Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

om nån har directxproblemet och en lösning som fungerar säkert får ni gärna skriva:)

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

@samus
lyckades du få det att fungera då?:)

Det kanske var otydligt, men ja :). Tog bort alla .cab-filer. Se till att inte ta bort allt i mappen dock, eftersom det ligger andra filer där också.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samus:

Det kanske var otydligt, men ja :). Tog bort alla .cab-filer. Se till att inte ta bort allt i mappen dock, eftersom det ligger andra filer där också.

Tack du kan ha räddat min dag !:D

Visa signatur

|Asus GTX1070 Strix OC 8GB |16GB Veangeance 1600MHz|Intel Core i5 4690K|Corsair 650W|HDD 1TB|Samsung 840 Pro 256Gb|Gigabyte GA-Z97P-D3|Fractal Design R5|Steelseries M800|Steelseries Sensei wired/wirless Pro|Steelseries Elite Prism|Telia Fiber 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrion:

Tack du kan ha räddat min dag !:D

Lugnt! Hoppas bara att EA/Origin/Whatever har fixat så att jag kan spela efter jobbet idag.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Skrivet av acrion:

om nån har directxproblemet och en lösning som fungerar säkert får ni gärna skriva:)

du kan ju också prova att installera om directX då det står att man ska göra det i troubleshooting manualen...

Permalänk
Skrivet av Jacbgbg:

I dag fungerar det inte heller. Fast på ett annat sätt. När jag ska starta BF3 skickas jag hit:
http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/?reason=notallowed
Där det inte går att logga in med mitt Origin-konto.
Det händer ingenting. Och detta känns otroligt puckat eftersom jag redan är inloggad i Origin.
Nån mer som har detta? Ska man reparera? Eller chatta med en indier?

Jag sitter i samma sits. Vet inte hur vi ska få det o funka. Vi har spelet i origin men inte i webbläsaren. Spelar ingen roll hur mycket jag har bytt lösen så funkar det inte ändå.
Vill fan också spela nu. =(

Permalänk
Medlem

Inte hängt med de senaste timmarna men..
Funkar* aktivering nu? Va ju ett jävla strul igår kväll/natt.
När jag säger funkar menar jag majoritetmässigt.
Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Krigarmunk:

Jag har ett lite skumt problem när jag ska spela, jag vet inte om det är fler som har det och orkar inte solla igenom hela 11 sidor.

När jag kör multiplayer eller campaign så krashar datorn och startas om.
Innan det började hända så krashade datorn ihop och muspekaren stod stilla mitt på skärmen hur mycket jag än viftade med musen så jag va tvungen att starta om manuellt eftersom ctrl+alt+delete inte heller funkade.

Skickar med min speccy:
Operativsystem
MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core i7 950 @ 3.07GHz
Bloomfield 45nm Teknologi
RAM
6,00 GB Trippel-Kanal DDR3 @ 534MHz (8-8-8-20)
Moderkort
ASUSTeK Computer INC. SABERTOOTH X58 (LGA1366)
Grafik
SMB2230H (1920x1080@60Hz)
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
NVIDIA GeForce GTX 560 Ti
Hårddiskar
59GB Corsair CSSD-F60GB2 ATA Device (SATA-SSD)
977GB Hitachi Hitachi HDS721010CLA332 ATA Device (SATA)
Optiska Enheter
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
Ljud
Logitech G35 Headset

Jag har grafik inställningarna på high, och det är då den krashar. Tycker det är konstigt då den borde klara Bf3 på ultimate...
Skulle uppskatta om man kunde få lite hjälp!

Noterar att du har en Corsair Force (likt mig, dock har jag Corsair Force 3 120gb). Det är inte den som strular då? Låter som det.
Kan du röra musen men inget annat? och allt verkar helt fryst?
Aldrig fått något sånt här konstigt fel vid andra tillfällen? Typ vid vanligt Internet-surfande eller dylikt

Här finner du lite mer om det hela:
http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=97417

Permalänk
Medlem

Fick igång det i morse! Kul! Hann bara provlira en snabbis, verkar i vart fall sjukt kul som väntat.

Vet vad jag ska göra i helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

du kan ju också prova att installera om directX då det står att man ska göra det i troubleshooting manualen...

Du tror inte att det är ett ganska generellt tips? Det är lite "testa att starta om datorn".

Min lösning fungerade för mig och många andra iaf.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Skrivet av Samus:

Du tror inte att det är ett ganska generellt tips? Det är lite "testa att starta om datorn".

Min lösning fungerade för mig och många andra iaf.

Men den lösningen har funkat för mig med några andra spel så det kan ju inte skada och prova eller hur?

Permalänk
Medlem

Hade fruktansvärda problem igår med activation. Måste testa idag igen. Sedan märkte jag att man måste har origin, PLUS logga in på EA för att aktivera och spela. Varför varför denna dubbla login? Tycker det är helt överflödigt och jobbigt...eller är det jag som gör fel? Måste man logga in och skapa konto på två ställen för att spela det här spelet? Känns jäkligt onödigt!!

Permalänk
Medlem

Testade tidigt imorse och då funkade det, behövdes ingen aktivering flög bara in på servern direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen CD2 till för om man köpt LE i butik?

Vart aldrig tillfrågad, det var bara hoppa in och köra i morse :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Testade tidigt imorse och då funkade det, behövdes ingen aktivering flög bara in på servern direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här, skrev bara in koden en gång.

Visa signatur

OS:Windows 7 Home Premium 64-bit Chassi:Antec Nine Hundred Mobo:ASUS M4A77TD PRO RAM-Minnen:Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 Processor:AMD Phenom II X4 965, Black Edition SE Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 470 SOC 1280MB Nätaggregat:Corsair TX 650W 80+ HDD:Intel SSD 320 120GB Mus:Logitech G5 Tangentbord:Logitech G15 Skärm:Acer P221W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Vad är egentligen CD2 till för om man köpt LE i butik?

Vart aldrig tillfrågad, det var bara hoppa in och köra i morse :S

Satt just och funderade på samma sak... Enbart för SP kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Vad är egentligen CD2 till för om man köpt LE i butik?

Vart aldrig tillfrågad, det var bara hoppa in och köra i morse :S

Jag behövde stoppa in båda två för att installera det.

Permalänk
Skrivet av metalgubben:

Noterar att du har en Corsair Force (likt mig, dock har jag Corsair Force 3 120gb). Det är inte den som strular då? Låter som det.
Kan du röra musen men inget annat? och allt verkar helt fryst?
Aldrig fått något sånt här konstigt fel vid andra tillfällen? Typ vid vanligt Internet-surfande eller dylikt

Här finner du lite mer om det hela:
http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=97417

Nej jag har aldrig haft något sånt här problem innan, bara med Bf3 och Bad company 2. Annars flyter allt på perfekt.
Nej, jag kunde inte röra muspekaren, jag kunde se den, men den stod still i mitten när jag viftade fram och tillbaka.
Oftast så startar hela min dator om sig av okänd anledning, eller så fryser det sig på en bild så jag måste starta om.

Att ställa ner grafik inställningarna på low hjälpte inte ett dugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superman#1:

Men den lösningen har funkat för mig med några andra spel så det kan ju inte skada och prova eller hur?

Nej, självklart kan det inte skada. Men eftersom det är ett generellt tips, till skillnad från den lösning som jag hittade (som är specifik för BF3 och som har hjälpt mig själv och många andra) så lät svaret lite oengagerat.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Vad är egentligen CD2 till för om man köpt LE i butik?

Vart aldrig tillfrågad, det var bara hoppa in och köra i morse :S

Jag skulle tro att det är andra hälften av spelet, om du inte blev tillfrågad laddades spelet antagligen ner istället.

Permalänk

Det fungerade inte för mig heller igår.

Hängde sig på diverse olika ställen under aktiveringsprocessen (först kom jag inte in i Origin, sen kunde jag inte skriva in koden och efter det fungerade inte aktivering när jag skulle spela.). Provade igen i morse, och efter en snabb manuell uppdatering fungerade allt.

Aktiveringen som stog och snurrade länge kom inte ens upp idag. Jag skulle vara lite försiktig med att ominstallera det ena med det andra när det mesta talar för att det är EAs aktiveringsservrar som skapar i princip alla problem. Det hjälper liksom inte vad man gör på sin egen dator då.

Jag har viss förståelse för att det blir strul när "alla" ska in på en gång. Om strulet sedan forsätter under en längre tid så hade jag varit lite mer upprörd. Sysslar en del med större system -- och sizing är inte lätt. Speciellt inte när du har periodvisa toppar som är extremt mycket högre än normalbelastningen. Om du anpassar systemet efter det blir det dyrt -- det är inte bara servern utan hela kedjan med nätverk etc.

För 289:- på den lokala Elgiganten förväntar jag mig inte en egen dedikerad server...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

Jag skulle tro att det är andra hälften av spelet, om du inte blev tillfrågad laddades spelet antagligen ner istället.

Tycker allt kring installationen tack vare Origin var allmänt överjävligt rörigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hubbee:

Satt just och funderade på samma sak... Enbart för SP kanske?

Skrivet av Segimer:

Jag behövde stoppa in båda två för att installera det.

Samma här, vid 60% eller så bad Origin mig att stoppa in DVD nr 2.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humanisten:

Har bekymmer även jag. Började installera Origin och knappade in min aktivations-kod. Slutligen skulle jag trycka 'Nästa' och när jag gjorde det hände ingenting.

Jag plockade ut skivan, vilket fick installationen att avbrytas. När jag väl stoppar in disc 1 igen så får jag detta meddelande "Page Load Error
Please reload this page by selecting "Redeem Product Code" from the settings dropdown menu. If the issue persists, please contact Origin Help."

Jag kan dock inte använda "Lös in din produktkod" då min kod enligt meddelande redan har använts!

samma fel här, står att min kod redan använts? fan va depp man blir !

Visa signatur

|AMD Phenom x6 1055t @ 4.1 ghz|ASUS Crosshair IV Formula|XFX Radeon 6950 2gb "Dual Fan"|Kingston HyperX 8gb| Samsung Spinpoint 250gb|Cooler Master GX 750W | Windows 7 Ultimate x64| Cooler Master HAF 922|

Permalänk
Medlem

men vafan. får directX error på första banan i sp. precis när man börjar skjuta lite elakingar så blir allt svart... vilken jävla antiklimax -.- nån som har samma problem?

Visa signatur

ta mig inte på allvar. ta mig på snoppen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tore666:

men vafan. får directX error på första banan i sp. precis när man börjar skjuta lite elakingar så blir allt svart... vilken jävla antiklimax -.- nån som har samma problem?

jag har att min dator bara startar om sig själv. Precis som att man skulle trycka på resetknappen. Fattar inte vad felet är. Dead Island var likadant. Deus Ex, Fear 3, BF3 Beta osv har fungerat så vet inte vad det är nu

Permalänk
Medlem

Prova ta av en sida på chassit. Jag brukar inte häller ha några problem men mitt GFX blev sjukt varmt av BF3 och det hjälpte.

Permalänk
Medlem

ja får bara upp en grå fucking ruta där man ska skriva in redeemd coden!?
vad ska man göra ?!

Visa signatur

Stationära Datorn : Fractal Design R4 , I5 2500k, Asus p8z68-v pro gen3 , Gigabyte gtx 670 , Kingston DDR3 1600MHz 8GB , Cosair 650 W, 1 st 500 gb o en 320 gb i datan, 2 st externa 750 gb, 500 gb. Skärm : Lg 23.4 tum 120 hz.
Kringutrustning:Yamaha Rx- v765 2 st klipsch rf-62. RAZER ARCTOSA - RAZER LACHESIS , Hedset Logitech G35 .

Permalänk
Medlem

Det är väl dags nu, det var den här tiden igår det bröt ihop...

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig? Installationen är 100% men det kommer ständigt upp en fönster att jag ska sätta i skiva 2, skivan är redan insatt! Det funkar inte heller om jag sätter i skiva 1.

Visa signatur

Compaq suger