Permalänk
Medlem

Fel på 8800GT. Eller?

Hej, har ett mycket enerverande problem med grafikkretsen och jag behöver hjälp med felsökning.

Problemen uppstod när jag bytte moderkort och processor men jag vet inte om det har hänt något med kortet i sig eller om det är problem med strömförsörjning, moderkort eller annat.

Felet visar sig iaf genom artefakter på skärmen och att systemet låser sig eller går ner på slowmotion (musen rör sig i ultrarapid över skärmen). Men inte alltid, ibland när man surfar så dyker strecken över skärmen upp men om man klickar ner rutan försvinner dom. Ibland försvinner utsignalen från grafikkortet men strax är bilden tillbaka och man får ett meddelande om att drivrutinerna har startat om sig.

Detta är också väldigt random, ibland går det flera dagar utan problem och med systemet påslaget många timmar, ibland händer det ständigt och med flera omstarter.

Någon som har sett något liknande eller har en aning om vad felet är? Har ett gigabyte-moderkort och corsair 450w.

mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Nog verkar det som ett defekt 8800GT, så om du inte har pengar så testa baka det.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)