Visa signatur
Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W
Hej Forat!
Jag har haft två datorer med Win7 hemma med en fungerande hemgrupp som installerades automatiskt utan problem. Nu uppgraderade jag OS på en bärbar dator och tänkte lägga till den till hemgruppen och det gick bra till den ena datorn (HTPC) men inte den andra (stationär). Den bärbara och HTPCn har samma OS (engelsk home premium OEM) och den stationära har svensk home premium OEM.
Problemet uppstår på den med svenskt win7 som säger att Peer Network Grouping inte går att starta. Jag har försökt följa några få guider på nätet där man ska radera lite filer i Appdata-katalogen och ändra i registrer för P2P-nycklar men inget har fungerat hittills. I början kunde de andra datorerna i gruppen komma åt filer på stordatorn men inte åt andra hållet.
Tacksam för hjälp!
I och med att alla versioner är OEM så står det att det kostar pengar att få hjälp av microsofts egna support, skulle helst lösa det själv. Skulle en ominstallation av den svenska versionen lösa det tror ni?
Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.