MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

lol, älska pk-sverige.

Bra för MSI om det skapar rubriker. Det är precis vad dom vill. Detta är en genomtänkt marknadsföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moo:

lol, älska pk-sverige.

Bra för MSI om det skapar rubriker. Det är precis vad dom vill. Detta är en genomtänkt marknadsföring.

Japp, rätt där.

För er som har sett rammsteins "pussy" så gjorde den ett jävla ljud av sig med den videon och då flög dem ännu högre upp. Detta är bra för MSI oavsett hur dem egentligen får kritik. Sålänge det inte är kritik direkt mot produkten dem säljer.

Permalänk
Avstängd

Vf ta bort jobb? :S Tjejerna får betalt och är nöjda över att visa upp sina kroppar.....vi har redan arbetslöshet vf göra mer? :/

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Jag tycker snarare att de kvinnliga feministerna nedvärderar sitt eget kön.. Om de tror att de måste hålla varandra om ryggen och dessutom förbjuda varandra att göra olika saker så tycker jag att de verkar rätt svaga rent allmänt.

KVINNA! Stå upp för vad du vill göra och låt inte detta vänsterpack bestämma om du ska vara med i en bikini-tävling eller ej.

Permalänk
Medlem

vafan 75% nej i omröstningen !

Permalänk
Medlem

Är det nyhetstorka eller varför orkar folk klaga på det här?

Jobb som inte kräver utbildning och säkert är jävligt trevligt också.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Allt som gör feminsterna förbannade gör mig nöjd! In me de heta brrruuuuuudarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFuFrog:

Ska verkligen sikta på att skaffa några msi komponenter efter detta enbart för att hoppas att MSI fixar fler tävlingar lik denna (som inte paradise hotell producentens fru inte blir aggressiv över).

Vem syftar du på och varifrån har du fått informationen. Jag skulle vilja se källan.

Skrivet av guermantes:

Och som ett brev på posten kommer alla kommentarer om politisk korrekthet, moralpanik, "bara i Sverige", "man gör väl bara det man vill", etc... skrivna av personer som inte förstår att den fria viljan inte alltid är så fri som man kan tro när man sträcker sig efter att glas vatten. Nej, det är ingen som håller en pistol mot nåns huvud, men det betyder inte att det är problemfritt att anordna bikinitävlingar. Ett komplext system som ett samhälle fungerar faktiskt på ganska intrikata sätt. Svaren är förvisso inte uppenbara, men de är dj**ligt komplicerade.

Kul att några få faktiskt har en nykter syn på ämnet och situationen.

Jag kan bara säga grattis till MSI. Ni har lyckats med konststycket att förstå på vilken nivå i den personliga utvecklingen Er kundgrupp ligger och på så vis anpassat er marknadsföring galant efter detta.
Av kommentarerna i tråden och resultatet av Sweclockers omröstning så kan man dra slutsatsen att majoriteten av personerna i tråden utan eftertänksamhet kopplar samman tjejer & bröst med MSIs produkter. Eftersom tjejer & bröst i dessa personers värld troligtvis är en "mycket bra sak" så blir den logiska kopplingen till MSI att deras produkter och deras varumärke är bra. I MIN mening så genom att sluta sig till skaran som anser att bröst och rumpa är skitbra marknadsföringsmetoder så bekräftar man bara att mänskligheten och trots alla fantastiska landvinningar inte har kommit särskilt långt när det gäller synen på medmänniskor (oavsett kön, sexuell läggning, härkomst osv.)

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av menlivet:

vafan 75% nej i omröstningen !

I know rite?! Borde ju var minst 95%!

Permalänk
Avstängd

Ändå är det 90% tjejer som kollar på skit serien och sex serien ''Big brother'' :S där om nåt är det ju sex och nakna kroppar som säljer i tv'n....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Va fan, stört löjligt! Att ha lite ögon godis dör ingen av. Och tjejerna ställer upp friviligt och får säkert bra betalt. Jävla feminsit fasoner hela tiden. Ska själv inte på DM. Men detta gäller ju allt som rör sig om sånt här.

Frugan skrattade t.o.m sig trött av denna löjliga sak. "- Ni har det inte lätt ni män. Men snart åker jag på Girls night. O titter på lite söta pöjker"

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuckStar:

Jag undrar när vi får se lättklädda män, det vore något. Muskelösa Killar i bar överkropp enbart klädda i hot pants som flexar sina muskler till MSI senaste moderkort.

Det jag vill säga är att jag personligen tycker inte att man ska objektifiera människor. Den där tjejen som kommer att stå vid MSI hörna och le dag in dag ut har absolut ingen relevans alls med deras produkter. Men å andra sidan, vi lever i ett "fritt" samhälle.

Ja, vi lever i ett ganska fritt samhälle och människor är människor med allt det innebär.
Man ska inte dra likhetstecken mellan frihet i bred bemärkelse och sitt eget utopiska samhälle.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, men jag säger väl såhär
Förbjud tjejer att gå ut, medan ni håller på också vetja..skämt åsido, har någon av dessa moraltanter eller ni som gnölar gått utanför er dörr på sistone öht?

Nästan varje gång jag går utanför dörren, möts jag av random emma 14tis med tuttarna halvblottade osv, så, varför tillåts de gå ut som de gör utan ens en tävling..är ju samma exponering och med klart sexuell anspelning bakom^^

Bara en tanke.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Bara jag som noterara att alla elektronik mässor har detta. nu söker msi öppet istället

Permalänk
Medlem

Vart är bilderna då?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

ingen feminist som tänker ragea på Razers 100 olika booth/showoff babes? förövrigt borde röstningen va 99,9 nej.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagrazol:

Kul att några få faktiskt har en samma syn som jag på ämnet och situationen.

ftfy

Det finns ingen anledning varför din åsikt skulle stå över andras.

Permalänk
Medlem

hahaha shit va töntigt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Oooooch återigen bekräftar många av medlemmarna på detta forum att alla fördomar om "datornördar" är sanna. Så trist att så många har så unken kvinnosyn. Att det ska vara så svårt att se problemet med objektifiering.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Legendary RiceClocker

Detta är ju inget nytt, inget som "bara händer i Sverige" heller.
http://www.wired.com/science/discoveries/news/2006/01/70075

Visa signatur

| Fractal Design Define R5 | Ryzen 3600 | MSI Tomahawk Max b450 | 4x8GB 3200MHz Corsair Vengance LPX | XFX 6950 XT | Intel 660p 1TB | Corsair RM750X 750W v2 |

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det är ganska uppfriskande att vi i Sverige har nått så långt att det inte är tillåtet i reklam att använda en lättklädd man eller kvinna för att sälja en produkt som inte har något med lättkläddhet att göra. Räcker att åka lite söderut så ser man reklam där ett par bröst iklädda den minimalaste bikini ska sälja en tv. Trots att man är en relativt perverterad snusksurfare så uppskattar jag att var sak har sin plats. Värdinnor på mässor är inget annat än ett objekt för att dra ögonen till sig och det tycker jag spär på en jävligt kass kvinnosyn.

Sen är det klart att det är svårt att förbjuda, var drar men gränserna? Ursäkta ni har en för snygg representant här, vänligen lämna lokalen

Sen måste man ju beundra killen på MSI som kom på att han dels kunde skaffa sig ett ett digert runkbibilotek och samtidigt komma undan utan att anlita värdinnor från ett företag som tar bra betalt.

Sen tycker jag det är aningen elakt mot alla tjejer som måste konkurrera med bås-tjejer om uppmärksamheten, vi vet ju alla att ingenstans får så fula tjejer så mycket uppmärksamhet och upphöjs till gudinnor som på Dreamhack. Bortsett från vissa tekniska utbildningar iof.

Ja för mer naket.

Nej för bås-tjejer.

Permalänk

att förbjuda är helt fel. vi lever trots allt relativt demokratiskt i sverige, men personligen så tycker jag att boothbabes ser och är bara oprofessionellt, synd för msi gör väldigt bra produkter förövrigt. men allvarligt talat de tjejer som står där har inte en aning om vad det är dom håller i så det är enbart oprofessionellt!

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk

Tycker personer/företag får sälja saker hur dem vill. Det man ska ifrågasätta här är endast sättet de gått tillväga med för att hitta folk.

Permalänk
Skrivet av Nagrazol:

I MIN mening så genom att sluta sig till skaran som anser att bröst och rumpa är skitbra marknadsföringsmetoder så bekräftar man bara att mänskligheten och trots alla fantastiska landvinningar inte har kommit särskilt långt när det gäller synen på medmänniskor (oavsett kön, sexuell läggning, härkomst osv.)

Jag motsätter mig till detta. Vi i Sverige och västvärlden har kommit långt med synen på medmänniskan, speciellt i gemförelse med att i vissa delar av världen så behandlas människor, speciellt kvinnor, nästan som djur eller ägodelar utan någon som helst frihet.

Väldigt många glömmer bort detta.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Scalem:

Sen måste man ju beundra killen på MSI som kom på att han dels kunde skaffa sig ett ett digert runkbibilotek och samtidigt komma undan utan att anlita värdinnor från ett företag som tar bra betalt.

Den som har hand om MSI:s satsning på Dreamhack är faktiskt en kvinna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Hahaha så mycket debatt kring så lite kläder...

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem

Bara ordet "Booth-Babe" osar trash och har ju absolut ingenting med datorer att göra. Detta till skillnad mot till exempel Acne, som man kan förstå vill ha vackra modeller tillsammans med sin senaste kollektion då man inte kan visa upp ett klädesplagg utan en människokropp.

Allt vissa gnäller på "PK-sverige" eller tycker att man är en "feministisk bög" om man inte tycker det är smakfull marknadsföring utan bara billigt och halvtaskigt PR är fruktansvärt tråkigt att höra på en sådan sida som Sweclockers. Vad är medelåldern egentligen?

SideWinder86: Så du tänker lösa Sveriges arbetslöshet med Booth Babes? (en retorisk fråga - tyvärr har jag känslan att jag måste klargöra detta så du inte skriver wall of text tillbaka förgäves...)

Permalänk
Medlem

haha röstade fel!! trodde frågan var "vill du ha brudar?"

Permalänk
Medlem

Fan vad sunkigt av MSI ! Det luktar lite schabbig strippklubb med suspekta ljusskygga typer. Håll sånt här borta från Dreamhack och IT världen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
ASUS GeForce RTX 5060 Ti 16GB Prime OC
ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Avstängd

Tycker inte det bör förbudas men lik väl är det larvigt.

Visa signatur

lolclockers