Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Kul att se ni har hittat hit! Alltid roligare att komma "närmare" företagen. Undrar bara om ni kommer någonsin sälja er windforce kylare separat? Har stock varianten av 6950 2GB från er nu, fast ljud börjar bli lite högt enligt mig och gillar väldigt mycket windforce 2 kylaren!

Tips om design på era moderkort: Dumpa vapendesignen på era moderkort och kör istället på mer på den typen av design era "OC" moderkort har, dom ser riktigt lockande ut!

Håller med dig till fullo...på båda sakerna!

Era moderkort är riktigt snygga (tänker mest på 990FX modellerna, UD3/5/7 tror jag. Dem är RIKTIGT snygga med svart pcb och allt däremot era x79 mobos är inte mycket att hurra för...

Men som ovan, era windforce-kylare har fått väldigt bra kritik, sitter på ett Gigabyte Radeon HD6950 som fungerar kalas, enda felet är just att det är stockkylare på den. Vilket gör kortet väldigt ljudligt och varmt!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Välkomna välkomna

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Gäller väl omvänt också - vill du ha en sån i datorn vill du ju gärna att folk ska se den

Jag skulle i alla fall inte velat det. Men upp till var och en antar jag. Den har ju grym prestanda.

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk

Härligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

För att 1066MHz är standard frekvens med din CPU. Vill du ha dem i 1333MHz så får du klocka upp dem. Mina är specade för 1600MHz men de går också i 1066MHz.

Tack.

Jag hoppas att 6950 kommer säljas som 2GB varianter då 1GB börjar kännas lite tunt med dagens spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

Jag skulle i alla fall inte velat det. Men upp till var och en antar jag. Den har ju grym prestanda.

Sen när blev moderkortet avgörande för prestanda? Är det överklockning du är ute efter finns det ett par långt snyggare modeller för det.

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Sen när blev moderkortet avgörande för prestanda? Är det överklockning du är ute efter finns det ett par långt snyggare modeller för det.

Jag sa inte att det var avgörande. Men det var någon speciell krets på dom här har jag för mig. Som skulle minska pingen i spel. Eller var det gigabyte korten som hade de kretsarna på sig. Kanske är helt ute och flummar?

Men visst. Klart det finns andra. Men dessa moderkorten är bra. Det går inte att säga emot.

Visa signatur

| i5 2500k | h100 | Evga 580 | Fractal Design arc | Asrock P67 Fatal1ty | Hx1050w | 24" BenQ | 16GB Vengeance Ram | Razer DeathAdder | Razer Carcharias | Razer Arctosa |

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan SweClockers.com alla läsare!

Nu har Gigabyte tagit klivet in på SweClockers.com för att på ett bättre sätt kunna ta del av era tankar och idéer.

All kritik är bra, negativ så som positiv. Har ni idéer på funktioner, layout, färgschema, med mera så bara skriv ner allt här. Allt är välkommet. Tillsammans ska vi göra Gigabyte ännu bättre!

Välkommen !!

jag tänkte bara upplysa er om en ev bugg? på erat 6950 kort, dvs ajg har ett radeon 6950 gigabyte windforce oc 1gb grafikkort som jag köpte för ett tag sedan. det jag dock upptäckte var att om man via amds medföljande programvara "catalyst control center" manuellt anger fläkthastigheten till 25% eller lägre så står fläktarna still. (det går att ha på 20% som lägst)

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem

Instämmer med div. föregående talare, era blå pcb-er stör mig.

Jag har ett av de här:
http://www.inet.se/artikel/5409106/gigabyte-geforce-gtx-560-t...
Och är helnöjd med det. Kylaren låter inte överdrivet mycket, kyler som attan och klockar grymt bra. Men den blå pcb'n stör mig. Hårt. Fixa det till nästa generations grafikkort så blir det nog ett gigabytekort då med!

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Laptop HP ProBook 6360b 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hej Rasmus och välkommen!

Jag går i tankarna kring ett Gigabyte 560ti Phantom och undrar hur dess kylare står sig mot tex. Asus DCII eller MSI Twin Fozr?
Både vad gällande kylning samt ljudnivå. Vilket såklart går lite hand i hand....
Och lite undran; hur stora är det två fläktarna?

Vill bara påpeka att det där är ett Gainward-kort, och inte ett Gigabyte

Visa signatur

Stationär i5 3570k @ 4.5 Corsair AX750W GTX 670 @ + 140 Corsair Vengeance LP 8gb TJ08-E Seagate Barracuda 1tb ASUS Z77-M PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe1100:

Jag sa inte att det var avgörande. Men det var någon speciell krets på dom här har jag för mig. Som skulle minska pingen i spel. Eller var det gigabyte korten som hade de kretsarna på sig. Kanske är helt ute och flummar?

Men visst. Klart det finns andra. Men dessa moderkorten är bra. Det går inte att säga emot.

Nån nätverkskrets från bigfoot, ja. Dock lär ju det BARA (om ens då) vara användbart när du använder hela linan till annan trafik, från samma dator som du spelar på. Jag tror att det är en hel del bullshit bakom det där nämligen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyklar.:

Vill bara påpeka att det där är ett Gainward-kort, och inte ett Gigabyte

Doh! >< Mega fail, läste lite fel där. Båda börjar på G jue!

Permalänk
Medlem

Välkommen! Upplägg: Win win

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Doh! >< Mega fail, läste lite fel där. Båda börjar på G jue!

Haha, lätt hänt!

Visa signatur

Permalänk
Gigabyte

Hejsan!

Tack för ett varmt välkomnande och alla frågor!

Jag har endast hunnit svara på sidan 1 och 2. Så ni som skrivit på sidan 3, ni kommer även få svar under helgen.

Jag kommer försöka svara på era frågor i den mån jag kan/får. Om jag hoppar över någon fråga så kan det beror på att jag först måste kontrollera om jag får lova att besvara på grund av NDA.

Skrivet av Arginj:

Kan passa på att ställa en fråga; hur kommer det sig att flertalet av de moderkort ni släppt på sistone har groteska vapendetaljer? Visst, jag kan förstå att de tilltalar en yngre publik, men det är tråkigt att moderkorten har ett sådant utseende när de har såpass bra funktioner och specar.

Våra moderkort som är riktade åt gamers, d.v.s. G1.XXX serien har dessa "vapen" på sig. Kan hålla med dig om att det inte passar alla användare och ska se vad som kan göras.

Skrivet av Fluf:

Liten fråga, hur var resonemanget bakom X79 UD och UD7, att UD7 endast har färre minnesportar än UD5? Hade fått för mig att UD7 skulle vara creme de la creme med alla features och extra allt och dessutom lagom överdimensionerade komponenter?

Anledningen till detta är att X79 UD7 riktar sig över överklockare. X79 UD7 är vårt nya OC moderkort. Eftersom överklockare oftast inte använder sig av max-mängden minnesmoduler så designades moderkortet på detta sätt. I kort kan man säga att man hoppat ner en siffra på UD-benämningen för att göra plats åt OC moderkortet. X79 UD5 kommer att ha bra överklockningsmöjligheter.

Skrivet av divadl96:

det första jag tänker på med gigabyte e blå fula pcb:er de borde ni fixa till ganska direkt! annars fina grejer, välkommen!:)

Kika på våra X79 moderkort, samtliga är svarta

Skrivet av Mocka:

Har alltid gillat Gigabyte moderkorten. Två frågor:

1. Har moderkortet i signaturen. På er hemsida finns drivrutin för Realtek codec som är äldre än den på Realteks hemsida samt att den versionen har jag i Windows (signerad av Microsoft) är ännu nyare än de två föregående. Är det så att man skall hålla sig till de drivrutiner ni postar på er hemsida eller går det bra att köra så som jag gör nu?

2. Mina minnen (i sign) körs i 1066MHz trots att de är speccade till 1333MHz. Varför? Jag kör Intel TurboBoost.

1. Oftast då vi inte uppdaterat databasen för drivrutinerna så handlar det om att vi ej kört tester med dessa och kan då ej garantera funktion. Men jag skulle vilja påstå att du lika gärna kan använda de codec som du finner Realteks hemsida, samma gäller Windows versionen.

2. Det fick du svar på, processorn har endast "officiellt" stöd för 1066 MHz.

Skrivet av tifius:

Välkommen! Jag har en fråga angående spänningskontrollerna i BIOS på mitt Gigabyte GA-880GM-UD2H. Vilka spänningar är det som sätts när jag sätter alla spänningar på auto? Jag håller på att överklocka lite och jag får bättre resultat med allt på auto jämfört med "standardinställningarna" utan auto. Jag skulle vilja veta hur ni ställer dem på auto för att kunna ställa dem manuellt därifrån och sen öka succesivt

Vilka spänningar som sätts till vad är unikt för just din konfiguration. Det finns inga fasta värden på detta utan det sker automatiserat. Testa att få fram värdena via mjukvara, Easy Tune6 tex?

Skrivet av Typhonos:

Jag gillar Gigabyte i stort och har enbart använt Gigabyte moderkort i mina senaste datorer baserade på AM2+ riggar. Det som varit så bra med dessa är att tom de billigare med mainsteam-chipset har haft Texas Instruments firewire chipset utan att kosta 2000 kr.

De nya moderkorten till såväl FM1 och AM3+ har alla VIAs betydligt sämre firewire-krets, oavsett om det handlar om 990FX eller A75 och jag förstår inte varför ni byter ut det. Korten med 990FX är ingen budgetkrets och jag tycker det är dåligt att vägra AMD entusiaster ett balanserat workstation-moderkort.
Moderkorten blir knappast billigare och köper man ett moderkort för 2000 kr vill man inte behöva komplettera med dyra kontrollerkort.

Skulle tro att det handlar om en kostnadsfråga men ska lägga fram det.

Skrivet av eatorb:

Varför bygger ni inte grafikkort med "referensdesign"? Rätta mig om jag har fel, men en kompis ville montera eftermarknadskylare på sina grafikkort och dessa passa desvärre inte på hans gigabyte gtx 460.

För att man kan överklocka mer Vad passade inte, hålen eller tog det i moderkortet? Vilket av våra GTX 460 var det?

Skrivet av sarimner86:

Som steg 1 brukar vi rekommendera att man ska uppgradera BIOS för grafikkortet/en. I övrig så har många med icke giltig Windows licens haft problemet, om det är felet låter jag vara osagt. Kanske någon med giltig licens och GTS 560Ti kan hjälpa oss här? Fungerar det?

Skrivet av frozrr:

Kul att se ni har hittat hit! Alltid roligare att komma "närmare" företagen. Undrar bara om ni kommer någonsin sälja er windforce kylare separat? Har stock varianten av 6950 2GB från er nu, fast ljud börjar bli lite högt enligt mig och gillar väldigt mycket windforce 2 kylaren!

Tips om design på era moderkort: Dumpa vapendesignen på era moderkort och kör istället på mer på den typen av design era "OC" moderkort har, dom ser riktigt lockande ut!

Notis tagen!

Skrivet av Pappy:

1. X79-UD5 verkar vara det enda kortet med 8st minnesslotar, kommer det något mer bord med 8 slots?

2. Om man plockar slottarna fulla med minnen - kommer alla 8 minnen kunna gå i samma hastighet som om man bara hade 4st minnen?

1. Får ej ge dig ett svar där.
2. Det beror på vilka frekvenser du tänkt köra dina minnen i. Det är alltid lite kämpigare att få höga minnesfrekvenser att fungera tillfredsställande med många minnesmoduler. Men teoretiskt, ja.

Bandbredden ska inte påverkas märkbart med 8 minnesmoduler kontra 4 minnesmoduler. Kan vara några få % förlust vid användning av 8 minnesmoduler

Skrivet av light44:

Jag har en fråga till dig Rasmus. Ni har säkert ett gäng moderkort på väg ut till försäljning för X79-plattformen inom en snar framtid. Hur ser planerna ut för SATA3 och SATA6 på de dyrare modellerna? Totalt antal portar är intressant för mig att veta.

SATA3 = 6Gbps
SATA2 = 3Gbps

GA-G1.Assassin : 4 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD7: 6 st. SATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD5: 6 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD3: 6 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2

Skrivet av RPGWiZaRD:

Om det är något man kunde satsa på lite extra i dagensläge vore att utveckla överklocknings softan, EasyTune. Där är kanske något som Gigabyte aningen hänger efter jämfört med andra såsom ASUS och EVGA.

Håller med dig. Skulle gärna sett man man hade en mer europeisk design dessutom. Absolut något jag ska framföra.

Skrivet av klemze:

Hej, på erat 6870 windforce OC så går det inte att ställa in volten, så den går inte att överklocka något vidare. Varför satte ni en sådan bra kylare på men gjorde det omöjligt att använda den till fullo? XFX låter en ställa in volten på samma gpu så det är inte att det inte går. Tack på förhand

Jag ska fråga varför kortet är låst.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Har under många år använt era produkter, aldrig haft några problem alls! Mitt märke of choice när det kommer till moderkort! Även det jag har stoppat i de datorer jag byggt till kompisar. Aldrig några problem alls.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Hejsan SweClockers.com alla läsare!

Välkommen!

Jag har precis beställt ett Gigabyte GTX560 Det ska ersätta mitt MSI 8800GTS (tillsammans med lite andra prylar).

Jag hoppas det fungerar bättre än MSI's grafikkort där jag varit tvungen att köra med MSI Afterburner och en väldigt extrem kurva på fläkten för att hålla temperaturen under 75 grader för att datorn inte ska krascha..

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

trevligt att ni också kommer till sweclockers mer företag som kan lyssna på de få utanstående med ideer som kan vara väldigt bra
T ex en ide som en bekant till mig har det är en fläkt som även sitter framför hårddiskburen och hjälper till att dra med sig luften vidare vilket gör att man kan ha det tystare i datorn och också få bak luften mera så den kan dras undan av utblåsfläktarna

det jag skulle vilja se på ett chassie är nog att nätagget sitter på högkant och är vänt mot moderkortsplåten eller möjligtvis bakom brevid hårddiskburen och där man sätter strömsladden finns en lucka som täcker för och är samtidigt tillräckligt stor för och få undan kablar så man får ner längden på chassiet och har ett litet utrymme där som har ett hål brevid med fläktfilter då skulle man kunna bygga ett system som fortfarande klarar av T ex battlefield 3 och liknande eller varför inte ha ett chassie med nätagget fram som suger luft nedifrån chassiet med luftfilter botten T ex (Matx storlek på chassiet men då går man undan kablarna lite och jag tror inte man behöver mer än 3 st 3.5 tums platser på ett Matx chassie och 1 eller 2 stycken 5.25 tums platser)

ursäkta min röriga text har lite mycket att göra just nu

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk

SATA3 = 6Gbps
SATA2 = 3Gbps

GA-G1.Assassin : 4 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD7: 6 st. SATA3 + 4 st. SATA4
X79-UD5: 6 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2
X79-UD3: 6 st. SATA3 + 2 st. eSATA3 + 4 st. SATA2

sata 4?O.o

Välkommen! gillar windforce kylaren starkt och har inget att anmärka på era moderkort.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av erikssonown:

sata 4?O.o

Välkommen! gillar windforce kylaren starkt och har inget att anmärka på era moderkort.

Kul att höra!

Det är ett typo. Även om vi är snabba med ny teknik, så är vi inte riktigt så snabba

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Jag har endast hunnit svara på sidan 1 och 2. Så ni som skrivit på sidan 3, ni kommer även få svar under helgen.

Hej!

Hoppas du svarar på min, antar den är på sidan 3 eller något, men jag skulle jättegärna vilja ha svar då det är en sak som drabbar mig hårt.

Tack på förhand
MVH

Permalänk
Medlem

NOTIS till Gigabyte

Ni har totalt värdelös kund-respons. Har mailat flertalet i Taiwan och flera gånger försökt få gehör för felrapporter som förhoppningsvis skulle leda till bios-uppdateringar och förbättrad kundrelation.

Som exempel på detta:
GA-A75M-UD2H fel i samtliga releaser (f1 dev, f2, f3, f4)
* när man använder 16GB minne, kingston, corsair eller vad man än har, så går maskinen illa. Plockar man ur två moduler blir den genast piggare. Gäller samtliga tillverkare och modeller av minne.
* BIOS-uppdateringen är inte riktigt stabil men fungerar. F2 gav bättre resultat och F4 lika så, men känns väldigt rasslig fortfarande.

Hadde jag inte tröttnat och kastat alla felrapporter och beskrivningar så hadde jag glatt mailat in om. Köpte nytt moderkort från en annan tilllverkare och problemen följde inte med.

Vidare kan man hoppas att ni fixar något som är mer seriöst än att starta en tråd i ett forum som inte ens är erat. Det visar lite var den baby-blå färgen som hängt med ett tag nu kommer ifrån. Alla har ni/vi haft "barn-sjukdommar", men man får hoppas att moderkorten inte behöver vara ipren-mannen-färgade i all evighet

Om det vore nått, skicka ett PM med kontaktinformation dit jag (och gärna andra) kan skicka felrapporter. Åtminstone jag vill inte ha några svar om det inte krävs. Men jag räknar med att någon läser fel-rapporterna och tar åt sig av kritiken.

Destå mer jag gnäller och skäller, destå bättre kund är jag eftersom jag visar vad ni gör fel och därav låter er bli bättre på egen hand, alldeles gratis. En gnällande kund är den bästa då den förmodligen är trogen och entusiastisk. Just entusiastisk bör dessutom beskriva hela dethär forumet utan undantag. Långvariga kunder som haters, alla gillar vi något.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det handlar om en kostnadsfråga men ska lägga fram det..

Ja så mycket hade jag förstått då ni gått över till VIA men att inte ens Gigabyte GA-990FXA-UD7 är påkostat med det bättre när det är top-of-the-line och UD5-modellen i P67 och Z67 serierna har det för sockel 1155. Hur som helst tråkigt för vi som behöver bra firewire-chipset tillhör inte samma målgrupp som dem som behöver 4 stycken PCI-express portar med hög bandbredd.

Har aldrig haft något problem med Gigabytes moderkort trots väldigt höga temps på nordbryggan.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Inaktiv

Vad hände med erat AM3+ stöd på moderkorten i 800-serien?

T.ex. Gigabyte GA-880GMA-UD2H listades som AM3+ kompatibelt på eran hemsida när jag köpte det men nu står det bara AM3 och något fungerande BIOS med AM3+ stöd finns inte.

Permalänk
Medlem

välkommen Gigabyte till forumet
För mig en gammal trotjänare stabila moderkort äldsta jag har som funkar fin fint än är från 1998 går som en klocka än är en surfdator nu.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Till Gigabyte:
Skriv i rätt specifikationer på era moderkort och annan hårdvara på sidor som exempelvis Prisjakt.nu. Om ett moderkort har 1st 16x och 1st 8x format som 16x så har moderkortet 1x16- och 1x8-PCIe-portar. Det är ofta fel på Prisjakt.nu då dom har specificerat en 8x utformad som 16x eller 4x utformad som 16x. Många som fyller i informationen om moderkort verkar bara kolla på moderkortsbilderna hur långa portarna det är på moderkorten och efter det fyller i information. Exempel så förekommer det väldigt ofta falska egenskaper att moderkort skulle ha två stycken 16x när dom egentligen har 1st 16x och 1st 8x.

Många som skapar musik av hög kvalitet gillar inte latency. Dessa audiofiler gnäller väldigt ofta på denna latency och vill få bort den så bra det går. Ni kanske kan skriva korta guider för dom mest optimala BIOS-konfigurationerna för exempel externa USB 2.0-ljudkort eller andra lösningar. ACPI skall tydligen skapa problem för dom.

Ett allmänt tips: Satsa på enkelhet. Användare som har erfarenhet av Mac OS X och Windows vet för det mesta skillnaden mellan enkelhet och helvete. Satsa på enkelhet. Inget bloat ala märkesdatorer med förinstallerat Windows med en massa skit.

Om ni skapar något program så optimera det. Var inte lata och skapa bloatade program med anledningen att dagens datorer är sådana prestadamonster. Optimera så bra ni kan för det följer med tillräckligt mycket bloat. Igen, satsa på enkelhet. I Mac OS X kan nästan vem som helst ställa in rätt avancerade inställningar för upplägget är enkelt. I Windows är det väldigt rörigt med totalt meningslösa inställningar på alla möjliga ställen.

Om ni släpper drivrutiner eller program så släpp dom under fria licenser som exempel GNU GPL v3.

Satsa på fri mjukvara, frihet är framtiden.

Permalänk

ang Coil whine på era moderkort... detta är något som syns ständigt i många trådar om att just gigabyte kort har coilwhine på väldigt många modeller. Hur adresserar ni dessa problem och vad gör ni för kunder med dessa problem? Det är den största anledningen varför jag inte ens kollar åt gigabytes håll när det gäller komponenter då ni har slarvat med kvalitet genom åren på era moderkort och nyligen på grafikort som nvidia gtx 500 serien.

- uefi bios
- coil whine

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Välkommna, har ett Gigabyte moderkort på datorn i sign men jag tror jag har ett problem? Har dock inte märkt av det särskilt mycket sedan byte av högtalare men nåväl.. Ibland när jag ska sätt på musik eller fredagsppanelen osv. så "Hackar" ljudet, som att det fryser i en sekund eller att det buffrar, svårt att förklara men väldigt irreterande. Brukar funka igen efter en omstart men undrar om detta är något känt problem och vad ni tycker jag ska göra.

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte bara slänga in en liten notis:

Ni verkar inte ha märkt på evigheter att ni stavat ert eget namn fel på er svenska förstasida? Ingen av er som ens kollar in där ibland?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Tänkte bara slänga in en liten notis:

Ni verkar inte ha märkt på evigheter att ni stavat ert eget namn fel på er svenska förstasida? Ingen av er som ens kollar in där ibland?

Korrekturläsaren är dyslektiker?