[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk

Låter ju riktigt härligt!

Ser fram emot Wake Island

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem

Kommer ni göra det 1 round per map ?

Permalänk

3D spotting hade jag inte ens tänkt på innan BF3 betan då jag aldrig kört någon BF tidigare men det kändes lite konstigt att få en headshot när man siktade genom en massa löv mot en markering. Det är ju enklare men går att vänja bort sig för mer känsla, eller det känns fel att kunna se saker som är bakom andra saker. Så bort med det.
FF däremot känns mer som "om man dödar en teammate så blir man bannad". Men beror väl mer på hur man vill ha serverna. Hade däremot själv velat att man får minus på poängställningen än att bli bannad så man vet att det kostar i ranking istället för att man måste byta server om det nu skulle bli så hårda regler.
Healthregen märkte jag på betan var sjukt snabb, hade 0 i liv en gång av nån sjuk anledning och sen inom 15-20 sekunder upp till fullt. Hade det tagit 2-3 minuter känns det mer okej om det skulle vara på.
Crosshair finns ju på vanliga vapen så det förstår jag inte alls varför man inte får skulle få ha, beroende på vapen. http://www.youtube.com/watch?v=mnvKSypxsaw&feature=related

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Personligen tycker jag att killcam ska av, om det är standard är det troligt att det åker av direkt. 3D spotting däremot måste diskuteras och kanske även röstas om här på forumet. Om health regen går att stänga av är det mycket möjligt att det kommer bli avstängt.

Detta är som sagt personligt, och det är inte bara jag som bestämmer reglerna på servern.

Här har du settings till console, så man tycker ju att PC borde ha det också.

Permalänk
Avstängd

Synd att ni har Hardcore = Off.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska köra med ff = on, annars tycker jag att det lätt blir att man bara "köttar" utan att tänka eftersom att man inte behöver oroa sig över sina lagkamrater. Tycker dock att hit indication borde stängas av om det ens är möjligt.

Otroligt rolig idé, hoppas den blir lyckad bara :)!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kardizz:

Kommer det ligga uppe någon forum sida till servarna ? eller bara här på sweC ?

Det är detta forumet som gäller för alla diskussioner kring servern.

Skrivet av Kazen:

En liten inflik på
"Spawn rape - att döda fiender som precis spawnat i sin bas - är inte tillåtet."
Hur ses det på sprängande av plan/helikoptrar som precis spawnat? Dels för man kan ju spawna direkt i flygplanen.

Det får vi diskutera, och ni är självklart välkomna att säga vad ni tycker om saken!

Skrivet av Chourou:

Kommer ni göra det 1 round per map ?

Ja, det blir troligtvis en runda per karta, i alla fall i början för att man ska få spela alla kartor! Ska dock diskutera det med de andra!

Skrivet av Muss3:

Stort tack!

Permalänk
Medlem

Det låter som att det kan bli en trevlig server att lira på. Gillar inställningarna också!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Att folk inte vill ha extra skada (eller låt oss säga mer realistisk skada) kan jag mycket väl förstå.
Men det är just punkterna du nämner ovan som jag är irriterad på.

  • 3D spoting

  • Killcam

  • Healthregen

  • Crosshair

Alltså just Crosshair delen förstår inte jag. Använder folk crosshair i spelet när man väl kan? Jag menar man zoomar ju med vapnen, och de fallen man inte gör de så vet man väl var man ska skjuta utan att använda ett crosshair mitt i skärmen? I spel som CS, Quake etc använer man ju crosshair då det har en annan innebörd där. Men i BF?

Har aldrig jag gjort iaf, man vet ju var mitten på skärmen är ändå så att säga.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vadå inte hardcore?...

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fronix:

Vadå inte hardcore?...

Hardcore mode som det såg ut i BC2 kommer inte köras på den här servern. I BC2 innebar det högre skada, ingen 3D spotting, ingen HUD och ingen kill cam.

Kill cam kommer att vara av på får BF3-server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Nu sa han att han inte ville avslöja, då ska man inte försöka leta upp uppgifter själv. Låt ekonomin skötas av honom tills vidare, sen får vi se hur dem vill lägga upp med donationer och sånt.

läste aldrig det.

Om modden nu inte vill tex. att de ska synas så kan han/dem ändra mitt inlägg.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goteborgan:

läste aldrig det.

Om modden nu inte vill tex. att de ska synas så kan han/dem ändra mitt inlägg.

Ni får leta info bäst ni vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Ni får leta info bäst ni vill.

Har ni något mot anti campa flygplan och liknande? finns inget bättre än 64 players vs men bara 46 som spelar resten campar haha ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KRQKAN:

Har ni något mot anti campa flygplan och liknande? finns inget bättre än 64 players vs men bara 46 som spelar resten campar haha ^^

Vi hoppas att det beteendet kommer lugna ner sig efter hand, när folk har fått leka av sig. Om inte så får vi fundera på hur vi ska lösa det med regler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:
Skrivet av Chourou:

Kommer ni göra det 1 round per map ?

Ja, det är högst troligt en runda per karta som gäller, i alla fall i början för att man ska få spela alla kartor!

Borde de inte vara 2 rundor per map, menar både att och def borde väl få var sin runda? Eller det kanske det ni menar med en runda?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goteborgan:

Borde de inte vara 2 rundor per map, menar både att och def borde väl få var sin runda? Eller det kanske det ni menar med en runda?

I conquest finns det ju inga attackers eller defenders vet du.

Däremot så är det nog en bra idé att köra två rundor per map med tanke på att lagen har olika vapen och att kartorna inte är symmetriska. Jag har redigerat originalversionen av inlägget du citerade till en mer neutral ståndpunkt! Ska diskuteras med de andra administratörerna.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

I conquest finns det ju inga attackers eller defenders vet du.

Däremot så är det nog en bra idé att köra två rundor per map med tanke på att lagen har olika vapen och att kartorna inte är symmetriska. Jag har redigerat originalversionen av inlägget du citerade till en mer neutral ståndpunkt! Ska diskuteras med de andra administratörerna.

Just det, tänkte totalt på rush nu. Sorry

Jo 2 rundor hade varit nice hehe

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Hardcore mode som det såg ut i BC2 kommer inte köras på den här servern. I BC2 innebar det högre skada, ingen 3D spotting, ingen HUD och ingen kill cam.

Kill cam kommer att vara av på får BF3-server.

Kanske missuppfattar men kommer hardcore inte att fungera på samma sätt som det gör i BC2? :S

Gud vad skönt att en server äntligen reagerar på 8:an

8. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.
+1!!!!
har gått i taket pga av detta..

Har en invändning som har många olika uppfattningar som handlar om sniper limit. Jag tycker det är ett måste då folk är obehagligt rädda om sin K/D ratio som när ett lag är överlägset det andra och 90% väljer sniper och campar sönder tills rundan är slut. Kör på en server i BC2 som har sniper limit 2, kanske lite lite men det är lättare att bli sniper/recon än man tror.

Skönt med en äkta svensk server då jag alltid lirat med polaker/tyskar... kommer dock inte lira på den så mycket då jag avskyr icke hardcore men ska naturligtvis lägga till denna till favoriter

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk

Roligt med fler Svenska servrar faktiskt!

Skrivet av widL:

Hardcore mode som det såg ut i BC2 kommer inte köras på den här servern. I BC2 innebar det högre skada, ingen 3D spotting, ingen HUD och ingen kill cam.

Kill cam kommer att vara av på får BF3-server.

Hardcore i BC2 innebar inte högre skada.

Skrivet av PapuPapu:

Kanske missuppfattar men kommer hardcore inte att fungera på samma sätt som det gör i BC2? :S

Gud vad skönt att en server äntligen reagerar på 8:an

8. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.
+1!!!!
har gått i taket pga av detta..

Har en invändning som har många olika uppfattningar som handlar om sniper limit. Jag tycker det är ett måste då folk är obehagligt rädda om sin K/D ratio som när ett lag är överlägset det andra och 90% väljer sniper och campar sönder tills rundan är slut. Kör på en server i BC2 som har sniper limit 2, kanske lite lite men det är lättare att bli sniper/recon än man tror.

Skönt med en äkta svensk server då jag alltid lirat med polaker/tyskar... kommer dock inte lira på den så mycket då jag avskyr icke hardcore men ska naturligtvis lägga till denna till favoriter

TOP Nordic servrarna har alltid kört med den regeln, du har kanske inte besökt våra servrar i BC2?
Vet inte hur det blir i BF3, men i BC2 så är det egentligen förbjudet att sätta limits på kits eller vapen. Läs BFBC2 RoE...
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-announcements/...

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flaxehytt:

Hardcore i BC2 innebar inte högre skada.

Okej, mindre HP då, om du föredrar det. En snabb googling säger att det är så i alla fall, jag spelade aldrig hardcore i BC2.

Permalänk

Snabb fråga, hur mycket kostar det att ha servern uppe i en månad?

Edit: Ursäktar om det redan har frågats. Har lite att göra så kan inte läsa hela tråden;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Skrivet av widL:

Okej, mindre HP då, om du föredrar det. En snabb googling säger att det är så i alla fall, jag spelade aldrig hardcore i BC2.

Haha precis Kanske hade en lite stark ton men jag är lite av en perfektionist Man har 60hp i HC medan du har 100 i Normal & Softcore.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Snabb fråga, hur mycket kostar det att ha servern uppe i en månad?

Edit: Ursäktar om det redan har frågats. Har lite att göra så kan inte läsa hela tråden;)

TS skrev att han inte ville avslöja det än, men nån rotade fram att det kostade 680 spänn i månaden att ha en server hos Rocket Blast.

Permalänk
Skrivet av Dikth:

TS skrev att han inte ville avslöja det än, men nån rotade fram att det kostade 680 spänn i månaden att ha en server hos Rocket Blast.

Okej tack. Så om 6personer donerar en fjuttig hundralapp får man spela ytterligare en månad. Lätt värt det:P

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det får vi diskutera, och ni är självklart välkomna att säga vad ni tycker om saken!

Är ju lite skill och taktik ändå, men vet själv från betan att är man på andra sidan så är de för jävla jobbigt när en snubbe cirkulerar runt och skjuter sönder planen direkt.
Nu finns det ju AA i basen (gissar på att alla kartor kommer ha det) där de spawnar, fick aldrig chans att testa skjuta ner honom, verkar vara rätt kraftig AA i basen. Men å andra sidan med den logiken, så är det ju lika lätt att skjuta ner en helikopter som dödar alla spelare som spawnar.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av McWeiner:

Tycker att det ska vara förbjudet att "fordonscampa". Otroligt jobbigt när man ser runt 5pers som stor och väntar på jets/helis istället för att hjälpa laget.

Kommer inte det lösas iom att man kan spawna i fordon?

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas mumble fixar 3D-positionering och att det blir SL-kanaler etc där. Finns chans att det kan likna Project Reality public spelande då.
Kanske t.o.m. events där man köra mer koordinaiton med samtliga spelare på mumble?

Intressanta settings där också, i teorin skulle man kunna sänka tempot och göra spelet mer taktiskt genom att öka man-down time, respawn-time och bullet damage. Idéen är då att bli dödad blir väldigt jobbig så folk är försiktiga och använder skydd etc.
Det fungerar i PR men inte i BC2 HC.
Säger inte att det skulle bli bra eller bör göras men det kan testas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrApA:

Kommer inte det lösas iom att man kan spawna i fordon?

Nej, eftersom det tar längre tid att välja fordonet i spawn-menyn än det tar att stå där fordonet spawnar och hoppa in i det. Så var det i alla fall i betan.

Skrivet av Klockan:

Trevligt, hoppas mumble fixar 3D-positionering och att det blir SL-kanaler etc där. Finns chans att det kan likna Project Reality public spelande då.
Kanske t.o.m. events där man köra mer koordinaiton med samtliga spelare på mumble?

Eftersom vi vill att denna server ska hållas öppen hela tiden så kommer vi i så fall behöva en andra server. Om ni donerar tillräckligt med pengar så...