Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Logitech Z 906 lagt av

Hejsan, jag har en fråga.

Nyligen så dog halvt som halvt mina Z 906. Där kommer endast ljud från bakre vänstra högtalare och lite ljud på centern. Och baslådan är helt död, kommer ingen bas alls.

Jag måste stänga av stereo inställningen helt för att det ska komma något ljud.

Har läst runt lite angående problemet, och många av dom som har problem verkar ha löst sig när man byter säkring?

Dock var dessa problemen på Logitech Z-5500, inte Z 906.

Kan man ens byta säkring på denna? Om i så fall, var är säkringen? Hittar ingenting.

Eller finns det någon som sitter på en lösning som kan fixa detta?

Permalänk
Medlem

http://www.logitech.com/assets/36048/11/z906-1.jpg kanske gömmer sig där under?

under controllern altså

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Du kan annars prova kontakta logitech support. Dom borde veta var säkringen ligger

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Verkar inte som det. Det är ingen säkring där under. Ser ut så här under locket:

http://i53.tinypic.com/w0gv4k.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliasPersson:

Verkar inte som det. Det är ingen säkring där under. Ser ut så här under locket:

http://i53.tinypic.com/w0gv4k.jpg

Nähe... hmm tror du får kontakta dem och kanske lämna in dem om det inte finns nån snabbfix. om nu inte en sweclockare har en lösning på problemet.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk

Kontakta Logitechs Support! Dom har riktigt bra service

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Tänkte passa på att fråga. Bortsett från ditt problem, skulle du säga att Z 906 är ett bra system? Och fungerar det även bra till TV för spelande utan problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathemoto:

Tänkte passa på att fråga. Bortsett från ditt problem, skulle du säga att Z 906 är ett bra system? Och fungerar det även till TV för spelande?

Jag älskar mitt Z906 dock har inte jag haft några vanliga högtalare utan bara lyssnat på datorkit. Spelande ger de grymt bra ljud klart samt mycket bas vid explosioner, film kan jag inte tala om eftersom jag inte använder det som 5.1 men musik funkar min metal och hårdrock riktigt bra.

Jag har inte mycket att jämföra med men klart nöjd här.

Visa signatur

i7 3770K, 8Gb Corsair Vengeance, Asus Sabertooth Z77, Asus GTX 680 DirectCU II OC, OCZ Agility 3 120Gb,
Corsair Force 60Gb, Samsung F3 Spinpoint 1Tb.

Permalänk

Mathemoto:

Dom är helt underbara. Kristallklart ljud, grym baslåda, stilrena och helt perfekt till allt. Både till film som till musik. Absolut värt vartenda krona!
Klockrent surround ljud i dom också.

Dock är det ju surt när något sånt här händer...

MEN!

Av någon himla bisarr anledning så funkar dom helt perfekt nu?

Har haft dom avstängda nu i lite mer än ett dygn. Och när jag starta upp dom idag så funka dom som klockan.

Om jag känner mig själv rätt så är detta nog bara en slump, och kommer inom snarast gå tillbaka till samma problem igen.

Men fram tills dess...

Permalänk
Skrivet av EliasPersson:

Mathemoto:

Dom är helt underbara. Kristallklart ljud, grym baslåda, stilrena och helt perfekt till allt. Både till film som till musik.

Har du ens hört något bättre?... Min granne har ett par Z906 och det är fasen jobbigt att lyssna på musik i dom... men till spel och film duger dom absolut! Men om du lyssnar mycket på musik. Nja, då är det kanske inte det bästa valet.

MVH Simon Wellander

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Det handlar nog om vilken musik man lyssnar på.

Jag lyssnar enbart på låtar med mycket bas. Hardstyle, trance, house m.m. Då ger det ett väldigt klart ljud med mycket bas, vilket en musikanvändare som mig älskar!

Föresten, tillbaka till samma skit IGEN. Det höll i 2 dagar sen tillbaka till samma problem.

Jobbar heldag imorgon, så kommer till jobb innan Logitech och NetOnNet öppnar, och kommer hem när både har stängt. På torsdag är jag ledig, så om jag får information att lämna tillbaka skiten så biter jag i det sura äpplet och kör iväg en timme för att ens komma dit. Himla drygt att bo långt ifrån skiten man köpt...