Battlefield 3 är Electronic Arts snabbast säljande spel någonsin

Permalänk
Medlem

Tycker ärligt inte det lever upp till hypen :/ SP är under all kritik och 64 banor är rätt så värdelösa. Misstförstå mig rätt det är världensbästa multiplayer FPS men jag hade förväntat mig lite mer och lite mindre buggar.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Undra hur många % av de som köpt det till pc som lider av problem som Crash to desktop eller andra oväntade avslut...

Hade kanske varit intressant, dock inget problem jag har fått uppleva
Det enda som strulade för mig, så var det registreringen och inloggningen. Annars så fungerar det som fina fisken

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Ingen tar upp detta.

M4A1 unlock progression
Ballistic (12x)
You need to be a DICE employee
The Ballistic Scope’s 12x magnification allows for the greatest accuracy for extremely long range engagements. Ballistic Scope reflections can reveal your position when aimed at enemies.
M4A1 unlock progression
Ballistic (12x)
You need to be a DICE employee
The Ballistic Scope’s 12x magnification allows for the greatest accuracy for extremely long range engagements. Ballistic Scope reflections can reveal your position when aimed at enemies.

Många vapen har detta.

Sen är comando rose skit (funkade bättre i BF 2). Men man ska väll vara glad att den ens finns.

Sen har dom tyvärr gjort spelet mer minneskrävande eller helt enkelt det har fått minnetsläckor (alltså mer krascher). För att ta bort krascher, inte så logiskt.

Sen är det lagg på dom flesta servers värst var det på gotlands servers (även med 50 person servers). Kanske är fixat nu.

Hoppas dom inte bara fokuserar på konsol....

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Spelet är så sjukt beroende framkallande, älskar det.
Spelar givetvis på PC

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk

Tycker det är sjukt kul, men blev besviken på Co-op delen:/

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

Kom just från ett par sköna matcher! Riktigt trevligt även fast jag kan inte flyga något fordon alls! Spelas på PC så klart.

Co-op var en glad överaskning att man låser upp saker att använda i MP, lite för få banor, och vissa var ett rent elände att spela. Saknas checkpoints.

Storyn var lite meh, kunde varit bra mycket bättre. Den kändes ganska halv. 99% var prolog, sedan en "nutida" bana att spela.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Klart man köpte BF3.. Men ack så dåligt köp det var, väldigt missnöjd med spelupplevelsen. BF2 och 1942 lever kvar i minnet.. kanske har man tröttnat på shooters.

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Co-op var en glad överaskning att man låser upp saker att använda i MP, lite för få banor, och vissa var ett rent elände att spela. Saknas checkpoints.

Det kommer 12 nya Co-op i Back to Karkand

Permalänk
Skrivet av SiD:

Gott att se på omröstningen att folk med rungande majoritet spelar på rätt plattform för såna här spel, dvs PC

Frågan är ju om en omröstning på den här typen av sidor ger en rättvis bild av fördelningen. Förekommer ju en viss överrepresentation av datorspelare här

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk

Att den blev en sån stor succé är något jag verkligen förväntade mig DICE teamet förtjänar sådana försäljningssiffror för att ha gjort ett så grymt spel Sorry MW3 fans, ni borde kanske byta sida

Permalänk
Medlem

Jag tycker att de flesta Conquest banor är tråkiga och att det finns alldeles för få vapen. En annan grej som är riktigt tråkigt är att det är en så stor skillnad på att levla mellan Rush och Conquest. På Rush kan du ju få hur mycket poäng som helst under en match medans Conquest så brukar toppen ligga på högst 4000 poäng. Med andra ord så kan en campande Recon på Rush få 2-5 gånger med poäng än en som har suttit i ett fordon på Conquest under en hel runda.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Den digitala distributionen är garanterat stor, kommer knappt ihåg när jag senast köpte ett spel över disk, samma gäller nog dem flesta som jag känner nuförtiden. När försäljningsstatistiken inte visar den digitala försäljningen så är den inte så mycket att ha.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem

Nog för att BF3 är kul, men jag tror jag fortsätter med TF2. Roligare FPS får man leta efter.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Personligen har jag varit ointresserad av spelet, tittat på det men inte sett något speciellt som skulle få mig att vilja spela det. Sen är det också EA som lanserar det och att det kräver origins vilket är 2 väldigt negativa punkter enligt mig.

Kul att många verkar gilla spelet, men tråkigt att buggar är en del av dagens spel och att det accepteras nu. Själv slår jag på någon form av Q3 när jag vill spela fps.

Permalänk
Medlem

älskar spelet bara hoppas att dem släpper patch

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz, Fractal Design Define 7 XL, ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570, Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB, NZXT Kraken Z73 360mm, ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC, Corsair RM1000i 1000W

Permalänk
Medlem

Det glädjer mig att ett spel som främst utvecklats för PC säljer så enormt bra.

Det kan nog få dem som säger att det bara är spelutveckling till konsol som gäller och att PC utveckling inte lönar sig pga piratkopiering att tänka om lite.
Vi är många entusiaster som gillar bra och snygga spel som pressar våra PCs till det yttersta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Undra hur många % av de som köpt det till pc som lider av problem som Crash to desktop eller andra oväntade avslut...

90% ungefär?

Permalänk
Skrivet av Tomhas:

Tycker ärligt inte det lever upp till hypen :/ SP är under all kritik och 64 banor är rätt så värdelösa. Misstförstå mig rätt det är världensbästa multiplayer FPS men jag hade förväntat mig lite mer och lite mindre buggar.

till skillnad från cods sp så var denna väldigt realistigt.

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det glädjer mig att ett spel som främst utvecklats för PC säljer så enormt bra.

Äh det där va väl mest marketing talk så PC spelarna inte ska bli galna. I regel görs all content så att konsolerna kan hantera det. Om något blir för dyrt skalar man ner det.
Singleplayer delen gjordes i första hand för att sälja mer på konsoler. Personligen tycker jag man skulle kunnat skippa SP helt och hållet och satsat på att göra MP perfekt, som i BF2. Tusentals timmar lades ner på en medioker SP kampanj, vilket med säkerhet tvingade dice att skära bort lite fett från MP så allt hinns med.
Sen tycker jag BF3 är mer som BF:BC2 än BF2 vilket är synd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

Jag hoppas försäljningen till pc har varit riktigt bra, vill se fler spel med pc som lead development.

Håller med till 100%, FPS skall spelas på PC och inte konsol därför bör det vara gjort för PC

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem

John Carmacks teori om att bara konsolportar säljer bra har visat sig vara fel.

Tack dice och tack alla konsumenter som köpte dice, nu kanske fler utvecklar spel till pc!

EDIT: Dessutom tycker jag att Origin är mycket bättre än steam delvis för att Steam är ungefär samma sak som Origin bara att i origins slipper du att dina ögon spricker av all jävlar reklam.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Bara goda nyheter. Tummen upp för Dice. Jag satt och väntade mig konsolport men icke. Dice leverar och jag är glad att jag hade brutalt fel.

Origin däremot är oönskat men det får man väll leva med.

Permalänk
Avstängd

Fattar inte hur man kan köpa ett spel som BF3 till konsol.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

riktigt trevlig läsning. Roligt att det går bra för BF3. Spelar det som bara f*n

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Tror ni det kommer slå MW3 försälning då? Hoppas det, blivit så trött på COD-serien som knappt ändras men ändå säljer så bra och alla jävla recensenter älskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Fattar inte hur man kan köpa ett spel som BF3 till konsol. människan är av natur idioter.

Mycket skönare att luta sig tillbaka, ta en joppe och lira konsol på vissa spel (=

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Skrivet av Uzor:

John Carmacks teori om att bara konsolportar säljer bra har visat sig vara fel.

Tack dice och tack alla konsumenter som köpte dice, nu kanske fler utvecklar spel till pc!

EDIT: Dessutom tycker jag att Origin är mycket bättre än steam delvis för att Steam är ungefär samma sak som Origin bara att i origins slipper du att dina ögon spricker av all jävlar reklam.

Tycker reklamen är en klar fördel då jag vill veta vad som dyker upp och finns på steam. Är inte mer reklam än att ha ett skyltfönster och visa vad som finns i en fysisk butik. Rätt bra.

Permalänk
Medlem

...och spelet har hittills kraschat 58 miljoner gånger och delat ut 32 miljoner bsod. Trots det. Kul spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

...och spelet har hittills kraschat 58 miljoner gånger och delat ut 32 miljoner bsod. Trots det. Kul spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag måste ha haft tur, har inte kraschat eller bsod någongång för mig! allting flyter på jättebra, även Origin!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Endast hänt mig när jag Spelat på Sweclockers egna server..

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X