[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

jag tror den kommer kosta runt 680 kr/mån kronor, iallafall enligt rocket blast hemsida.

Håller med.

Nu sa han att han inte ville avslöja, då ska man inte försöka leta upp uppgifter själv. Låt ekonomin skötas av honom tills vidare, sen får vi se hur dem vill lägga upp med donationer och sånt.

Tycker det är grymt bra initiativ, kudos till widL (och fler om det är så!) som håller i det! Vill ni ha förslag eller hjälp så är det bara att fråga här på sweclockers så kommer det garanterat att lösa sig!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Låter trevligt! tror dock att den servern kommer vara proppad med spelare en lång tid här framöver!
Så vill man verkligen lira får man nog vara på hugget.

Permalänk
Medlem

Den kommer vara öppen för alla och medlemmar har inte förtur av något slag va? Kan det vara något som kan komma att läggas till senare?

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk

FF = on är bra! Ett så realistiskt spel bör vara just realistiskt! Annars fungerar t.ex. suicide cars då man fyller en bil med c4 och en person kör så långt det går, varpå de som lagt dit c4 spränger en efter en utan att bilen går sönder. Skönt med en bra server! Keep it up!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Yay!

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

FF kan bli väldigt drygt, om man kom in på en FF on server i betan (Metro) så blev man TKad hela tiden.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Låter bra! Kommer nog hålla till på denna servern

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk

Detta kommer bli galet najs! Hoppas på många glada timmar på Swec servern i stället för i skolböckerna! (skämt åsido, mycket spelande blir det i alla fall

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

FF kan bli väldigt drygt, om man kom in på en FF on server i betan (Metro) så blev man TKad hela tiden.

Det berodde nog främst på att det fanns en bugg som gjorde att det inte kom någon symbol eller text ovanför lagkamraters huvuden. Jag tror folk lär sig väldigt snabbt vilka som är fiender och inte, när man lär sig hur kartorna ser ur, och har koll på sin egen mini-map.

Men som sagt ska vi diskutera saken internt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är en av de regler som kan komma att ändras relativt tidigt om vi märker att det inte fungerar.

Jag tycker det inte funkade så bra i betan.

När jag såg någon i busken sköt jag (nästan omöjligt att se om det är vän eller fiende).

Jag vet om man markerar någon så dyker det upp. Men det är väldigt dumt att tveka också.

Så lär hända någon några team kills oavsiktligt från min sida.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kommer ni köra med Back to Karkand banorna? Skulle vara awesome om ni gjorde det!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THUH0701:

Kommer ni köra med Back to Karkand banorna? Skulle vara awesome om ni gjorde det!

Det kan vi inte säga i nuläget, eftersom vi inte vet hur det kommer bli för de som inte köper Back to Karkand.

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett Killcam, 3D-spotting och health regen(infantry) av, vilket nästan känns viktigare än FF av.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Kul med en egen SweC server, ser vi fram emot.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

Det jag ställer mig lite frågsam kring är "icke-hardcore" läget.

Innan jag fortsätter ska jag säga att jag INTE har spelat bf3, så jag är inte helt valid i mitt uttalande. Men vill ändå göra en poäng.
Jag vet således inte hur hardcore vs. icke-hardcore ser ut i BF3, men jag berättar hur det var i BC2.

I Bad Company 2 var icke hardcore ett spelläge som inte fungerade, det blev helt enkelt för lätt och "n00bifierat" (för att skapa ett eget ord). 3D spoting, crosshair, spelare som inte tog någon damage utan att man använder magnum ammo.
Att kunna spota motståndaren så att det syns var de är och kunna skjuta mot en triangel i djungeln och på det viset få en kill känns helt fel. (var försvann verklighetsuppfattningen?).
Skjuta med crosshair... är det inte meningen att du ska sikta in med ditt vapen för att döda, gör inte alla det? Gör du inte det spelar du ett spel och kräver antingen tur eller skicklighet om du inte har crosshair - åter igen verklighetsuppfattning?
Att du sitter med en sniper (låt oss säga M95) och skjuter en kille i bröstet... men det är ingen fara, han springer vidare och gömmer sig och är på fullt HP åter igen om en stund. Nej tack.

Så, hur ser det ut i BF3? Är ovan nämnda punkter (även andra?) fortfarande kvar? Elller har de ändrat så att det normala spelläget är normalt och hardcore är superhardcore? Eller vad är skillnaderna?

JAG (min egen åsikt) tycker inte att det är kul med icke-hardcore (var inte förr) och skulle gärna se ett hardcore-alternativ. Jag är ganska säker på att MÅNGA (Majoriteten?) på sweclockers och andra forum är veteraner inom battlefield som vet vad de gör. Dessa kommer även uppskatta ett hardcore spelläge.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av korreWorre:

Hade gärna sett Killcam, 3D-spotting och health regen(infantry) av, vilket nästan känns viktigare än FF av.

Personligen tycker jag att killcam ska av, om det är standard är det troligt att det åker av direkt. 3D spotting däremot måste diskuteras och kanske även röstas om här på forumet. Om health regen går att stänga av är det mycket möjligt att det kommer bli avstängt.

Detta är som sagt personligt, och det är inte bara jag som bestämmer reglerna på servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

JAG (min egen åsikt) tycker inte att det är kul med icke-hardcore (var inte förr) och skulle gärna se ett hardcore-alternativ. Jag är ganska säker på att MÅNGA (Majoriteten?) på sweclockers och andra forum är veteraner inom battlefield som vet vad de gör. Dessa kommer även uppskatta ett hardcore spelläge.

Jag skulle helst vilja se en custom som använda de inställningar BF2 hade: FF on, 3D spotting off, health regen off, killcam osv. Men vill fortfarande ha normal skada, minimap, HUD och liknande.

@widL: Låter underbart, ju mer likt BF2 desto bättre imo

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Oj så kul! Reglerna är väldigt bra! Verkar bli en "Kick back and have fun"-server, som jag personligen älskar! En allmän fråga bara, som i ex operation metro, där finns det ju en ventilations tunnel efter första basen. Om folk campar där och dödar dom som springer ner räknas det då som "spawn-rape"? Den är ju i närheten av spawn, fast det är frivilligt att gå ditt. Vet inte om det blir liknande på någon av kommande maps, men inte omöjligt! Och vad kommer namnet på servern bli? Annars, ser fram emot detta och det kommer förmodligen spelas många timmar där

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Kommer det vara kill cam?

Permalänk
Medlem

Härligt initiativ!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Noctua NH-D14 | Asus GTX 990Ti OCIII |Corsair 16GB 2400MHz | Asus z170-a | Fractal Design Newton R2, 1000W modulär | Corsair Obsidian 700D | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Hardcore mode on känns ju som ett måste iaf för att BF3 ska bli någelunda trevligt realism mässigt.
3dspotting och FF off är ju larvigare en larvigaste larv.. förstör hela spelupplevelsen.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Signed!

Grymt jobbat!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

aaawwwwwsoooooome!

Permalänk
Skrivet av korreWorre:

Jag skulle helst vilja se en custom som använda de inställningar BF2 hade: FF on, 3D spotting off, health regen off, killcam osv. Men vill fortfarande ha normal skada, minimap, HUD och liknande.

@widL: Låter underbart, ju mer likt BF2 desto bättre imo

Att folk inte vill ha extra skada (eller låt oss säga mer realistisk skada) kan jag mycket väl förstå.
Men det är just punkterna du nämner ovan som jag är irriterad på.

• 3D spoting

• Killcam

• Healthregen

• Crosshair

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Hedersmedlem

Första posten är uppdaterad med ett nytt stycke ang. donationer och ev. fler servrar. Det är oerhört kul med denna enorma respons - tack för all uppmuntran!

Skrivet av frozrr:

Oj så kul! Reglerna är väldigt bra! Verkar bli en "Kick back and have fun"-server, som jag personligen älskar! En allmän fråga bara, som i ex operation metro, där finns det ju en ventilations tunnel efter första basen. Om folk campar där och dödar dom som springer ner räknas det då som "spawn-rape"? Den är ju i närheten av spawn, fast det är frivilligt att gå ditt. Vet inte om det blir liknande på någon av kommande maps, men inte omöjligt! Och vad kommer namnet på servern bli? Annars, ser fram emot detta och det kommer förmodligen spelas många timmar där

Ang. Metro så ser jag inte det som en base rape, eftersom andra laget enkelt kan ta en annan väg och går runt problemet. Jag gjorde själv så ganska ofta som defender i betan. Namnet har vi inte bestämt än - troligtvis bara något enkelt med SweClockers.com. Mer än så behövs ju inte nu för tiden, när man filtrerar fram de servers man vill ha.

Skrivet av Erik/Out:

Kommer det vara kill cam?

Nej, högst troligt inte.

Permalänk
Medlem

trevligt!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Medlem

Kommer det ligga uppe någon forum sida till servarna ? eller bara här på sweC ?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Skrivet av widL:

Nej, högst troligt inte.

Okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Första posten är uppdaterad med ett nytt stycke ang. donationer och ev. fler servrar. Det är oerhört kul med denna enorma respons - tack för all uppmuntran!

Ang. Metro så ser jag inte det som en base rape, eftersom andra laget enkelt kan ta en annan väg och går runt problemet. Jag gjorde själv så ganska ofta som defender i betan. Namnet har vi inte bestämt än - troligtvis bara något enkelt med SweClockers.com. Mer än så behövs ju inte nu för tiden, när man filtrerar fram de servers man vill ha.
.

En liten inflik på
"Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin bas - är inte tillåtet."
Hur ses det på sprängande av plan/helikoptrar som precis spawnat? Dels för man kan ju spawna direkt i flygplanen.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Inaktiv

Då vet man var man ska spela då, om detta blir stort och folk donerar så kanske vi kan köra ännu en server? Hur grymt vore det inte med en Rush, Conquest & Back to karkand (Conquest)-server?!