Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Skrivet av Lordh:

http://www.fileserve.com/file/gbGVdYp/bf3.rar

Räcker med en aktiverad .exe fil. Byt ut den mot eran original vilket jag gjorde då jag också hade problem med att det var problem med att ansluta till aktiveringsservern.

edit: http://battlefieldo.com/forum/threads/how-to-unlock-battlefie... Där är "källan". Jag använde den och det funkade.

Det kan inte strula till allt då?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Får upp denna rutan hela tiden. Är väl inte ens värt att försöka, bara vänta tills senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasp:

Ni har loggat in med ett EA konto för att spela bc2, när ni skapade erat origin konto vart det förmodligen länkat ihop med Bc2.

jag har inte möjlighet att testa just nu, men BC2 kräver väl inte origin för att starta nu, bara för att det lades till där? Kan jag fortfarande starta med .exe filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Det kan inte strula till allt då?

För mig funkade det. Jag garanterar inte att det funkar för alla. .exe filen är inte min utan hittade den i http://battlefieldo.com/forum/threads/how-to-unlock-battlefie....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

WTF!!

Quote från ea-chatten.

you:
When i try to start the game, it wants me to enter my cd-key again even tough i entered it into origin. But then i get the turning wheel of death

Krishna:
contact the third part from where you have purchased the game in this regard

Eh, tjena!

Kom igen nu! Jag vill spela.

Permalänk
Skrivet av Rasp:

Ni har loggat in med ett EA konto för att spela bc2, när ni skapade erat origin konto vart det förmodligen länkat ihop med Bc2.

Hade det inte varit för att jag skapade origin-kontot i samband med alphan och att jag hade det uppe senast igår av andra anledningar och då utan bc2 som dök upp först vid bf3 installationen idag så hade jag trott det.

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade verkar det postas lite officiella svar i denna battlelogtråden: http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Permalänk

Gaaaaaah, nu påstår de till och med att jag inte är ansluten till internet, jäkla EA-nissar.

Permalänk
Medlem

Den här tråden kommer bli större än en extrametagalaktisk dinosaurie.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

lite off topic men måste bara fråga en sak. Ni som har BC2 på samma konto, har det lagts till i origin för er också? Heter det "Digital Delux Edition"? Jag har en vanlig fysisk kopia.

Jo, det har lagts till för mig också av nån anledning,

On topic;

Har samma problem som ni andra, skrev in nyckeln så jag kunde installera , men så säger den att de inte kan koppla mitt konto till nån nyckel....

I battlelog så har jag ju t.o.m fått Battlefield 3 veteran award... Men kan inte starta något.

Permalänk
Medlem

Liten update; som flera antagligen förstod så var min tidiga optimism totalt ogrundad, ja jag har lyckats installera spelet nu, jag kan logga in på battlelog, där allt verkar ok, men när jag skall starta så får jag upp en ruta där det står att mitt spel inte är aktiverat för det här kontot, som är blankt.

Skit samma, testar igen imorrn.

Ledsen ifall jag gav några av er falskt hopp

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Får upp denna rutan hela tiden. Är väl inte ens värt att försöka, bara vänta tills senare.

http://i42.tinypic.com/w2lfe0.png

Har exakt samma problem.

Permalänk

Det verkar som detta är utom DICE händer och det är enbart själva huvudbolaget EA:s fel som har kladdat till det med aktiveringsservern.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Det lustiga med det hela är att vi som använde proxy för att aktivera spelet tidigare alltså fick både spela spelet tidigare och slippa dessa aktiverings problem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

ea support chatten
Olyvia: did you purchase game through us because your video card does not support by the game

Nu är det mitt gtx 560 kort som gör att jag inte kan aktivera mitt bf3...
ÄR DOM FRÅN MARS?

Permalänk
Medlem

Dessutom bjuder de inte på bättre DL speed! Får bara 14Mb/s. Betan gick i 30Mb/s iaf!

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusr:

ea support chatten
Olyvia: did you purchase game through us because your video card does not support by the game

ÄR DOM FRÅN MARS?

Haha, blir man inte glad av ett sådant svar?

Permalänk
Skrivet av linusr:

ea support chatten

ÄR DOM FRÅN MARS?

Säkert några stackars indier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusr:

ea support chatten

ÄR DOM FRÅN MARS?

Hah, allvarligt? Jösses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Har exakt samma problem.

Samma här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av steamuser:

Riktigt dåligt att man inte ens kan installera spelet. Så mycket hype för inget :@ hade de haft det på steam så skulle det säkert funkat mycket bättre.

Skrivet av id_hunter:

Har exakt samma problem.

Seriöst. SISTA gången jag köper ett spel. Precis samma sak som hände med Dead island!

Kan dom sluta lansera spel via dessa kassa aktiveringskänster?
Vad är det dom inte förstår. Jävla noobs säger jag bara.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk

Lagomt less man blir....

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk

Jag testade den .EXE filen och det funkade inte så bra...ingen skillnad alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma fel,,, Rätt besviken på att dem inte var beredda på detta...

hoppas det tunnar ut fort.. så man kan aktivera sig..

Visa signatur

|CoolerMaster Silencio 550| Intel Skylake 6700k@4.0GHz |Corsair Cooling Hydro H80i GT |Asus Z170 PRO GAMING |Ripjaws 3000mhz ddr4 ]Asus Strix 970 gtx|Fractal Design Newton R2 800W |

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma laddningshjul som M89 posta screenshot på..

SÅ JÄVLA SUR!

Har betalt ett för ett spel så kan jag inte lira de för de envisas om att man måste regga online?

JAG FÖRSTÅR PIRATERNA! DE HAR FAN INTE DETTA HASSLE FÖR ATT SPELA SPEL!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

snart ger man upp för dagen o hoppas det går att lira i helgen fan..suck..ea har inte haft riktigt koll på över hur många som ska komma in så dom kunnat förberett sig.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Det här suger rätt hårt

Permalänk

Skönt man aktiverade via proxy för ett par dar sen..

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cosmos92:

Jag har exakt samma laddningshjul som M89 posta screenshot på..

SÅ JÄVLA SUR!

Har betalt ett för ett spel så kan jag inte lira de för de envisas om att man måste regga online?

JAG FÖRSTÅR PIRATERNA! DE HAR FAN INTE DETTA HASSLE FÖR ATT SPELA SPEL!

True story bro. This sucks.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Problem här med. Blir så jävla less på dagens labyrinter man är tvungen att ta sig igenom för att ens få starta skiten.

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10