Silverstone släpper Micro ATX-lådan PS07

Permalänk
Melding Plague

Silverstone släpper Micro ATX-lådan PS07

Det senaste tillskottet från Silverstone är den datorlådan PS07 i storleken Micro ATX, en minsting som ändå har plats med för det mesta.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser bra ut och rimligt pris.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut faktiskt. Antingen en smidig LAN dator eller en snygg HTPC.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Mycket grymt! Kan bli min nästa låda.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Identisk med TJ08-E på insidan? Men annorlunda design i fronten.
Ser då nästan ut som det!

Permalänk

Bör de inte fixa tillgängligheten på TJ-08E först?
Detta blir kanske ett alternativ annars.

Permalänk
Medlem

Väldigt lik TJ08-E :/ Men visst, trevlig låda

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Chassiet var väldigt snyggt faktiskt, trevligt inuti också tycker jag det ser ut som men som övriga säger, ganska ligt TJ08
Dock bra att ha alternativa designer att tillgå!:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Copy-paste på TJ-08E, men med 2x120mm istället för 1x180mm fläkt(ar) i fronten, och annorlunda (till synes sämre) dammfilterlösning, och fulare front?

Vad är poängen?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut.
Blir nog den istället för Array R2.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Avstängd

Denna lär definitivt blivit tystare än TJ08-E iallafall, den 180mm är inte tyst

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Denna lär definitivt blivit tystare än TJ08-E iallafall, den 180mm är inte tyst

Har du rätt beställer jag kanske en sån istället.

Permalänk
Medlem

Mina omedelbara intryck - Något mindre än t.ex. Fractal Design Arc Mini. (Gillar) Något dyrare. (Gillar inte). Endast tre fläktplatser - ingen i botten eller sidan. (Gillar inte) Hotspotchans i taket? CPU-kylarstöd (Gillar - Men väljer man verkligen att behöva en tung prestandakylare i ett litet chassi med endast ett 120mm utblås?) Kabeldraging? Till HTPC skulle jag kunna tänka mig den. Annars tveksamt.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara Silverstones svar på define mini medans TJ08-E är deras Arc mini.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Den tar vi. Passar mina behov perfekt.

Permalänk
Medlem

Så väldigt litet var det inte.
Blir alltid lite besviken när jag läser om nya "små" lådor, men som visar sig vara större
än de som redan finns.
http://www.inet.se/artikel/6901285/cooler-master-elite-341-sv...

Alltid bra med nya lådor och "ny" design dock..

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Vad hände med sugo sg08. Ska ju oxå släppas nu.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

ser inte speciellt kreativt ut. verkligen inte snygg eller dyr look på den heller. känns som compucase 1997 när man kollar på den

Permalänk

Me like, a lot! Lyckas klämma in en H100 i fronten på denna vore coolt.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk

Trevligt! Har kollat mycket på TJ08-E, denna är ju väldigt snarlik. Vore intressant att veta hur stor skillnad det blir i luftflöde/kylning, samt ljudnivå.
Någon som sitter på info om det så vore det gött, alt att Swec kanske kunde göra en jämförelse, vore enormt uppskattat!

edit:

Skrivet av Rappe Rodent:

Me like, a lot! Lyckas klämma in en H100 i fronten på denna vore coolt.

Det var ju en intressant fundering, tänkte bygga en rigg i en TJ08-E med en H60... går en H100 in vore det ju ett klart argument att välja denna

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Avstängd

http://www.sweclockers.com/image/red/2011/11/02/8.jpg?t=origi...
Kollade på bilden.

Vad är "magnetic fan filter for power supply intake area" för något?

Permalänk
Medlem

"Vad är "magnetic fan filter for power supply intake area" för något? "

Det är helt enkelt så att nätagget har luftintaget uppåt, och då även ett filter som hålls på plats med magneter..
http://www.fineupgrades.com/files/products/photos/PSU%20fan%20filter.JPG