Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

Hoppas att spelet är värt att vänta på...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Polarn köpte spelet på Gamecarddirect och har inte lyckats ladda ned det från Origin men är, vad jag vet, aktiverat och klart. Kan jag ta med mina BF3 LE skivor och installera det hos honom? Eller är mina skivor bundna till mig?

Någon? Slipper gärna åka dit i onödan

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Det sjuka är ju att jag kommer in på battlelog utan några som hellst problem! men origin fuckar ju allt

Permalänk
Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Hedersmedlem

Undrar om man kan fulrouta sig till någon inte så upptagen aktiveringsserver..Det här är så galet trisst för Dice :(. Bygga ett mästerverk och sedan kan ingen köra det för att någon /läs EA/ inte får ****let ur vagnen och skriver en fungerande aktiveringstjänst.

En temporär lösning vore ju att tillåta ALLA att spela utan att ha aktiverat tills dess att aktiveringsservrarna kommer upp igen..

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Äsch det är nu man ska plocka fram sitt allt sitt tålamod som man har undangömt. När de väl har fått igång det blir det nog roligt iallafall. (Försöker hålla en positiv inställning om det hela)

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av heniv181:

Samma problem.
- Snurrande hjulet.
- Kan inte aktivera kontot.
- Inte installerat korrekt.

Detta är bortom all kritik, EA och Origin är svartlistade av mig från och med nu. Jag kommer att kontakta EA och kräva att få mitt spel reklamerat. Jag kommer även maila DICE, för det är även deras rykte som står på spel. I förhoppning att de håller EA ersättningsskyldiga för detta.

Jag uppmanar samtliga att göra liknande.

Mina åsikter:
- Origin är värdelöst.
- För att vara så stora gör EA ett skitdåligt jobb.
- Att leverera en defekt produkt som på något sätt måste fixas senare för att ens fungera är inte acceptabelt.

Ta det lungt. Det är bara servrarna som är överbelastade. Testa imorgon så ska du se att det går. Ingen behöver hålla någon ersättningsskyldig och du behöver inte "kräva" att få det spel reklamerat. Vänta bara en dag och vill du inte ha spelet kan du kontakta butiken där du köpte det. Vill du ha det reklamerat föreslår jag att du är lite trevlig när du frågar också och inte "kräver" att få det reklamerat.

Det här han hänt massa gånger förr. Det är bara att vänta några timmar.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

Du och x antal till har samma problem

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Visst. Det är riktigt jäkla dåligt av EA att inte vara beredda på trycket från ett av årets största spelsläpp, men att säga att man ska be att få pengarna tillbaka och lämna tillbaka spelet känns lagom dampigt. Skärp er. Ska ni ALDRIG spela spelet bara för att ni inte kunde spela det första släppdagen? Ni är lika larviga som EAs aktiveringsservrar just nu.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk

Fyfan va det här suger. Dom får alla att peppa releasedagen och så kan bara ett par lyckligt lottade personer spela det. Hoppas fan att de löser sig snart

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk

Aha efter lite väntan fick jag skriva in Aktiverings koden alle fall.
Men nu behöver jag vänta igen när jag har skrivit in den.. :/

Permalänk
Medlem

inget funkar nu typ, dom verkar starta om origin servrarna ....

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det är servrarna som är överbelastade, inte origin som vill ha eran produktnyckel två ggr. Ville bara klargöra det

Det kan jag förstå, jag är okej med att multiplayer kan fucka ur när miljontals spelkare vill köra samtidigt. MEN! det är fan inte okej att vi inte ens kan få spela single player bara för att är så paranoida så att allt måste vara webbaserat.

De som kör nedladdat kan spela utan problem, de straffar sina betalande kunder utan att komma åt problemet!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

single player offline går ju tack vare vår vän reloaded

får värma upp med det då tills dom lärt sig hur webbservrar fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Battlefield Battlefield
@
@woollynorseman You are required to activate your account first, however our activation servers are currently under heavy load.

No shit, dagen kommentar...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

@zh1nt0
Daniel Matros
@Naiboss @origin_EA @EA I honestly don´t have an ETA right now. As soon as I do, I will post it

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk

"SIDLADDNINGSFEL"

Jag har försökt att installera BF 3 sedan två timmar tillbaka.

Installerade Origin och uppdaterade det. men kan inte skriva in min aktvering nyckel för då kommer de " SIDLADDNINGSFEL Spelaktiveringen verkar inte vara tillgänglig för tillfället. Försök igen senare. Om problemet kvarstår bör du kontakta Origin-hjälpen. "

Så jag KAN inte installera. och deras support SUGER KUK.

är det samma probnlem för er?

Visa signatur

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har spinning wheel från origin läckt in i spelet! http://www.youtube.com/watch?v=ZGTTwRBMov0

Varför gick jag inte upp tidigt i morse och aktiverade

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Pratade med supporten, inte ens de kunde aktivera min nyckel eller en annan skarp nyckel dom testade med.
När de försökte så fick de page error, de trodde servern var nere och rekommendationen var prova igen i morgon bitti.....
Kul svar efter 40min i telefonkö.

Permalänk
Medlem

Antar att detta är ett ypperligt läge för en handtralla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Det kan jag förstå, jag är okej med att multiplayer kan fucka ur när miljontals spelkare vill köra samtidigt. MEN! det är fan inte okej att vi inte ens kan få spela single player bara för att är så paranoida så att allt måste vara webbaserat.

De som kör nedladdat kan spela utan problem, de straffar sina betalande kunder utan att komma åt problemet!

De har ju allt webbaserat för att det ska bli svårare att piratkopiera. Det här har hänt massa gåner förut, och alla gånger har det löst sig inom några timmar. Chilla på det lite bara så kan du spela ditt spel imorgon. En kväll utan ett spel är inte världens undergång.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Chattar med supporten, dom fattar ingenting!! De vill att jag ska ominstallera, men det hjälper ju inte! Trögfattade!!!!

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem

Vi har landat på månen....vi kan genomföra hjärtoperationer via internet med robotar och vi har folk som pysslar med atomforskning....
Nånstans kanske man borde räkna med mer än 14 pers vid release så servern inte blir lika användbar som ett hampasnöre mellan två ravioliburkar.

De har iaf "lokaliserat" felet....bara o vänta nu då.
Kul med pre-orders emellanåt.....

Nästa fluga = Post-order. Place your order later to ensure steady servers!

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Eller din skivspelare. Min laddade i alla fall ner i 11gbit/s trots mitt 8mbit internet. (Från skivan alltså)

laddade du in spelet från skivan på 1 sec? shit, vilken dvd har du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair 800D | i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 8 Gb 1333MHz | XFX 7970 | Corsair SSD 120GB | AX 850W 80+ G| Vattenkylt

Permalänk
Medlem

BF3 borde byta namn till COD.. Circle of death

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Skrivet av eviln:

Antar att detta är ett ypperligt läge för en handtralla.

This

Permalänk
Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Nån som vet om single player löser upp något? Om man kör SP via fulversion så kanske man missar nån unlock eller nåt?

Permalänk

Tänk hur många personer det är som försöker aktivera det samtidigt. Klart att deras server inte klarar att hantera allt på samma gång!!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Blir väl en match sc2 och se om det är löst efter Var inte så negativa. De kommer ju lösa det inom några timmar. Gör något kul i stället för att sitta i timmar och gnälla över att servrarna är överbelastade.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2