bf3 fixa att alla klasser kan ta ut tanks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Ge bara fan att sätta er i pansarvagnarna om ni inte vill bli sprängda i dom?

Och dessutom så kan man väll ta ut tanks med recon? eller har man inte C4 längre?

Det är bara såvitt jag vet support som har c4 i bf3

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk

Hoppas det är som du säger TS. Minns att jag tyckte jag var alldeles för sårbar i tanks i BC2

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Hoppas det är som du säger TS. Minns att jag tyckte jag var alldeles för sårbar i tanks i BC2

Precis, och jag trodde man använde pansarvagnar för att dom inte är alltför lätta att slå ut...

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av add9400:

Hej, är så jävla trött på detta nu på alla stora conquest banor om du är assault eller recon och ser en tank.. så blir man så jävla frustrerad att man inte kan göra något åt dom.. Dom borde ge alla klasser något material för att ta ut en tank..

Eller åtminstonde fixa så att alla kan disable tanks genom att gå fram till dom och trycka E eller något.. det är svårt att ta sig fram till en tank men om du lyckas så har du iallafall möjligheten att göra det.. har många gånger stått mitt brevid en fiende tank bara för att dom inte ska se mig... eftersom jag inte kan göra något mot dom måste jag tillslut hitta en lucka och försöka springa ifrån den!

Detta är sjukt dåligt tycker jag. Hela spelet går ut på teamwork då ska alla kuna hjälpas åt att ta ut tanks.. " ja men du kan ju spotta" OMG! de hjälper ju så mkt.. 10poäng i spotbonus...

Hoppas iallafall att dom fixar detta.

Håller med dig till fullo!
I bc2 kunde man som sniper alltid slå ut tanks som var pain in the ass. Nu kan man inte göra ett dugg.

Skulle vilja se att man kunde välja c4 som utrustning eller liknande så man kan slå ut tanksen. Nu får man ligga och trycka istället när ett större fordon kommer och det är så drygt... Ibland stannar ju fordonet på ens plats i 5 min och ja då får man ligga o trycka i 5 min...

Permalänk
Entusiast

Jag tycker det är utmärkt som det är, en tank ska inte vara något man bara tar sönder. Du ska bli rädd när en tank kommer rullandes och det ska inte vara särskilt lätt att ta sönder dem. Vill du kunna ta sönder tanks så välj vapen efter det. Detta är inte GTA, du kan inte ha en hel arsenal i rövklykan. Du kan däremot lära dig teamwork. Det är det som är så kul med BF, du samlar ihop några polare, ni planerar vad ni ska köra för klasser och sen springer ni tillsammans. Fast, tycker du inte om samarbete så har du ju alltid SPn, den är jäkligt cool

Permalänk
Medlem

Spelar man assault eller så får man väl undvika tanksen, själv kör man nästan bara engineer så jag plockar enkelt tanks mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

håller med
men nåt jag saknar är Nuclear Weapons!!!
en smäll sen är det klart!!!

vissa vet inte vad ironi är så det är bara att lägga ner

"en smäll sen är det klart!!!"
Made my day!!

Tack du

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Håller med dig till fullo!
I bc2 kunde man som sniper alltid slå ut tanks som var pain in the ass. Nu kan man inte göra ett dugg.

Skulle vilja se att man kunde välja c4 som utrustning eller liknande så man kan slå ut tanksen. Nu får man ligga och trycka istället när ett större fordon kommer och det är så drygt... Ibland stannar ju fordonet på ens plats i 5 min och ja då får man ligga o trycka i 5 min...

Tror inte det första valet i krig är att löpa amok och sätta fast sprängdeg på pansarvagnar?

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av 13ers3rk:

Tror inte det första valet i krig är att löpa amok och sätta fast sprängdeg på pansarvagnar?

Ibland måste man dock offra sitt liv för allas bästa..

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Du inser att det inte är 1911 nu va, utan 2011? Och även då var det inte bara "öppna luckan".. =p Denna metod bet inte ens på tanks under andra världskriget då luckan är låsbar.. Du vet, en mekanik som gör att man inte kan öppna den. Som din dörr hemma. Där har du väl en nyckel och stoppar du in den i det lilla hålet och vrider runt.. Vips så kan man inte öppna den mer!

shit. Sämsta iden någonsin. Ska vi inte ge alla klasser destillatorer, med packs, ammo packs, C4............. Eller varför inte bara lägga in Golden Gun?!=O Den löser ju alla problem? Fast jedisvärden viftar ju iof bara bort kulorna =/ hmm.. vi får tänka ut nått annat.

Nej du.. Tokigaste jag har hört på länge. Spelet går inte ut på att vara någon typ av one man army. Lär dig hantera det som alla andra.

Kunde inte hålla med dig mer. Spelet handlar om teamwork, inte springa runt och göra 360s med snipern och skjuta ner tanks med ett knapptryck. Visst kan dom göra så att det bara krävs 2 raketer som i bf2 men inte så att alla klasser har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Driver du med oss? 6 skott lol? Har du ens sett vad vi gör i sverige, Saab bofors dynamics? Den tar vilken tank som hällst. Hur enkelt som helst. 1 skott. Sitter du i en bunker nedanför så ere headshot på dig med. Går rakt igenom hela skiten som smör.

Vi har en kraftigt förbättred sådan http://www.youtube.com/watch?v=8ARjuTKdiIk&feature=related Och är faktiskt ledande inomk området. Känner folk som jobbar där och har sett demo filmerna.
http://www.youtube.com/watch?v=lIVtB-8fQ7E&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=42AICizxm6Y&feature=related Men endå inte den nyaste. Men ammunitionen är programerbar mot vilket target man ska skjuta.

Jäklar, den första videon var brutal!

För övrigt håller jag med om att spelet skulle försämras om alla kunde förstöra stridsvagnar, de är tillräckligt stora måltavlor utan att alla på banan kan gå på dem.
Lite av tjusningen med spelet är att man kommer att hamna i situationer man inte kan klara själv (dock blir ofta samarbetet rätt knackigt när min inte har någon röstkommunikation).

Permalänk
Medlem

Den enklaste lösningen på hela problemet är att lira engineer och ingenting annat, vill du sedan testa någon annan klass så äre la bara att hoppa in på en infantry server

Permalänk
Medlem

Därför det inte finns 32st tanks så att alla kan ha en, JAG VET! Vi ger alla klasser alla vapen, då slipper man bråka om det! Smart som tusan!

Eller vänta nu, kanske skippa klassvalen och banta ner spelet till en enda klass med alla vapen!

Helt ärligt verkar det inte som du suttit i en tank, såfort man inte är försiktig så har man 18 raketer på sig. Vill du inte köra klasser som kan ta ut tanks så har du andra uppgifter...lär dig dom eller börja nöta engie!

Permalänk
Medlem

Tre av fyra klasser kan ta ut tanks.
Javelin låser utan att jag ser.
Minor disablar och spränger på en gång.
Alla som sätter sig i en heli eller ett jet kan med några minuters träning ta ut en tank.
Dessutom står det M220 TOW LAUNCHER eller 9M133 KORNET LAUNCHER utplacerat lite överallt.
Folk lägger ut minor där man kör, och springer fram och lägger C4.

Jag som tankförare känner mig ganska utsatt. Folk springer inte och gömmer sig när jag kommer, de drar för det mesta upp bazookan. Splash damage är extremt begränsad och kanonen känns för svag. Tycker inte att det ska krävas att man träffar kroppen för ett kill. Byggnader som går att ta sönder är en sak, men det mesta på banan är oförstörbart och när folk gömmer sig bakom sådant kan det vara omöjligt att få en kill fast man skjuter rätt inpå dem...

Summan är att jag tycker tanks får för lite respekt i BF3.

Jag är numera en rätt bra förare och retar mig extremt på folk som inte kan köra men likväl bara måste ta tanks ändå. Sen lämnar de den när de "kommit fram" och med det så spawnar den inte om i basen och står bara oanvänd eller tas av fienden...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Support var det väl som hade C4?
Recons har ju sitt laserlås vilket gör Javelins riktigt användbara. Har man inte någon annan som låst på(vilket folk typ aldrig gör) tar det ett jävla tag att låsa på själv. Ett jävla tag man står öppen och är ett lätt byte för tanken.
Engineer har ju Javelins, Minor och pansarskott.
Assault är det väl som saknar lite AT-egenskaper. Men deär ju å andra sidan lite småduktiga på att döda människor

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Men sluta klaga och kör enginer! Svårare än så är det inte.

Permalänk

Med tanke på att hälften av alla på servrarna springer runt med noobtubes och skjuter både fordon, träd och folk så kan det omöjligen ses som ett problem.
Hade varit piss om alla kunde pajja tanksen. Låter lite som att realism är något trist?

Permalänk

Har inte det här spelet en åldersgräns?
Nåja, spelet ska vara lite mer "realistiskt" så nej, alla soldater ska inte kunna slå ut en stridsvagn. På 40-talet kunde du det om du var en riktig krigare och du hade kunskaperna (brännflaskor, magnetmina, buntladdning) men idag bygger de lite bättre vagnar. Alla soldater på fältet springer inte runt med laserpekare för flygunderstöd eller pv-robotar. Det är svårt att slå ut en stridsvagn med pansarskott idag.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Skrivet av Niclas:

Folk med guided missiles i heli's äger ju sönder tanks! Q.Q

Precis som i verkligheten. En Hellfire i en stridsvagn=den är död. På riktigt.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Jag är nog förbannat säker på att inte små p12or får köra Jet plans heller i USA... detta är ett spel inte verklighet. Tror du måste fatta de.

Jo, det förstår jag, men problemet är att det inte verkar som att du förstår att DICE har försökt att göra spelet så verklighetstroligt som möjligt och samtidigt vara roligt. Att kunna kuta upp till en pansarvagn och slå ut den med lite "tafsande" är varken verklighetstroligt eller roligt för någon.

Vad du sedan menar med "p12or" har jag ingen aning om...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Haha, drygar bara med er, tänkte mest på att Assault - Assault rifles och Medics - Light machineguns

Men där är du helt ute och cyklar för i BF2 hade medics Assault-vapen ^^

Tycker ontopic INTE att tanks ska kunna tas ut av alla klasser, det är meningen att pansarvagnarna ska vara OP.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Just nu råder det ju ingen brist på engineers och/eller support, så att ta ner tanks är ingen fara för det mesta. I alla fall på de servrar där de inte kickar folk för att de använder rpg/SMAW osv för att döda spelare istället för tanks. Värre är det då med mortars, oändligt med ammo som sitter på andra sidan banan och står man stilla för länge efter att man skjutit så är man död...

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

Så jävla kul och läsa hur folk försöker intala andra och sig själva att spelet ska vara releastiskt.. haha snälla gott folk, om det hade varit verkligt och en sniper ska ut på en bana där fordon finns överallt ni tror då inte dom tar me sej lite c4 eller något ? hahah är för kul hur folk tror att det är realistiskt att inte assaults och snipers har C4..

Spelet är inte realistiskt för fem öre. Dom försöker göra spelet så balancerat och roligt som möjligt! ni tror verkligen att det bara är att hoppa i en tank och styra den lite lätt som man gör? HAHAAH i verkligheten så hade ingen soldat gett sig ut på en karta där det finns hur många tanks och sånt som helst. Plus att då skulle vi kuna tillkalla luftunderstöd så hade tanksen vart döda på 1 sekund.

Så snälla tänk om där det är inte verkligt för fem öre , mer balancerat och ett försök till att vara roligt. (säger inte att det är tråkigt) men just det jag skapade tråden för är mindre kul.

Permalänk
Medlem

Tror ingen har sagt det du säger att de har sagt. Några, bl. a. jag själv, har däremot påpekat att DICE har försökt att göra spelet så realistiskt som möjligt utan att göra det tråkigt, för krångligt eller för komplicerat. Att en pansarvagn sedan inte kan opereras normalt av bara en person i verkligheten fattar alla...

Realism är inte bara svart och vitt, det kan innebära fysik där kulor faller eller skott som studsar av pansar om man träffar i en viss vinkel, eller verklighetstrogen teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Så jävla kul och läsa hur folk försöker intala andra och sig själva att spelet ska vara releastiskt.. haha snälla gott folk, om det hade varit verkligt och en sniper ska ut på en bana där fordon finns överallt ni tror då inte dom tar me sej lite c4 eller något ? hahah är för kul hur folk tror att det är realistiskt att inte assaults och snipers har C4..

Spelet är inte realistiskt för fem öre. Dom försöker göra spelet så balancerat och roligt som möjligt! ni tror verkligen att det bara är att hoppa i en tank och styra den lite lätt som man gör? HAHAAH i verkligheten så hade ingen soldat gett sig ut på en karta där det finns hur många tanks och sånt som helst. Plus att då skulle vi kuna tillkalla luftunderstöd så hade tanksen vart döda på 1 sekund.

Så snälla tänk om där det är inte verkligt för fem öre , mer balancerat och ett försök till att vara roligt. (säger inte att det är tråkigt) men just det jag skapade tråden för är mindre kul.

Haha jag tror inte en Sniper för det första skulle ta sig in på själva krigszonen, och nej en normal person skulle nog aldrig våga sig fram bakom en tank irl för att planta C4.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Balans, balans, balans.

Låt för all del snipers vara med i spelet och spela sin roll men nej, alla ska inte kunna allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Driver du med oss? 6 skott lol? Har du ens sett vad vi gör i sverige, Saab bofors dynamics? Den tar vilken tank som hällst. Hur enkelt som helst. 1 skott. Sitter du i en bunker nedanför så ere headshot på dig med. Går rakt igenom hela skiten som smör.

Nope du vet inte vad du pratar om.

AT4 har penetration på 400mm RHA (pansarplåt), HEAT (High Explosive Anti Tank) modeller som ökar det till 420mm.
Tyngre AT vapen såsom Carl Gustav har främst förbättrad räckvidd och guidning, men likvärdig penetration.

M1 Abrams har frontpansar motsvarande 1300mm RHA mot HEAT skott.
T-90 har frontpansar likvärdig med 650mm RHA, moderna modeller har även reaktivt pansar som ökar förmågan till ca 1250mm mot HEAT.

Sammanfattning: Alla Pansarskott (även de bästa svenska) är idag chanslösa mot moderna pansarvagnar om du inte får in en riktigt fin träff bakifrån. (ovanifrån och underifrån fungerar också men är av förklarliga skäl nästan omöjlig att komma åt).

Att du ens kan göra skada med frontträffar i BF3 är således en balansfråga. Hade det handlat om 100% realism hade Tanksen inte fått en skråma, i bästa fall hade du kunnat ta ut deras larvband.

Permalänk
Medlem

Recon har C4, Assault har Granatkastare/Noobtube/ProPipe, Medic har ???, Engineer har Raketkastare o minor.

Så balanserat det kan bli.

EDIT: Om du nu tvunget ska ta ut en tank vill säga.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

faktiskt disablat bra många tanks med nubtuben som assult.. Tom sprängt en och annan med den.

Dock så får jag väll hålla med kören att op borde tänka lite till...

Permalänk
Skrivet av add9400:

haha idiot.. försvinn

Dålig dag eller bara allmänt otrevlig?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8