Permalänk
Medlem

Razer Lycosa Problem

Hej.

Jag har köpt ett nytt Razer Lycosa tangentbord men har problem med det.
Mitt moderkort är ett MSI P67A-GD55 och datorn är köpt för ca. 1 mån sedan. (Windows 7 64bit Ultimate)
När jag startar datorn med tangentbordet i så står bios och tuggar i ca. 20s innan det går vidare till MSI Logot.
Endast texten 98 syns nere i högra hörnet.
Kopplar jag ur det och sätter i mitt gamla logitech tangentbord funkar allt som det ska.
Jag testade även polarens Razer Lycosa som är ca. 1,5 år äldre och det funkar utan att datorn fastnar vid boot.
Lustiga är att mitt funkar på polarens dator utan problem. Har bytt till ett nytt Lycosa men samma sak med detta.
Vad kan vara felet, verkar ju vara mitt BIOS som blir lite "förvirrat" med just den nyare versionen av Lycosa.
Har senaste versionen av BIOS. Har kört CMOS också ifall det berodde på några inställningar i BIOS.
Konstiga är att den stannar inte i 20s så fort det är i, utan bara när windows har installerat drivern så det känner igen det som ett tangentbord.
Om jag har Razer Lycosa programmet installerat eller inte gör ingen skillnad.

Annars verkar det funka utan problem, dock slocknar ljuset på det vid omstart även om jag ställt in på "ON" på alla tangenter på Razer programmet.
Kan också säga att det endast är vid "kall" start av datorn som det stannar i början i 20s. Vid omstart startar den som vanligt.

Inget jättejobbigt problem, men man undrar ju vad det beror på och om det kan orsaka andra problem.

Permalänk

Jag är absoult ingen expert vad det gäller ämnet.
Men jag har själv en Lycosa i garderoben som fick ett eget liv med höjning och sänkning av ljudet, den slog av ljuset själv och hoppade vilt bland låtarna när jag spelade Spotify.
Varpå jag surfade runt lite på nätet och läste lite komentarer om Lycosa.
Dom var inte god.
Folk tycker i allmänhet att det är ett skit tangentbord som jag fattade det.
Dock så fungerade allt annt bra med det för mig (så när som de där "touchknapparna/mediaknapparna").

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Medlem

Ajdå, det låter inget vidare. Jag har lämnat tillbaka tangentbordet nu. Frågan är vilket tangentbord jag ska satsa på istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollan:

Ajdå, det låter inget vidare. Jag har lämnat tillbaka tangentbordet nu. Frågan är vilket tangentbord jag ska satsa på istället.

Sidewinder x4/x6!

Permalänk
Skrivet av Aarox:

Sidewinder x4/x6!

Instämmer!
Jag är grymt nöjd med mitt Sidewinder X4

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk
Medlem

Tackar för förslagen! Bra pris på det också. Har läst och kollat lite, och nu är det beställt!

Permalänk

X4 eller X6?
X4 antar jag iom att du sa att det inte var så dyrt.
Bra köp iom!

Visa signatur

-----=====Jigglypuff=====-----

Permalänk

Har också ett Lycosa och ibland lever den sitt egna lilla liv. Ibland så fungerar inte vissa specifika bokstäver, alltså det händer inget när jag trycker ner just vissa knappar, då måste jag dra ut o in usb sladden i datorn o då helt plötsligt fungerar allt som det ska igen. Det är väldigt störande om man sitter o spelar FPS spel, och tex "W" knappen slutar fungera så man inte kan röra sig framåt.
Det är värdelöst. Har även ibland problem med att den fastnar på en o samma bokstäver o spammar just den bokstaven, även fast själva "knappen" på tangentbordet inte har fastnat om ni fattar vad jag menar.

I framtiden håller jag mig nog borta från produkter av Razer.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jag har ett Arctosa (i grunden ett lycosa fast utan ljus och med vanliga istället för touch) och det har funkat jätte bra. Inte märkt av något av de ovannämnda problemen ^^
Så kanske är jag som haft tur, ni som haft otur, eller så är det touchknapparna som fuckar upp allt

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

så är här är det med Lycosa vissa serier nummer med MT09 MT08 MT07 har problem att den lever på sin eget liv eller några andra problem, MT10 och senare ska fungerar utmärkt själv hade jag en MT09 som levde på sin eget liv att den slutade fungerar efter några timmar gaming eller liknade, så jag gjorde en RMA hos Razer så fick jag en MT10 serier nummer och den fungerade utmärkt men sen ville jag ha en mekanisk tangentbord >.> och det är annan story

Edit: tror det är 2år garanti på tagentbord hos razer kommer inte ihåg så om du har kvar kvitton så testa RMA din tagenbord

Permalänk
Skrivet av Greensurre:

så är här är det med Lycosa vissa serier nummer med MT09 MT08 MT07 har problem att den lever på sin eget liv eller några andra problem, MT10 och senare ska fungerar utmärkt själv hade jag en MT09 som levde på sin eget liv att den slutade fungerar efter några timmar gaming eller liknade, så jag gjorde en RMA hos Razer så fick jag en MT10 serier nummer och den fungerade utmärkt men sen ville jag ha en mekanisk tangentbord >.> och det är annan story

Edit: tror det är 2år garanti på tagentbord hos razer kommer inte ihåg så om du har kvar kvitton så testa RMA din tagenbord

Tittade under mitt tangentbord och där började serienumret med MT10 ... Hmm konstigt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50