Permalänk
Medlem

boden eller Sölvesborgs pizzeria i Sölvesborg

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Coloseum är fantastisk!

En annan bubblare är Campino jämte Grand.

Ja campino funkar med faktiskt Super Star på nedre norrmalm är inte dum den heller.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

I Västerås finns den godaste pizzan hos Pizzeria Amore nere i centrum. Den godaste kebaben finns dock på Pizzeria Valentino, i Skiljebo Centrum.

EDIT: Är ni i Ljungsbro (utanför Linköping) så köp inte kebab hos någon utav de pizzerior som finns i närheten. Vet inte vad det är riktigt, men kebab är de fan inte!

Både Amore och Valles går väl an, men jag tycker att Misto of Italy har den godaste pizzan och Sturegatans pizzeria den godaste kebaben.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

hässelby värdshus har börjat göra riktigt bra kebabpizza har jag märkt nu på sista tiden

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Pizzeria valentino i mjölby!

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Är man i tyresö eller i södra delen av stockholm så skall man till la fluer ;D !!!111oneoneone

Permalänk
Medlem

Om du är i Halmstad så är det Capri som gäller, om du vill ha en pizzeria med hemkörning så satsa på Hawaii.

De är kända för att ha familjepizzor stora som busshjul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiPERnx:

Är man i tyresö eller i södra delen av stockholm så skall man till la fluer ;D !!!111oneoneone

Den har man åkt förbi i minst 20års tid utan att testa däremot testat greken"grannen" flera ggr.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Tycker pizzerian Dilan här i Ed har den godaste kebaben och även tacokebab.

När jag bodde i Västerås så gillade jag pizzerian på Vallby, den som är i samma byggnad som hyreshuset och ICA vallby.

Permalänk
Medlem

Alcamo eller Primo inne i Jönköping,då ska man ta en J-södra eller en kebabpizza/rulle:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Pizzeria Palermo i Skövde. Godare kebabsås finns fan inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Pizzeria Palermo i Skövde. Godare kebabsås finns fan inte

Då har du inte smakat den i JKPG;)

Visa signatur

Permalänk

Robbans pizzeria i tumba sthlm har sveriges bästa pizza. lite dyrare mycket godare. gått där i över 20 års tid å dom e bäst av alla jag testat när man rest land å rike runt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av stefan1981:

Robbans pizzeria i tumba sthlm har sveriges bästa pizza. lite dyrare mycket godare. gått där i över 20 års tid å dom e bäst av alla jag testat när man rest land å rike runt

Jasså du bor där du:)
Rönninge här

Jo Robbans har finfin pizza, fast käkar hellre i s(a)lem!

Permalänk

Campino tycker jag är bäst i Varberg, en aning dyrt nu för tiden bara.
Har blivit en del konkuranns på sistone, och det senaste tillskottet 89000 tror jag den heter, det är iaf telefonnumret, har stora riktigt goda pizzor.

Permalänk

I Göteborg har jag inte hunnit testa så många (typ Nemos på Lindholmen och Utbys Pizzeria där båda var helt okej).
I Ängelholm så var Accapulco helt klart min favorit, de hade riktigt najs kebabpizzor.
I Höganäs tycker jag många är bra men inne i Höganäs är nog Jour Pizza eller Marados bäst dock är det alltid rökigt på Marados.
I Helsingborg har jag inte direkt någon favorit och i Svalöv finns (eller fanns i alla fall så vitt jag visste) där bara två och av de så föredrar jag Svalövs Pizzeria. I Doretea fanns där bara en så där är det inget snack om saken.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

I Västerås är det helt klart Toscana som gäller!
Och vill man ha kebabrulle större än en hästpenis ska man bege sig ner till Sippan...satan vilken size alltså!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Ja, för isbergssallad & pommes frites passar ju finfint på pizza, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Ja, för isbergssallad & pommes frites passar ju finfint på pizza, eller?

Jag tycker det är riktigt gött;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Uppenbarligen finns ingen god pizza i Stockholm.

Permalänk
Medlem

i göteborg så är cyrano riktigt bra om man gillar den sortens pizzor som dom gör(inte direkt så att dom ahr kebab:/) annars så är nog pizzeria sera på hisingen det ställe med bäst pizza.

Permalänk
Medlem

Pappa Grappa i Norrköping gör bra grejer. Men sen tycker jag inte direkt att svettiga kebabpizzor på skitdeg ens bör räknas som pizza.

Permalänk

På landsbygden där ingen bor vet jag några bra pizzerior, annars tycker jag många pizzabagare saknar självkänsla till att göra annat än barnpizzor. Med barnpizzor så menar jag sådana som varenda pizzabagare har och det finns absolut inget som utmärker dem på något sätt. Dessutom har de ofta en pizzameny med ca 70 pizzor, där de flesta än likadana förutom att en ingrediens har byts emot en annan, där en vettig pizza självklart hade de båda ingredienserna. Är det så att någon är allergisk emot något, så hade ju denna kunnat be att plocka bort en ingrediens.

En hygglig pizzeria på landsbygden är Athena i Trollhättan, de har t.ex:
Tigris: Oxfile, jalapena, ruccola, champinjoner tacokrydmix, lök, tzatziki, där tzatziki är den viktigaste ingrediensen.
Fiorentina: Mozzerellaost, oxfile, zucchine, auberginer, champ, pesto, tzatziki och färsk basilika.
Där dessa pizzor är extremt goda och egentligen inga märkvärdiga ingredienser, vilket gör att priset också är normalt.

En annan hygglig pizza i samma stad i centrum (minns ej namnet på den) kör med vedugnsbakning, där man får handskalade räckor m.m. Och de har goda pizzor som har bl.a. soltorkade tomater och en pizza som har honung och cachenötter, som passar så otroligt bra tillsammans. Soltorkade tomater är annars något alla borde testa på en pizza.
Denna pizzeria är dock väldigt dyr, men man får lite vad man betalar efter. Deras luncherbjudande (buffen) är dock inget som jag rekommenderar, då de inte gör de goda pizzorna på denna.

Sist så jag själv i ett samhälle närmare göteborg. Där min porterpizza är underbar, då med portersteksås på. För ni som inte vet så är porter ett mörk öl och steken i mitt fall är en fransyska (hyfsat nötkött).

*edit*
Om någon har förslag på en vettig pizzeria inne i göteborg så vore jag tacksam, med vettig så menar jag inte enbart "standardpizzor". Men samtidigt behövs det inget extremt konstigt på dem heller som en bäver eller så. hehe

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

På landsbygden där ingen bor vet jag några bra pizzerior, annars tycker jag många pizzabagare saknar självkänsla till att göra annat än barnpizzor. Med barnpizzor så menar jag sådana som varenda pizzabagare har och det finns absolut inget som utmärker dem på något sätt. Dessutom har de ofta en pizzameny med ca 70 pizzor, där de flesta än likadana förutom att en ingrediens har byts emot en annan, där en vettig pizza självklart hade de båda ingredienserna. Är det så att någon är allergisk emot något, så hade ju denna kunnat be att plocka bort en ingrediens.

Tigris: Oxfile, jalapena, ruccola, champinjoner tacokrydmix, lök, tzatziki, där tzatziki är den viktigaste ingrediensen.
Fiorentina: Mozzerellaost, oxfile, zucchine, auberginer, champ, pesto, tzatziki och färsk basilika.
Där dessa pizzor är extremt goda och egentligen inga märkvärdiga ingredienser, vilket gör att priset också är normalt.

En annan hygglig pizza i samma stad i centrum (minns ej namnet på den) kör med vedugnsbakning, där man får handskalade räckor m.m. Och de har goda pizzor som har bl.a. soltorkade tomater och en pizza som har honung och cachenötter, som passar så otroligt bra tillsammans. Soltorkade tomater är annars något alla borde testa på en pizza.
Denna pizzeria är dock väldigt dyr, men man får lite vad man betalar efter. Deras luncherbjudande (buffen) är dock inget som jag rekommenderar, då de inte gör de goda pizzorna på denna.

Sist så jag själv i ett samhälle närmare göteborg. Där min porterpizza är underbar, då med portersteksås på. För ni som inte vet så är porter ett mörk öl och steken i mitt fall är en fransyska (hyfsat nötkött).

*edit*
Om någon har förslag på en vettig pizzeria inne i göteborg så vore jag tacksam, med vettig så menar jag inte enbart "standardpizzor". Men samtidigt behövs det inget extremt konstigt på dem heller som en bäver eller så. hehe

skulle rekommendera dej till att gå till cyrano http://www.cyrano.se/vasa.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

*edit*

Den bästa pizzan jag ätit i GBG (som inte varit från en finare resturang) var faktiskt från en grekisk kvarterskrog i Krokslätt. Tror den heter nått generiskt greknamn, typ Taverna. Iaf, de hade vad de kallade gourmetpizza. De hade också lite roligare utbud (likt Athena i THN). Priserna var typ 15-20kr dyrare än din vanliga svettiga kebab, vilket var väl spenderade pengar.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jasså du bor där du:)
Rönninge här

Jo Robbans har finfin pizza, fast käkar hellre i s(a)lem!

Japp. Uppväxt i Tumba men bott i Salem i 6 år nu.
Salem har ingen kanonpizza. Ända fördelen e när man e bakis så får man maten hembärs från centrum pizzan. Men föredrar Robbans då det e Sveriges bästa pizza

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Tycker Pizzeria Mums som ligger vid en av hållplatserna längs mölndalsån är riktigt bra, sydamerikaner som har den pizzerian, och de har lite annorlunda pizzor. Tror även man kan be få beställt samma pizza som han vunnit Sveriges bästa pizzabagare med dessutom.

Sen finns ju Sannegårdens pizzeria som jag går till nu för tiden då jag bara bor ett stenkast därifrån. Många säger att de har den bästa pizzan i stan. De har väl främst standardpizza, men även lite mer lyxiga med parmaskinka etc.

Skrivet av jonte234:

Går nog förbi där varje dag efter träning, ser att det brukar vara ganska mycket folk där på fredagar. Synd att det är en bit därifrån till hemmet, så om man ska pröva dem så får man ju käka där.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

*edit*

http://www.pizzeriamums.se/ , sjukt goda pizzor och med mycket smak. Tycker att vanlig pizza är lite mycket: fett + kött + bröd, gött när man är bakis eller trött men inte så jättegott egentligen. Han vann pizza SM förra året så jag gissar att han vet vad han gör. Vill du dock ha någon av de mer exotiska pizzorna så måste du beställa dem dagen innan (vilket är lungt då det vanliga sortimentet slår de flesta andra pizzerior imo). Dock så får man betänka att det inte är en pizzeria dit man går om man vill ha den största pizzan med mest fett och som dryper med sås, även om man blir mer än nog mätt.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Stadsparken och Venezia
Fast... jag har inte ens testat hälften av stans pizzerior, jag tror att att Katrineholm har högst pizzeria per capita i Sverige (OBS skämt)

Hm, får nog säga Nobel eller Kings, fast jag är väl lite partisk iom att Nobel ligger utanför fönstret nästan :> Venezia har dock rätt god vitsås vill jag minnas.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Hm, får nog säga Nobel eller Kings, fast jag är väl lite partisk iom att Nobel ligger utanför fönstret nästan :> Venezia har dock rätt god vitsås vill jag minnas.

Nobel är helt ok, nära där jag bor, men Venezia är bäst.
Kings har rent ut sagt vidriga såser och är dessutom svindyra. No go.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″