Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heniv181:

Att det har hänt massa gånger förr gör att det ska accepteras? Nej, för många utvecklare / utgivare kommer undan med sånt här. Jag kan ha överseende för ett spel som LoL som är gratis. Men EA tar ut premium priser för sina produkter.

Webhallen där jag köp spelet är kanonbra, jag har alltid fått spelen jag beställt samma dag som release. Men tyvärr är det den vägen jag måste gå för att reklamera, och då får de ta lite skit (extra jobb och strul) och skicka vidare det till EA.

Du behöver inte gå någon väg för att reklamera spelet. Du behöver bara vänta i någon timma

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Folk uppskattar EA riktigt mkt här med: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/330/7667672.page

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CyberVillain:

Vi ska ha LAN imorn, kul om det inte blir nått pga att EA är rövkukar

Skyll på dina medspelare som oxå gör att det är omöjligt vid nytt spel i denna rank. Vem har lan vid spelsläpp.. nice

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drangar:

swedbank ligger nere också! allt är en stor hackerattack!!

Swedbankpersonalen är upptagen med att rage:a över Origin

Permalänk

två kompisar till mgi har samma problem, det kan vara för att halva europa har slutat jobba nu och alla som vill spela vill aktivera det samtidigt, det tog 25min för han ena att komma vidare sen ytterligare 25min att börja installera. Gå och drick kaffe med morsan eller något och kolla till "kugghjulet" lite då och då:P

Lycka till!

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon? Slipper gärna åka dit i onödan

Installerade på 2 datorer precis, varav de försvann från en så det är inte så smart antar jag ^^

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Vi ska ha LAN imorn, kul om det inte blir nått pga att EA är rövkukar

det är imorgon det...tänk på att kanske 10miljoner människor samtidigt vill fixa? konstigt om det krashar idag då?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubensis:

Swedbankpersonalen är upptagen med att rage:a över Origin

bahaha

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

De har ju allt webbaserat för att det ska bli svårare att piratkopiera. Det här har hänt massa gåner förut, och alla gånger har det löst sig inom några timmar. Chilla på det lite bara så kan du spela ditt spel imorgon. En kväll utan ett spel är inte världens undergång.

Du tycker det funkat bra när piratkopierarna satt och spelade i Måndags och nu sitter det en drös människor som betalat för spelet som inte kan spela. Tycker det låter som deras webbaserade lösning verkligen har löst problemet och skapar nog inte alls mer...

länktips: http://www.geekwire.com/2011/experiments-video-game-economics-valves-gabe-newell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tintin91:

Änklingen så hittar jag er alla. Fan vad trött jag blir på EA som inte kan göra någonting rätt. Vill fan lämna tillbaka skit spelet nu, orkar inte anstränga mig någe mer! 5 timmar räcker!!!

1000 balubas på att du kommer sitta många timmar tills du accepterat att du inte är ensam

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Avstängd

Vill se statistiken på antal miljarder svenska staten förlorar på sjukskrivningar i morgon.. hahaha

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk

- Väntat några år... (check)
- Bytt moderkort, CPU, RAM (check)
- Förbokat BF3 (check)
- Fixat Origin konto innan (check)

=

Döds hjulet från EA...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Fan va less man blir...

Hade detta varit en efterföljare till bf2 hade det gått att installera iaf och sen i spelet skulle man få "modifierat innehåll" eller nån annan dynga!

Detta är ju löjligt!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

det är imorgon det...tänk på att kanske 10miljoner människor samtidigt vill fixa? konstigt om det krashar idag då?

Det är ju just det som är de ttråkiga, 8 miljoner spelade betan, så dom BORDE ha varit redo för att minst 8 miljoner vill köpa spelet.

Sedan kan man titta på alla sina konkurrenter, alla gör samma misstag, jag har inte sett ett enda efterlängtat onlinespel lanseras utan problem på releasedagen, ingen säger ju vad det är för problem med man kan ju spekulera i att "dom inte visste hur många som skulle köpa spelet"

bara att lägga sig i soffan och kolla på en film...

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

- Väntat några år... (check)
- Bytt moderkort, CPU, RAM (check)
- Förbokat BF3 (check)
- Fixat Origin konto innan (check)

=

Döds hjulet från EA...

Svårt att inte hålla med!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Världens kanske mest utannonserade spel detta år och det går inte ens att installera på release dagen detta är verkligen katastrof, börjar bli allt mer frustrerad!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooby77:

Vill se statistiken på antal miljarder svenska staten förlorar på sjukskrivningar i morgon.. hahaha

Riktigt synd att inte jag har VAB'en imorgon utan hade det idag då jag inte hade spelet

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

NOTICE Origin activation is down at the moment. We are aware of the issue and working on it. Thank you for your patience.

Visa signatur

Main: FD ARC, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Samsung SpinPoint T166 500GB, MSI P67A-GD55, Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART, Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4,3 GHz, ZOTAC GTX 470 1280Mb * 2 SLI, Corsair AX 850W 80+ GOLD, Asus Essence STX + Sennheiser PC360, Allt vattenkylt
Cdon: SWEC1112 Inet: INET

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Du behöver inte gå någon väg för att reklamera spelet. Du behöver bara vänta i någon timma

Det spelar ingen roll, att reklamera produkten är det starkaste sättet att uttrycka min åsikt och det bästa sättet att nå EA.
(Spelar ingen roll om det börjar funka om en timma eller en vecka, produkten var defekt när jag köpte den. Punkt.)

Visa signatur

Main - i7 2600K | MSI P67A-GD65 REV B3 | Corsair XMS 8GB | Intel 510 120GB | Gigabyte GTX570 OC 1280MB | Cooler Master 690 II Adv. | Corsair HX 850W 80+ | Noctua NH-U12P SE2
HTPC - i5 3570K | Asus P8H77-I | Corsair XMS 8GB | Samsung 840 120GB | be quiet! Pure Power 430W 80+ Bronze | Fractal Design Node 304 | Mobilt Samsung GT Pro 8.4 | LG G3 D855

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Ta det lungt. Det är bara servrarna som är överbelastade. Testa imorgon så ska du se att det går. Ingen behöver hålla någon ersättningsskyldig och du behöver inte "kräva" att få det spel reklamerat. Vänta bara en dag och vill du inte ha spelet kan du kontakta butiken där du köpte det. Vill du ha det reklamerat föreslår jag att du är lite trevlig när du frågar också och inte "kräver" att få det reklamerat.

Det här han hänt massa gånger förr. Det är bara att vänta några timmar.

Jag vill se någon hängd för detta.

Permalänk

Först stod det att det inte gick att aktivera spelet, Sen tryckte jag "lös in produktkod igen" gjorde detta sen detta förbannade kugghjul!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

Borde man inte kunna få spela Campaign mode iaf utan aktivering?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Hahaha EA = Endless Activation

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fread:

Har redan gått förbi ett antal sådana meddelanden,men sitter ändå och försöker

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Har redan gått förbi ett antal sådana meddelanden,men sitter ändå och försöker

Samma här!

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem...
Fick ett meddelande i Origin om att de är medvetna om aktiveringsproblemet och jobbar på att fixa det...
Så helvetes jävla lagom i tid när man redan har installerat om allt tre gånger -.-

Permalänk
Medlem

något får mig att tänka på denna låten

http://www.youtube.com/watch?v=zJv5qLsLYoo

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Hahaha EA = Endless Activation

Hahaha, bäst hittils:D

Permalänk
Medlem

Det brukar stå olika på min "wheel of patience". Ibland har man ingen uppkoppling, ibland är inte spelet mitt, ibland står det som "Fread" postade..... undrar hur många olika man kan få?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning pa dom första Memes i stil med "Scumbag Origin: Sells you game - doesnt work" xD