Permalänk
Medlem

Ligger 2st Battlefield 3 servrar uppe för Inet.

"Inet.se 01" & "Inet.se VIP"

Visa signatur

Konsumentköplag hit och distansköpslag dit. Tacka vet jag muntliga avtal
En lättläst version av KKL - Och ändå tolkas den fel?

Permalänk

Undrar om ni har planer på att köpa in NZXT Tempest 410 Elite? Ser ut att vara ett riktigt trevligt chassi. Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966055

Visa signatur

[ASUS Sabertooth P67] [Intel i5 2500K @ 4,3 GHz] [MSI GTX 570] [8GB Corsair XMS3 1600Mhz] [Cooler Master Hyper 212 Plus] [AXP 620W nånting sånt PSU] [1TB Western Digital Green] [Cooler Master HAF 912 Plus]

Permalänk
Inaktiv

Hur är det med revisioner på moderkort, får man den senaste?
T ex http://www.inet.se/artikel/1902060/gigabyte-z68ap-d3
Är det revision 1 eller 2 man får?

Permalänk

Hej Inet !

Hur länge till har ni denna kampanj?

http://www.inet.se/artikel/v100060/asus-geforce-gtx-560ti-102...

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk

Tja Inet.

Känner ni att ni kanske underskattade BF3's förmåga att påverka försäljningen av hårdvara? Eller var det inte möjligt att fylla på lagret mer?

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

Hej!

Är Corsair Obsidian 650D mesh insert något som ni skulle kunna ta in? Hittar inte svensk återförsäljare av den just nu. :/

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

En liten fråga: Gäller ångerrätten ifall jag beställer på postorder, men väljer att hämta ut i butik?

Vad jag vet så går det inte att hämta ut i butiken. Rätta mig om jag har fel (screenshot).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inet
Skrivet av copyguy:

Hejsan Inet!
När man söker på er sida är det en sak jag stör mig på. Om jag väljer vilka saker en vara ska ha och klickar på filtrera får jag upp det. Sen om jag klickar på en vara och sen går tillbaka på sidan har min sökning nollställts och jag måste klicka på filtrera igen men dom alternativen jag klickade i är kvar. Det jag vill är att om man går tillbaka är sökningen kvar. Hoppas ni fattar vad jag menar.

Skickat vidare detta till ansvarig!

Skrivet av Mr Orange:

Hej, jag undrade hur lång tid det tar för att få in https://www.inet.se/artikel/1517098/taurus-hardcore-gamer-gtx... i lager igen till Sisjön.

MVH

Vi håller på att bygga för fullt! Förhoppningsvis har vi i lager igen mot slutet på veckan. Dock så får vi in väldigt mycket beställningar så det finns risk att dom tar slut med en gång - men tro oss, vi jobbar hårt för att täcka upp efterfrågan och ha våra Taurus i lager igen!

Skrivet av orginallinus:

En liten fråga: Gäller ångerrätten ifall jag beställer på postorder, men väljer att hämta ut i butik?

Nej, då gäller inte ångerrätten! Då är det våra vanliga 7dagars öppet köp på obruten förpackning som gäller.

Skrivet av Tunezz:

Har varit otroligt dåligt med grafikkort i lager hos er ett bra tag nu tycker jag,så jävla jobbigt när man inte vill beställa ifrån komplett helst.
Jag förstår att det inte är erat fel givetvis,men man vill ju handla hos er!
Ni gör ett otroligt bra jobb,och har räddat jobbiga situationer många gånger

Vi är medvetna om detta och jobbar på att få in mer i lager!

Skrivet av d2004:

När kommer ni få in fler HD6970 ?
Tänkte mest på XFX Radeon HD6970 2048MB OC och XFX Radeon HD6970 2048MB CrossFire

Om/när ni får in flera kommer priset vara det samma eller kommer ni ha nån prissänkning

Mvh Daniel

Det är tyvärr stor brist på 6970-kort och har inget datum på OC-kortet. Men detta kortet ska förhoppningsvis komma in mot slutet på veckan!

Inget prissänkning är planerad i dagsläget, men vi justerar priser dagligen baserat på flera olika faktorer och priserna kan gå upp likväl som ner till nästa vecka!

Skrivet av scarface1999:

Tja Inet.

Känner ni att ni kanske underskattade BF3's förmåga att påverka försäljningen av hårdvara? Eller var det inte möjligt att fylla på lagret mer?

Vi jobbar löpande med att ha ett brett sortiment och så mycket som möjligt i lager - till dom produkter som vi inte har i lager försöker vi ha likvärdiga alternativ som är möjliga att ta istället!

Vilka produkter mer specifikt är det som du har tittat på och som du tycker vi saknar i lager?

Skrivet av Mrjensa:

Ligger 2st Battlefield 3 servrar uppe för Inet.

"Inet.se 01" & "Inet.se VIP"

Yes! Vi kommer gå ut med information om detta snart!

Skrivet av Owl goes w00t:

Undrar om ni har planer på att köpa in NZXT Tempest 410 Elite? Ser ut att vara ett riktigt trevligt chassi. Länk: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=966055

Nej, tyvärr är det inget som vi kommer att ta in som det ser ut i dagsläget.

Skrivet av anon42512:

Hur är det med revisioner på moderkort, får man den senaste?
T ex http://www.inet.se/artikel/1902060/gigabyte-z68ap-d3
Är det revision 1 eller 2 man får?

Kan bekräfta att det är Rev 1.0 som vi har i lager.

Skrivet av Element ^:

Så långt lagret räcker!

Skrivet av Teddis:

Hej!

Är Corsair Obsidian 650D mesh insert något som ni skulle kunna ta in? Hittar inte svensk återförsäljare av den just nu. :/

Corsair Meshpanel 650D KIT - Är beställt, har dock inte fått något leveransbesked ännu men hemsidan uppdateras så fort vi får det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Corsair Meshpanel 650D KIT - Är beställt, har dock inte fått något leveransbesked ännu men hemsidan uppdateras så fort vi får det!

Jodujädrar vad nice

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Corsair Meshpanel 650D Kit, vad är det för något?

EDIT: Såg nu var det var...

Förövrigt tycker jag Inet bör lära sig av tex netonnet när det gäller öppet köp i butik och på webben. Om man har generösare ångerrätt på webben men sämre i butik så ger det sken av att man egentligen inte är så generös med frikostigt öppet köp utan man har bara 14 dagar pga lagen inte pga att vara generös mot sina kunder.

Det sänder helt fel signaler, Inet ger då ett snålt intryck. Så det borde ni ändra. Tycker det är ett orimligt krav att kräva oöppnad förpackning då folk borde ha rätt att inspektera en vara för att sedan utnyttja sitt öppet köp ifall produkten inte var till belåtenhet.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av inet.se:

Kan bekräfta att det är Rev 1.0 som vi har i lager.

Äsch..

Permalänk
Medlem

Gentle Typhoon

Någon koll på när Schyte Gentle Typoon 1459rpm kommer in. Ser att leveransen blivit försenad och har en order som hålls upp av dem.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice erbjudande på MSI GTX 580! Webbpris: 4166 kr Nu: 4390 kr
http://www.inet.se/artikel/5409173/msi-geforce-gtx-580-1536mb...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

SKYNDA SLÅ TILL

OnT: Så SJUKT NÖJD, beställde en skärm igår kl 21:00 typ idag kl 17:00 får man ett sms av posten att den går att hämta ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Corsair Meshpanel 650D Kit, vad är det för något?

EDIT: Såg nu var det var...

Förövrigt tycker jag Inet bör lära sig av tex netonnet när det gäller öppet köp i butik och på webben. Om man har generösare ångerrätt på webben men sämre i butik så ger det sken av att man egentligen inte är så generös med frikostigt öppet köp utan man har bara 14 dagar pga lagen inte pga att vara generös mot sina kunder.

Det sänder helt fel signaler, Inet ger då ett snålt intryck. Så det borde ni ändra. Tycker det är ett orimligt krav att kräva oöppnad förpackning då folk borde ha rätt att inspektera en vara för att sedan utnyttja sitt öppet köp ifall produkten inte var till belåtenhet.

Problemet blir att andra kunder blir missnöjda över att få en "begagnad" vara. Det har hänt mig (dock inte från Inet) och då vet man aldrig vad tidigare köpare gjort med varan. Kör på som nu Inet!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Problemet blir att andra kunder blir missnöjda över att få en "begagnad" vara. Det har hänt mig (dock inte från Inet) och då vet man aldrig vad tidigare köpare gjort med varan. Kör på som nu Inet!

Naturligtvis kan Inet i så fall kräva att produkten skall vara i skick som ny för att acceptera en retur. Inet skulle ju också kunna göra som Elgiganten och börja med fyndvaror till nedsatt pris. Då märks returex ut och säljs igen lite billigare. Sådant system gillar jag.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Hedersmedlem

Hej.

Har ni fått något leveransdatum på Corsair K60 och M60? Har en order som ligger och väntar just nu hos er och funderar på om man skall hoppa på ett annat tåg istället. Undrar även om en liten prisjustering skulle vara aktuell, ni ligger nästan 200 kr högre i pris än IT-shoppen och 150 kr över multitech på K60 samt drygt 100 kr över många andra leverantörer på M60.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Kan väll ha med att göra att det är lag på att ha 14 dagars ångerrätt om man handlar via postorder.
Finns ingen lag på något sådant i butik, dom behöver inte ens ge öppet köp vid oöppnad vara, dock gör alla detta.

Att netonnet har ångerrätt på 14 dagar om man köper i butik är dom väldigt ensamma om antagligen.
Då jag inte vet en enda annan butik som har detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kan väll ha med att göra att det är lag på att ha 14 dagars ångerrätt om man handlar via postorder.
Finns ingen lag på något sådant i butik, dom behöver inte ens ge öppet köp vid oöppnad vara, dock gör alla detta.

Att netonnet har ångerrätt på 14 dagar om man köper i butik är dom väldigt ensamma om antagligen.
Då jag inte vet en enda annan butik som har detta.

Det är ju det jag klagar på, att det ger intryck av att man bara gör något för att det är lagkrav inte för att man har ett genuint intresse av att erbjuda god kundservice.

När det gäller netonnet så har man 14 dagars öppet köp vid köp på lagret, men det finns ju ännu bättre tex Elgiganten som erbjuder 30 dagars öppet köp även vid bruten förpackning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det är ju det jag klagar på, att det ger intryck av att man bara gör något för att det är lagkrav inte för att man har ett genuint intresse av att erbjuda god kundservice.

När det gäller netonnet så har man 14 dagars öppet köp vid köp på lagret, men det finns ju ännu bättre tex Elgiganten som erbjuder 30 dagars öppet köp även vid bruten förpackning.

Skilj på öppet köp och ångerrätt/återköp.
Jag kan ju säga att bekanta blivit blånekade återköp vid använda produkter på ex elgiganten,siba,expert(onoff),mediamarkt.
Så om du fått pengarna tillbaka efter provad vara på elgiganten, grattis. Ingen jag känner har fått det beviljat.
Även jag har blivit fetnekad återköp av xbox 360 på onoff efter jag provat varan 1 gång.

Öppet köp har alla butiker iprincip idag, och det har även inet.

Permalänk
Medlem

Vill bara lägga in mina 2 cents gällande Inet här då jag förhoppningsvis kan avråda någon annan från köp.

Mitt MSI 560 Ti Twin Frozr II har nått temperaturer om ca 90-100 grader sedan jag fick det. Det har varit inne på service en gång hos Inet, där de bedömde att temperaturen 96 grader och 100% fläkt efter några rundor Unigine var ''helt normalt''. Detta för det inte kraschade. Jag tror de flesta vet här att det inte är en normal temperatur.

Jag har försökt göra en reklamation, men Inet säger att det måste vara samma fel tre gånger, som de noterat. De vill alltså att jag ska skicka det på service igen, vilket jag inte är så sugen på då de kommer att göra absolut ingenting och högst troligen ta ut en avgift. Svaret jag fick från Inets service idag:

Tycker du att det fortfarande är fel på den så får du göra en ny anmälan så får vi belasta den hårdare för att se om den blir överhettad och då ger fel.

Elektroniken ger inga fel under 100 grader och vid max belastning så går fläktarna till 100% det är inget onormalt.

När du kör tester hemma så kan du köra programmet HwINFO och logga temperaturerna så kan du skicka med det i nästa felanmälan.

De tycker alltså inte det är något fel om kortet inte går sönder/kraschar. Jag tror nog att vi alla här vet att TFII inte ska nå sådana temperaturer, och att dessutom referens 560 Ti inte når 115 grader vid full load, vilket skulle vara helt normalt enligt Inet, då Twin Frozr enligt MSIs utsago ska vara 20 grader kallare. Det blir liksom lite svår matte för mig då maxtemp för 560 är 99 grader, angett av nVidia. Sedan kraschar det liksom.

Så, jag verkar vara helt körd här. Det enda jag kan säga är att akta er för MSI, och akta er framförallt för Inet.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Skilj på öppet köp och ångerrätt/återköp.
Jag kan ju säga att bekanta blivit blånekade återköp vid använda produkter på ex elgiganten,siba,expert(onoff),mediamarkt.
Så om du fått pengarna tillbaka efter provad vara på elgiganten, grattis. Ingen jag känner har fått det beviljat.
Även jag har blivit fetnekad återköp av xbox 360 på onoff efter jag provat varan 1 gång.

Öppet köp har alla butiker iprincip idag, och det har även inet.

Det är naturligtvis skillnad rent rättsligt men rent upplevelsemässigt är det ingen skillnad iom att man som kund får lämna tillbaks något och få pengarna tillbaka.

Vad gäller Elgiganten så är det naturligtvis så att man ej får bruka produkten, det jag skrev var att de tillåter returer av varor med brutna förpackningar så att man kan inspektera varan hemma och sedan lämna tillbaka varan om man inte är nöjd. Dessa returex brukar sedan återförsäljas till ny kund och har då en speciell fyndvara etikett på sig och ett något nedsatt pris. OnOff är hårdare på sådant här och tillåter oftast inte brutna förpackningar. Det finns naturligtvis sådana som missbrukar Elgigantens policy och använder produkter, dock försiktigt så att det inte lämnar spår, sen lämnar de tillbaks det och får pengarna tillbaka.

Jag tycker det skulle vara bra om Inet skulle lyfta sig till Elgigantens nivå och också ha 30 dagars öppet köp med returrätt även vid bruten förpackning och det även i de fysiska butikerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjennare - när kommer dem första Thermaltake level 10 gt SNOW edition in i lagret ? har tidigare fått svar om ''i början utav nästa månad'' jag beställde personligen den 27 september, och undrar ju solklart när dem kommer in.... börjar bli en anning less!

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Det är naturligtvis skillnad rent rättsligt men rent upplevelsemässigt är det ingen skillnad iom att man som kund får lämna tillbaks något och få pengarna tillbaka.

Vad gäller Elgiganten så är det naturligtvis så att man ej får bruka produkten, det jag skrev var att de tillåter returer av varor med brutna förpackningar så att man kan inspektera varan hemma och sedan lämna tillbaka varan om man inte är nöjd. Dessa returex brukar sedan återförsäljas till ny kund och har då en speciell fyndvara etikett på sig och ett något nedsatt pris. OnOff är hårdare på sådant här och tillåter oftast inte brutna förpackningar. Det finns naturligtvis sådana som missbrukar Elgigantens policy och använder produkter, dock försiktigt så att det inte lämnar spår, sen lämnar de tillbaks det och får pengarna tillbaka.

Jag tycker det skulle vara bra om Inet skulle lyfta sig till Elgigantens nivå och också ha 30 dagars öppet köp med returrätt även vid bruten förpackning och det även i de fysiska butikerna.

Nu är vi visserligen i inets tråd, men det är absolut inga problem att lämna tillbaka använda varor på elgiganten. (Finns några undantag från detta)
Enligt dem själva kan du använda en kaffebryggare och lämna tillbaka den så länge den är rengjord)

Skrivet av Joakim Ågren:

Naturligtvis kan Inet i så fall kräva att produkten skall vara i skick som ny för att acceptera en retur. Inet skulle ju också kunna göra som Elgiganten och börja med fyndvaror till nedsatt pris. Då märks returex ut och säljs igen lite billigare. Sådant system gillar jag.

Inet säljer väl "demoprodukter" till nedsatt pris, fast bara i butik.

Att köra EG:s koncept med 30 dagar öppet köp har baksidor.
Antingen säljer man varor med bruten förpackning till fullpris och får missnöjda kunder.
Eller så rabatterar man och säljer som demovaror.
För inet skulle det sannolikt medföra högre priser då marginalerna är låga på datorkomponenter.
Frågan är om kunderna är beredda att betala mer för folk som velar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Att köra EG:s koncept med 30 dagar öppet köp har baksidor.
Antingen säljer man varor med bruten förpackning till fullpris och får missnöjda kunder.
Eller så rabatterar man och säljer som demovaror.
För inet skulle det sannolikt medföra högre priser då marginalerna är låga på datorkomponenter.
Frågan är om kunderna är beredda att betala mer för folk som velar.

Precis min åsikt. Antingen får övriga kunder betala för utförsäljning av demo/returex eller mot sin vilja få begagnade varor som en okänd person pillat på.
Inet har aldrig skickat en begagnad vara till mig och det är mer än man kan säga om vissa av konkurrenterna.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 XL | Gigabyte X870E Aorus Elite WIFI7 | Ryzen 9950X3D | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL28 Vengeance | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil | Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 | Seasonic Focus GX 1000W ATX 3.1

Permalänk
Medlem

Mejlade er den 31 okt och inte fått svar,
Hur kommer detta sig tro?
Mailat komplett m.fl. för svårare ärenden och fick svar inom samma dygn.

Tack för svar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Hur lång tid tar det för er att kolla upp vad som gick fel med mitt paket, Då dom 3 viktigaste delarna saknades, vilket var moderkort cpu och nättagg, Paketet vägde inte rätt heller. Trodde det skulle gå snabbare än vad det har gjort än så länge ingen har återkommit med information till mig väntar fortfarande på att delarna skall bli skickade rätt denna gång.

Sen hur blir det med Ångerrätt eller Felanmälan nu när dagarna går då jag inte kan testa dom 2 av 5 delarna jag fick.
Har bara kollat i paketet har ej öppnat några av sakerna så alla plomberingar är kvar med mera.

Jag orkar inte vara den som blir utsatt när det är ni eller posten som har gjort fel.

Då både paketet är för litet för alla delar och väger för lite så borde ni märkt att något var fel från början.
Och nu sitter jag här utan delar och får kompensera på min sida och antar att jag inte får någon kompensering.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Inet

Till diskussionen om öppet köp och ångerrätt:

Anledningen till varför vi inte har öppet köp på en använd produkt i butik är för att ni som kunder ska veta att ni alltid får en ny och oanvänd produkt när ni handlar hos oss!

I butikerna när det gäller återköp av produkter med bruten förpackning så löser vi i nästan alla fall det genom att göra ett prisavdrag på återköpet. Den vara som vi tagit tillbaka säljer vi sedan på vår fyndhörna på Ringön till samma pris och i använt/begagnat skick - vi tjänar alltså inget själva på avdraget och det är helt enkelt för att vi förstår att man inte vill betala fullpris för en produkt som är begagnad.

Vi tycker att detta är en bra kompromiss och tycker det har fungera mycket bra hittills.

Självklart erbjuder vi alltid att man får känna och klämma på produkten i butik tillsammans med en av våra säljare innan köp!

Skrivet av shiloh:

Någon koll på när Schyte Gentle Typoon 1459rpm kommer in. Ser att leveransen blivit försenad och har en order som hålls upp av dem.

Leveransen är försenad och vi har inte fått något nytt leveransbesked ännu så har tyvärr inget datum till dig.

Skrivet av Trazer:

Det ska vara fixat nu!

Skrivet av Überklass:

Hej.

Har ni fått något leveransdatum på Corsair K60 och M60? Har en order som ligger och väntar just nu hos er och funderar på om man skall hoppa på ett annat tåg istället. Undrar även om en liten prisjustering skulle vara aktuell, ni ligger nästan 200 kr högre i pris än IT-shoppen och 150 kr över multitech på K60 samt drygt 100 kr över många andra leverantörer på M60.

Leveransen från Corsair är tyvärr försenad och verkar som det kommer in först mot slutet på denna månaden.

Vill du ändra något i din beställning är du välkommen att kontakta oss direkt på 031 65 27 00

Skrivet av Ridebird:

Vill bara lägga in mina 2 cents gällande Inet här då jag förhoppningsvis kan avråda någon annan från köp.

Mitt MSI 560 Ti Twin Frozr II har nått temperaturer om ca 90-100 grader sedan jag fick det. Det har varit inne på service en gång hos Inet, där de bedömde att temperaturen 96 grader och 100% fläkt efter några rundor Unigine var ''helt normalt''. Detta för det inte kraschade. Jag tror de flesta vet här att det inte är en normal temperatur.

Jag har försökt göra en reklamation, men Inet säger att det måste vara samma fel tre gånger, som de noterat. De vill alltså att jag ska skicka det på service igen, vilket jag inte är så sugen på då de kommer att göra absolut ingenting och högst troligen ta ut en avgift. Svaret jag fick från Inets service idag:

Tycker du att det fortfarande är fel på den så får du göra en ny anmälan så får vi belasta den hårdare för att se om den blir överhettad och då ger fel.

Elektroniken ger inga fel under 100 grader och vid max belastning så går fläktarna till 100% det är inget onormalt.

När du kör tester hemma så kan du köra programmet HwINFO och logga temperaturerna så kan du skicka med det i nästa felanmälan.

De tycker alltså inte det är något fel om kortet inte går sönder/kraschar. Jag tror nog att vi alla här vet att TFII inte ska nå sådana temperaturer, och att dessutom referens 560 Ti inte når 115 grader vid full load, vilket skulle vara helt normalt enligt Inet, då Twin Frozr enligt MSIs utsago ska vara 20 grader kallare. Det blir liksom lite svår matte för mig då maxtemp för 560 är 99 grader, angett av nVidia. Sedan kraschar det liksom.

Så, jag verkar vara helt körd här. Det enda jag kan säga är att akta er för MSI, och akta er framförallt för Inet.

Att grafikkort går upp till strax under 100grader vid full load efter ett tag är inget onormalt och det stämmer som våra servicetekniker skrivit till dig.

Om det dock skulle visa sig att det är onormalt för just ditt kort på grund av att det är en bättre kylningslösning på det kortet så är det givetvis något som vi skulle ha tagit hänsyn till när vi gjorde felsökningen – det är dock lätt att missa när ett kort under våra tester inte uppvisar några som helst fel som t ex hängningar eller grafikartifakter.

Vi kommer att ta in ditt kort igen och jämföra temperaturerna med ett helt nytt kort och skiljer sig graderna så kommer vi givetvis byta ut kortet. Skulle det nya kortet visa sig ligga på samma temperaturer så får vi titta på en eventuell lösning tillsammans.

Skrivet av Sannen:

Tjennare - när kommer dem första Thermaltake level 10 gt SNOW edition in i lagret ? har tidigare fått svar om ''i början utav nästa månad'' jag beställde personligen den 27 september, och undrar ju solklart när dem kommer in.... börjar bli en anning less!

Vår leverantör har ändrat datum till obekräftat så leveransen är tydligen försenad och tills vi får mer information så har vi tyvärr inget datum till dig i dagsläget.

Skrivet av 7AAA7:

Tack för svar!

Det var märkligt - vi ska ha svarat på alla mail från den 31:e. Skicka oss ett PM här så kollar vi på det!

Skrivet av CitroFrukten:

Hur lång tid tar det för er att kolla upp vad som gick fel med mitt paket, Då dom 3 viktigaste delarna saknades, vilket var moderkort cpu och nättagg, Paketet vägde inte rätt heller. Trodde det skulle gå snabbare än vad det har gjort än så länge ingen har återkommit med information till mig väntar fortfarande på att delarna skall bli skickade rätt denna gång.

Sen hur blir det med Ångerrätt eller Felanmälan nu när dagarna går då jag inte kan testa dom 2 av 5 delarna jag fick.
Har bara kollat i paketet har ej öppnat några av sakerna så alla plomberingar är kvar med mera.

Jag orkar inte vara den som blir utsatt när det är ni eller posten som har gjort fel.

Då både paketet är för litet för alla delar och väger för lite så borde ni märkt att något var fel från början.
Och nu sitter jag här utan delar och får kompensera på min sida och antar att jag inte får någon kompensering.

Kan inte svara exakt på vad det är som har hänt i ditt fall men Posten är ibland lite sega på att undersöka och när det rör sig om större belopp så kan vi tyvärr inte bara skicka ut nya delar utan behöver invänta svar från Posten.

Skicka oss ett PM här så ska vi se om vi inte kan försöka lösa det!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att ni skämtar! ( Verkligen inget roligt skämt! ) Jag menar - serriöst?, redan väntat ÖVER 1 månad... och nu vet ni inte när det skall komma... blir det någon sorts kompensation ... ?

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 7AAA7 Visa inlägg

Tack för svar!

Svar från INET.
Det var märkligt - vi ska ha svarat på alla mail från den 31:e. Skicka oss ett PM här så kollar vi på det!

Jag skrev ett mail igen och tog upp att jag skickat ett innan och fått svar.
Vill inte vara tjatig, men den som jag mailar åt tänkte beställe ett par datorer till sitt företag. Inget Inet vill gå miste om antar ja

Visa signatur

Citera för svar!