Permalänk
Avstängd

kamera byte 3gs

hejsan har en iphone 3gs som shutter inte öppnar på när man startar kamera appen. undrar om det kan vara kameran som är trasig och vart man ska köpa en ny sådan? kollat på ebay och finns för ca 150 kr med frakt och funderar på om det bara är skit?

Mvh

Permalänk
Medlem

Stäng av kameraappen genom att dubbelklicka på hemknappen. Hjälper ibland. Annars hard reset. Funkar inte det så kan man väl köpa ny kamera, kika på iphonereparation.se.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Kolla på. www.24.se

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alindvall:

Stäng av kameraappen genom att dubbelklicka på hemknappen. Hjälper ibland. Annars hard reset. Funkar inte det så kan man väl köpa ny kamera, kika på iphonereparation.se.

har testat allt det samt lite andra appar men fungerar inte borde väl vara kameran som har gett upp då?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hjorten66:

79 kr för en kamera till telen är billigt, kan den ens mäta sej med kameran som sitter i orginal?

Permalänk
Medlem

Svårt att veta egentligen. du kan inte leva utan kameran?

Men vafan, prova o byta då, ifixit har väl filmer på hur man gör kan ju inte vara för svårt.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Avstängd

Köpte den för 79 får väl se hur de fungerar Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alindvall:

Svårt att veta egentligen. du kan inte leva utan kameran?

Men vafan, prova o byta då, ifixit har väl filmer på hur man gör kan ju inte vara för svårt.

ja som förälder kan det vara kul o ta kort på sin unge när dem växer så snabbt har plockat isär den redan o kollar om sladden glappade bara men så var inte fallet. var ganska enkel konstruktion.

få kolla närmre på det om den jag köpte bara är skit, tack för tipset!

Permalänk

Jag tror att ditt problem är mjukvarurelaterat snarare än hårdvarurelaterat... "bländaren" öppnas även fast kameran inte fungerar, dock får man ingen bild.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 4everapple1:

Jag tror att ditt problem är mjukvarurelaterat snarare än hårdvarurelaterat... "bländaren" öppnas även fast kameran inte fungerar, dock får man ingen bild.

okej googlade på det o hittade folk som hade samma problem och ett kamera byte hade löst det, får iaf hoppas på att det är kameran har gjort allt som jag kunnat komma på och den vill inte öppna, man kan använda andra appar och ta kort men är svart hela tiden o bilden blir svart.

Permalänk
Skrivet av og900turbo:

okej googlade på det o hittade folk som hade samma problem och ett kamera byte hade löst det, får iaf hoppas på att det är kameran har gjort allt som jag kunnat komma på och den vill inte öppna, man kan använda andra appar och ta kort men är svart hela tiden o bilden blir svart.

Okej, låter definitivt hårdvarurelaterat hoppas det löser sig!

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Avstängd

Nu. Har jag bytt kamera, iPhone har så simpel design så bytet var lätt gjort och det fungerar som det ska, nu börjar jakten på. En original kamera då dem är bättre en denna kopia mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av og900turbo:

Nu. Har jag bytt kamera, iPhone har så simpel design så bytet var lätt gjort och det fungerar som det ska, nu börjar jakten på. En original kamera då dem är bättre en denna kopia mvh

Skickades från m.sweclockers.com

hur mycket mellanskillnad har du lust att ge för en orginal samt att man får kopian?

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |