[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk

Fel-tråd men bara en liten fråga:
Vet någon om man blir bannad om man spelar på TDM - 32 players / Rush - 64 players?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk

Servern var jätte trevlig när någon faktiskt svarade och sa hej vilket ingen gör på andra servrar som jag varit inne på
Tyvärr är mitt bf3 buggigt och det slutar funger efter minst 15min.
Men som sagt: Väldigt trevlig verkar den vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag kommer om en timme.

Skickades från m.sweclockers.com

Acceptera förfrågan då

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...
Ska tydligen lösa problemet med att folk blir kickade av "admin".

Jo och detta kommer ju bara fungera på Sweclockers servern, om du sedan försöker spela på en annan så kommer du bli kickad för att du inte har det uppdaterat =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jo och detta kommer ju bara fungera på Sweclockers servern, om du sedan försöker spela på en annan så kommer du bli kickad för att du inte har det uppdaterat =/

Varför skulle det bara fungera på denna server?
Det enda du gör är att du tar bort dom gamla filerna i princip. Jag gjorde en variant av det där, och jag kan spela utan problem på alla server.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Vi har senaste PB server filen men det verkar vara något som inte stämmer då ingen som har senaste PB klient filen verkar lyckas komma in.

Konstigt jag har inte ens rört PB och kommer in över allt utan större svårigheter.

Är inne så länge jag vill på matcherna.
Verkar bli ett svårlöst problem för dom som drabbas.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...
Ska tydligen lösa problemet med att folk blir kickade av "admin".

Det där görs på egen risk, se till att backupspara alla filer ni leker med. Ni har ingen garanti för det som finns i den dropboxen.

Det finns definitivt en missmatch mellan senaste klient och server filerna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför skulle det bara fungera på denna server?
Det enda du gör är att du tar bort dom gamla filerna i princip. Jag gjorde en variant av det där, och jag kan spela utan problem på alla server.

Menade att om du lägger in dom gamla filerna så kommer servern kicka dig för den kör dom nya.
Men det räcker alltså att bara göra första steget för att spela på Sweclockers och alla andra servar?
(Har uppdaterat sen innan)

EDIT: Spelar nu med första steget!

Permalänk
Medlem

Tehran Highway laggar extremt mycket, server som det är fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Tehran Highway laggar extremt mycket, server som det är fel?

Det är en bana som rubberbandar väldigt mycket på alla servrar, kan vara den. Kan inte alla namnen.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Dog det för er med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Det finns? Fanns åtminstone nån "queue" som dök upp när man försökte komma in på en full server i betan = kö system?

Får bar server full. ingen kö

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Tehran Highway laggar extremt mycket, server som det är fel?

Tror det är banan som strular. Ospelbar på vilken server jag än går in på, medan övriga funkar bra.

Nej, om man nu kanske skulle ta ett ryck och spamma refresh-knappen så man kommer in på swec-servern...

Permalänk
Medlem

Är jag dum eller? Läser igenom tråden om och om igen, hittar inte adressen till servern. Någon som vill berätta?

Edit: Nvm... sökte på Sweclockers i serverlist... hade tydligen vissa filter på innan

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Jäkla tryck på servern. Inte en jävel lämnar

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Jäkla tryck på servern. Inte en jävel lämnar

a fan har försökt joina i 10min nu but no room

Visa signatur

Tharmaltek GT Snow / i7 6700k / Noctua NH-D14 /Nvidia RTX 3080 / Gigabyte Z170-World Of Tanks / Corsair 750w / 16gb / 1tb / Crucial MX300 525GB

PS5 / Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag lämna just så, gogo

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hur är det med Clan taggen "SweC", får man använda den hur man vill om man är medlem i platonen?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

sådär då är man påväg in

btw när man bryter en match mitt i sparas poängen eller loosar man dom? är inte så van med hur det fungerar i bf.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kanske den dummaste frågan hittils, men vart är adressen till servern?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Då har man gjort sin första teamkill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Där har du fel och många andra hardcore lovers

Hardcore gör det LÄTTARE. Då den som skjuter först vinner, inte den som siktar bäst/har bäst reaktions förmåga. Gör om gör rätt

men är det inte så att om man klarar av att döda folk genom att ha bättre reaktionstid och vara smart är den person som är duktigast ?

Dessutom så kan man göra så att man drar ner hp från 100 % till typ 50% så får man bättre gameplay, och dessutom så gör det spelet möjligt att använda pistolen ^^

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske den dummaste frågan hittils, men vart är adressen till servern?

sök på sweclockers.com så får du upp den

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Kanske den dummaste frågan hittils, men vart är adressen till servern?

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Visa signatur

Stationär: PC-K62 | i7 930 @ 2.8ghz | TRUE | Gigabyte X58A UD7 | 6 gb | GTX570 | 2x500+2x1000+320 gb | Windows 7
Server: Athlon II X2 240E | Asus M4A78T-E | 8 gb | 320 GB + 8x2TB | FreeBSD
Bärbar: Thinkpad T60 | C1S 1.6 ghz | 2 gb | 40 gb hdd | Archlinux https://www.dropbox.com/referrals/NTEzMjU3MDk

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Kanske den dummaste frågan hittils, men vart är adressen till servern?

Bort med filter och sök på SweC

Första erfarenheten av servern: TK av widL out of combat.

Permalänk

*Going MAD!*

Beställt från Webhallen och det kom inget idag... Så helvetes sugen på att spela nu!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

*Going MAD!*

Beställt från Webhallen och det kom inget idag... Så helvetes sugen på att spela nu!

Går inte att aktivera spelet iaf. Så du missar inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Dum fråga, hur skriver man i in-game chatten?

Permalänk

jag ställde in att både punkbuster A och B ska köras som admin, å gav dem fria segel i windows brandvägg, sen har det funkat bra för mig, (ännu så länge iaf)

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70