AMD FX-8150 och FX-8120 "Bulldozer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Om AMD_PERA är den största fanboyen på SWEC så hamnar nog du på andra plats.

"men du vet innerst inne att vi har rätt" Räknar du dig själv som en del av Intel eller?

Helt ärligt, ja det gör jag!! Nöjd! Eller om man ska vara mer exakt, är jag en Intelfanboy? Ja det är jag

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men! Bulldozer var tänkt för Entusiaster! Inte för någon servermarknad!! !! !! Du lever i en stor Förnekelse, titta på fakta och vakna.
[/I]

tanken var väll egentligen att en arkitektur skulle fungera för båda med ett minimum av anpassning för slutmarknaden. bra tänk rent praktiskt, även om det bara blev det ena som fungerade som tänkt i slutändan.

jag tror ändå att AMDs designval med den här korken är rätt på längre sikt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kort och gott inte imponerande. Dock så är det fel att säga att AMD misslyckats totalt.
Sweclockers diagram säger att i7 2600K är ca 12% snabbare än FX-8150 och samtidigt är i7 2600K ungefär motsvarande dyr.
Dock är fortfarande intels i5 2500 ett bättre alternativ som är både snabbare och billigare.

För för att tala Amd vs Intel och lägga åt sidan snacket om vad man borde köpa så finns det fler saker som AMD gjort bra. Priset för det första, det är riktat mot en grupp som är mycket större än vad i7an är och även om i5an är då ett bättre val så leder det in till nästa sak AMD gjort rätt (eller fel beroende på hur man ser det).
Marknadsföringen är awesome i det mening att amerikanarna kommer att köpa bulldoser då dom tycker att det är coolt med rött, FX, djupa röster som säger Unrivaled, Unlocked, Unbelivable. Oavsett sanningsgraden så tror jag att det säljer tillsammans med en cool låda med medföljande vattenkylning och en attraktiv prissättning.

Det här är inte generationen som kommer bli ihågkommer för någonting, men än möjligen av pessimistiska svenskar som ser objektivt på saker som kan dra paralleller till liknande misstag av Intel tidigare. Men jag tror att detta ändå inte är sluta för AMD utan kanske början på vägen tillbaka.

I teorin är Bulldoser en mycket snart processor med som kämpar emot program och inte minst ett operativsystem som inte är anpassat för dess beräkningsteknik. Men inom mindre än ett år så har vi kanske Windows 8 här vilket kommer rätta till mycket. Jag tror också att AMD kommer kunna förbättra mycket till nästa generation.

Men tyvärr så är det sanningen att bulldoser praktiskt inte förändrar någonting. Phenom II x6 är mycket fint prissatta just nu och fungerar alldeles utmärkt som processor. Dom klockar väl och är faktiskt konkurrenskraftiga när det kommer till pris/prestanda. Ser ingen anledning alls att köpa bulldoser, en processor riktad mot gamers som tycker att FX låter coolt att säga eller mot användare med krav på prestanda i videorendering, vari bulldoser knappt rår på sin gamle haltande far Phenom II x6. Nää, jag hade hellre sett En Phenom II x6 "2000" i 32 nm, mer cache och högre clock.

Kanske är Bulldoser framtidens processor, men absolut inte dagens.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem

Grejen är att mycket få av kommentarerna i denna tråd är av kalibern att de driver en diskussion vidare, förutsagt att man inte tycker att diverse varianter av "fail" är intressanta att läsa.

Prestandan är överlag långt ifrån imponerande men det finns trots det vissa mindre ljusglimtar som tex BF3 för er som är intresserade av det just det spelet, men det till trots så gör nackdelarna med bla den högre strömförbrukning att valet just nu är rätt klart till fördel Intel. http://hardocp.com/article/2011/10/11/amd_bulldozer_fx8150_ga...

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

synd , serien är inte ens värd sitt namn. =<

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Skrivet av mfm:

Nyare (och äldre) ASRock-kort är ljusår framför de skitmoderkort som sitter i märkesdatorer.

990X är från Q1 2011. I allt som inte är jättetrådat vinner 2600K över 990X för övrigt...

Beträffande Asrock: Jag vet, det var bara det att jag tog det billigaste AM3+ moderkortet med USB 3.0 och sata 6 som jag hittade på prisjakt. Fm riktigt prisvärt i verkligheten. Packard Bell däremot brukar ha dessa SiS chipset. Vet inte om de använder dem längre, men jag har aldrig sett en Packard Bell dator som har varit prisvärd. Inte ens i märkesdatorernas värld.

Beträffande 990X: Priset! Över 3 gånger så dyr som 2600K.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Grejen är att mycket få av kommentarerna i denna tråd är av kalibern att de driver en diskussion vidare, förutsagt att man inte tycker att diverse varianter av "fail" är intressanta att läsa.

Prestandan är överlag långt ifrån imponerande men det finns trots det vissa mindre ljusglimtar som tex BF3 för er som är intresserade av det just det spelet, men det till trots så gör nackdelarna med bla den högre strömförbrukning att valet just nu är rätt klart till fördel Intel. http://hardocp.com/article/2011/10/11/amd_bulldozer_fx8150_ga...

+1 för att skriva nått av intresse. Tycker att det kunde vara mindre folk som bara skriver typ: Det här var ju fail...

Eller för den delen ett sånt ointressant inlägg som detta

(Verkar finnas en del sidor som faktiskt precis som hardocp här ovan fått ut väldigt posetiva siffror ur bulldoser)

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Finns det något bra test som visar detta?

http://hardocp.com/article/2011/10/11/amd_bulldozer_fx8150_ga...

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Sweclockers test och sammanfattning stämmer väl överens med vad Nordichardware skriver

"AMD Bulldozer presterar sämre, drar betydligt mer ström och kostar lika mycket eller mer än sina konkurrenter. Vi kan idag inte se någon användare som skulle göra ett bra köp genom att lägga sina pengar på AMD FX-8150"

Hittade en intressant lite äldre artikel om framtiden:
http://www.sweclockers.com/nyhet/14504-intel-fyra-ar-fore-kon...

Om detta är sant kanske det är början på en lång total Intel-dominans?
Hoppas att det finns några AMD fanboys som kan öppa plånboken så att vi andra får lite go konkurrens samt smaskiga processorer

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

http://www.kitguru.net/components/cpu/zardon/amd-fx-8150-blac...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

AMD_PERA! Ja herrgud, jag vet inte var jag ska börja! Du är nog den största AMD fanboy som finns här på Swec. Och helt ärligt så tycker jag att det är sorgligt att BD inte var det vi hoppades på!!

Jag vet att du bara kör på AMD plattformen, och att du älskar den mer än någon annan, hårdvaran du köper (bara amd..... killen vägrar att ta i Intel med tång) kostar en förmögenhet!

Att AMD ska fixa till lite optimeringar i de program där det behövs som du drömmer om kommer aldrig att hända!! Det du kan göra för att få en bästa prestanda UTAN att vänta, är att byta till Intel

Jag vet om om att det skär som en kniv genom hjärtat att höra/läsa sanningen, men du vet innerst inne att vi har rätt!! !!

Det var inte snällt sagt, man behöver inte vara fan boy bara för att man föredrar ett märke.
När jag köpte min första AMD så passade även intel och ibm, cyrix och allt va de hette till samma sockel.
Jag blev kvar vid AMD och har en j**la massa håddvara som går att byta fram och tillbaka mellan lådorna (iallafall de senare delarna)
Det är som med bilar, man fastnar för ett märke, och har en massa reservdelar som passar varandra.
Hade jag hoppat på intel så hade jag haft en massa induviduella plattformar som inte går att flytta runt hårdvaran lika enkelt.
Har även 2 Intel P4 med olika sockel, och en sockel 775 som blåskärmar som en polisbil i utryckning.
AMD med AM2/AM3 har varit ganska lätta att jobba med oxå.
Nu blev inte BD som ni andra hade väntat, men det blir nog bra ändå i slutändan.
Intel är ju jätten gluffs gluffs, som alla vill ha, men inte ja

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Sådär, då vart en 2600K och ett Sabertooth kort beställt. Tråkigt egentligen, hade varit trevligt med en Bulldozer. Prestandan tycker jag inte är så hemskt dålig, den duger till det allra mesta idag, men den drar alldeles för mycket ström för att ens tänka på.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hjälpsam

Det blir nog bra, även om det inte riktigt verkar så just nu.
En sak man i alla fall får om man köper AMD, är en bättre CPU-sockel (enligt mig), och bättre IO-ingångar, AMD varianten av Asus Sabertooth har fler SATA3 och PCIe 16, än vad Intel varianterna har.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Denna artiklen antar jag.

http://www.hardocp.com/article/2011/10/11/amd_bulldozer_fx815...

Skrivet av flukke:

Sweclockers test och sammanfattning stämmer väl överens med vad Nordichardware skriver

"AMD Bulldozer presterar sämre, drar betydligt mer ström och kostar lika mycket eller mer än sina konkurrenter. Vi kan idag inte se någon användare som skulle göra ett bra köp genom att lägga sina pengar på AMD FX-8150"

Hittade en intressant lite äldre artikel om framtiden:
http://www.sweclockers.com/nyhet/14504-intel-fyra-ar-fore-kon...

Hoppas att det finns några AMD fanboys som kan öppa plånboken så att vi andra får lite go konkurrens samt smaskiga processorer

Var vill man komma med en sådan kommentar? Njuter du av monopol? Tur att du är i minoritet annars vill jag inte tänka på hur världen hade sett ut.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Avstängd

jag är glad över att jag tog mitt förnuft till fånga och inte skaffade ett am3+ moderkort. det kändes väldigt osäkert att köpta ett moderkort till en processor som inte har släppts, och sen måste man ju se hur bulldozer presterar först. hittils har det inte varit något att hänga i granen.

det har funnits benchmarks på eng samples ett bra tag nu men man kan inte döma processorn efter det. det kan finnas något mjukvarumässigt såsom bios som ställer till det för testresultaten men de är såpass entydiga att jag misstänker att det är skälva processorn som behöver förbättras.

amd kanske skjuter upp lanseringen ytterligare för att fixa till prestandaproblem. först och främst får vi se ifall amd överhuvud taget lägger ut bulldozer till försäljning och ifall de då har fixat dessa prestandaproblem. jag tycker det var rätt uppenbart att det var den undermåliga prestandan som har gjort att bulldozer inte har släppts än med tanke på att b0 revisionen förlorade mot i5 2500k i cinebench 11.5.

bulldozer verkar fortfarande lida av prestandaproblem, fast amd kanske väljer att göra en intel och sälja skrotfärdiga processorer till överpris.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt med alla hånande intelgrabbar i en tråd om AMD.
Det borde vara över en sweclockers heder att bråka med egna medlemmar och kompisar.
Det vore bättre att hålla ihop och se till att trådarna blir intressanta och konstruktiva, istället för att nässla sig in i trådar som man inte har att göra i, gillar man inte AMD, APPLE eller nått så behöver man inte basunera ut detta och vara elak.
Stolthet över stt egna dator bygge behöver inte bli så uppblåst att man klankar ner på andra.
Jag bygger mina datorer på ett ordentligt sätt med alla kablar på rätt ställe och lägger ner massor med tid och plannering innan bygget, låt vara med AMD prylar men iallafall välbyggt och ordentligt.
Jag har erfarenhet av AMD och vill lära mig mera och lära ut det jag kan om detor byggen och annat.
Att slösa en massa tid med att bråka på folk som har byggt med ''fel'' märke är väl inte så kul.
Nu kommer det att bli ännu fler som väljer intel och det är väl bra för er, men vi andra vill nog vara ifred.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Tror ni Rory P Read får sparken nu då? Jävla bögrunkare som sitter på AMD alltså

jag förstår inte riktigt meningen med den här kommentarens senare del. Är det nått jag missförstått eller är det bara ett dåligt skämt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anjora:

amd kanske skjuter upp lanseringen ytterligare för att fixa till prestandaproblem

Det är inga större prestanda problem, bara att den är byggd för att hantera trådar och skalar otroligt bra. Sätt samma processor i en server och kör databaser eller någon webserver så kommer prestera ordentligt.

Skrivet av anjora:

först och främst får vi se ifall amd överhuvud taget lägger ut bulldozer till försäljning och ifall de då har fixat dessa prestandaproblem. jag tycker det var rätt uppenbart att det var den undermåliga prestandan som har gjort att bulldozer inte har släppts än med tanke på att b0 revisionen förlorade mot i5 2500k i cinebench 11.5.

Synd att ingen testade lite mer multitasking, de flesta har ju en del program igång

de kommer trimma in den för stationära datorer självklart, men prio verkar ha varit och få till en processor för servrar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flukke:

Pengarna har talat. Tror att AMD är slut som CPU tillverkare. Tyvärr kommer vi alla att få lida av detta mycket snart. Inte kul att leva i en värld med enbart Intel.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte verkar bättre. Förutom den tveksamma prestandan så verkar strömförbrukningen oroväckande hög.

Tyvärr känns jämförelsen med P4 "Prescott" som en klockren jämförelse..

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av havoc:

Ganska ointressanta med tanke på variation och felmarginal äter upp siffrorna särskilt mycket denna gång eftersom det inte är ett benchmark utan random multiplayer gameplay i en instabil beta-version som dessutom är i hög upplösning.

Säg gärna till om ni hittar BF3-test i lägre upplösning.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Jo visst har jag sett det. Men dom kan inte ersätta det dom "förlorat" som vi kan med hårvara! Om du fattar vad jag menar.

Ersätta det de har förlorat? Enligt mig är det viktigare med konkurrens på hårdvarumarknaden än det är med ett mål hit eller dit i ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Lite tråkigt med alla hånande intelgrabbar i en tråd om AMD.
Det borde vara över en sweclockers heder att bråka med egna medlemmar och kompisar.
Det vore bättre att hålla ihop och se till att trådarna blir intressanta och konstruktiva, istället för att nässla sig in i trådar som man inte har att göra i, gillar man inte AMD, APPLE eller nått så behöver man inte basunera ut detta och vara elak.
Stolthet över stt egna dator bygge behöver inte bli så uppblåst att man klankar ner på andra.
Jag bygger mina datorer på ett ordentligt sätt med alla kablar på rätt ställe och lägger ner massor med tid och plannering innan bygget, låt vara med AMD prylar men iallafall välbyggt och ordentligt.
Jag har erfarenhet av AMD och vill lära mig mera och lära ut det jag kan om detor byggen och annat.
Att slösa en massa tid med att bråka på folk som har byggt med ''fel'' märke är väl inte så kul.
Nu kommer det att bli ännu fler som väljer intel och det är väl bra för er, men vi andra vill nog vara ifred.

Vet att jag bidrar med ännu fler onödigt kommentarer. Men mr. AMD har en ganska fin poäng. Jag kan inte dra mig till minnes att jag har sett mr. AMD skrikit någonstans att AMD har bättre prestanda än Intel? Möjligt att dom är bättre prestanda/krona i de lägre segmenten. Det finns ingen poäng med att förlöjliga hela AMD. Jämför AMD Phenom II x6 1100 mot Intel i5 http://www.sweclockers.com/recension/14579-amd-fx-8150-och-fx...
Sedan kan man gå till prisjakt och se med egna ögon att det inte går att säga att det finns ett dumt val och ett smart val.

Kan vi inte bara bete oss som en stor hippie familj istället

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

så var vi där igen som alltid: "om ett år när windows 8 släpps" lite som "med nya drivrutiner kommer detta dåliga graffe bli gudomligt". om ett år kommer ivy bridge vara små gammal och den lär utklassa BD på allt.
vissa verkar tro att intel kommer sitta still helt och hållet även om de definitivt kommer dra ned på utvecklings takten för att mjölka mer pengar. sen får vi se hur "trigate" fungerar vilket kan ge en bra boost.
AMD själva förutspår runt 10% mer prestanda med windows 8 men då kommer redan BD vara gammal och grå och kanske får slåss med något mkt värre än ivy bridge om dom har otur. 10% räcker inte på långa vägar.

dom borde lanserat en 8 kärnig variant av phenom 2 med mer cache och uppskruvade frekvenser, det hade gett dom tid att fixa till den här katastrofala cpu'n.

amd måste ta tag i prestanda kronan, inte ligga och prutt köra vid sidan av sitt förra flaggskepp. hoppas dom gör något åt detta och inte låter det vara.

det värsta var väll inte prestandan igentligen utan värmen och att den drog mängder av ström speciellt överklockad, DET trodde jag faktiskt att dom skulle klå intel på men ikke.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Ni som verkar glada över detta, tror ni helt seriöst att någonting blir bättre av att intel får sämre konkurrens, vilken processor nu än har? Blir så trött på vissa folk ibland...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det var inte snällt sagt, man behöver inte vara fan boy bara för att man föredrar ett märke.
När jag köpte min första AMD så passade även intel och ibm, cyrix och allt va de hette till samma sockel.
Jag blev kvar vid AMD och har en j**la massa håddvara som går att byta fram och tillbaka mellan lådorna (iallafall de senare delarna)
Det är som med bilar, man fastnar för ett märke, och har en massa reservdelar som passar varandra.
Hade jag hoppat på intel så hade jag haft en massa induviduella plattformar som inte går att flytta runt hårdvaran lika enkelt.
Har även 2 Intel P4 med olika sockel, och en sockel 775 som blåskärmar som en polisbil i utryckning.
AMD med AM2/AM3 har varit ganska lätta att jobba med oxå.
Nu blev inte BD som ni andra hade väntat, men det blir nog bra ändå i slutändan.
Intel är ju jätten gluffs gluffs, som alla vill ha, men inte ja

"PERA" Jag menar absolut inget illa, är faktiskt väldigt ödmjuk!!

Jag har varit en kraftig amd fanboy ,och inget fel med det! Men jag kan lösa en ekvation när det är dags att byta till en plattform som ger mig mer prestanda!!
Det var inte så svårt att byta läger när det var dags att bygga ny dator, allt annat hade varit så dumt!!

Som jag skrev innan, jag vill ha prestanda, från var det kommer ifrån, skiter jag i!

Jag respekterar din lojalitet till amd, men frågan är om den är så smart.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det blir nog att upgradera Linux servern med FX-6100 och 8gb minne. Kommer att bli suverän upgrade

Visa signatur

Motherboard: Asrock x870E Taichi Lite | Processor: AMD Ryzen 9 9950X3D | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

Alltså amds utvecklare får ju sluta att sitta och dricka på jobbet känns det som, hoppas dom klarar av att resa sig igen så det inte blev dödsstöten nu =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Xbitlabs hade en intressant jämförelse.

FX 8150-i5 2500K

Märks att Bulldozer IPC prestanda är extremt låg. AMD har mycket att jobba med för att komma ikapp. Känns som detta var ett steg tillbaka på konsumentmarknaden. På servermarknaden kan den nog bli mer lämplig.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti