Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Nobel är helt ok, nära där jag bor, men Venezia är bäst.
Kings har rent ut sagt vidriga såser och är dessutom svindyra. No go.

Rätt längesen jag åt där (Kings), så det kan mycket väl ha ändrats. Vet att dom bytt ägare sen dom öppnade iaf, knappt varit där sen dess.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Rätt längesen jag åt där (Kings), så det kan mycket väl ha ändrats. Vet att dom bytt ägare sen dom öppnade iaf, knappt varit där sen dess.

Jag åt där senast i vintras. Jag har ingen lust alls att ge dem en andra chans

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Finns bara två ställen här i Ånge där man kan köpa pizza och inget av dom är direkt bra. Fanns en pizzeria för längesedan som min polares farsa ägde men dom flyttade för ca 7-8 år sedan och efter det har det bara gått utför

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Finns bara två ställen här i Ånge där man kan köpa pizza och inget av dom är direkt bra. Fanns en pizzeria för längesedan som min polares farsa ägde men dom flyttade för ca 7-8 år sedan och efter det har det bara gått utför

Då slipper du ju slösa pengar på pizza som ändå bara är onyttigt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Då slipper du ju slösa pengar på pizza som ändå bara är onyttigt

Precis

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker hemmets pizza är godast ? (dem man gör själva)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Jodå, då kan man ju även slänga på lite vad man vill också

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Jag håller med!

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Jag behöver en egen kebabsvarv innan jag kan hålla med om det

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jag behöver en egen kebabsvarv innan jag kan hålla med om det

Haha Inte behövs en kebabsvarv, eller?

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Haha Inte behövs en kebabsvarv, eller?

Frusen köpekebab i påse är shit-tier

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Frusen köpekebab i påse är shit-tier

Haha

Igentligen behövs det ju ingen svarv?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Hoppas dom gör bättre kebab än websidor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blabbet:

Hoppas dom gör bättre kebab än websidor

Det gör dom! Jag lovar dig

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Pizzeria Palermo i Skövde. Godare kebabsås finns fan inte

vart ligger den? har precis flyttat till växjö

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Pizzan Estate med dubbel deg hos Mio i Västerås. ost/tomatsås, skinka, ananas, champinjoner och gorgonzola. Helt gudomlig.
Pizzan "det vanliga", specialihopplockad pizza med ovan nämnda ingredienser på "Natti Valbo", i Valbo utanför Gävle.
Pizzan "Kebabpizza blandad sås tack" hos Näckrosen i Västerås på gryta. Helt awesome, inga grönsaker, bara kött och sås som är gudomlig.
Kebabtallrik hos Alberts krog eller Näckrosen i Västerås på gryta.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Campino i Borås, precis jämte Grand hotel.
Samt Pizzeria Viking på tullen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Campino i Borås, precis jämte Grand hotel.
Samt Pizzeria Viking på tullen.

Var det inte på campino där det ryktades att pizza bagarna hade lagt sin sperma i såsen? Antagligen bara ett rykte för annars skulle dom nog ha fått stänga, men jag har undvikit att käka där sedan dess.

Annars om ni kommer till Tranemo så är pizzerian Pangea på Storgatan bäst!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet någon föresten om det finns en pizzeria i Göteborg som gör pizzor med fyllda kanter? Det vill säga att de fyller pizzakanterna med ost/skinka/tomat.

Har sett att detta är ett fenomen i de asiatiska länderna (främst japan) och skulle vilja vete om det förhöjer upplevelsen av en pizza. ^^

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Vet någon föresten om det finns en pizzeria i Göteborg som gör pizzor med fyllda kanter? Det vill säga att de fyller pizzakanterna med ost/skinka/tomat.

Har sett att detta är ett fenomen i de asiatiska länderna (främst japan) och skulle vilja vete om det förhöjer upplevelsen av en pizza. ^^

Tycker det är lite hm överskattat.
Iaf av dom pizzor jag åt i usa med ostfyllda kanter

Men jag gillar dock tunnare pizzor.

I japan lägger dom brownies och allt möjligt på pizzor, nog mer sådant som "förhöjer" upplevelsen än deras kanter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Pizzeria Gibraltar precis vid Chalmers såklart.
Speciellt gött att kunna applicera sås allt eftersom.

Får nog gå dit och testa nästa helg!
Har de någon specialitet som de är extra bra på?

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot tips om goda pizzor och kebabtallrikar i Karlstad.

Var idag och åt på "Alpina", på gatan mellan torget och bron vid Scandic Winn/Solsta cykel. Riktigt god kebabpizza utan massa grönsaker på. Smaskig sås och helheten smakade lite annorlunda från vad man är van vid. Dock dyr - 115kr inkl. ~33cl burkdryck. Ska testa kebabtallriken deras imorrn på lunchen (80kr inkl. dryck).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av J0hAnN48:

Var det inte på campino där det ryktades att pizza bagarna hade lagt sin sperma i såsen? Antagligen bara ett rykte för annars skulle dom nog ha fått stänga, men jag har undvikit att käka där sedan dess.

Annars om ni kommer till Tranemo så är pizzerian Pangea på Storgatan bäst!

Jaha så det är det som smakar lite konstigt ibland!
Men nä, det tror jag inte!

Ska ta o käka på Pangea nån gång, farsans tjej bor i Tranemo..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Ruddalens Pizzeria i Frölunda
http://www.ruddalenspizzakebab.se/

Ostkant special (ostfyllda kanter)

Tror dock att du kan få det på alla pizzor. Deras Amerikanska pizzor är rätt goda typ Americana och Los Angeles...

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Tre Kronor i Skellefteå. De har ju Carlskrove

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Tar gärna emot tips om goda pizzor och kebabtallrikar i Karlstad.

Var idag och åt på "Alpina", på gatan mellan torget och bron vid Scandic Winn/Solsta cykel. Riktigt god kebabpizza utan massa grönsaker på. Smaskig sås och helheten smakade lite annorlunda från vad man är van vid. Dock dyr - 115kr inkl. ~33cl burkdryck. Ska testa kebabtallriken deras imorrn på lunchen (80kr inkl. dryck).

Flyttade från Karlstad för 10år sedan men då dominerade "Pizzeria Romstad" ligger dock en bit utanför centrum.

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Uppsala; Rififi och Palermo, rekommenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

är ett väldigt amerikanskt koncept, varken stött på det i Japan eller Kina när jag varit där.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end