Skall köpa en ny speldata inför vintern men behöver lite hjälp!

Permalänk
Medlem

Skall köpa en ny speldata inför vintern men behöver lite hjälp!

Hejsan alla!

Jag hade tänkt skaffa mig en ny speldata inför bl.a. BF3 och Skyrim. Jag har slängt ihop ett paket men tyvärr så kan jag inte länka så jag få skriva specsen här istället.

Först tänkte jag på detta:
Cooler Master HAF X Big Tower Svart
Corsair TX V2 850W PSU
ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155
Intel® Core™ i5-2500K Processor
Antec Kuhler H2O 620 CPU Kylare
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9
Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB
Western Digital Caviar® Green™ 2TB
Windows 7 64-bit

Men sedan så såg jag en kommentar på youtube att om jag bara ville ha rå spelprestanda så skulle jag skippa SSD:n eftersom den bara gör t.ex. laddningstiderna snabbare och köra på ett GTX 580 istället för 570. Tycker ni också att jag skall köra på det? Kommer eventuellt köra på SLI efter jul när priserna lära sjunka lite(Moderkortet stödjer väl SLI?).
Skulle också vilja fråga vilken av dessa jag skall välja? http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=599897&CKS=PCW eller http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=627388&CKS=PCW

Kan tillägga att båda versionerna kostar nästan exakt lika!

Tack på förhand dudes!

Permalänk
Medlem

Ingen som har synpunkter?

Permalänk
Medlem

Kom igen grabbar!:D

Permalänk
Medlem

Du behöver inte 850w PSU, om du har ingen planer med SLI. Och om du ska köra gtx 580 i sli, så hade jag inte körd en tx 850w. Ax!

Nu som asus gtx 580 finns under 4000 spenn, så hade jag köpt det. Eller jag har gjort det men Titta på signature.

Om du har planer med SLI, titta på gainward kort, gtx 570, til 2500 spenn. Tror inte att gtx 580 kommer att sjunka så mycket i pris.

SSD är skön att ha, men inte på bekostnad av prestanda. Så först SLI, så en ssd på sikt tycker jag.

Tycker mer om BenQ på budget skärmar.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

klart du ska köra SSD som system disk, datorn blir mycket skojigare att använda då, sedan måste du ju förstås ha en 2TB 7200rpm som lagrings disk...

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Aja, jag tror att jag kör på detta:

Cooler Master HAF X Big Tower Svart
Corsair TX V2 850W PSU
ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155
Intel® Core™ i5-2500K Processor
Antec Kuhler H2O 620 CPU Kylare
Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9
Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX
Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB
Western Digital Caviar® Green™ 2TB
BenQ 24" LCD G2420HD

Kommer antagligen att skaffa mig ett till 570 och köra SLI inom kort!

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM