Trodde jag hade ett 6970 men det står 6950 på mitt grafikkort!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Excalibur:

Jag frågade Inet om detta (ps. detta företag handlar det inte om, vet ej vilket o bryr mig inte). Jo på Inet så
kan du öppna färdigbeställda lådor, du har ändå garanti. Antar att det är så överallt.

Det du inte får göra är vad jag vet att klocka grafikkort, processor m.m. då går garantin ut.

"märkesdatorer" får du inte öppna, tex hp osv.

Permalänk
Medlem

Varför är priserna i godispengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kkeriet:

För att du inte orkar läsa en tråd

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Det är fan imponerande hur folk inte kan tyda ett simpelt kvitto.
Ännu mer imponerande hur vissa av dessa inkompetenta idioter vägrar inse att de har fel och blir nästan hotfulla.
Ts fick ett felmärkt kort. Han är nöjd - kortet kostade 803kr mer än originalkortet i burken.
END OF STORY

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av f0kkeriet:

Hehe, epic fråga!

Denna tråden blir bara bättre och bättre!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

När nu hela frågan om 6950/6970 är utredd är jag förvånad att bara en person reagerat på att det står ASUS på kvittot trots att kortet är utbytt till ett annat. Det borde ju definitivt ha ändrats när ett annat kort levererades - annars är ju risken att butiken sparkar bakut om något skulle gå sönder och datorn måste in på reparation. "Det här är inte det kort som satt i när vi levererade datorn. Eftersom du har bytt gälller inte garanti etc..."

Permalänk
Medlem

Kolla i GPU-Z. Här läst att det är flera som har fått fel klisterlapp.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Jag tänker själv mest på kvittot, det hade varit bra om dem ändrat originalkvittot så att det står rätt märke. Alt. skickat med ett separat kvitto för grafikkortet för att undvika eventuella missförstånd vid eventuell reklamation.

Permalänk

Öppna GPU-Z. Står det Shaders: 1536, så har du ett 6970. Står det Shaders: 14**någonting, så har du ett 6950

Permalänk
Medlem

Det var inte lite med missuppfattningar i den här tråden
Om folk kunde bemöda sig att ta 2min och läsa mer än det första inlägget innan dom postar så skulle ju denna tråd varit minst hälften så lång.

En sak som det är lite felaktig info om är 6+6,8+6 kontakterna på 6950,6970 korten.
Som en generell regel kan det stämma att ett 69050 endast har 6+6 MEN långt från alla har det.
Tex det jag har se bilder,test.
Visst det är inte ett kort som följer ati's reference design men jag har sett ett som har följt den men ändå haft 6+8 kontakter (och ja med en standard kylare).
Så med andra ord är det inte 100% säkert att 6+6 betyder ett 6950 och 6+8 ett 6970.

Sen så går det utmärkt att flasha biosen på ett 6950 med en FW från ett 6970 (eller hacka,ändra org FW) så att kortet visas som ett 6970 i win,gpuz,etc.

Och sen som många redan sagt en hel del kort var,är felmärkta.

Skrivet av _MmattiasS_:

Öppna GPU-Z. Står det Shaders: 1536, så har du ett 6970. Står det Shaders: 14**någonting, så har du ett 6950

Samma sak där mitt kort har alla 1536 shaders uplåsta från fabrik men det är fortfarande ett 6950 (med 6970 fart) så det är ju inte helt 100% säkert det heller.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidsavenberg:
Skrivet av Mögel:

Jag tänker själv mest på kvittot, det hade varit bra om dem ändrat originalkvittot så att det står rätt märke. Alt. skickat med ett separat kvitto för grafikkortet för att undvika eventuella missförstånd vid eventuell reklamation.

Det känns onekligen som en väldigt bra idé.

Permalänk

Har det löst sig eller?