Permalänk
Medlem

Vafan, köpte BF3 den 20 augusti men nu, en dag efter release, drogs 499kr till från mitt konto :S Är inte 100% säker på att det är Origin som dragit det eftersom det står "SKYDDAT BELOPP" än så länge men har inte köpt något annat för den summan på ett halvår. Vad håller de på med egentligen?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Spelet är kul och så i MP, men det är bfbc2-kul. Alltså ha max 25-30h played online och inte 150+ som i BF2.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att jag tycker att bf3 är godis för hjärnan i form av grafik och ljud (OMG VILKET LJUD!) Börjar få in vapenkänslan hyffsat oxå. Detta kommer nog bli riktigt bra ska ni se =)! Har för övrigt inte haft nå problem förutom att jag var tvungen att klocka ner mitt 570 10mhz för att få det stabilt, och så klart gray wheel of death igår :(!

Permalänk

haru pröva he allt på ultra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=DeeckarN=-:

Om du menade mig så har jag provat det, men jag kör en blandning av high och ultra för att få det att flyta på fint :). Bra sugen på att köpa ett till 570 :P!

Permalänk
Avstängd

Att flyga i SP var mäktigt!
Tycker den absolut superbaste delen är det upplåsta ubåtskriget!
Helt absurd känsla när det läcker in vatten och man måste reglera ventiler innan skiten imploderar Nästan så att man får klaustrofobi *ryser* när det knarrar i skrovet

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Nu vill inte jag vara den som är den men.... Kör allt på ultra, maxat allting. Flyter på finfint.
Måste dock säga.... Var inte spelet snyggare i de olika trailerna man såg?

Permalänk

Vill påstå att det här var ganska så bra snyggt

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

För mig funkar BF3 faktiskt riktigt bra, enda problemet jag haft är när man kommer åt Windowstangenten och spelet går ner i fönsterläge...

Både grafik och ljud är väldigt imponerande, fick lite rysningar av välbehag när man tittade ut över havet ifrån hangarfartyget i kampanjen. Mitt gamla HD5870 hänger med skapligt med de värden som ställdes in automatiskt, allt på high i 1920x1200. Fast för att få riktigt jämnt flyt bör jag nog dra ner till medium...

Sen det dåliga... Vem i helvete kom på den urbota helidiotiska lösningen med att ha serverbrowsern i webbläsaren?!? Origin kan jag väl stå ut med så länge man slår ifrån autostart och bara kör det när man spelar men att behöva ha webbläsaren till och starta ifrån, bläh!

Sen är inte gamla Battlefieldkänslan där för mig, det är på tok för mycket jakt efter poäng för att låsa upp saker och för lite samarbete. Var det verkligen tvunget att göra BF mer lik COD?

Känns väl sådär... Helt klart kommer jag att spela BF3 länge framöver men lika bra känsla som BF1942 och BF2 gav mig kommer det nog aldrig att ge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Paddsen funkar precis som i betan iaf... 2 pers låg nedskjutna framför mig, de hade precis blivit skjutna. Hann padda dom 10 ggr var innan jag dog och inte en enda ress.... Vafan Dice?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 är sjukt kul, men fy F*n att det freeze laggar osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oAkkEo:

Battlefield 3 är sjukt kul, men fy F*n att det freeze laggar osv.

Alla som har problem med lag, stuttering osv. ifall ni har HT på slå av det, det har löst sig för många inklusive mig
när man stängt av HT. Det verkar som om BF3 inte riktigt kommer överens med det ännu, hoppas dom fixar det i nån patch.

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meanis:

Alla som har problem med lag, stuttering osv. ifall ni har HT på slå av det, det har löst sig för många inklusive mig
när man stängt av HT. Det verkar som om BF3 inte riktigt kommer överens med det ännu, hoppas dom fixar det i nån patch.

Okej skumt. För mig laggar sli inget alls. Första gången jag starta spelet hackade det eller microstuttrade det, men efter det har det flytit pöå helt mjukt.

Permalänk
Medlem

HT... fan ska prova stänga av det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Just nu bar ANUS. Fan crashar hela tiden ospelbart....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Kompisen ger BF3 (BattleFail 3) 0 poäng av 10 möjliga. Om han nån gång får igång spelet någorlunda klokt så ska jag roa er med en liten recension av SP-läget.

Permalänk
Medlem

Kraschar varannan gång jag startar ett multiplayer game.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inga probs! och till skillnad från bf2 så kan man skjuta folk realistiskt ( folk dör faktiskt när du tömmer ett mag i revbenen på dom). Skitkul helt enkelt. Det är klart att det finns en viss över belastning ibland, men snälla ge det liiite tid.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Anus: SP suger och multiplayer bara krashar för mig. stör mig på så många små detaljer som är "trasiga"
känns som dom rushade ut ett ofärdigt spel bara för att bli före MW3. Jag är ytterst besviken på DICE och EA

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

inte så data kunnig men vad är HT?

Skrivet av Meanis:

Permalänk
Medlem
Skrivet av oAkkEo:

Hyperthreading

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

Rullar på riktigt fint på burken, betydligt bättre än BFBC2 som efter all patchar rullar betydligt sämre..
AMD 6990 med någon beta driver har än så länge efter 10+ timmar mp inte crashat en ända gång!

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus Prime 9070 XT OC |Chassi: FD Define C |SSD: Samsung 970 EVO 4TB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: Corsair 850W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengansBlogg:

För mig funkar BF3 faktiskt riktigt bra, enda problemet jag haft är när man kommer åt Windowstangenten och spelet går ner i fönsterläge...

Både grafik och ljud är väldigt imponerande, fick lite rysningar av välbehag när man tittade ut över havet ifrån hangarfartyget i kampanjen. Mitt gamla HD5870 hänger med skapligt med de värden som ställdes in automatiskt, allt på high i 1920x1200. Fast för att få riktigt jämnt flyt bör jag nog dra ner till medium...

Sen det dåliga... Vem i helvete kom på den urbota helidiotiska lösningen med att ha serverbrowsern i webbläsaren?!? Origin kan jag väl stå ut med så länge man slår ifrån autostart och bara kör det när man spelar men att behöva ha webbläsaren till och starta ifrån, bläh!

Sen är inte gamla Battlefieldkänslan där för mig, det är på tok för mycket jakt efter poäng för att låsa upp saker och för lite samarbete. Var det verkligen tvunget att göra BF mer lik COD?

Känns väl sådär... Helt klart kommer jag att spela BF3 länge framöver men lika bra känsla som BF1942 och BF2 gav mig kommer det nog aldrig att ge.

Ser faktiskt inte varför du klagar. BF2 hade också en massa ranks och så vidare.
Det finns en myt bland många BF-veteraner att BF-spelare är extremt mer teamworkinriktade än CoDspelare etc etc men det stämmer inte, inte på public iaf. Och på klanspel så är det sak samma.

Jag började lira BF 1942 och minns tydligt hur de flesta gick sin egen väg. Ibland samarbetade folk i lagen men oftast var det väldigt små klungor som gjorde det för att det passa i den omedelbara situationen, inte så att de höll ihop en hel spelrunda och verkligen lirade tillsammans.

Och sen när du jämför med CoD så tar man sig bara för pannan. Ledsen, men mytologin om BF-serien har aldrig stämt, förutom när det gäller 1942. Och jag kan faktiskt tycka att det vore bättre med ett system där man inte låser upp grejer, å andra sidan så tror jag inte att det hade gjort stor skillnad på teamplayet, folk hade ännu gjort det som de tycker själva om.

Sen ska det tilläggas att när ett spel växer så mycket som BF3 gör(10+ miljoner spelare) så kommer helt nytt folk, men det är lätt för gamla veteraner att skylla på 'den nya kidsen!!!1' när det i själva verket alltid varit medioker teamplay på publicservrar på BF-spelen. Och som sagt; klanspel är en annan femma. Så även på CoD.

Get real.

Permalänk
Skrivet av -=DeeckarN=-:

Ultra är en jävla gimmick... Knappt någon skillnad mellan High och Ultra, bortsett från att skuggorna är "lite" skarpare, men inget mer. Tycker det är så roligt att se totalt okunniga idioter, som tror att "de är något" för att de kör "MAXXXED OUT BABY"... haha, väx upp för fan!

Ps. Säger inte att du 'skryter' om det, du kanske bara frågade någon, men till andra som tror något om Ultra, det är till dem som min post är menad till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengansBlogg:

Förstår inte vad som är fel med en kraftfullare och snabbare serverbrowser i webbläsaren, där man också kan se allt som händer med vänner osv.

Battlefieldkänslan? Det kan jag förstå att man inte får lika mycket av, men den är oftast så färgad av förskönade minnen och myten i sig. Om tre-fyra år när BF4 släppts så kommer folk att gråta stjärten av sig att det minsann inte är BF3-känsla...
Jag kände exakt likadant om ranking, poäng osv när BF2 kom...

Alla glömmer strulet och skiten i BF2 och även att den här typen av spelande inte är unikt på samma sätt som när BF1942 kom. Även att spelvärlden förändrats sjukt mycket.

Jag gillar BF3. Det funkar bra som vanligt publiclir när man är ensam, och ännu bättre när man är ett gäng som spelar tillsammans. Problemet är väl att det inte är ett renodlat klanspel som alla "seriösa" lirare ville ha, men inget som jag alls bryr mig om längre. Är förbi den tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prison-Mike:

Ultra är en jävla gimmick... Knappt någon skillnad mellan High och Ultra, bortsett från att skuggorna är "lite" skarpare, men inget mer. Tycker det är så roligt att se totalt okunniga idioter, som tror att "de är något" för att de kör "MAXXXED OUT BABY"... haha, väx upp för fan!

Ps. Säger inte att du 'skryter' om det, du kanske bara frågade någon, men till andra som tror något om Ultra, det är till dem som min post är menad till..

Förstår inte ditt problem. Hur stor skillnaden är mellan high och ultra är knappast en hemlighet för någon då alla kan testa det.

Det är upp till individen själv att avgöra om ultra är värt prestandakostnaden.
Sen är det du som är en "okunnig idiot" om någon. Tro att skuggorna blir lite bättre och inget annat...

t.ex. MSAA blir aktiverat på ultra vilket gör spelet betydligt finare att titta på, för att inte nämna att allt egentligen blir finare.
Så nästa gång du uttrar dig med en sådan attityd kan du tänka till lite kanske.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Orkar inte med conquest utan map kontroll... förstör lagkänslan en hel del tkr jag då det kan vara mycket mer effektivt att smyga in 1 pers och kniva hela motståndarlaget utan att det finns något sätt att avslöja hans position, om man nu inte sitter på voice chat dvs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Slår inte BF2 än så länge. Tycker inte om mörka trista miljöer. ska vara stora öppna platser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
MSI RTX 5080 Gaming Trio OC 3390mhz
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Efter den bedrövliga betan så är allt en förbättring.

Men lutar jag mig tillbaka och funderar över vad som är skillnaden mot BF2 så vet jag inte om det är så mycket. Visst, lite mer av det mesta. Uppdaterad grafik såklart.

Tycker teamplay har fått sig en törn och är lite sämre.

Sedan finns det detaljer så som olika vapen och klasser. Med tanke på att de har gjort "unholy alliances" av de flesta klasser så som medic + assault osv så tycker jag de borde ha tagit bort sniper helt och hållet. Spelet vore bättre utan den klassen.

Och med tanke på sniper, dessa assault snipers som nu finns. Visst, det är bra att de är med och spelar lite mer aktivt istället för att ligga och förstöra för laget i någon buske. Men som jag såg igår, en kille som stod upp i en city bana, strafade fram och tillbaka och vann eldstrider mot folk som låg i prone med machine-guns. Kanske är killen både gud och satan med uber sniper skillz men borde det ens vara möjligt att gå runt med sniperbössa och träffa något öht. Spelet blir bara trist pga sånt.

Men spelbarheten återstår att se. När man passerar 50 timmar så kanske man har fått nog. Den som knivar får se.

Permalänk
Medlem

Tycker väldigt mycket om Battlefield! Tycker det är väldigt stor skillnad mellan detta och Call of Duty, som är ett väldigt städat och strömlinjeformat FPS spel som går mycket ut på vem som ser vem snabbast.
Battlefield känns mycket mer som en krigssimulator, kaos överallt, man vet aldrig när det kan rulla in en tank från ingenstans och göra dagen sur, och inget annat spel har gett mig den känslan som man får när man ligger ner, skott flygande över huvuden, rök överallt och folk dör omkring en som flugor. Har inte haft några problem med varken Battlelog eller Origin som inte lösts av omstart av min webbläsare. Kampanjen har jag inte spelat mer än fem minuter, varför slösa sin dyrbara tid på någonting som inte är multiplayern?