.

Tycker det är synd att dom inte kan konkurrera med Intel, priserna lär ju inte sjunka direkt eftersom det bara är två aktörer på marknaden

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

waste of time och pengar.

Permalänk
Medlem

Ajdå :/ Får väl hoppas att AMD kommer ikapp Intel med nästa generation...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10