Permalänk
Medlem

Sista koll av speldator 18k

Hej!

Kollat runt lite på delar till en dator ett tag nu... Så detta är mitt ihopplock v2.0 hehe

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2008354&view=m

Hade ett ASUS P8Z68-v PRO innan men då kan man bara köra 8x i SLI. Är detta ett bra substitut istället för ASUS P8Z68-v PRO då jag skall köra SLI?

Hade också ett Corsair ax850w Gold som jag bytte upp.

Någon som ser några direkta flaskhalsar eller komplikationer?

Tacksam för alla svar

stavfel
Permalänk

Hej, jag tycker paketet ser bra ut, dock avråder jag från köp av SSD-diskar som har styrkretsen SF-2281. Detta pga mängder med användare som har problem med BSODs osv. Säkert färre som upplever problem med GT än med vanliga Force 3an som jag har, men ändå en risk som man skulle kunna hoppa över. Intels SSDs har visat sig mer hållbara över flera veckors användning.

Och nej, som många som citerar mig när jag varnar om SSDs, jag drar inte alla SSDer över en kant, OCZ vet jag har haft problem också så det gäller att göra lite research innan man bestämmer sig. Gjorde inte detta innan mitt köp och har felsökt på tok för länge och kommer snart behöva skicka in min SSD på RMA.

Sen har jag lite problem med Asus moderkort, det handlar om att ljudkortschippet oftast sitter lite knasigt och störs därför av CPU-kylarens vibrationer och andra rörliga komponenter. Ska du köra med ett PCI/PCI-expressljudkort senare är det ett okej kort.

Vad har du tänkt köra för OS ?

Lycka till med nya datorn
MVH Aura

Permalänk
Medlem

Får kolla upp SSDn Det hade vart tråkigt om det börja strula med en gång :s

Jag hade tänkt köra 64-bitars Win7 och jag tror inte jag kommer att köpa något ljudkort.